15 “φθηνά” μεταχειρισμένα που στρίβουν σαν τρένα

Τι ειναι γρηγορο αυτοκινητο; Ειναι, αραγε, μονο κυβισμος, τουρμπινες, αλογα, 0-100 και τελικες; Η μηπως ειναι μανιασμενες αναβασεις σε στριφτερες διαδρομες; Ειναι να αναπτυσεις πλευρικες επιταχυνσεις που κανουν τον αυχενα σου να πονα, να επιτιθεσαι σε στροφες, να ανεβαενεις το βουνο και να θες κι αλλο, κι αλλο, κι αλλο. Σημερα, το TopSpeed.gr σου παρουσιαζει 13 +2 φθηνα (αντικειμενικα, βασει της πραγματικης τους αξιας) μεταχειρισμενα που μπορουν να σου προσφερουν αυτη τη συγκινηση, τη συγκινηση της αληθινης οδηγησης.

1. Peugeot 106 Rallye

Το ενα. Σπαρτιατικο, παναλαφρο, συμβολο του στριψιματος. Μπορει να ταπεινωσει supercars σε αναβασεις. Ειναι κατι σαν προσθιοκινητη Elise. Ο αστικος μυθος λεει οτι αν αφησεις το γκαζι στη στροφη, σκοτωθηκες. Αληθεια ειναι, αν εισαι ασχετος. Απο τη μανα του, το Rallye εχει τον πισω αξονα ρυθμισμενο ως παθητικη τετραδιευθυνση. Δηλαδη, μπαινεις με χιλια, παιζεις με το γκαζι και αυτο με το οπισθιο, διορθωνει.

Αρνητικα: Το φωναζουν σαξοραλλο, σε φωναζουν καγκουρα. Τραβαει τις κλησεις της Τροχαιας. Ο εξοπλισμος του ειναι αστειος. Και επειδη ειμαστε στο 2016, θα προτιμουσα κατι με περισσοτερη παθητικη ασφαλεια για το δρομο. Για πιστα ομως, ταμαμ… Η μηπως να βαλεις κανα φραγκο και να παρεις το 208 GTI που εχει και κατι απο 205 μεσα του;

2. Renault Megane RS. 

Διλιτρο, τουρμπο, προσθιοκινητο. Λογικα, θα \’πρεπε να μαζευει τις μαντρες με την υποστροφη του. Οχι αυτο. Ειναι διαβολικα γρηγορο, οπως και να το οδηγησεις. Απο τα καλυτερα προσθιοκινητα που φτιαχτηκαν ποτε.

Αρνητικα: Η πτωση χωρις αλεξιπτωτο απο τα Μετεωρα ποναει λιγοτερο απο την αναρτηση οταν πεφτει σε λακουβα. Και το οπισθιο. Για καποιους, το οπισθιο του Megane θυμιζει σφηκα με δυσκοιλιοτητα.

3.Subaru Impreza WRX 

Σοβαρα τωρα, θες συστασεις; Ενα απο τα απολυτα σχολεια της τετρακινησης. Σαρωσε στο ΠΠΡ, σαρωνει στους δρομους. Ειναι γρηγορο, στριφτερο και πιο φιλικο απο το (καλυτερο, παντως) Evo, βγαζει εναν απιστευτα πορωτικο ηχο. Επισης ειναι σκληροταχηλο, που σημαινει οτι θα βουτηξεις και στη λασπη και το χιονι και ο,τι προκυψει.

Αρνητικα: Το μοτερ του δε φημιζεται για την οικονομια και κυριως τη μεγαλη διαρκεια ζωης του.


4.Audi S3 

Ειναι Audi. Εχει ενα μοτερ που του λες καλημερα και γινεται 450 αλογα. Ειναι 1,8 λιτρα (το παλαιο, γιατι το νεο ειναι διλιτρο). Ειναι 20βαλβιδο straight-four. Ειναι τετρακινητο. Το εσωτερικο του παραμενει ωραιο. Τι εξωτερικο, το ιδιο. Ποσα υπερ να πεις γι αυτο το αυτοκινητο; Να πεις οτι εκκινηση σαν του S3 θα νοιωσεις μονο σε supercar. Στριβει και ειναι δυνατο. Αν το μαθεις, θα σε ανταμειψει.
 

