350GT. H αρχή της Lamborghini.

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Lamborghini 350 GT

Μια παροιμια, λεει πως η αρχη ειναι το ημισυ του παντος. Στη περιπτωση της Lamborghini, η επιτυχια της 350 GT, εμελε να της δωσει τη δυνατοτητα να εδραιωθει ως κατασκευαστης αυτοκινητων και να ξεκινησει τον \”πολεμο\” απεναντι στη Ferrari. Η Lamborghini, κατα μια εννοια, ειναι μια εταιρεια που προεκυψε απο την \”υπεροψια\” και τον \”πληγωμενο εγωισμο\” δυο Ιταλων. Η \”υπεροψια\” του Enzo, πως τα αυτοκινητα του δεν ειχαν καποιο θεμα και ο \”πληγωμενος εγωισμος\” του Lamborghini οταν του ειπε πως ο συμπλεκτης της 250 ηταν μια χαρα και το προβλημα του ηταν πως δεν ηξερε απο αυτοκινητα (ο Enzo συμπληρωσε, \”συνεχισε να φτιαχνεις τρακτερ μιας και δε ξερεις απο αυτοκινητα\”), εμελε να γινει η αρχη για τη γεννηση της Lamborghini.

H ιστορια πισω απο τη 350 GT

Η αρχικη σχεδιαστικη ομαδα

Μετα τις δοκιμες του πρωτοτυπου κινητηρα, το Μαϊο του 1963, ο τοτε αρχιμηχανικος της Lamborghini, Giotto Bizzarrini, εφυγε απο την εταιρεια. Τον επομενο κιολας μηνα, ο Ferruccio Lamborghini, ανεθεσε στον μηχανικο Gian Paolo Dallara, την δημιουργια της εκδοσης παραγωγης της 350 GTV (η ονομασια του πρωτοτυπου, το οποιο μετα ονομαστηκε 350 GT στην εκδοση παραγωγης) του Bizzarrini. Ο μηχανικος Paolo Stanzani και ο οδηγος δοκιμων Bob Wallace, βοηθησαν τον Dallara στην εξελιξη της εκδοσης παραγωγης.
Ο Dallara και ο Stanzini, συντομα ανακαλυψαν οτι το πρωτοτυπο της 350 GTV, δεν ηταν σωστα σχεδιασμενο για \”μαζικη\” παραγωγη. Ξεκινησαν να δουλευουν παραλληλα σε δυο project, απο τα οποια θα προεκυπτε η τελικη εκδοχη της 350. Πρωτα, ξεκινησαν κανοντας τις απαραιτητες αλλαγες στο κινητηρα του Bizzarrini, ενω προσαρμοσαν και το σχεδιασμο του πλαισιου, για χρηση σε δρομο. Επειτα, ξεκινησαν να προετοιμαζουν πυρετωδως τη 350 GT, για τη πρεμιερα της, στο Σαλονι Αυτοκινητου του Τορινο, τον Οκτωβριο του 1963, οπου η Lamborghini ηλπιζε το αυτοκινητο να συγκεντρωσει αρκετο ενδιαφερον, για να μπει η 350 GT στη παραγωγη.

Ο επανασχεδιασμος της πρωτοτυπης 350 GTV

O ατμοσφαιρικος V12 του Bizzarrini, με χωρητικοτητα 3.5 λιτρα, ηταν ενας κινητηρας αγωνιστικης σχεδιασης, ο οποιος ηταν ικανος να αποδωσει 400 ιππους στις 11.000 σ.α.λ. . Ενας κινητηρας τετοιου σχεδιασμου, βεβαια, δεν ακολουθουσε το χαρακτηρα της 350 GT. Για αυτο το λογο, ο Dallara μαζι με το Wallace, δημιουργησαν μια πιο \”ηπια\” εκδοση αυτου, για χρηση σε αυτοκινητο δρομου. Οι αλλαγες που πραγματοποιησαν, ηταν :
  • Η αντικατασταση του αγωνιστικου τυπου ξηρου καρτερ, με ενα συμβατικου τυπου, για τη μειωση του κοστους παραγωγης
  • Η μειωση της συμπιεσης του κινητηρα απο 11:1 σε 9.4:1
  • Η μειωση της χρησης ακριβων υλικων για τη κατασκευη του στροφαλου και αλλων μηχανικων μερων, με σκοπο τη μειωση του κοστους παραγωγης
  • Μετεφεραν τους διανεμητες μπροστα απο τους εκκεντροφορους εξαγωγης, προκειμενου να ειναι πιο ευκολα προσβασιμα
  • Τοποθετησαν ενα πολυ μεγαλο, μονο, Lamborghini-made φιλτρο λαδιου
  • Αντικατεστησαν τα αγωνιστικου τυπου καρμπυρατερ της Weber, με συμβατικου τυπου, 40 DCOE Weber
  • Εκαναν πιο ηπιο το προφιλ των εκκεντροφορων, για χρηση σε δρομο

Αυτη η πρωτη, detuned, εκδοση του L350 κινητηρα, δοκιμαστηκε στις 3 Οκτωβριου του \’63. Το αποτελεσμα, στην εκδοση παραγωγης της 350, ηταν ενας κινητηρας ικανος να αναπτυξει τελικη ταχυτητα της ταξης των 255 χιλιομετρων / ωρα.

