812 Competizione & 812 Competizione A : Ένα άξιο τέλος, στο κεφάλαιο των ατμοσφαιρικών V12 Ferrari

812 Competizione & 812 Competizione A : Ενα αξιο τελος, στο κεφαλαιο των ατμοσφαιρικων V12 Ferrari


 

  Ηρθε η μερα που ολοι περιμεναμε. Η Ferrari παρουσιαζει μεσω ενος live event σε ολα τα καναλια της στα social media την νεα 812 Competizione. Η γνωστη φυσιογνωμια του οδηγου εξελιξης και δοκιμων της, μπαινει στην 812 Competizione και βγαινει στη πιστα του Fiorano, οπου και μπορουμε να απολαυσουμε την 812 Competizione εν’ κινηση, να θαυμασουμε καθε λεπτομερεια της. Εχουμε μια εναλλαγη σκηνικων οπου η 812 ερχεται απο το βαθος του πλανου, οπου απολαμβανουμε τον ηχο του ατμοσφαιρικου V12 της, να στροφαρει μεχρι τις 9.500 σαλ, ακολουθουμενο απο τα πλανα οπου μπαινει στην επομενη στροφη και απολαμβανουμε τον ηχο της εξατμισης. Τι ηχος και αυτος. Μαλλον και η τελευταια Ferrari που θα θα τον προσφερει, αμιγως ατμοσφαιρικα.

  Η 812 Competizione, οπως ειναι αναμενομενο, ειναι η hardcore, track-focused εκδοχη της 812 Superfast, στη διαδοχη των 599 GTO και F12 TDF. Αεροδυναμικα βελτιστοποιημενη, με καποιες αλλαγες στα μηχανικα μερη, εκτενεστερη χρηση carbon για εξοικονομηση βαρους οπου αυτο ειναι δυνατο, η 812 Competizione ερχεται να φερει το νεο Side Slip Control 7 και ανεξαρτητη 4διευθυνση. Φυσικα, ειναι περιορισμενης παραγωγης και η πλειοψηφια τους εχει ηδη πωληθει σε εκλεκτους πελατες στους οποιους η ιδια η Ferrari απευθυνθηκε και τους προσφερε την 812 Competizione.

Μηχανικα μερη : Καρδια, με αρωμα και τεχνολογια Formula 1

  Στο κομματι των μηχανικων μερων, η Ferrari εκανε παρεμβασεις στο κινητηρα, στο κιβωτιο, στο συστημα εισαγωγης και στο συστημα εξατμισης.

  Στο κινητηρα, η Ferrari χρησιμοποιει νεες μπιελες τιτανιου που ειναι 40% ελαφρυτερες, πιστονια με επιστρωση diamond-like carbon (DLC), για μειωση της τριβης και βελτιωση της αποδοτικοτητας. Οι αλλαγες συνεχιζονται στο καπακι το κινητηρα το οποιο φερει την ιδια επιστρωση, εκκεντροφορους με πιο “απιθετικο” προφιλ (και αυτη με την ιδια επιστρωση), ωστε να δωσει στο κινητηρα επιπλεον 600 στροφες ευρος λειτουργιας, πηγαινοντας το κοφτη απο τις 8.900 στις 9.500 στροφες το λεπτο, κανοντας την 812 Competizione την πιο υψηλοστροφη Ferrari που κατασκευασαν ποτε. Επισης νεο και ελαφρως ελαφρυτερος, ειναι και ο στροφαλοφορος αξονας της. Αυτο εχει ως αποτελεσμα την ανοδο της ιπποδυναμης απο τα 800 στα 830 αλογα και τη ροπη της να μειωνεται περι τα 50Nm, απο τα 718 στα 692 Nm στις 7.000 σαλ.

  Στο κιβωτιο, το 7 σχεσεων διπλου συμπλεκτη αυτοματο κιβωτιο της 812, απεκτησε ταχυτερες αλλαγες, μειωνοντας το χρονο κατα 5%, στο ανεβασμα και 12% στο κατεβασμα, κανοντας τις αλλαγες πιο βιαιες στο προγραμμα Race, CT OFF & CST OFF, ενω στο Sport βασιζεται στη θεση του πενταλ του γκαζιου. Στο Low Grip, οι αλλαγες ειναι ηπιες και σχεδον αδυνατο να γινουν αισθητες, με την 812 Competizione να διατηρει αψογα και το GT κομματι του χαρακτηρα της. 

