340 άλογα και τετρακίνηση στη Σειρά 1 της BMW!


Ειναι τρελοι αυτοι οι Βαυαροι. Με την καλη εννοια. Η BMW συνεχιζει να μας φωναζει οτι \”το χει\” με το να φτιαχνει αυτοκινητα που μπορουν να κανουν την καρδουλα σου να χτυπαει, ακομα και αν αυτα ειναι λιλιπουτεια. Ετσι, απο τον Ιουλιο, μπορεις να παρεις μια Σειρα 1 και Σειρα 2, με τον εξακυλινδρο 3λιτρο Twin Turbo των 340 ιππων με τα διπλα Vanos, επιλεγοντας τετρακινηση, η πισωκινηση, μηχανικο, η αυτοματο κιβωτιο. Και καπως ετσι, δεν μπορεις να πεις οτι \”δεν τα φτιαχνουν πια οπως παλια\”…

Ετσι λοιπον, κατω απο τα καπο των μοντελων BMW M Performance της Σειρας 1 και Σειρας 2, θα μαθουμε (για τα καλα) ποσο μεγαλυτερη ενταση μπορει να φερει ενα καινουριο, ισχυρο μοτερ. Ο νεος, εξακυλινδρος εν σειρα  βενζινοκινητηρας   που αποδιδει μεγιστη ισχυ 340 hp, –αυξηση 14 hp συγκριτικα με τον προκατοχο του – οχι μονο βελτιστοποιει τις επιταχυνσεις των δυο αυτοκινητων αλλα μειωνει και τα επιπεδα καταναλωσης και εκπομπων CO2! Για την ακριβεια, μια νεα Μ140i, θα ειναι γρηγοροτερη απο τη Σειρα 1M Coupe, αλλα θα καταναλωνει βενζινη σαν ενα καθημερινο αυτοκινητο πολης! Τι αλλο να ζητησει κανεις; (Την Μ4, αλλα δεν ειναι της ωρας).

  Η μοναδα 3.0L με την εξελιγμενη τεχνολογια M Performance TwinPower Turbo ειναι προϊον της τελευταιας γενιας κινητηρων του BMW Group. Οι βελτιωσεις στις δυναμικες επιδοσεις και την αποδοση εκφραζονται και απο τη νεα ονομασια μοντελων για την 3θυρη BMW M140i (καταναλωση μικτου κυκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπες CO2 στο μικτο κυκλο: 179 g/km), την 5θυρη BMW M140i (καταναλωση μικτου κυκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπες CO2 στο μικτο κυκλο: 179 g/km), BMW M240i Coupe (καταναλωση μικτου κυκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπες CO2 στο μικτο κυκλο: 179 g/km) και BMW M240i Cabrio (καταναλωση μικτου κυκλου: 8,3 l/100 km, εκπομπες CO2 στο μικτο κυκλο: 189 g/km).

Αυτη η αυξηση στην ιπποδυναμη σημαινει οτι τα μοντελα BMW M Performance απο την Σειρα 1 και την Σειρα 2 προσφερουν τωρα τα ιδια επιπεδα ισχυος με τη BMW Σειρα 1 M Coupe που κατασκευαζοταν μεταξυ 2011 και 2012. Η επιταχυνση 0 – 100 km/h ειναι 0,3 δευτερα ταχυτερη απο των προκατοχων τους, και η καταναλωση καυσιμου και εκπομπες ρυπων μεχρι 7 % βελτιωμενες. 

Οι 3θυρες και 5θυρες BMW M140i, η BMW M240i Coupe και η BMW M240i Cabrio εφοδιαζονται με στανταρ εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο, ενω η τελευταια εκδοση του οκταταχυτου Steptronic Sport διατιθεται προαιρετικα. Εναλλακτικα, αντι της πισω κινησης, και τα τεσσερα μοντελα μπορουν επισης να παραγγελνονται με ευφυη τετρακινηση BMW xDrive.

