5 πράγματα που δεν ήξερες για τη Lamborghini Countach

5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach


Μαρτιος 1971- Αυγουστος 2021. Μισος αιωνας ειναι πολυς για ενα αυτοκινητο. Κι ομως, αυτο το αυτοκινητο, καταφερνει, 50 χρονια αργοτερα, να δειχνει φουτουριστικο, εντυπωσιακο, τελειο, αξεπεραστο. Ο λογος για τη Lamborghini Countach, ο διαδοχος της οποιας εχει αρκετη… δουλεια για να σκεπασει το μυθο της αυθεντικης, της πρωτης. Σημερα, το TopSpeed.gr παρουσιαζει 5 facts που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach

Ανεξαρτητα απο το αν σου αρεσει, η οχι η νεα Countach, το σχεδιασμενο απο τον οικο Bertone εντυπωσιακο, εξωτικο supercar που παρουσιαστηκε για πρωτη φορα στη Διεθνη Εκθεση Αυτοκινητου της Γενευης, το Μαρτιο του 1971, εγραψε το ονομα της με χρυσα γραμματα στην ιστορια της αυτοκινησης.

svg%3E 5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach
5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach

Η Countach ηταν το αυτοκινητο που εσωσε τη Lamborghini Automobili απο τη χρεοκοπια. Κι αυτο γιατι η Miura -το πρωτο κεντρομηχανο supercar– ειχε γνωρισει επιτυχια, ομως το 1970 οι νεοι ανταγωνιστες, οπως η Ferrari Daytona, την εκαναν να φαινεται “παλια” (ειχε παρουσιαστει το 1966). Ετσι, ο Ferruccio Lamborghini, εδωσε εντολη στον αρχιμηχανικο του, Paolo Stanzani, να ξεκινησει το project LP112, για τον διαδοχο της Miura.

Στην εξελιξη της Countach πηρε μερος ο οδηγος δοκιμων Bob Wallace (ο πρωτος που εβαλε αεροτομη για αισθητικους λογους στο μοντελο), ο βοηθος μηχανικος Massimo Parenti και ο σχεδιαστης Marcello Gandini της Bertone. Το μοντελο που προεκυψε, ενσωματωνε πολλα στοιχεια της Miura, οπως η διαταξη κινητηρας στο κεντρο-κινηση πισω και απο την παρουσιαση της, το 1971, χρειαστηκαν 3 χρονια εξελιξης ωσπου να κανει ντεμπουτο η LP400 Countach.

1.Η Countach δημιουργηθηκε επειδη ο Lamborghini εχασε ενα στοιχημα

svg%3E 5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach
This and many more photos of Lamborghinis are available on www. LamboCARS.com

Ναι, καλα διαβασες. Παραλιγο η Countach να μη μπει ποτε σε παραγωγη. Ο κατασκευαστης γεωργικων μηχανηματων Ferruccio Lamborghini, ηταν φανατικα κατα της συμμετοχης εργοστασιακων ομαδων σε αγωνες αυτοκινητου επειδη, οπως ελεγε, ειναι “πολυ ακριβο, πολυ Ferrari”. Ομως οι ανθρωποι που μεγαλουργησαν δημιουργωντας τη Miura, το πρωτο κεντρομηχανο supercar της ιστοριας, οι Gio Dallara, Giotto Bizzarrini, Bob Wallace, ειχαν ολοι καριερα στο motorsport.

svg%3E 5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach
5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach

Αφοτου το πρωτοτυπο LP500 εκανε παγκοσμια πρεμιερα στη Γενευη, οι δραστηριοτητες του Lamborghini στα τρακτερ δεχτηκαν οικονομικο χτυπημα. Και καθως η πετρελαϊκη κριση ηδη μαινοταν, ο μπαρμπα- Ferruccio δεν μπορουσε να πειστει με τιποτα στο να βγαλει το μοντελο σε παραγωγη. Με τους μηχανικους να επιμενουν, εβαλε ενα στοιχημα μαζι τους: Ο Wallace θα επαιρνε το πρωτοτυπο και θα το πηγαινε σε ενα (οχι αργο, οπως φανταζεσαι) ταξιδι για να δει το Targa Florio στη Σικελια και θα επεστρεφε στα κεντρικα της εταιρειας, στη Sant’Agata. Εαν το αυτοκινητο θα καταφερνε να κανει την αποσταση των 127+127 χιλιομετρων, τοτε η Lamborghini θα το εβγαζε στην παραγωγη. Ο Wallace επεστρεψε τον Μαϊο του 1972, με το πρωτοτυπο να δουλευει σαν… ρολοϊ, ενωπιον του Ferruccio. Αυτο ηταν: Δυο χρονια αργοτερα, η πρωτη Countach LP400 βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης.

2.Η διασημη αεροτομη της εμπαινε με… τρυπανι, σε ενα παρκινγκ

svg%3E 5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach
5 πραγματα που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach

Στην πρωτη Countach παραγωγης, λειπει η γιγαντιαια αεροτομη που σημερα χαρακτηριζει την κλασικη Countach. Ενδεχομενως και δικαιως, εαν σκεφτει κανεις οτι η θρυλικη αεροτομη ηταν μη λειτουργικη, αλλα απλα διακοσμητικη. Η αεροτομη τοποθετηθηκε πρωτη φορα στην one-off Countach του Wallace καθαρα για αισθητικους λογους. Το κακο ομως ηταν οτι αυτη την one-off την ειδαν πολλοι και τη… ζηλεψαν.

Βλεπε επισης