  Στο κομματι της εισαγωγης, η Ferrari μειωσε τοσο το μεγεθος οσο και τη διαδρομη ολου του συστηματος εισαγωγης, προκειμενου να μειωσει οσο το δυνατον μπορει την αποσταση που απαιτειται να διανυσει ο αερας μεχρι να φτασει στο κινητηρα. Καθε κυλινδρος διαθετει εισαγωγη μεταβαλλομενου μηκους, η οποια προσαρμοζεται διαρκως για το καθενα ξεχωριστα προκειμενου να επιτευχθει η καλυτερη δυνατη αποδοση. Το συστημα αναφλεξης απο τη μερια του, διαφοροποιει των αριθμο σπινθηρισμων ανα κυλινδρο, επισης αναλογα την απαιτηση του καθε κυλινδρου, προκειμενου να συμβαλει και αυτο σε μια πιο αποδοτικη καυση και αποδοση.

  Στο κομματι του συστηματος εξατμισης, δυστυχως υπαρχουν απωλειες στο ακουστικο κομματι σε σχεση με τις F12 TDF και 599 GTO, λογω του φιλτρο μικροσωματιδιων βενζινης (GPF), το οποιο μερικως μειωνει την ενταση του ηχου. Ωστοσο, οι μηχανικοι των Μαρανελων, εκαναν το καλυτερο δυνατο ωστε τηρωντας τις νορμες ρυπων, να καταφερουν να διατηρησουν οσο το δυνατον μπορουν τον ηχο. Σιγουρα καποιες aftermarket λυσεις, θα βοηθησουν στην επιστροφη του εκκωφαντικου ηχου, που ειναι συνωνυμο καθε 12κυλινδρης Ferrari.

  Στο κομματι της λιπανσης και της ψυξης των μηχανικων μερων, η 812 Competizione φερει μια μεγαλη ενιαια εισαγωγη αερα στο εμπρος μερος της που αποσκοπει στη βελτιωση της ψυξης, ενω στο συστημα λιπανσης ξηρου καρτερ, η Ferrari μειωσε το μεγεθος και το σχημα του κατα 1 λιτρο, για μειωση τοσο του ασκοπου βαρους, οσο και να διασφαλισει μια μεταβαλλομενη πιεση αναλογα τις απαιτησεις του κινητηρα, με ακομα μεγαλυτερη ακριβεια.

Αεροδυναμικη : Τιθασευοντας τον ανεμο

  Κρεσεντο αεροδυναμικης βελτιστοποιησης εδωσε για αλλη μια φορα η Ferrari, καταφερνοντας οχι μονο να ψυχει πιο αποδοτικα ολα τα μερη στο εμπρος τμημα της 812 Competizione, αλλα και να αυξησει την αεροδυναμικη αποδοτικοτητα της. Η μεγαλη εισαγωγη αερα στο κεντρικο κομματι της, ψυχει ολα τα ψυγεια της 812 Competizione και στη συνεχεια το χωρο του κινητηρα. Το νεο blade στο κεντρο του καπο, φερει οπες εξαερισμου στα πλαϊνα τμηματα του, τα οποια βοηθουν στην απομακρυνση του θερμου αερα απο το χωρο του κινητηρα, ενσωματωνοντας τον στη ροη του πλαϊνου μερους. Οι δυο μεγαλες εισαγωγες στις ακρες, αποσκοπουν στη ψυξη του συστηματος φρενων, το οποιο φερει τις δαγκανες “Aero Caliper” της SF90, οι οποιες αξιοποιουν και διανεμουν ομοιομορφα των αερα που λαμβανουν, επιτυγχανοντας τη καλυτερη δυνατη ψυξη του συστηματος πεδησης, γεγονος που αντικατοπτριζεται στο οτι σε συνθηκες γρηγορης οδηγησης στη πιστα του Fiorano, το υγρο φρενων της 812 Competizione, ειναι κατα 30 βαθμους Κελσιου πιο ψυχρο σε σχεση με αυτο της 812 Superfast. Οι εξαγωγες αερα πισω απο τους εμπρος τροχους, φροντιζουν για την απομακρυνση ολου του θερμου αερα και της πιεσης στο χωρο του θολου. Μπροστα απο τους εμπρος τροχους εχουμε και εκει ενα αεροδυναμικο στοιχειο στο προφυλακτηρα, το οποιο βοηθα να ομαλοποιηθει η ροη του αερα και να παραχθει και εκει ενα μερος του εμπρος αεροδυναμικου φορτιου. Κατω απο τον εμπρος προφυλακτηρα, χαρη στις παρεμβασεις και τον ανασχεδιασμο που ανω εμπρος μερους, οι μηχανικοι της Ferrari δημιουργησαν ενα πιο κλειστο πατωμα, με λιγοτερες οπες εξαερισμου για το κινητηρα, το οποιο βοηθα στην αυξηση του παραγομενου downforce αλλα και σε ενα χαμηλοτερο αεροδυναμικο συντελεστη. Το εμπρος diffuser, διατηρει το passive duct του το οποιο ελεγχεται απο ενα ελατηριο, με τη πιεση του αερα να το μεταβαλλει ως προς τη κλιση του. Μετα τα 250 χιλιομετρα/ωρα, εχει κλεισει πληρως, μειωνοντας την αεροδυναμικη αντισταση και δημιουργωντας ενα DRS effect, επιτρεπει στην 812 Competizione να επιταχυνει ακομα πιο ευκολα προς τη τελικη της ταχυτητα.