Ο κινητηρας που εξελιχθηκε γι’ αυτη την τετραδα σπορ, compact μοντελων ξεχωριζει απο το πληθος με την αμεση αποκριση, τον υψηλοστροφο χαρακτηρα και την εξαιρετικη αποδοση. Η δυναμικη καμπυλη ισχυος συνοδευεται απο συναισθηματικα πλουσιο ηχο που χαρακτηριζει καθε ‘straight-six’ συνολο της BMW. Ο νεος κινητηρας εχει στροφαλοθαλαμο και κυλινδροκεφαλη απο αλουμινιο ενω η πολιτισμενη λειτουργια του, που ειναι σημα κατατεθεν των εξακυλινδρων εν σειρα κινητηρων της BMW, εχει αναβαθμιστει χαρη σε ενα νεο ακουστικο καλυμμα. Ο υπερσυμπιεστης TwinScroll που ειναι ενσωματωμενος στην πολλαπλη εξαγωγη απο χυτο ατσαλι ειναι εξαιρετικα αποδοτικος – λογω της συμπαγους δομης του και της παρουσιας ενος εμμεσου εναλλακτη θερμοτητας (intercooler). Στην ελαχιστοποιηση των εκπομπων ρυπων συμβαλλει επισης ο ηλεκτρικος ελεγχος της βαλβιδας πιεσης υπερπληρωσης (wastegate), η  τοποθετηση πολυ κοντα στον κινητηρα του καταλυτικου μετατροπεα κλειστου βρογχου.

Η τελευταια γενια του πληρως μεταβλητου ελεγχου βαλβιδων VALVETRONIC προσφερει εξαιρετικα ακριβη ελεγχο φορτιου, αυξανοντας την αποκριση και αποδοση του κινητηρα. Η τελευταια αναβαθμιση της τεχνολογιας M Performance TwinPower Turbo ολοκληρωνεται με το μεταβλητο χρονισμο εκκεντροφορων εισαγωγης και εξαγωγης Double-VANOS. Τη δικη τους συμβολη στην επιτευξη αψογης ισορροπιας μεταξυ οδηγικης απολαυσης και καταναλωσης σε αυτη την κατηγορια ισχυος, εχουν μια αντλια ψυκτικου με on-demand λειτουργια, η ηλεκτρονικα χαρτογραφημενη αντλια λαδιου, το συστημα διευθυνσης Electric Power Steering, η λειτουργια Auto Start Stop, το συστημα αναγεννητικης πεδησης Brake Energy Regeneration και διαφορες ακομα λυσεις φιλοσοφιας BMW EfficientDynamics.

Βασικο στοιχειο στην ικανοτητα του νεου κινητηρα να προσφερει συναρπαστικη επιταχυνση ειναι η ροπη η οποια ειναι διαθεσιμη απο χαμηλα και διατηρειται σε μεγαλο ευρος στροφων. Ο νεος κινητηρας αποδιδει μεγιστη ροπη 500 Nm μεταξυ 1.500 και 4.500 rpm και μεγιστη ισχυ 250 kW/340 hp στις 5.500 rpm.

Τα δυο κιβωτια
Τεχνικες καινοτομιες σχεδιασμενες για αυξηση της οδηγικης απολαυσης και βελτιστοποιηση της αποδοσης χρησιμοποιουνται κατα τη μεταφορα ισχυος στους κινητηριους τροχους. Το στανταρ εξαρι μηχανικο κιβωτιο που τοποθετειται στα compact μοντελα της BMW M Performance προσφερει μια λειτουργια ελεγχου στροφων εμπλοκης με σκοπο τις εξαιρετικα ομαλες αλλαγες σχεσεων. Στα κατεβασματα, η διαχειριση μεταδοσης αυξανει την ανεση των αλλαγων, ενεργοποιωντας τη λειτουργια συγχρονισμου στροφων (‘ξερογκαζια’). Καθως ο οδηγος κατεβαζει σχεση, αυτο αυξανει τις στροφες του κινητηρα συγχρονιζοντας τον με το κιβωτιο.

Η τελευταια γενια του εξακυλινδρου εν σειρα κινητηρα μπορει να συνδυαζεται με νεα εκδοση του οκταταχυτου Steptronic Sport προαιρετικα. Με την ευρυτερη κλιμακωση σχεσεων και την περαιτερω βελτιωμενη εσωτερικη αποδοση, αυτο το αυτοματο κιβωτιο –στανταρ στις τετρακινητες εκδοσεις των συμπαγων μοντελων της BMW M Performance – συμβαλλει επιπροσθετα στην αυξηση της αποδοσης. Η δυνατοτητα για πολλαπλα κατεβασματα σχεσεων, ανοιγει το δρομο για πιο δυναμικες αλλαγες και κυριως για αμεση αποκριση στο πατημα του γκαζιου. Σε αυτο προστιθεται η οδηγικη ανεση και ακουστικη απηχηση χαρη στη χρηση αποσβεστηρα κραδασμων συνδεδεμενου με τις στροφες. Το οκταρι Steptronic Sport προσφερει κορυφαιες δυναμικες αλλαγες και, επιπλεον της λειτουργιας Launch Control που πετυχαινει σταθερη επιταχυνση κατα την εκκινηση, περιλαμβανει και μια προληπτικη στρατηγικη αλλαγων σχεσεων. Εδω, το συστημα διαχειρισης κιβωτιου συνεργαζεται με το συστημα πλοηγησης για αναλυση της οδηγικης καταστασης και του προφιλ της διαδρομης και, για προσδιορισμο  της ιδανικης στιγμης για μια αλλαγη σχεσης. 