Αρνητικα: Το haldex. Υποστρεφει. Υποστρεφει…

5.Lotus Elise 

Ειναι το απολυτο αυτοκινητο για να ξεδινεις στην πιστα και να κανεις απολαυστικες βολτες στο βουνο. Το βαρος της ειναι τετοιο που κανει και ενα supermini να μοιαζει με υπερβαρο μεσηλικα. Κεντρομηχανη, με τετρακυλινδρα μοτερ και μολις 1,8 λιτρα, εχει οση δυναμη χρειαζεται για να σκας στα γελια καθε φορα που προσπερνας το συμπαν στη στροφη, χωμενος στο σπαρτιατικο, πολεμικο κοκπιτ της. Εκτος των αλλων, ειναι Lotus. Ο Chapman, χαμογελα, εκει πανω, που επιβεβαιωνεται η θεωρια του.


Αρνητικα: Η πρωτη εκδοση, φορα ενα αναιμικο μοτερ 120 ιππων, που δεν ειναι ακριβως αξιοπιστο. Να προτιμησεις αυτη με το Toyota. Επισης, δεν εχει air condition. Ουτε ηλεκτρικα παραθυρα. Οχι οτι οι επομενες ειναι ανετες. Χωροι μηδεν, ανεση μηδεν και θεση οδηγησης τοσο χαμηλα που βλεπεις το Fiat 500 διπλα σου σαν νταλικα. Καλα, για το κοστος των ανταλλακτικων δεν θα πουμε…

6.Mazda RX8

Ενα απο τα καλυτερα πλαισια που φτιαχτηκαν ever. Ο πισωκινητος αυτος Ιαπωνας, ειναι η χαρα του track day. Εχει οδικη συμπεριφορα απολαυση, τιμονι ξυραφι, γκαζι, φρεναρες. Απο τα λιγα αυτοκινητα που και χωρις επεμβασεις στο στησιμο, κανει θαυματα. Στην πιστα, θα το δεις να ταπεινωνει αυτοκινητα που δε θα φανταζοσουν.
 

Αρνητικα: Για να το απολαυσεις, θα πρεπει να εισαι ιδιοκτητης πετρελαιοπηγης. Μεγαλης. Και θα σκεφτεσαι παντα τη λυπητερη του rebuild που πλησιαζει.

7.Porsche Boxster 

Ενα μεγαλο μερος αυτων που την αγορασαν, την πηραν για το πουλ-μουρ. Μαντεψε ομως: Οι Porsche δε φτιαχνονται για να παρκαρουν σε μπουζουξιδικα και clubs. Παροτι οχι τοσο δυνατη και καλη οσο μια 911, εχει αριστη οδικη συμπεριφορα και μπορει να γινει απολαυστικη αν ξερεις που, πως και ποτε να την κυνηγησεις. Στα συν, το απιθανο εσωτερικο, το Porsche εξωτερικο και το γουργουρητο του boxer.

Αρνητικα. Εχει και αυτη ενα μοτερ που δε θα σε συντροφευει ακριβως για μια ζωη. Τα ανταλλακτικα της ειναι ακριβουτσικα, οπως φανταζεσαι. Και τα τελη της, το ιδιο.

8. Nissan Sunny GTI-R 

Δεν το περιμενες, ε; Αυτο, το χουμε ξαναπει, ειναι ενα απο τα πιο αδικημενα αυτοκινητα ολων των εποχων. Αβανταζ του δεν ειναι μονο το αειθαλες και κομπακτ λουκ του, ουτε και ο φοβερος και τρομερος SR20det που φοραει. Ειναι η τετρακινηση του, που κανει το Sunny να βεντουζωνει σε ολα τα τεραιν. Σε χωματινη βερσιον το ειδαμε να οργωνει και στην Ελλαδα.

