H BMW M2 είναι ο (άξιος) διάδοχος της 2002 turbo και της Ε30 μαζί

Για τους πολλους, η M2, την οποια αποκαλυψε η BMW επιβεβαιωνοντας (και αυτη) για μια ακομα φορα το TopSpeed.gr  ειναι ο διαδοχος της φοβερης 1Μ. \”Οχι\”, λεει η BMW. Η Μ2, ειναι κατι παραπανω. Ειναι ο αξιος απογονος ενος iconic κλασικου αυτοκινητου και οχι μονο. Ειναι απογονος της 2002 turbo, αλλα και ταυτοχρονα, της Μ3 Ε30, καθως και της 1 Series M Coupe.  

Γιατι ομως η BMW παραπεμπει για τη Μ2 σε ενα μοντελο που εκανε ντεμπουτο πριν απο 40 χρονια, περιπου και σε ενα αλλο που χρονολογειται απο το 1986; Η εξηγηση, ερχεται σχεδον… αυτοματα. Η 2002 turbo, που εκανε ντεμπουτο το φθινοπωρο του 1973 στην Εκθεση Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης, ηταν το πρωτο γερμανικο αυτοκινητο που χρησιμοποιουσε turbochargher (για την ακριβεια, χρησιμοποιουσε Kugelfischer fuel injection system και KKK turbocharger), αποδιδοντας  170 ιππους και κανοντας τη, οπως μας λεει η BMW, \”ενα απο τα πιο γρηγορα αυτοκινητα που κυκλοφορουσαν στους γερμανικους δρομους εκεινη την εποχη\”. Δεν ειναι μονο οι ΚΚΚ που παραπεμπουν στη 2002, αλλα και μια μεταλλικη γριλια που διατρεχει ολο το \”σωμα\” της Μ2, η οποια ειναι ευθεια παραπομπη στον προγονο.

Παρουσιαση της 2002 turbo απο το μακρινο 1974

Απο την αλλη, τα \”φουσκωματα\”, η σηκωμενη ουρα, τα spoilers, που παραπεμπουν σε πολυ γυμνασμενο αθλητη, στη Μ2, (η BMW μας λεει ειδικα για τα φουσκωματα, οτι δεν ειναι μονο στυλιστικο statement, αλλα και οτι ηταν απαραιτητα για να χωρεσουν οι 19αρες ζαντες) αποτελουν παραπομπη στην πρωτη Μ της ιστοριας, τη Μ3 Ε30, που επισης σημερα αποτελει ενα απο τα σημαντικοτερα κλασικα αυτοκινητα του πλανητη. Η παραπομπη στην Ε30 δεν ειναι τυχαια: Η Ε30 Μ3, κερδισε το πρωταθλημα τουρισμου την πρωτη σεζον που την εβαλαν σε αυτο και αποτελει μεχρι σημερα το πιο επιτυχημενο αυτοκινητο των αγωνων τουρισμου, με περισσοτερες απο 1.500 νικες στην \”καριερα\” της, συμπεριλαμβανομενων και 4 -στη σειρα- νικων στον 24ωρο αγωνα του Nurburgring.
Τι ειπατε; Τι ειπατε; Αυτη ειναι η Ε30 Μ3. Αν δεν την ηξερες, να πας να κοιταχτεις.

Αν δεν το πιασες το υπονοουμενο, αγαπημενε αναγνωστη, θα σου πουμε οτι η BMW, στο δελτιο της προς τους δημοσιογραφους, αρκετες φορες μας αναφερει οτι η Μ2 ειναι δοκιμασμενη στο Nurburgring. Παρε αυτο το δεδομενο, παρε και τις παραπομπες στους προγονους της Μ2 και θα βγαλεις το συμπερασμα ως προς το τι θελει να μας πει εμμεσως η BMW: Οτι η Μ2, ειναι το next big thing της παγκοσμιας αυτοκινησης.

Τεσσερις μπουκες που παραγουν θεσπεσια μελωδια

Οτι προοριζεται να \”βασιλευσει\” στην \”Πρασινη Κολαση\” και να γραψει ιστορια στους αγωνες, οπως εκανε η Ε30 Μ3, αλλα και να \”σκοτωνει\” ο,τι κινειται και το παιζει γρηγορο στους δρομους, οπως εκανε η 2002 turbo. Με λιγα λογια, αυτο σημαινει οτι πρεπει να περιμενουμε την ανακοινωση του χρονου που εκανε η Μ2 στο \’Ring, στα πλαισια αυτου του \”πολεμου\” που εχει αναψει τελευταια με το \”εγω γυρισα πιο γρηγορα την Πρασινη Κολαση\”. Και, για τη 2002, η BMW μας λεει επι λεξει οτι \”η Μ2 δεν συνεχιζει μονο την παραδοση της θρυλικης αυθεντικης Μ3-της Ε30 απο το 1986, αλλα ειναι κοντινος απογονος ενος αυτοκινητου, που, πριν 40 χρονια ενσαρκωνε την αφοσιωση του BMW MGmbH στο δυναμικο ταλεντο που ξεχωριζει, την ασυναγωνιστη ευελιξια και τον ακλονητο ελεγχο του αυτοκινητου, υπο οποιες συνθηκες\”.
  