Πιο δυναμικες επιδοσεις, χαμηλοτερη καταναλωση
Οι πιο σπορ δυνατοτητες που υποσχεται η εξελιγμενη τεχνολογια κινητηρων αντανακλαται στις πολυ βελτιωμενες τιμες επιταχυνσης. Η 3θυρη και 5θυρη BMW M140i ολοκληρωνουν το σπριντ 0 – 100 km/h σε 4,8 δευτ. με το στανταρ εξαρι μηχανικο κιβωτιο η σε 4,6 δευτ. με το προαιρετικο, οκταταχυτο Steptronic Sport. Αυτο σημαινει οτι αγγιζουν τα 100 km/h κατα 0,3 δευτ. ταχυτερα και στις δυο περιπτωσεις απο τους αντιστοιχους προκατοχους τους. Αντιστοιχη βελτιωση υπαρχει και στις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i xDrive, που ολοκληρωνουν το ιδιο σπριντ σε 4,4 δευτ. Η μεση καταναλωση στον Ευρωπαϊκο κυκλο δοκιμων ειναι 7,8 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i (αυτοματο: 7,1 l/100 km και 7,4 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες BMW M140i xDrive. Αυτο αντιστοιχει σε μειωση μεταξυ 3 και 5% συγκριτικα με τις τιμες των απερχομενων μοντελων. Οι εκπομπες CO2 ειναι τωρα 179 g/km (αυτοματο: 163 g/km) για τα πισωκινητα μοντελα και 169 179 g/km οπου υπαρχει xDrive.

Η BMW M240i Coupe ομοιως επιταχυνει απο 0 σε 100 km/h σε 4,8 δευτ. (αυτοματο: 4,6 δευτ.) – η 4,4 δευτ. σε AWD εκδοχη. Οι τιμες αυτες αντιπροσωπευουν μια βελτιωση 0,2 δευτ. και στις δυο περιπτωσεις. Η καταναλωση καυσιμου και οι εκπομπες ρυπων στον Ευρωπαϊκο κυκλο δοκιμων μειωνονται κατα 4 – 7% συγκριτικα με τις τιμες των προκατοχων τους. Η BMW M240i Coupe καταναλωνει τωρα 7,8 lit / 100 km (179 g/km) με μηχανικο κιβωτιο και 7,1 lit / 100 km (163 g/km) με το οκταρι Steptronic Sport. Η BMW M240i xDrive Coupe χρειαζεται καυσιμο 7,4 lit / 100 km (169 g/km).

Και οι δυο εκδοσεις του ανοιχτου μοντελου της BMW M Performance επιταχυνουν απο σταση στα 100 km/h κατα 0,3 δευτ. ταχυτερα απο πριν. Οι τιμες επιταχυνσης ειναι τωρα στα 4,9 δευτ. (αυτοματο: 4,7 δευτ.) για τη BMW M240i Cabrio και 4,6 δευτ. για τη BMW M240i xDrive Cabrio. Η καταναλωση μικτου κυκλου και οι εκπομπες ρυπων στον Ευρωπαϊκο κυκλο δοκιμων ειναι μειωμενα κατα 2 – 6% – στα 8,3 lit / 100 km (189 g/km) σε συνδυασμο με το εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο, 7.4 lit / 100 km (169 g/km) με το οκταρι  Steptronic Sport transmission και 7,8 lit / 100 km (179 g/km) στην περιπτωση της  BMW M240i xDrive Cabrio.

Περα απο την αναβαθμισμενη τεχνολογια κινητηρων, η γκαμα ειδικου εξοπλισμου που προσφερεται με τα μοντελα BMW M Performance στοχευει και στις πιο σπορ φιλοδοξιες. Ο στανταρ εξοπλισμος περιλαμβανει αναρτηση M Sport χαμηλωμενη κατα 10 mm, αλουμινενιες ζαντες Μ 18-ιντσων σε αποκλειστικη σχεδιαση διπλων ακτινων, συστημα πεδησης M Sport, Variable Sports Steering με λειτουργια Servotronic, ενα ειδικο για το μοντελο αεροδυναμικο πακετο M και καλυμματα εξωτερικων καθρεπτων σε Ferric Grey metallic. Στο σπορ περιβαλλον της καμπινας συντελουν τα υφασματινα/Alcantara σπορ καθισματα με μπλε αντιθετες ραφες, δερματινο τιμονι Μ και υποποδιο οδηγου Μ.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!