O νέος CEO της Ford είναι ένας τρελός petrolhead

Ηρθε μαλλον απροσμενα, αφου, μολις τον Φεβρουαριο, ο CEO της Ford, Jim Hackett ελεγε οτι \”σχεδιαζω να μεινω σ\’ αυτη τη δουλεια\”. Τελικα, τα πραγματα δεν πηγαν ετσι ακριβως οπως τα σχεδιαζε και, στα 65 του χρονια, ο Hackett βγαινει στη συνταξη, για να τον διαδεχτει ο Jim Farley. Προκειται για τον νεο \”εκλεκτο\” του δισεγγονου του ιδρυτη της εταιρειας, Henry Ford, Bill.  


Aς δουμε δυο λεπτομερειες για τον 58χρονο Jim Farley (πρωην διευθυντη Ford Ευρωπης) που τοποθετειται στη θεση του CEO της Ford. Δεν προκειται για εναν ακομα \”μανατζερ\” που περνα τις ωρες του στο yacht, απολαμβανοντας Martini, αλλα για εναν τυπο με μεγαλο ενδιαφερον για την αυτοκινηση και ιδιαιτερα για τη Ford, αφου μεγαλωσε ακουγοντας ιστοριες γι\’ αυτη. 


Ο παππους του, Emmett Farley, αλλωστε, απο το 1914, δουλευε για τον ιδρυτη της εταιρειας, Henry Ford, στο εργοστασιο της Ford, River Rouge Plant. Ηταν ενας απο τους εργατες που συναρμολογουσαν Model T. Πως τα φερνει ετσι η ζωη… Θα φανταζοταν ποτε ο Henry Ford οτι το δισεγγονο του θα προσλαμβανε καποτε για επικεφαλης της εταιρειας το εγγονι ενος εργαζομενου του, το 1914;

Ο Emmett Farley με τον σημερινο CEO της Ford, καπου στα 80s. Ο εγγονος του, λεει οτι τον φανταζεται να μπαινει στο εργοστασιο με το κασελακι του για να φτιαξει ενα Model T…


Ο καταλληλος ανθρωπος, στην καταλληλη θεση. Χωρις υπερβολη, προκειται για εναν \”αρρωστο\” petrolhead. Ο ιδιος λεει οτι \”το πιο χαλαρωτικο πραγμα που εχω κανει ποτε στη ζωη μου, ειναι οι αγωνες αυτοκινητων\”. Το αγαπημενο του, ειναι ενα Ford GT40 του 1966, αξιας ανω των 3 εκατ. δολαριων. Και αυτο, δεν ειναι garage queen, αλλα το \”οπλο\” με το οποιο κατεβαινει σε αγωνες, οχι για να κερδισει, οπως εχει πει, αλλα ως \”αντιδοτο στην πιεση της καθημερινοτητας και της δουλειας\”. 

O Farley επι τω εργω με το GT40


Η λεπτομερεια ειναι πως, οπως ο ιδιος εχει εξηγησει, για να το αποκτησει, πουλησε τα παντα. \”Ηταν λογικο να θελω το απολυτο Ford. Ετσι πουλησα τα παντα. Ο,τι αυτοκινητο ειχα, μπαστουνια του γκολφ, τα παντα ολα. Και το πηρα\”.


Ενταξει, το ειχε παντα το \”μικροβιο\”. Αρκει να σκεφτει κανεις οτι οι γονεις του, απο οταν ηταν παιδι ακομα, τον αποκαλουσαν Jimmy Car-Car, λογω της… εμμονης που ειχε με τα αυτοκινητα- μια εμμονη που τον οδηγησε σε μια τρομερη καριερα στην αυτοκινητοβιομηχανια, αρχικα στην Toyota, οπου δουλεψε για τη Lexus, επαιξε ρολο στο λανσαρισμα της Scion και στη συνεχεια, στη Ford. 

Απο μικρος ειχε κολλημα με τις Mustang. Δεν αλλαξε μεγαλωνοντας


Απο τα 14 του χρονια ασχολειται μετα μανιας με τα αυτοκινητα. Τοτε ηταν που πηρε μια σχεδον διαλυμενη Mustang του 1965, την εκανε rebuild σαν καινουρια και την ξαναπουλησε, διπλασιαζοντας τα λεφτα του. Μαθητης ακομα, ειχε αποκτησει μια Mustang, την οποια οδηγουσε χωρις διπλωμα στην ερημο, ξοδευοντας ο,τι λεφτα ειχε και δεν ειχε σε βενζινη. Και, στο σπιτι, εβλεπε με τις ωρες αγωνες αυτοκινητων. Απο τοτε, το ειχε σαν… συνηθεια και, σιγα-σιγα το γκαραζ του μαζευε αυτοκινητα. Μεχρι που… αδειασε, για να γεμισει με το GT40, τοτε που η γυναικα του νομιζε οτι τρελαθηκε.


H εμπλοκη του με τους αγωνες ηρθε το 2008, οταν ενας φιλος του, του πουλησε μια small-block Cobra με race pedigree. Το εβαλε πιστα για να το χαρει, οπως εξηγει και γρηγορα, πηρε την αγωνιστικη του αδεια επειδη, οπως λεει, \”ειναι διαφορετικο το να σου εξηγουν πως να ξεκινησεις και διαφορετικο να εισαι στα 225 χ.α.ω. γυριζοντας στην πιστα με 40 Cobras και Corvettes, ολες γυρω σου\”.


