Όταν η Toyota και η Yamaha, δημιούργησαν το 2000GT

TopSpeed Retro car Sunday – Chapter: Toyota 2000GT

Το 2000GT, ειναι απο πολλες αποψεις ενα halo car, τοσο για τη Toyota, οσο και για την ιδια την ιαπωνικη αυτοκινητοβιομηχανια. Ειναι το πρωτο πραγματικο συλλεκτικο αυτοκινητο απο την Ιαπωνια και κατα μια εννοια, το πρωτο τους supercar. Το 2000GT, αν και Toyota αυτο καθ\’ αυτο, ειναι στη πραγματικοτητα ενα δημιουργημα της Yamaha, το οποιο αγορασε και εβαλε στη παραγωγη η Toyota.

Τη δεκαετια του 1960, η Yamaha εκανε αρκετη δουλεια στο χωρο του αυτοκινητου για διαφορους κατασκευαστες. Στη περιπτωση του 2000GT, δημιουργησε το πρωτο πρωτοτυπο, το οποιο και παρουσιασε στη Nissan, η οποια βεβαια απερριψε τη προταση τους για να μπει στη παραγωγη. Στη συνεχεια, η Yamaha στραφηκε προς την συντηριτικη Toyota, η οποια ωστοσ, το αντιμετωπισε ως μια ευκαιρια, να δειξει στους ευρωπαιους ανταγωνιστες της, την ικανοτητα της να παραγει και η ιδια ενα αυτοκινητο sport χαρακτηρα, ανταξιο των δικων τους. Και καπως ετσι, το 2000GT εγινε απο concept, αυτοκινητο παραγωγης.

Design  

Ο σχεδιαστης της Toyota, Satoru Nozaki, που επιμεληθηκε το αρχικο σχεδιο της Yamaha, ενσωματωσε πολλα χαρακτηριστικα σχεδιαστικα στοιχεια των GT μοντελων της δεκαετιας του 1960, με βασικη πηγη εμπνευσης ωστοσο, να ειναι η Jaguar E-Type. Το καλυγραμμο design του αμαξωματος, σε συνδυασμο με τα pop-up εμπρος φωτα, που συμπληρωναν τα μεγαλα εμπρος φωτα, εκατερωθεν της γρυλιας που εμοιαζε αρκετα σχεδιαστικα με αυτη του Sports 800, εδωσαν στο 2000GT, τη μοναδικη σχεδιαστικη του ταυτοτητα. Οι προφυλακτηρες του, ηταν πολυ μικροι και το αυτοκινητο αυτο καθ\’ αυτο, εξαιρετικα χαμηλο, με το ψηλοτερο σημειο του να εχει υψος μολις 1.16m.
Το εσωτερικο του, αν και λιγο στενοχωρο, ηταν αρκετα πολυτελες για τα δεδομενα της εποχης, με διακοσμο απο ξυλο τριανταφυλλιας στο ταμπλο και ραδιοφωνο με αυτοματη ευρεση σταθμων. Σε δοκιμη του, το περιοδικο Road & Track , δηλωσε εντυπωσιασμενο απο το εσωτερικο του 2000GT, ειτε αν εισαι επιβατης, ειτε αν απλα το θαυμαζεις, οπως ειπαν χαρακτηριστικα τοτε.
Το 1969, το εμπρος μερος του, επανασχεδιαστηκε ελαφρως και τοποθετηθηκαν μικροτερα φωτα και διαφοροποιηθηκε και ο σχεδιασμος των φλας. Το πισω φλας μεγαλωσαν και επιπλεον, η Toyota εκανε καποιες αναβαθμισεις και στο εσωτερικο, προκειμενου να ανανεωση την εικονα του. Στα τελευταια αυτοκινητα, τοποθετηθηκε κλιματισμος, ενω υπαρχε και η δυνατοτητα επιλογης ενος αυτοματου κιβωτιου.

