Το νέο Audi Q5 είναι ισχυρότερο, αποδοτικότερο και… εξυπνότερο

Στο τελευταιο τριμηνο του ετους ερχεται στην Ελλαδα το, χαρακτηρισμενο ως ενα απο τα κορυφαια μοντελα στην κατηγορια των premium SUV, AUDI Q5. Το ανανεωμενο μοντελο, εχει υποστει ριζικες αλλαγες, μιας και πλεον θα συνδυαζει

ακομα πιο σπορ χαρακτηρα, με ολα τα πλεονεκτηματα ενος συγχρονου SUV.



Ο εξωτερικος σχεδιασμος ειχε στοχο εναν ακομα πιο Premium χαρακτηρα με μεταφορα στοιχειων απο το πιο μεγαλο και ακριβο Q7. Η ισχυρη, σπορ ταυτοτητα Q χαρακτηριζει το εξωτερικο του Audi Q5, δινοντας οπτικη εμφαση στην ισχυ,
τη στιβαροτητα και την ασφαλεια. Οι σχεδιαστες της Audi τονισαν περαιτερω αυτον τον χαρακτηρα με μια σειρα απο ξεχωριστες λεπτομερειες. Επεμβασεις στο οκταγωνικο Singleframe, τους πλαϊνους αεραγωγους, νεα υπογραφη στα φωτα ημερας, στο επανω τμημα των προβολεων LEDΠιο αναλαφρη εμφανιση στο πλαϊ, με μεγαλυτερη αποσταση απο το εδαφος, νεο συνδετικο στοιχειο μεταξυ των φωτιστικων σωματων πισω και νεος διαχυτης με οριζοντιο σποϊλερ. Το νεο Q5 διατιθεται σε τρεις σχεδιαστικες εκδοσεις (εκτος της βασικης υπαρχουν επισης η advanced και η ακομα πιο σπορ, S line). Δυο απο τα δωδεκα διαθεσιμα χρωματα βαφης ειναι νεα – district green και ultra blue.



Στο εσωτερικο, οι σχεδιαστικες γραμμες αναπτυσσονται οριζοντια, προσθετοντας ελαφροτητα, δινοντας εμφαση στο πλατος. Το κατω και το πανω τμημα του ταμπλο αποτελουν ξεχωριστες ενοτητες, ενω ξεχωριζει η νεα ανεξαρτητη οθονη αφης MMI με ακουστικη αναδραση. Το προηγουμενο περιστροφικο/πιεστικο ρυθμιστικο στο κεντρικο τουνελ απουσιαζει, τη θεση του τωρα καταλαμβανει ενας χωρος αποθηκευσης. Μια γκαμα απο εσωτερικα φινιρισματα (διαθεσιμες και επιλογες περιβαλλοντικου φωτισμου) συνδυαζεται με εξωτερικα διακοσμητικα πακετα, προσφεροντας μεγαλες δυνατοτητες εξατομικευσης.



Η Audi εκανε την πρωτια και εφερε την OLED τεχνολογια φωτισμου επομενης γενιας, και ειναι διαθεσιμη για πρωτη φορα στο ανανεωμενο Q5. Οι

OLED ειναι εξαιρετικα αποδοτικες οργανικες διοδοι εκπομπης φωτος που δημιουργουν μια ομοιογενη επιφανεια φωτος. Τα προαιρετικα οπισθια φωτα OLED χωριζονται σε τρια πλακιδια απο εξι τμηματα το καθενα, το οποιο επιτρεπει στους σχεδιαστες και προγραμματιστες της Audi να δημιουργησουν διαφορετικα
σχεδια φωτισμου και υπογραφες απο ενα μονο υλικο. Κατα την παραγγελια, οι πελατες του Q5 μπορουν να επιλεξουν απο τρεις υπογραφες οπισθιου φωτισμου, συμφωνα με τις οποιες καθε υπογραφη εχει τα δικα της ειδικα σχεδια στην αφιξη και την απομακρυνση απο το αυτοκινητο.

Ο βασικος εξοπλισμος για το Q5 ειναι τωρα προβολεις LED, με προαιρετικους προβολεις LED matrix. Η εξυπνη, προσαρμοσιμη υψηλη δεσμη τους προσφερει μεγαλυτερη ασφαλεια και ευκολια χωρις να θαμπωνει αλλους χρηστες του δρομου.