Γρηγορα ανακαλυψε οτι η Cobra δεν ηταν και το… ασφαλεστερο αυτοκινητο του κοσμου και η μεταβαση στο \”τρεχω μονο με Ford\”. Πηρε μια κλασικη πισταδικη Lola T298 με διλιτρο μοτερ Ford-Cosworth BDA που \”ηταν πολυ γρηγοροτερο και ασφαλεστερο\”, με την οποια εφτασε ως και την τριτη θεση στο Le Mans Classic του 2014, πριν εγκαταλειψει απο μηχανικη βλαβη. Μετα πηρε μια δευτερη Lola, με την οποια ετρεχε για ενα οκταωρο τη μερα, τα Σαββατοκυριακα, μεχρι να μπει στη ζωη του η μεγαλη του τετρατροχη αγαπη: Το GT40.


O Farley λεει οτι σεβεται τους ανθρωπους με τα βρωμικα ρουχα και τα λαδωμενα χερια. Τετοιος ηταν και ο παππους του αλλωστε. Αλλα δεν ειναι κανενας \”μαλακος\” ανθρωπος. \”The real guy\”, τον αποκαλουν στη Ford, επειδη ειναι τρομακτικα αθυροστομος, φωνακλας, αλλα και… εκνευριστικα ειλικρινης. Σε αυτη την ειλικρινεια του, λεει οτι δεν πρεπει να φοβομαστε την τεχνολογια, οτι τα αυτονομα αυτοκινητα δεν θα αντικαταστησουν την οδηγηση, αλλα θα βοηθησουν αυτους που τα εχουν αναγκη. Κι εμεις, περιμενουμε πολλα απ\’ αυτον.


Επιστροφη στον απερχομενο, τον Hackett -ο οποιος θα συνεχισει να παρεχει υπηρεσιες συμβουλου στη Ford. Ο Hackett λεει οτι τωρα ηταν η καλυτερη ωρα γι\’ αυτη τη μεταβαση στον Farley. Κι αυτο γιατι η εταιρεια εχει το momentum απο τις προσφατες παρουσιασεις νεων μοντελων (οπως τα Mach-E, Bronco και Kuga που εγιναν δεκτα με πολυ καλες κριτικες) και εχει καλυτερη απο το αναμενομενο επιδοση κατα τη διαρκεια του κορωνοϊου. 

\”Ο αερας στα πανια μας αρχιζει να δυναμωνει\”, ειπε ο απερχομενος CEO κατα τη διαρκεια της ανακοινωσης του transition. \”O Jim (Farley) ειχε μεγαλο ρολο σε αυτο και μπορω να ειμαι σιγουρος οτι τα πραγματα που μου ζητηθηκε να κανω εχουν αρχισει αληθεια να μπαινουν σε τροχια\”.

O Hackett ειχε γινει, το τελευταιο διαστημα, δεκτης κριτικης για ελλειψη διαφανειας αλλα και ηγεσιας καθως και για την εκτελεση του πολυετους σχεδιου του αναδιαθρωσης το οποιο στοχευε να αυξησει την κερδοφορια, εστιαζοντας σε πιο core προϊοντα, πληρως ηλεκτρικα και αυτονομα οχηματα. Κατα καποιους, ο Bill Ford ηταν δυσαρεστημενος απο το γεγονος οτι η μετοχη της Ford (η οποια εχει κεφαλαιοποιηση υψους 26,1 δισεκατ. δολαριων) εχει χασει 40% της αξιας της υπο τη διοικηση του Hackett. Και, ετσι, αποδειχθηκε οτι το σχεδιο αναδιαρθρωσης, υψους 11 δις, απετυχε να εντυπωσιασει τους επενδυτες. 

Στη θεση του, ως ο 4ος CEO στην ιστορια της Ford, μετα τη Μεγαλη Υφεση, θα τοποθετηθει ο Farley, μεχρι προτινος chief operating officer, της μαρκας, ο οποιος θα αναλαβει καθηκοντα την 1η Οκτωβριου. Ο Farley, ο οποιος πηγε στη Ford το 2007 ως παγκοσμιος επικεφαλης marketing και πωλησεων και διατελεσε σε μια σειρα απο αλλες θεσεις, οπως επικεφαλης του luxury brand της Ford, Lincoln, επικεφαλης των επιχειρησεων στην Ευρωπη κ.α., επικρατησε του μεχρι προτινος \”φαβορι\” για τη θεση: Του Joe Hinrichs, ενος επι μακρουν executive της εταιρειας, ο οποιος εφυγε απο τη Ford τον Φεβρουαριο. 

Ο Farley, ο οποιος τραβηξε την προσοχη του Ford οχι μονο για τις επιδοσεις του στην αυτοκινητοβιομηχανια, αλλα και λογω της φημης που εχει στη Silicon Valley. Στις πρωτες του δηλωσεις, ως CEO της Ford, ο Farley ειπε οτι ειναι \”αισιοδοξος\” για την αναπτυξη της εταιρειας, υποσχεθηκε οτι θα μεγαλωσει και θα επεκταθει και τονισε: \”Ξερουμε τον ανταγωνισμο μας. Ειναι οι Amazon, Baidu, Tesla, Apple, Toyota και αλλοι\”. Ο νεος CEO της Ford, ειναι ξαδερφος του κωμικου ηθοποιου Chris Farley, που πεθανε το 1997.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!