 

  Ομως, ειναι το πισω κομματι της 812 Competizione που ολοι εντυπωσιαστηκαμε απο αυτο που πετυχε η Ferrari. Αρχικα, αξιζει να αναφερουμε πως το παραγομενο downforce εχει αυξηθει κατα 35%. Ας δουμε λοιπον ποια μερη συμβαλουν σε αυτο και τι διαφοροποιηθηκε στο καθενα απο αυτα. Αρχικα, ο πισω διαχυτης διατρεχει πλεον σχεδον ολο το μηκος του πισω μερους, δημιουργωντας το πρωτο εξτρα 15% του αεροδυναμικου φορτιου. Μεσα στα 3 καναλια ροης του, εχει flaps τα οποια η 812 Competizione κινει υδραυλικα και ρυθμιζουν τη ροη του αερα αναλογα την εκαστοτε απαιτηση. Οι εξατμισεις, απο 4 στρογγυλες, εγιναν 2 πολυ μεγαλες τετραγωνες, περιπου, και μετακινηθηκαν στα πλαγια. Αυτο δεν εγινε τυχαια, καθως ο θερμος αερας τους δημιουργει μια διαφορα πιεσης με το κρυο που ερχεται απο το διαχυτη, δημιουργωντας ενα επιπλεον 10% του συνολικου φορτιου. Το τελευταιο 10%, προερχεται απο τη τεραστια αεροτομη του διατρεχει ολο το μηκος του ανω πισω μερους και διαφοροποιει ελαφρως και αισθητικα το πισω μερος. Πισω απο τους πισω τροχους εχουμε επισης μια τεραστια οπη εξαερισμου που συμβαλει στην ανακουφιση της πιεσης που υπαρχει στο πισω θολο αλλα και στην απομακρυνση του θερμου αερα απο το συστημα πεδησης. Και φτανουμε στο πιο ενδιαφερον κομματι της 812 Competizione, το πισω, πρωην, παρμπριζ της.

  Εδω η Ferrari χρησιμοποιησε αντιστροφα, μια τεχνολογια που τοποθετησε πρωτη φορα στη LaFerrari Aperta και μετα στην 812 GTS. Οι 3 διπλες σειρες των “boomerang” οπως τα ονομασε, εχουν αναστραφει οποτε αντι να ομαλοποιουν και να δημιουργουν μια φουσκα αερα οπως κανουν στα δυο προαναφερθεντα μοντελα για να ομαλοποιησουν τη ροη του αερα, εδω τη διαταρασσουν. Και τη διαταρασσουν δημιουργωντας ενα Vortex effect με σκοπο να ωφεληθει η αεροδυναμικη που παραγει η αεροτομη. Η Ferrari μας ειπε οτι ετσι δουλευει τουλαχιστον. Πλεον, στο κεντρο, υπαρχει μια καμερα που μεταφερει ψηφιακα την εικονα στο κεντρικο καθρεφτη, καθως το πισω παραθυρο εχει αντικατασταθει απο ενα ενιαιο κομματι αλουμινιου. Στην 812 Competizione Α, εχει γινει μια παραλλαγη ωστε να υπαρχει παρομοιο effect. Στο εμπρος μερος, τα boomerangακια εχουν τοποθετηθει σωστα αυτη τη φορα και στο πισω μερος, τα δυο buttresses εχουν ενα μικρο spoiler ενω στο κεντρο εχει δημιουργηθει μια αεροδυναμικη γεφυρα που στελνει μαζι με τα buttresses ομαλα τον αερα προς το πισω μερος.

