Ferrari F8 Spider, η Pista Spider των πολλών

Η F8 Spider ειναι το νεοτερο μοντελο της σειρας των κεντρομηχανων V8 Ferrari και η νεοτερη στη σειρα των Spider μοντελων. Η F8 ως πλατφορμα, απο την αρχη εξελιχθηκε παραλληλα τοσο στη κλειστη εκδοση, για την οποια μπορειτε να διαβασετε εδω, οσο και στην ανοιχτη εκδοση.

Η F8 Spider, ερχεται να αντικαταστησει την 488 Spider, σε συγκριση με την οποια ειναι κατα 50 αλογα ισχυροτερη και κατα 20 κιλα ελαφρυτερη, με τη Ferrari να λεει πως ειναι μια πιο \”φιλικη και ανετη\” εκδοχη της 488 Pista Spider, ζυγιζοντας μολις 20 κιλα παραπανω.

Η καρδια της F8 Spider

Μηχανικα, οπως ολες οι Spider Ferrari, τα μηχανικα μερη τους προερχονται απο την αντιστοιχη κλειστη εκδοση. Στην F8 Spider, βρισκουμε τον πολυβραβευμενο V8 twin-turbo κινητηρα της Ferrari, ο οποιος εχει κερδισει το International Engine Awards για 4 συνεχομενα χρονια (2015-2019). Συγκεκριμενα, εχει χωριτικοτητα 3,9 λιτρα και αποδιδει 720 ιππους (185 ιππους/λιτρο χωριτικοτητας) στις 8000 σ.α.λ. και 770Nm ροπη, ηδη απο τις 3250 σ.α.λ. .
Συγκεκριμενα, η Ferrari πηρε και τοποθετησε στις F8, Tributo και Spider, αυτουσια, τα μηχανικα μερη των 488 Pista και Pista Spider, στις οποιες εχει κανει εκτενη χρηση μηχανικων μερων απο τη 488 Challenge. Μεταξυ αλλων, ο συγκεκριμενος κινητηρας φερει το συστημα εισαγωγης απο την αγωνιστικη 488, εξου και η ευκολια με την οποια αυξηθηκε η ιπποδυναμη κατα 50 ιππους, το συστημα εξατμισης απο Inconel το οποιο ειναι κατα 9,7 κιλα ελαφρυτερο απο το μειγμα μεταλλου που χρησιμοποιουσε ως τωρα η Ferrari, καθως και η αλλαγη του σημειου οπου παιρνει αερα ο κινητηρας, με αυτο πλεον να ειναι οι εισαγωγες στο πανω μερος πισω, πριν την αρχη της αεροτομης.
Οσο αφορα το συστημα της εξατμισης, αξιζει να αναφερουμε πως ανασχεδιαστηκε εξ\’ ολοκληρου απο την 488, οχι μονο με γνωμονα τη καλυτερη ροη των καυσαεριων και τη καλυτερη αποκριση του κινητηρα, αλλα και στο να βελτιωθει ο ηχος της, κανοντας τον πιο δυνατο και βαθυ (οπως ηταν στη 430, η οποια κατα πολλους εχει τον καλυτερο ηχο, οσο αφορα τις ατμοσφαιρικες V8 Ferrari), με την τοποθετηση των φιλτρων GPF (Gasoline Particule Filter), ωστε να πληρει και ολες τις τελευταιες νορμες ρυπων.

Αλλο ενα χαρακτηριστικο, που αλλαξε στην F8 ειναι το \”Wall Effect\” στο κοφτη. Το παραπονο πολλων κατοχων στις 488, ειναι πως ο κινητηρας εκοβε σταδιακα στις τελευταιες 500 σ.α.λ. πριν το κοφτη την παροχη δυναμης, δινοντας μια αισθηση πως το αυτοκινητο \”ξεμενει απο δυναμη\”. Πλεον, ηδη απο τη 488 Pista και επειτα, η Ferrari ανασχεδιασε το τροπο με τον οποιο ο κινητηρας λειτουργει σε εκεινο το σημειο, κοβωντας αποτομα την αποδοση, ακριβως στο κοφτη.

Στο κομματι της οδηγικης συμπεριφορας, η Ferrari λεει πως η ελαχιστη αυξηση του βαρους, λογω του μηχανισμου της οροφης και των ενισχυσεων στο πλαισιο, ειναι τοσο μικρη που αφηνει ανεπηρεαστες τις επιδοσεις της F8 και δεν μπορει να γινει αισθητη σε σχεδον κανενα οδηγο.

Design και αεροδυναμικη, σε τελεια αρμονια

Κοιτωντας την F8 Spider, το ματι χανεται ακολουθωντας τις καμπυλες της. Εχει το \”χαρισμα\”, περα απο πανεμορφη, να ειναι και ακρως λειτουργικη. Στο εμπρος μερος, πανω απο τα φωτα, υπαρχει μια εισαγωγη αερος για τη ψυξη των εμπρος φρενων. Το S-Duct στο κεντρο, φροντιζει για την αεροδυναμικη ισσοροπια του εμπρος μερους και την ομαλοποιηση της ροης του αερα προς τα πισω.