Αρνητικα: Τα δειχνει τα χρονακια του, αισθητικα. Επισης, ειναι απιθανο να βρεις, μιας και η προφητεια λεει οτι οταν θα υπαρξει Sunny που θα βγαλει ζημια, θα εχει ερθει η ωρα της Δευτερας Παρουσιας…

 9. Ford Focus RS

Οταν πρωτοβγηκε, για τους περισσοτερους ηταν ονειρο απατηλο. Συλλεκτικο, λεγαμε. Οπως και να χει, σημερα δεν ειναι απιαστο ονειρο.
Ενα ομορφο αμαξι, με περισεια δυναμη, αληθινα σπορ χαρακτηρα και πατημα που κανει τους αντιπαλους του να ξεροκαταπινουν οταν το συναντουν.


Αρνητικα: Μοιαζει λιγο αοσμο μπροστα σε αλλα σπορ αυτοκινητα. Ειναι προσθιοκινητο. Και οταν θα βλεπεις τους ιδιοκτητες των καινουριων RS με την τετρακινηση και το drift, θα θες να μπεις κατω απο τα σκεπασματα και να κλαψεις. Με λυγμους.

 10. BMW M3 E46

Ο,τι και να πεις γι αυτο το αυτοκινητο, ειναι λιγο. ΤΡΟ-ΜΕ-ΡΟ… Ενα βαυαρικο εργο τεχνης με ροδες. Πανεμορφο, αειθαλες, αγαπημενο παγκοσμιως, κατα πολλους η τελευταια \”αντρικη BMW\” (μεχρι να μπουν σε μια καινουρια). Η φημη της δεν ειναι τυχαια. Το στησιμο της ειναι μνημειωδες, επιτιθεται στις στροφες μανιασμενα και τις καταπινει βρυχωμενη. Το εξακυλινδρο μοτερ της κανει εναν χαρακτηριστικο ηχο με ενα γρεζι που ομοιο του δε θα ξανακουσεις. Ειναι απο τα καλυτερα αυτοκινητα ολων των εποχων.

Αρνητικα: Το Δημοσιο της ζητα τελη που ισουνται με το κοστος αγορας ενος Koenigsegg. Ψιλοθεματακια βγαζει, που αν εισαι πτωχος, θα σε πονεσουν πολυ.

 11. Renault Clio RS
Αλλο ενα γαλλικο προσθιοκινητο στη λιστα μας, στη θεση 11, κονταροχτυπηθηκε με ενα πισωκινητο και κερδισε. Για την ακριβεια, κερδισε το  -αριστο αλλα με ελλειψη δυναμης- Mazda MX-5. Γιατι, το Renault Clio RS ειναι αυτο που λεμε \”φονεας γιγαντων\”.

Ειναι το μοναδικο \”μικρουλι\” (οπως θα το αποκαλουσε το αισθημα) το οποιο μπορει να κυνηγησει και να εξευτελισει σε μια \”σφιχτη\” διαδρομη, ακομα και ενα supercar. Αν οι Γαλλοι ξερουν κατι καλα, ειναι να φτιαχνουν στριφτερα αυτοκινητα.

Αρνητικα: Ο ατμοσφαιρικος διλιτρος που φοραει, παραγει ικανοποιητικη δυναμη για το συγκεκριμενο μοντελο, αν και, οταν τελειωνουν οι στροφες, οσοι εχουν βιωσει την πικρα του να τους προσπερνα το Clio RS, εχουν την ευκαιρια της εκδικησης. (Εκτος αν μιλαμε για το V6, που εκει παμε σε αλλα επιπεδα) Επισης, ειναι διλιτρο. Ειναι προσθιοκινητο. Και δεν ειναι το πιο αξιοπιστο αυτοκινητο στον πλανητη Γη.

 12. Honda Civic Type R

 Γιατι οχι το S2000; Σωστη ερωτηση, αλλα το S ειναι αποτομο και αν ξεχαστεις για ενα νανοσεκοντ, η κανεις ενα μικρο λαθακι, θα σε επιβραβευσει με ενα βιαιο χαστουκι στην ουρα και μια μεγαλοπρεπη σβουρα. Το Type R απο την αλλη, μπορει να μην ειναι τοσο δυνατο οσο το S, αλλα στις στροφες ειναι κατι παραπανω απο ικανο. Αν το οδηγησεις οπως του πρεπει, θα καταλαβεις γιατι εχουν δημιουργηθει στρατιες φανατικων Χοντακηδων. Πολεμικη εμφανιση, ουρλιαχτα απο το μοτερ και στριψιμο χωρις αυριο. Bonus το λεβιεδακι στο υψος του τιμονιου για αλλαγες πιο γρηγορες απο τους αλλους.