Μηχανικα μερη

Ο κινητηρας που αρχικα τοποθετηθηκε στο 2000GT, προηλθε απο το Crown sedan. Ηταν ενας διλιτρος, εν σειρα εξακυλινδρος κινητηρας, τον οποιο τροποποιησε η Yamaha, τοποθετωντας μεταξυ αλλων, 3 2-barrel Mikuni – Solex 40 PHH καρμπυρατερ, καθως και μια ανασχεδιασμενη κεφαλη, με αποτελεσμα ο κινητηρας να αποδιδει 150 ιππους και 175Nm ροπη.
Κατασκευαστηκαν ωστοσο και εννια MF-12 μοντελα, τα οποια εφεραν τον 2Μ κινητηρα της Toyota, ο οποιος παρολο που ηταν κατα 300 κ.εκ. μεγαλυτερος του συμβατικου, ειχε ακριβως την ιδια αποδοση σε ιπποδυναμη και ροπη.
Τα 2000GT, ηταν εφοδιασμενα με ενα μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων και υπηρχαν 3 επιλογες final drive. Αυτα με το 4.375 final drive, λεγεται οτι μπορουσαν να αναπτυξουν μια τελικη ταχυτητα της ταξης των 217 χιλιομετρων / ωρα και ειχαν μεση καταναλωση καυσιμου στα 7.6L / 100km.
Αξιοσημειωτο ειναι πως τα 2000GT στο βασικο εξοπλισμο τους ειχαν δισκοφρενα εμπρος και πισω, καθως και διαφορικο περιορισμενης ολισθησης.

Παραγωγη

Στο τριετη κυκλο παραγωγης του (1967 – 1970), μολις 351 αντιτυπα του 2000GT κατασκευαστηκαν συνολικα, αριθμος εφαμηλος με αυτο των \”εκλεκτων\” ιταλικων supercar της εποχης. Συμφωνα με τα στοιχεια της Toyota και της Yamaha, κατασκευαστηκαν 233 MF10, 109 MF10L και 9 MF12L. Στην Αμερικη, το 2000GT πωλουνταν στα 6800 δολαρια, τιμη πολυ υψηλοτερη απο αυτη των Porsche εκεινης της περιοδου, με 90 αυτοκινητα να πωλουνται συνολικα και τα υπολοιπα να μοιραζονται σε περιπου αναλογο αριθμο σε Ευρωπη και Ασια. Τα περισσοτερα 2000GT, ειναι ειτε λευκα ειτε κοκκινα.

Αγωνες

Το 2000GT συμμετειχε σε διαφορους αγωνες στην Ιαπωνια, ερχομενο 3ο στο Ιαπωνικο Grand Prix του 1966 και 1ο στον αγωνα 1000 χιλιομετρων στη πιστα Fuji, το 1967. Επιπλεον, απεσπασε μια σειρα διαφορων ρεκορ σε ενα τεστ αντοχης 72 ωρων της FIA, με αυτα να παραμενουν μεχρι και την εισοδο σους αγωνες, της 911R, την οποια η Porsche κατασκευασε ειδικα, για να αποσπασει απο το 2000GT αυτα τα ρεκορ.
Το 1968, ο Carroll Shelby, εβαλε 3 2000GT να τρεξουν στην κατηγορια CP του πρωταθληματος αυτοκινητων παραγωγης SCCA. Αρχικα, ο Shelby αγορασε τα 3 αυτοκινητα τα οποια και συμμετειχαν στους αγωνες, καθως και ενα 4ο, ως αντικαταστασης. Παρολη την επιτυχια, τα 2000GT ετρεξαν για μολις μια σεζον. Επειτα, 2 εξ\’ αυτων παρεμειναν στις ΗΠΑ, ενω το 3ο επεστρεψε στο μουσειο της Toyota, οπου και βρισκεται μεχρι και σημερα.

All in all

Το 2000GT, εχει αυτη τη μαγεια του halo car. Ενος αυτοκινητου, το οποιο κατασκευαζεται απλα για να δειξει τι ειναι μηχανολογικα και τεχνολογικα εφικτο, απο τη μερια του εκαστοτε κατασκευαστη. Ωστοσο, ειναι και ενα μοναδικης ομορφιας, εργο τεχνης, με ενας ακρως διαχρονικο και αγεραστο στο περασμα του χρονου σχεδιασμο. Μετα το 2000GT, η Toyota, παλι με τη βοηθεια της Yamaha αλλα αυτη την φορα υπο την υλοποιηση του απο το luxury brand της, τη Lexus, μας εδειξε ξανα το 2009 τι ειναι εφικτο, με το μοναδικο LFA. Η μαγεια του 2000GT, ειναι παρομοια με αυτη του LFA. Σπανιο, διαφορετικο, μοναδικο και μερος της αυτοκινητιστικης ιστοριας, με το δικο του \”halo\” τροπο…

Φωτογραφικο υλικοhttp://www.desert-motors.com/

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!