Porsche 959 SC Reimagined : Η 959 του 21ου αιώνα



  Οπως ειδαμε την περασμενη Κυριακη, η Porsche 959 ειναι ενα εκπληκτικο αυτοκινητο, ενα τεχνολογικο θαυμα για τα δεδομενα της εποχης της (πατηστε εδω για το σχετικο αφιερωμα). Ωστοσο, ειναι ενα αυτοκινητο το οποιο αρχικα, δεν ηταν διαθεσιμο για την αγορα των ΗΠΑ, καθως η Porsche δεν ηθελε να ασχοληθει με τη διαδικασια της νομιμοποιησης του, συμφωνα με τους νομους του αμερικανικου κρατους. Ωστοσο, το 1999, μπηκε σε ισχυ η νομοθεσια του \”Show or Display\” νομου, ενος νομου που ουσιαστικα επετρεπε την νομιμη εισαγωγη και ταξινομηση, αυτοκινητων που δε πληρουσαν τα κριτηρια των ΗΠΑ, σε μικρους αριθμους, λογω της αξιας και σημασιας που εχουν.

 


  Ο Bruce Canepa, ιδρυτης και ιδιοκτητης της Canepa Motorsport, ειναι ο ανθρωπος που πιεσε για την εισαγωγη αυτου του Νομου, ενω ηταν και το ατομο το οποιο συνεβαλε στη διαδικασια για την εισαγωγη ολων των 959 στις ΗΠΑ. Η πρωτη του ενασχοληση με τη βελτιωση των 959, αρχισε οταν αλλαξε καποια μηχανικα εξαρτηματα των πρωτων 959, προκειμενου να πληρουν τις νορμες ρυπων των ΗΠΑ. Στη συνεχεια, παρουσιασε ενα ακομη πακετα βελτιωσης για τις 959, μερικα χρονια μετα, το οποιο παλι εστιαζε στη χρηση νεοτερης τεχνολογιας, η οποια βελτιωνει τοσο τις επιδοσεις, οσο και την οδηγικη συμπεριφορα του αυτοκινητου.

 

  Πλεον, μετα απο πολλα πραγματικα χιλιομετρα δοκιμων, ατελειωτες ωρες ενασχολησης με την αναλυση και τη βελτιωση σχεδον καθε μηχανικου μερους της 959, ο Bruce Canepa, παρουσιασε το αυτοκινητο για το οποιο ειναι πιο περηφανος απο ποτε, την 959 Sport Canepa. Περιορισμενη σε μολις 50 αυτοκινητα συνολικα, μετα απο 4000 ωρες δουλειας, η 959 του 20ου αιωνα, μετατρεπεται στην 959 του 21ου αιωνα, οπως θα τη κατασκευαζε η Porsche, σημερα.


Μηχανικα Μερη


  Οι πρωτες 959 που εισηχθησαν στις ΗΠΑ, μετα τις απαραιτητες μετατροπες που εκανε ο Canepa, απεδιδαν 576 ιππους, ενω με το δευτερο πακετο βελτιωσης, 640 ιππους. Με το πακετο SC ωστοσο, η αποδοση πλεον ανερχεται στους 830 ιππους και στα 880 Nm ροπης, απο 450 και 500 αντιστοιχα, που ηταν οι εργοστασιακες τιμες τους. Ας δουμε ομως μεσα απο εικονες, τι αλλαγες εχουν γινει σε κινητηρα και κιβωτιο.

Κινητηρας

  • Νεας τεχνολογιας BorgWarner turbo
  • Μπιελες τιτανιου
  • Νεοι εκκεντροφοροι
  • Flex-fuel συστημα καυσιμου, με νεο εγκεφαλο της MoTec, για χρηση και Ε85
  • Custom χταποδια, με κεραμικη θερμοπροστατευτικη επιστρωση & νεο συστημα εξατμισης
  • Νεα συστημα εισαγωγης
  • Αναβαθμισμενο συστημα αναφλεξης της Bosch









Κιβωτιο

  • Πληρης ανακατασκευη του κιβωτιου, με ισχυροτερα γραναζια & μηχανικο μπλοκε διαφορικο
  • Σετ συμπλεκτη υψηλων επιδοσεων, για καλυτερη αισθηση και αντοχη

 

Ανακατασκευη επιπεδου \”Concours\”

  Καθε 959 που μπαινει στη Canepa, λαμβανει μια ανακατασκευη επιπεδου Concours, το υψηλοτερο ολων, ομοιο με αυτο που εχουν τα κορυφαιας καταστασης συλλεκτικα αυτοκινητα. Ο Bruce, θεωρει πως καθε 959 και καθε πελατης τους αξιζει ενα αυτοκινητο το οποιο ειναι, κυριολεκτικα, καινουργιο.