Στα τετριμενα δεν θα αφοσιωθουμε πολυ. Η Μ2, η οποια θα διατιθεται σε τεσσερα χρωματα (Alpine White, Black Sapphire metallic, Long Beach Blue metallic και Mineral Grey metallic) ειναι οντως το επομενο βημα στα υπεραυτοκινητα δρομου. Θα σου δωσουμε σε tips τα σημαντικοτερα απο τα στοιχεια που την κανουν ξεχωριστη:
-Φοραει εναν 3λιτρο straight-six TwinPower Turbo που αποδιδει 365 ιππους στις 6.500 σ.α.λ. και εχει κοφτη στις 7.000. Η ροπη του (369lb-ft) ειναι διαθεσιμη αναμεσα στις 1.450 και 4.750 σ.α.λ. (Για τον γνωστη, σε αυτο το μοτερ συνανταμε TwinScroll turbocharger, High Precision Direct Injection, variable camshaft timing (Double-VANOS) και VALVETRONIC variable valve lift control).


 Καθισματαρες, δε λεω, αλλα σαν τα \”φαραω\” της Ε36 Μ3, δεν ειναι…

-Με το DCT (διπλος συμπλεκτης λεμε) στη σωστη θεση και το Launch Control ενεργοποιημενο, κανει το σπριντ απο σταση στα 100 σε μολις 4,2 δευτερολεπτα (4,4 με το εξαταχυτο χειροκινητο) και εχει τελικη (ηλεκτρονικα περιορισμενη) στα 250 χ.α.ω.

-Εχει εξι προγραμματα οδηγησης. Απο αυτα, ξεχωριζει το Μ Dynamic Mode στη θεση Sport+, το οποιο ουσιαστικα, οπως μας εξηγει η BMW λειτουργει ως \”Drift Mode\”. Σε αυτη τη θεση, η Μ2 επιτρεπει στον οδηγο ελεγχομενες πλαγιολισθησεις, χωρις ωστοσο να \”κλεινει\” εντελως το DSC που θα παρεμβει σε \”κρισιμη κατασταση\”. Η BMW μας τονιζει οτι σε αυτη τη θεση το DSC παρεμβαινει αρκετα αργα, δινοντας αυξημενη ελευθερια στον οδηγο, ενω ταυτοχρονα κρατα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα σε εγρηγορση.

-Εχει λειτουργια overboost που χαριζει μεγαλυτερη ροπη. Επισης, το καρτερ του λαδιου ειναι τροποποιημενο για να καταπολεμει τα \”συμπτωματα\” της extreme οδηγησης και να μη \”στεγνωνει\” ο κινητηρας σε επιταχυνσεις και φρεναρισματα.

-Μπορει να διατιθεται και με μηχανικο 6ταχυτο, ομως στο TCT, οι Γερμανοι εκαναν τρομερη δουλεια. Το κιβωτιο διαβαζει τα δεδομενα (επιλεγμενη σχεση, σ.α.λ., ταχυτητα, τροπος οδηγησης) και ειναι ετοιμο να κουμπωσει την επομενη σχεση πριν ο οδηγος τραβηξει το paddle. Ετσι, οι αλλαγες ειναι ακομα πιο γρηγορες. Το πιο καλο ομως, ειναι οτι στα κατεβασματα, το TCT τραβαει μια ξερογκαζια, οπως θα εκανες κι εσυ με την all time classic μεθοδο \”μυτη- τακουνι\”.

-Τα φρενα της, δεν χρειαζονται πολλες συστασεις. Οι δισκοι εχουν διαμετρο 15 ιντσες μπροστα και 14,5 πισω. Λογικα, οταν φρεναρει, η Μ2 ξηλωνει και λιγη ασφαλτο.

-Οτι φοραει 19αρες, στο ειπαμε. Μπροστα ειναι 9JX19 και πισω 10X19. Φοραει Michelin Pilot Super Sport διαστασεων 245/35 ZR 19 μπροστα και 265/35 ZR 19 πισω.

-Παρα τα φουσκωματα, εχει κατα 5% μικροτερη αεροδυναμικη αντισταση απο τη Σειρα 2, ενω οι αεροδυναμικες μετρησεις εδειξαν μεχρι και 35% καλυτερες (αεροδυναμικες) επιδοσεις στη Μ2, ιδιαιτερα στις υψηλες ταχυτητες.

-Εχει flap στην εξατμιση, που ρυθμιζει το θορυβο. Ετσι, ο οδηγος μπορει να επιλεξει ησυχο cruising (κατι μας λεει οτι δεν θα χρησιμοποιηθει ποτε), η να απολαμβανει (οχι μονο αυτος) τα ουρλιαχτα του εξακυλινδρου απο τις 4 αποληξεις της εξατμισης. Σε καθε προγραμμα οδηγησης, η Μ2 τραγουδαει σε διαφορετικες νοτες (αληθεια!).

-Το εσωτερικο ειναι κλασικο M, ενω οδηγος και συνοδηγος μπορουν να ρυθμισουν τα καθισματα ωστε να τους προσφερουν καλυτερη πλαϊνη στηριξη.

-Οι μηχανικοι του M Division δουλεψαν επανω στη 2, ωστε να εχει γρηγοροτερο κυκλο ζεσταματος μετα απο cold start. Γιατι ολοι μας θελουμε να περιμενουμε οσο το δυνατο λιγοτερο πριν ξεκινησουμε τα παιχνιδια.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ww37JDbFO20]

Ο ηχος .embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=VKBO2ePADD8]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!