Ευρυχωρο και ευμεταβλητο :

Στα 4,68 μετρα, το νεο Audi Q5 ειναι πλεον 19 χιλιοστα μακρυτερο – λογω κυριως των μεγαλυτερων προφυλακτηρων του. Το πλατος του 1,89 μετρων (εκτος καθρεπτων) και το υψος 1,66 μετρων παραμενουν αμεταβλητα. Το μεταξονιο των 2,82 μετρων εξασφαλιζει εσωτερικη ευρυχωρια. Προαιρετικα, η δευτερη
σειρα καθισματων ειναι συρομενη, με τις πλατες επισης να ρυθμιζονται. Ο χωρος αποσκευων κυμαινεται απο 550 εως 1.550 λιτρα. Προαιρετικα, διατιθεται και ηλεκτρικη πισω πορτα. Το Q5 εχει ενα απο τα ελαφρυτερα αμαξωματα στην κατηγορια, ενω και η τιμη αεροδυναμικου συντελεστη (Cd 0,30) ειναι απο τις
κορυφαιες στην κατηγορια, εξασφαλιζοντας εξαιρετικα ησυχο ταξιδι.


Χειρισμος, infotainment και Audi connect: κορυφαια συνδεσιμοτητα

Το νεο Audi Q5 διαθετει πλατφορμα Modular Infotainment τριτης γενιας (MIB 3), η οποια προσφερει δεκα φορες την υπολογιστικη ισχυ της προκατοχου της, MIB 2.
Η βαση της ειναι ενας συμβατικος πινακας ταμπλο με κεντρικο συστημα πληροφοριων οδηγου ενω στην κορυφη της γκαμας ειναι το Audi virtual cockpit plus – μια ψηφιακη οθονη 12,3 ιντσων υψηλης αναλυσης με τρεις διαφορετικες διαταξεις γραφικων. Ο οδηγος ελεγχει τις οθονες μεσω ενος πολυλειτουργικου τιμονιου.


Προαιρετικα, διατιθεται και head-up display. Η κεντρικη οθονη αφης 10,1 ιντσων MMI ειναι στανταρ στο Q5. Ιδιαιτερα ευχρηστο μενου με αναζητηση με ελευθερο κειμενο η φωνητικο ελεγχο, με δυνατοτητα προσβασης στο cloud, για ακομη μεγαλυτερη ευελιξια.

Λειτουργιες κατοπιν παραγγελιας – Functions on Demand (FoD)

Ενα σημαντικο νεο χαρακτηριστικο στο νεο Audi Q5 ειναι οι «λειτουργιες κατοπιν παραγγελιας», οι οποιες θα επιτρεπουν στους πελατες να προμηθευονται λειτουργιες οπως η πλοηγηση MMI plus και η συνδεση smartphone Audi οποτε και για οσο επιθυμουν (ενα μηνα, ενα ετος η επ’ αοριστον), κατοπιν της αγορας. Η
υπηρεσια αναμενεται να ειναι διαθεσιμη προς το τελος του ετους.


Κινητηρια συστηματα: αφθονη ισχυς, χαμηλες εκπομπες ρυπων

Το νεο μοντελο αρχικα λανσαρεται στην Ευρωπη στην εκδοση Q5 40 TDI. Ο διλιτρος τετρακυλινδρος πετρελαιοκινητηρας παραγει 204 PS (150 kW) και ροπη 400 Nm. Ο στροφαλοθαλαμος αλουμινιου ζυγιζει περιπου 20 κιλα λιγοτερο απο αυτον του προηγουμενου κινητηρα, ενω ο στροφαλοφορος αξονας ειναι και
αυτος περιπου 2,5 κιλα ελαφρυτερος.

Το ηπιο υβριδικο συστημα (MHEV) των 48 Volt συμβαλλει στη χαμηλη καταναλωση καυσιμου. Ενας εκκινητης/γεννητρια με ιμαντα τροφοδοτει το ηλεκτρικο συστημα του οχηματος, το οποιο ενσωματωνει μια συμπαγη μπαταρια ιοντων λιθιου. Η ενεργεια πεδησης ανακταται και αποθηκευεται στη μπαταρια.


Το συστημα MHEV επιτρεπει στο Audi Q5 να ρολαρει με τον κινητηρα εκτος λειτουργιας και τη λειτουργια start/stop να ενεργοποιειται σε ταχυτητες κατω των 22 χλμ./ωρα. Συνολικα, αυτο οδηγει σε βελτιωση της

καταναλωσης κατα περιπου 0,3 λιτρα/100 χιλιομετρα. Η μεση καταναλωση του Audi Q5 40 TDI ειναι 5,3- 5,4 λ./100 χλμ. ενω οι εκπομπες CO 2 139-143 γρμ./χλμ.. Η επιταχυνση 0-100 χλμ./ωρα ειναι 7,6 δευτερολεπτα και η τελικη ταχυτητα 222 χλμ./ωρα.

Ο ισχυρος πετρελαιοκινητηρας δεν ειναι μονο αποδοτικος, αλλα και καθαρος – ικανοποιωντας τις απαιτησεις των τελευταιων προτυπων εκπομπων Euro 6d-ISC-FCM και EU 6 AP. Οι εκπομπες οξειδιου του αζωτου ειναι σημαντικα μειωμενες χαρη σε ενα νεο συστημα διπλης δοσης, με διπλη εγχυση AdBlue, με τους δυο καταλυτικους μετατροπεις SCR να ειναι διαταγμενοι σε σειρα.