Τεχνολογικη αναβαθμιση σε ολα τα μερη

  Μαζι με τον ερχομο της 812 Competizione, η Ferrari βελτιστοποιει ξανα ολα τα συστηματα της, ηλεκτρονικα και μηχανικα. Τα συστημα διευθυνσης αποκτα ανεξαρτητη πισω διευθυνση, βελτιωνοντας την αποδοτικοτητα του συστηματος 4διευθυνσης και δημιουργωντας το short-wheelbase effect, που δινει στην 812 Competizione μεγαλυτερη ακριβεια στο χειρισμο αλλα και σταθεροτητα.

  Στα ηλεκτρονικα συστηματα, το Side Slip Control ειναι πλεον στην 7η εκδοχη του, τα ηλεκτροροϊκα αμορτισερ της SCM-Fr εχουν το ταχυτερο χρονο αποκρισης και προσαρμογης που ειχαν ποτε, τα ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης E-Diff ειναι στη 3η γενια του, ενω τα συστηματα ελεγχου ευσταθειας αλλα και του βαρους του πενταλ του φρενου, εχουν και αυτα βελτιωθει, για μια συνολικα καλυτερη οδηγικη εμπειρια.

 

  Μετα απο χρονια, η Ferrari αφηνει τη Pirelli και εξοπλιζει την 812 Competizione με ελαστικα της Michelin. Συγκεκριμενα, η Michelin εξελιξε μια γομα με χαρακτηριστικα ειδικα για την 812 Competizione, στην οικογενεια των Pilot Sport Cup 2 R.

Design, απλα…Ferrari

  Σχεδιαστικα, δε νομιζω οτι χρειαζεται να πουμε και ιδιαιτερα πολλα. Η 812 Competizione ειναι εντυπωσιακη, οσο και επιθετικη στην οψη. Εκτενης χρηση carbon, το νεο blade στο καπο και το closed deck της Coupe, φερνουν στο προσκηνιο στοιχεια σχεδιασμου απο την 275 GTB Competizione απο την οποια ελαβε και το ονομα της, με ολες τις συγχρονες πινελιες που τη κανουν ακομα καλυτερη.

 

  Στην 812 Competizione Α, η οροφη ειναι πλεον targa top και οχι με μηχανισμο αναδιπλωσης οπως στην 812 GTS, προκειμενου να παραμεινει το βαρος οσο το δυνατον πιο χαμηλα γινεται. Ο σχεδιασμος με τα δυο buttresses, μας φερνει στη μνημη εικονες απο την F60 America. 

 

  Στο εσωτερικο, δεν εχουν αλλαξει πολλα. Στη κεντρικη κονσολα, εχει υιοθετηθει ο επιλογεας σε στυλ χειροκινητου κιβωτιου, που ειδαμε και στις Roma και SF90, ενω το Alcantara και το carbon, ειναι τα δυο βασικα στοιχεια που κυριαρχουν.

All in all

  Μαγεια. Δεος. Ισως δυο απο τις ελαχιστες λεξεις που μπορουν να συνοψισουν το νεο δημιουργημα απο το Maranelo. Για αλλη μια φορα, η Ferrari ξεπερνα τον εαυτο της. Η 812 Competizione, φυσικα ειναι περιορισμενης παραγωγης και η εταιρεια απηυθυνε μεσω mail ειδικες προσκλησεις στους εκλεκτους πελατες της, με καποιους ελαχιστους εμπορους να λαμβανουν τα εναπομειναντα slots που θα μεινουν και θα τα δωσουν και αυτοι με τη σειρα τους στην δικη τους επιλεκτη πελατεια.

 

  Η Ferrari δεν ανακοινωσε συγκεκριμενα νουμερα ως προς τον αριθμο των αυτοκινητων και τη τιμη τους, ωστοσο μια δικη μας πηγη μας ενημερωσε πως αναμενεται να δουμε 899 Coupe και 499 Targa, με τη τιμη της Coupe να ειναι κοντα σε αυτη της SF90 Stradale, ενω της Targa να κινειται στα επιπεδα της SF90 Spider η περιπου 10% πανω απο της Coupe.

  H 812 Competizione, ειναι μαλλον και το τελευταιο κεφαλαιο των αμιγως ατμοσφαιρικων 12κυλινδρων Ferrari, καθως βλεπουμε μια γενικοτερη στροφη της εταιρειας προς τον εξηλεκτρισμο και το downsizing των μοντελων της. Αξιο τελος, στο κεφαλαιο των ατμοσφαιρικων V12 Ferrari, 812 Competizione.



Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!