Μηχανικα μερη

  Κατα τη διαρκεια της ανακατασκευης της, καθε 959 αποσυναρμολογειτε πληρως. Καθε κομματι της ελεγχεται, αναπαλαιωνεται η αντικαθισταται η αναβαθμιζεται. Ολα αυτα, απο ανθρωπους που εχουν σχεδον 30 χρονια εμπειριας πανω στην 959. Δεν υπαρχει ουτε ενα εξαρτημα που δε θα λαβει νεα επιστρωση, δε θα ξαναβαφτει η δε θα αναβαθμιστει.

 









 

Porsche \”Paint To Sample\” εξωτερικο

  Μολις ολα τα εξαρτηματα αφαιρεθουν απο το σασι της 959, ξεκιναει μια διαδικασια βαφης που διαρκει πανω απο 500 ωρες. Απο το πλαισιο και τα πανελ αφαιρειται το χρωμα, μεχρι να μεινει γυμνο μεταλλο. Στη συνεχεια, ο πελατης διαλεγει αναμεσα στα 150+ Paint To Sample χρωματα της Porsche η δημιουργει το δικο του. Ετσι η 959 ειναι μοναδικη ως προς το καθε κατοχο της. Η πορτα πληρωσης του λαδιου του κινητηρα, οσο και αυτη για το υδραυλικο υγρο των αμορτισερ, καταργειται, οπως εγινε και στις 959S.

 










Custom εσωτερικο

  Με τοση δουλεια στο εξωτερικο και στα μηχανικα μερη, δε θα μπορουσε παρα να γινει και κατι αναλογο στο εσωτερικη της 959. Το in-house τμημα upholstery θα χρησιμοποιησει τα καλυτερα δερματα και μοκετες, προκειμενου να κανει ενα εσωτερικο οχι απλα μοναδικο, αλλα και στα υψηλοτερα standard ποιοτητας και συναρμογης. H Canepa διατηρει τα pattern της Porsche, με τη διαφορα οτι το πατωμα ειναι απο ακρη σε ακρη επενδυμενο με μοκετα, ο ουρανος ειναι επενδυμενος με κορυφαιας ποιοτητας υφασμα η Alcantara ενω το ταμπλο, το τιμονι και τα καθισματα ειναι ντυμενα με δερμα Nappa. Επιπλεον, γινονται και καποια upgrades οπως το retro-looking Porsche Classic Radio Navigation συστημα, ενω γινεται και μια αναβαθμιση στο ηχοσυστημα συνολικα, γινεται retro-fit τοποθετηση του κουμπιου για τα flaps της εξατμισης, ενω ενα light upgrade γινεται τοσο στο φωτισμο του ταμπλο, οσο και στο εσωτερικο συνολικα.

 











Συστημα Αναρτησης

  Προς το τελος της παραγωγης της 959, η Porsche κατασκευασε 29 959S. Αυτα τα αυτοκινητα, εφεραν ενα κλασσικο coil-over συστημα αναρτησης, αντι του πολυπλοκου υδραυλικου που εφεραν οι Komfort 959. Στην ιδια λογικη, η Canepa ξεκινα απο το συστημα της 959S, αναβαθμιζοντας στο προσχεδιο της καθε εξαρτημα του, με το καλυτερο που ειναι διαθεσιμο σημερα.

 










Μεγαλυτεροι τροχοι, καλυτερα ελαστικα

  Το αρχικο σχεδιο της Porsche για την 959, προεβλεπε ζαντες 18\”. Ωστοσο, η τεχνολογια στα ελαστικα δεν ειχε προχωρησει στο βαθμο που ηλπιζαν, οποτε και αναγκαστικαν να μειωσουν το μεγεθος της ζαντας στις 17\”.

 

  Ωστοσο, πλεον υπαρχουν ελαστικα υψηλων επιδοσεων για οποιαδηποτε σχεδον διασταση. Ετσι, η Canepa ξαναφτιαχνει ελαφρυτερες και φαρδυτερες (εμπρος & πισω) ζαντες, με τη χρηση των ελαστικων Pilot Sport 4S της Michelin, δινοντας στην 959 ενα καλυτερο πατημα στο δρομο.

 






Καλυτερα φωτα

  Μια ακομη σημαντικη παραμετρος που βελτιωθηκε κατα πολυ απο τη δεκαετια του \’80 μεχρι σημερα, ειναι η τεχνολογια στα φωτιστικα σωματα του αυτοκινητου. Διατηρωντας την εμφανιση του αρχικου φωτιστικου σωματος, η Canepa αναβαθμιζει τα φωτα, φερνοντας τα στα επιπεδα του σημερινου αυτοκινητου.

 







All in all


  H 959 Sport Canepa, ειναι ενα πραγματικα εκπληκτικο αυτοκινητο. Διατηροντας ολα τα στοιχεια του παλιου, ο Bruce Canepa και η ομαδα του, ενσωματωσαν ολα τα συγχρονα στοιχεια που ηταν δυνατο να χρησιμοποιηθουν, δινοντας στο πελατη την 959 του 21ου αιωνα. Ακολουθουν μερικα collage απο καποιες 959 \”SC\” που εχουν ηδη ολοκληρωθει :

 









Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!