Mazda «αυτοκίνητο-βαλίτσα»: Σχεδιάζοντας το φορητό μέσο προσωπικής μετακίνησης

 


  Αρχες του 1990: Μια σημαντικη καμπη στην ιστορια. Με το τελος του Ψυχρου Πολεμου, η αισιοδοξια κυριαρχουσε. Οι επιστημονες μολις ειχαν ανακαλυψει τον Παγκοσμιο Ιστο. Η τεχνολογια επροκειτο να μας κανει πιο παραγωγικους και να φερει τον κοσμο πιο κοντα. Οτιδηποτε φαινοταν δυνατο.

 

  Ηταν μια συναρπαστικη εποχη και για τη Mazda. Ενθουσιασμενη απο τη ζητηση για το τοτε νεο roadster της, το MX-5, ο τολμηρος αυτος κατασκευαστης αυτοκινητων θα γινει το 1991 η πρωτη ιαπωνικη μαρκα που κερδισε τις 24 ωρες του Le Mans και η μονη που διαθετει στη γκαμα της μοντελα με περιστροφικο κινητηρα. Την ιδια χρονια, παρουσιαζει ενα υδρογονοκινητο μοντελο με περιστροφικο κινητηρα, που ονομαζεται Mazda HR-X.

 

  Η περιρρεουσα ατμοσφαιρα εμπιστοσυνης στα κεντρικα γραφεια της Χιροσιμα ευνοει την υλοποιηση ιδεων οπως το Fantasyard, εναν εσωτερικο διαγωνισμο που πραγματοποιηθηκε μεταξυ 1989 και 1991, οπου ομαδες απο διαφορετικα τμηματα συναγωνιστηκαν να βρουν τις καλυτερες και πιο δημιουργικες ιδεες μετακινησης. Αδυνατο να φανταστει κανεις στην εξαντλητικη παγκοσμια αγορα αυτοκινητων του 2020, και τους ολοενα και πιο αυστηρους περιορισμους, το Fantasyard που αντικατοπτριζει καταλληλα τη θετικη ατμοσφαιρα πριν απο τρεις δεκαετιες, σε μια εταιρεια γνωστη εδω και πολυ καιρο για την αντισυμβατικη της προσεγγιση. Σε καποια φαση του διαγωνισμου θα αναδεικνυονταν ενας ιδιαιτερα εξυπνος, αν και καπως περιεργος νικητης.

 

 

 

ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΛΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ

 


  Προκειται για τη \”βαλιτσα – αυτοκινητο\”, μια τριτροχη ιδεα που υποτιθεται οτι εμπνευστηκε απο το οραμα της αποτελεσματικης μετακινησης στα αεροδρομια. Οι δημιουργοι του, μια ομαδα επτα μηχανικων απο το τμημα δοκιμων και ερευνας των χειροκινητων κιβωτιων της Mazda, χρησιμοποιησε ενα μικρο προϋπολογισμο για να υλοποιησει το οραμα της. Αφου αγορασαν ενα ποδηλατο τσεπης και τη μεγαλυτερη βαλιτσα με σκληρο κελυφος, που μπορουσαν να βρουν, στρωθηκαν στη δουλεια.

 

  Το αποτελεσμα ηταν απλο αλλα εξυπνο, και αποτελειτο απο κομματια του ποδηλατου τσεπης και εναν διχρονο κινητηρα 34κ.εκ, που ενσωματωνονταν σε μια Samsonite 57cm x 75cm. Χρειαζοταν μολις ενα λεπτο για να το συναρμολογησεις : Περιστρεψτε τον μπροστινο τροχο στη \”ορθια\” θεση μεσω ενος αφαιρουμενου τμηματος της βαλιτσας, τοποθετηστε τους πισω τροχους, συνδεστε το καθισμα πανω απο τον πισω αξονα και φυγατε! Ο ηλεκτροκινητηρας του 1.7ιππου ειχε τη δυνατοτητα να κινει την κατασκευη με ταχυτητες εως και 30km/h.

 

  Η βαλιτσα προωθουσε με πολλους τροπους το DNA της Mazda. Δεν ηταν μονο διασκεδαστικο να οδηγεις μια κατασκευη με τοσο χαμηλο κεντρο βαρους, οπως το MX-5, αντανακλουσε επισης και το εφευρετικο πνευμα του πρωτου οχηματος παραγωγης της εταιρειας, που δεν ηταν αλλο απο το Mazda-Go, ενα δημοφιλες τριτροχο μηχανοκινητο οχημα που κυκλοφορησε αρχικα το 1931.

 

 

 

ΜΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ DNA ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ

 


  Ωστοσο, στα 32κιλα η βαλιτσα αυτη δεν ηταν και η επιτομη της πρακτικοτητας, τουλαχιστον σε οτι αφορα το ρολο της αποσκευης που καλειτο να παιξει. Αλλα παρολο που η μαζικη παραγωγη δεν τεθηκε ποτε υπο εξεταση, το «φορητο» τρικυκλο θα γνωριζε εκτεταμενη καλυψη απο τα μεσα ενημερωσης, εξυπηρετωντας τη Mazda ως κινητη διαφημιση. Η διοικηση της εταιρειας εδωσε το πρασινο φως για την κατασκευη  δυο ακομη απο αυτες τις βαλιτσες, για τις ΗΠΑ και την Ευρωπη, με την τελευταια να εκτιθεται στο Διεθνες Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης το 1991 μαζι με το Mazda 787B που κερδισε το Le Mans. Σημερα σωζεται μονο το αμερικανικο μοντελο, με το αρχικο να αναφερεται ως «καταστροφη απο ατυχημα», ενω το ευρωπαϊκο αντιγραφο εξαφανιστηκε κατω απο αγνωστες συνθηκες.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!