Στο κατω μερος, οι μικρες πλαινες εισαγωγες, κατευθυνουν και αυτες τον αερα προς τα φρενα, ενω ομαλοποιουν και την εξοδο του, μαζι με αυτον που προερχεται απο τις μεγαλυτερες, οι οποιες φροντιζουν για τη ψυξη του ψυκτικου υγρου, του λαδιου και αλλων υγρων του αυτοκινητου. Στο κεντρο, κατω απο το \”αλογακι\”, ειναι η εισαγωγη για το S-Duct, το οποιο αφοτου αξιοποιησει τη ροη του αερα για τη σταθεροτητα του εμπρος μερους, τον κατευθυνει πανω απο τη καμπινα των επιβατων, προς τα πισω, προς \”αξιοποιηση\” του απο το πισω μερος της F8.

Κοιτωντας την F8 απο πισω, βλεπουμε και εδω το πανεμορφο σχεδιαστικο στοιχειο των 4 στρογγυλων φωτιστικων σωματων, προερχομενο απο τις 812 και GTC4 Lusso. Αυτο ειναι το αισθητικο κομματι. Στο λειτουργικο κομματι, ο αερας που ερχεται απο το S-Duct, κατευθυνεται πανω απο το χωρο του κινητηρα, οπου δημιουργει vortex, απομακρυνοντας απο τα ανοιγματα στο καπο τον ζεστο αερα απο το χωρο του κινητηρα, περνωντας τον απο τη μεγαλη πισω αεροτομη, η οποια ειναι μερος του σωματος της F8, μιας και η Ferrari αποφευγει να βαζει μεγαλα spoiler και αεροτομες, για χαρη της αισθητικης.

Κατω απο τα φωτα, βρισκονται δυο μεγαλοι αεραγωγοι, οι οποιοι λειτουργουν μαζι με τη ροη που δημιουργει τοσο η αεροτομη, οσο και ο διαχυτης, απομακρυνοντας τη πιεση που δημιουργειται στους πισω θολους, αλλα και τη θερμοτητα απο τα φρενα και το χωρο του κινητηρα.

Η αναδιπλουμενη οροφη, RHT (Retractable Hard Top), χρειαζεται μολις 14 δευτερολεπτα για να ανοιξει η να κλεισει, λειτουργια η οποια μπορει να πραγματοποιηθει σε ταχυτητες μεχρι 45 χιλιομετρα/ωρα.

Cockpit, οχι απλα καμπινα επιβατων

Περνωντας θεση στο εσωτερικο της F8,καταλαβαινει κανεις αμεσως οτι προκειται περι cockpit και οχι απλης καμπινας επιβατων. Το ανασχεδιασμενο τιμονι, εχει ολα οσα χρειαζεται ο οδηγος, απο φλας, χειρισμο φωτων και υαλοκαθαριστηρων, κουμπια για το συστημα ψυχαγωγιας, προκειμενου να μη χρειαζεται να αποκρυνει ουτε τα χερια του απο το τιμονι, ουτε το βλεμμα του απο το δρομο.
Πανω απο το χαρακτηριστικο κοκκινο κουμπι της εκκινησης και απενοργοποιησης του κινητηρα, υπαρχει το κουμπι με το αμορτισερ, το οποιο ενεργοποιει τη λειτουργια Bumpy Road, κανοντας την αναρτηση της F8 αρκετα πιο μαλακη, για μεγαλυτερη ανεση σε κακοτραχυλους δρομους. Στο δεξι μερος, υπαρχει ο διακοπτης του Manettino, ο οποιος περιλαμβανει τα προγραμματα οδηγησης της F8 (Low Grip, Sport, Race, CT Off & CST Off).
Ο πινακας οργανων αποτελειται απο δυο ψηφιακες οθονες, καθεμια απο τις οποιες εχει στην αντιστοιχη μερια της ενα συνολο κουμπιων και διακοπτων ελεγχου για τις διαφορες λειτουργιες της και ενα αναλογικο στροφομετρο στη μεση, ως κομματι της σχεδιαστικης ταυτοτητας των V8 Ferrari απο την 360 και επειτα.
Η καμπινα κατα τα αλλα, ειναι λιτη και λειτουργικη, με τη δυνατοτητα επιλογης μιας οθονης 7 ιντσων για το συνοδηγο, ο οποιος μπορει να παρακολουθει, ισως και εντρομος, την ταχυτητα, τις στροφες, τη σχεση στο κιβωτιο καθως και μια πληθωρα αλλων πληροφοριων, για να μη \”βαριεται\” στο δεξι bucket της F8. Οχι οτι τον χαλαει, αλλα ειπαν στο Maranello να εχουν κατι και για αυτον.

All in all

Η F8 Spider αποτελει μια ακρως ενδιαφερουσα επιλογη στη κατηγορια της. Εχει διορθωσει ολα οσα \”χαλαγαν\” την 488, οπως το γεγονος οτι εμοιαζε με μια facelift 458, τον ηχο, την οδηγικη συμπεριφορα. 
Ειναι μια Pista Spider για τους \”πολλους\”, λιγο πιο ανετη και πιο φιλικη, οπως ειχαμε πει οτι ειναι η 812 GTS σε σχεση με τη LaFerrari Aperta. 
Προσωπικα, την θεωρω ομορφοτερη απο την Huracan Evo και την 720S, αλλα σε αυτα τα αυτοκινητα, το καλυτερο, ειναι λεξη με υποκειμενικη σημασια, καθως προκειται για αγορα με γνωμονα το συναισθημα και λιγοτερο τη λογικη και τους αριθμους.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!