Στο Audi Q5 40 TDI ενα αυτοματο κιβωτιο S tronic 7-σχεσεων στελνει την ισχυ του κινητηρα στην τετρακινηση quattro. Σε κανονικη λειτουργια, ολη η ισχυς μεταδιδεται στους μπροστινους τροχους. Εαν η κινηση σε ολους τους τροχους ειναι απαραιτητη π.χ. σε ολισθηρες συνθηκες η κατα τη δυναμικη οδηγηση, δυο συμπλεκτες συνδεουν τους πισω τροχους με το συστημα μεταδοσης κινησης σε κλασματα του δευτερολεπτου – σε πολλες περιπτωσεις, αυτο συμβαινει προνοητικα.

Μετα το λανσαρισμα θα ακολουθησουν δυο επιπλεον εκδοσεις ισχυος του τετρακυλινδρου TDI, ενας V6 TDI και δυο διλιτροι τετρακυλινδροι TFSI. Διαθεσιμος για το ανανεωμενο Q5 στην ελληνικη αγορα θα ειναι ακομα ενας μικροτερος πετρελαιοκινητηρας, με το 35 TDI MHEV να παραγει 163 PS (120 kW). Επισης διαθεσιμο θα ειναι και το 50 TFSI MHEV, με το βενζινοκινητηρα να αποδιδει 265 PS (195 kW). Το επιτυχημενο Q5 TFSI e, με plug-in hybrid drive αναμενεται στις αρχες του 2021, με το διλιτρο κινητηρα βενζινης να αποδιδει 299 PS (220 kW), συνδυαστικα με τον ηλεκτροκινητηρα.


Το ανανεωμενο Q5 ερχεται επισης με ενα ολοκληρωμενο συνολο συστηματων ασφαλειας και υποστηριξης οδηγου. Ενδεικτικα, το συστημα Audi pre sense city διατιθεται στανταρ και βοηθα στην αποφυγη εμπροσθιων συγκρουσεων η το μετριασμο των συνεπειων τους. Τα προαιρετικα συστηματα υποβοηθησης
στροφης, υποβοηθησης αποφυγης συγκρουσης και προειδοποιησης εξοδου, συμβαλλουν επισης στη συνολικη ασφαλεια. Το Adaptive cruise assist διευκολυνει τον οδηγο σε ενεργειες επιταχυνσης, φρεναρισματος και ελιγμων διατηρησης λωριδων για μεγαλα χρονικα διαστηματα, ενω η προγνωστικη υποβοηθηση αποδοσης συμβαλλει στη μειωση της καταναλωσης καυσιμου.



Αναρτηση: ακομα μεγαλυτερη ανεση και ευελιξια


Τοσο σπορ οσο και ανετο – η πολυ καλα ισορροπημενη αναρτηση ειναι ενα μεγαλο πλεονεκτημα του νεου Audi Q5. Η αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων εμπρος και πισω ειναι εξαιρετικα ελαφρια, βελτιωνοντας οχι μονο το χειρισμο, αλλα και την αποδοση. Διαθεσιμο προαιρετικα το δυναμικο συστημα διευθυνσης της
Audi, το οποιο μεταβαλλει την υποβοηθηση του αναλογα με την ταχυτητα και τη γωνια διευθυνσης. Οι πελατες του Q5 μπορουν να επιλεξουν απο τεσσερις επιλογες αναρτησης. Η στανταρ αναρτηση με χαλυβδινα ελατηρια διατιθεται επισης με ελεγχο αποσβεσης και προσφερει ευρεια αισθηση μεταξυ ανεσης και δυναμισμου. Διατιθεται και σπορ αναρτηση καθως και αεραναρτηση που εκτος απο ελεγχο των
αποσβεστηρων, μεταβαλλει την αποσταση του αμαξωματος απο το εδαφος σε πεντε σταδια. Το συστημα χειρισμου Audi drive select, το οποιο επηρεαζει τα χαρακτηριστικα πολλων παραμετρων,αποτελει μερος του τυπικου πακετου εξοπλισμου. Ο οδηγος μπορει να επιλεξει εως και επτα προφιλ, συμπεριλαμβανομενων off-road και all-road (με αεραναρτηση). Ο βοηθος καθοδου παρεχει υποστηριξη σε καθοδο σε αποτομες κλισεις. Το νεο Audi Q5 διαθετει στανταρ ζαντες αλουμινιου 17 ιντσων. Οι εκδοσεις advanced και S line διαθετουν τροχους 18 ιντσων, ενω διαθεσιμοι και 19, 20 και 21 ιντσων.


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!