Αρνητικα: Το φωναζουν ταπερ. Πολλοι το χλευαζουν. Θα το θελες λιγο πιο δυνατο.

13. Mini Cooper S\\John Cooper Works 

Αν λεμε οτι τα καρτ ειναι το απολυτο σχολειο για οδηγους, τοτε γιατι δε λεμε οτι το Mini Cooper ειναι το απολυτο σχολειο; Το Mini, στις γρηγορες εκδοσεις του, ειναι το απολυτο καρτ δρομου. Ειναι απο τα λιγα προσθιοκινητα που θα ευχαριστηθεις να στριβεις και θα ψαχνεις για ορεινες διαδρομες. Στα συν, τα τουρμπατα δυνατα μοτερ. Ειδικα στην εκδοση Works, μιλαμε για τερας… Επισης, ειναι BMW, κατι που σημαινει οτι ειναι ποιοτικο και μεσα και εξω και εχει και ενα πρεστιζ. Κανεις, ποτε δε θα σε πει καγκουρα με αυτο. Τρομερο αυτοκινητο. Τοσο απλα.

Αρνητικα: Λογω και του κοντου μεταξονιου χτυπα πολυ. Και καποια θεματακια θα τα χει. Και θα ναι κι ακριβα μιας και ειναι BMW.

 
Bonus τρενο: Lancia Delta Integralle

Η απολυτη. Η μια. Η μοναδικη. Η θεα ολων των τετρακινητων. Με τα φουσκωμενα καπουλια της, αυτη η Lancia σου εγγυαται το σεβασμο του… συμπαντος, αλλα και ατελειωτες αυγκινησεις. Πολλα μπορουμε να πουμε, αλλα θα ειναι σα να προσπαθουμε να εξηγησουμε το σεξι της Ιρινα Σαϊκ.

 
Bonus no2: Mitsubishi Evo

Πλεον, ειναι συλλεκτικο, μιας και η Mitsubishi δεν ξαναβγαζει Evo. Οι ρεπριζ του ειναι τρομακτικες. Οι επιταχυνσεις του, θεικες. Ο τροπος που στριβει, κανει τους κατασκευαστες τρενων να σκιζουν τα πτυχια τους. Μην τα πολυλογουμε. Δεν υπαρχει τροχοφορο στο συμπαν που να μπορει να στριψει σαν αυτο. Τοσο απλα. Οσο και οι νομοι της φυσικης τους οποιους αψηφα…


Super extra Bonus απο τα 80\’s (εκτος καταμετρησης)
Ενταξει, προσπαθησα πολυ να κρατηθω, αλλα δεν τα καταφερα. Το κτηνος απο το παρελθον, το Ford Sierra Cosworth δεν θα σταματησει ποτε να με στοιχειωνει. Ειχα αποφασισει να το απορριψω, αλλα στριφογυρνουσαν στο μυαλο μου σκηνες απο θηριωδη Sierra να επιτιθενται σε στροφιλικια με ουρλιαχτα, σκασιματα, τσαφα τσουφα και απειρα φλογιδια απο την εξατμιση.

Στην τετρακινητη βερσιον του, με ενα μοτερ- ποιημα που ειχε και εχει σχεδον απεριοριστες προοπτικες βελτιωσης, με εμφανιση που θα τρομαζε και τον Mad Max, αυτο το τερας αξιζει να μπει στη λιστα μας (οπως και δεκαδες αλλα αυτοκινητα, αλλα μην το κανουμε θεμα).

Αρνητικα: Ειναι ελαφρως παμπαλαιο και μαλλον δεν ενδεικνυται για τις καθημερινες μετακινησεις. Επισης, για εναν περιεργο λογο, πολλες γυναικες θεωρουν λιγοτερο καγκουρικο ενα φτιαγμενο τρικυκλο, παρα ενα τριθυρο Cosworth με την τεραστια φτερουγα (την οποια παντως, εγω λατρευω). Επισης, δεν ειναι αυτο που λεμε ευκολοσυντηρητο αυτοκινητο.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!