Οσο η δουλεια των Dallara και Wallace συνεχιζοταν, ο Ferruccio παρουσιασε το πρωτοτυπο της 350 GTV στο press meeting της 26ης Οκτωβριου, ενω στην αρχη του Σαλονιου Αυτοκινητου του Τορινο, στις 30 Οκτωβριου, παρουσιασε τη 350 GTV με το κινητηρα του Bizzarrini απαραλακτο σε ενα stand, εκτος της 350, λεγοντας πως δεν ειναι η τελικη μορφη του. Οι αντιδρασεις που ελαβε ηταν \”χλιαρες\”, γεγονος που δεν οδηγησε την 350 αμεσα στη παραγωγη, καθως ο Lamborghini περιμενε να δει τις αντιδρασεις του κοσμου στο τελικο πρωτοτυπο, το οποιο εκεινη τη περιοδο ηταν ακομη σε εξελιξη.

Το Μαρτιο του 1964, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, μολις 5 μηνες μετα τη \”πρεμιερα\” της 350 στο Τορινο, η \”Ανασχεδιασμενη GTV\” – που τωρα λεγοταν 350 GT – εκανε τη πρεμιερα της στη σημαντικοτερη εκθεση αυτοκινητου του κοσμου. Η 350 GT ελαβε αρκετα θετικες αντιδρασεις, ωστε ο Lamborghini να αποφασισει να τη βαλει στη παραγωγη το Μαϊο.

Παραγωγη και συναρμολογηση

Η κατασκευη του αμαξαμωτος ανατεθηκε στην Touring Of Milan, η οποια χρησιμοποιησε τη πατενταρισμενη μεθοδος κατασκευης της, Superleggera, οπου τοποθετουσε αλουμινενια πανελ, απευθειας σε ενα tubular πλαισιο. Το πρωτο πλαισιο της 350 GT, κατασκευαστηκε απο την \”Neri & Bonacini\”, για λογαριασμο της Touring Of Milan, οι οποιοι συνεχιζαν να κατασκευαζουν τα αμαξωματα των 350 GT, μεχρι την εναρξη της παραγωγης της, οπου και μετα η δουλεια ανατεθηκε στο Marchesi. Τα πλαισια και τα αμαξωματα, ενωνονταν στην Touring Of Milan και παραδιδονταν στη Lamborghini ετοιμα, εχοντας ηδη ακομα και τους προφυλακτηρες.
Το πρωτο συναρμολογημενο αυτοκινητο απο τη Touring Of Milan, εφτασε στο εργοστασιο της Lamborghini στις 9 Μαρτιου 1964 και ονομαστηκε No. 101 (Touring No. 17001). Τον ιδιο μηνα, η 101 ηταν το αυτοκινητο που εκανε τη πρεμιερα της 350 GT στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης. Η πρωτη 350 GT που παραδωθηκε σε πελατη, ηταν η No. 104 (Touring No. 17004), στις 31 Ιουλιου 1964.
Η Lamborghini κατασκευασε συνολικα, 120 αντιτυπα, πριν αντικαταστησει το μοντελο με την 400 GT, το 1966. Πολλες 350 GT, εφοδιαστηκαν μετεπειτα με τον ισχυροτερο, 4 λιτρων V12, της 400 GT.

Τεχνικα Στοιχεια

Η 350 GT, ηταν εφοδιασμενη με εναν εξ\’ ολοκληρου αλουμινενιο V12 κινητηρα, με ενα μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων της ZF. Ειχε αλουμινενιο αμαξωμα (αν και καποιες 350 κατασκευαστηκαν απο συμβατικο μεταλλο), διαφορικο κατασκευης της Salisbury, ανεξαρτητη αναρτηση και στους 4 τροχους, καθως και vacuum υποβοηθουμενο συστημα φρενων με δισκοπλακες, κατασκευης της Girling, σε εμπρος αλλα και πισω αξονα.
Το μεταξονιο της ειναι 2.55 μετρα, με συνολικο μηκος 4.64 μετρα. Το φαρδος των αξονων της ειναι 1.38 μετρα τοσο στον εμπρος οσο και στο πισω αξονα, ενω το φαρδος της συνολικα ειναι 1.73 μετρα, ενω το υψος της ειναι 1.22 μετρα. Με συνολικο, υγρο, βαρος στα 1450 κιλα, ο V12 της 350 εκανε το sprint 0-100 σε 6.8 δευτερολεπτα και το 0-160 σε 16.3 δευτερολεπτα, με τη τελικη της ταχυτητα να αγγιζει τα 255 χιλιομετρα/ωρα.

Χαρακτηριστικα του ανασχεδιασμου

Η 350 GT, μοιραζεται πολλα μηχανικα και σχεδιαστικα στοιχεια με τη πρωτοτυπη, 350 GTV, οπως το αλουμινενιο αμαξωμα της, την ανεξαρτητη αναρτηση της, τον 4 εκκεντροφορων V12 της. Μια πληθωρα προσαρμογων και αλλαγων εγιναν, με αφορμη τις πληροφοριες που εδωσαν οι \”Neri & Bonacini\” και ο Βοb Wallace. Η εκδοση παραγωγη ειχε σταθερα αντι αναδιπλουμενα εμπρος φωτα και διαφορετικα καρμπυρατερ απο τη GTV, τοποθετημενα στο πλαι, προκειμενου το καπο να παραμεινει χαμηλο, οπως το ηθελε ο Ferruccio.

Πλαισιο

Οπως και με το κινητηρα, ετσι και με το πλαισιο, ο Dallara δημιουργησε τη \”street\” εκδοση του \”racing\” πλαισιου που ειχε σχεδιασει ο Bizzarrini στην GTV. Χρησιμοποιησε πιο βαρια και λιγοτερο \”exotic\” υλικα, αλλα δημιουργησε ενα πλαισιο που επετρεπε μια πιο εϋκολη εισοδο και εξοδο στη καμπινα, ηταν εστιασμενο στην ανεση και στην μειωση του θορυβου στο εσωτερικο, αλλα και στη στιβαροτητα της κατασκευης, αναλογη με της τοτε ανταγωνιστριας, Aston Martin DB4.

Αναρτηση

Η αναρτηση της 350, ηταν πληρως ανεξαρτητη, με ανισου μηκους ψαλιδια και αναρτηση με αμορτισερ με μεταλλικα ελατηρια. Τα ψαλιδια της πισω αναρτησης, ειναι εστιασμενα προς τη βαση των ελατηριων, για να \”αντιστεκονται\” στην ροπη της οδηγησης και της επιβραδυνσης, δινοντας στην 350 μια αρτια οδηγικη συμπεριφορα.

Κινητηρας

O ελεγχος ποιοτητας στους κινητηρες της 350, ηταν εκπληκτικος. Ο καθε κινητηρας, τοποθετουνταν σε τεστ διαρκειας 24 ωρων, σε δυναμομετρο της Schenk Walge, οπου δουλευοταν τις πρωτες 12 ωρες με ηλεκτρικη ενεργεια και επειτα με βενζινη, σε υψηλοτερες στροφες. Επειτα, αν τα αποτελεσματα ηταν ικανοποιητικα, τοποθετουνταν στο αυτοκινητο και στη συνεχεια εκανε 500 χιλιομετρα δοκιμης ο ιδιος ο Bob Wallace, πριν παραδοθει στο πελατη.

Εσωτερικο

Το εσωτερικο της 350 ηταν επενδυμενο εξ\’ ολοκληρου με δερμα κορυφαιας ποιοτητας, ενω η συναρμογη του ηταν υψηλης ποιοτητας, για τα δεδομενα της εποχης. Χαρακτηριστικο στοιχειο, ο σχεδον καθετος πινακας με τους διακοπτες στη κεντρικη κονσολα. Το τιμονι ειχε στεφανη κατασκευασμενη απο ξυλο, ενω ο σκελετος του ηταν κατασκευασμενος απο μεταλλο. Ο επιλογεας ταχυτητων, ηταν και αυτος κατασκευασμενος απο ξυλο.

All in all

H 350 GT, ηταν ισως το καλυτερο ξεκινημα που θα μπορουσε να εχει η Lamborghini. Ενα καλαισθητο, πολυτελες και γρηγορο GT, ικανο να σταθει στο υψος τον περιστασεων, απεναντι στο μεγαλυτερο αντιπαλο του, τη 250 της Ferrari. Ειναι βεβαια και μια Lamborghini που συχνα παραβλεπουμε, οπως και η 400 GT, καθως η Miura ειναι η πρωτη που συναδει με την εικονα που εχουν σημερα για τη συγκεκριμενη κατασκευαστρια εταιρεια. Οπως και να εχει, ειναι ενα πανεμορφο αυτοκινητο, με ιστορια την οποια και εγω ο ιδιος δε γνωριζα και ανακαλυψα, στα πλαισια της αναζητησης πληροφοριων για το συγκεκριμενο αφιερωμα. 350 GT λοιπον, il toro scatenato originale.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!