Porsche 997, η Modern Classic 911

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Porsche 911, Generation 997

Μετα την \”ιδιαιτερη\” σχεδιαση και αισθητικη της 996, καθως και το parts sharing της με την \”κατωτερη\” αδερφη της, Boxster, η Porsche εκανε οτι περνουσε απο το χερι της, για να διορθωσει τα παραπονα και τα ζητηματα που προεκυψαν απο τα παραπονα και τα σχολια των πελατων της, στην γενια 997, την modern classic 911.
Η 997 ηρθε και παλι σχεδιαστικα πιο κοντα στο κλασσικο σχεδιαστικο μοτιβο της 911, ενω μπηκε δυναμικα να ταραξει τα νερα των Ιταλων, Ferrari και Lamborghini, στις ισχυροτερες και πιο track-focused εκδοχες της, χωρις παραλληλα να παραλειψει να ειναι εξισσου ευχαριστη οδηγικα και στις πιο απλες εκδοσεις της.
Η 997 ειχε καθε εκδοχη : Coupe, Cabriolet, Targa, Speedster. Η γενια 997, εχει δυο υπογενιες, τις οποιες η Porsche ονομασε Phase 1 (2004-2008) και Phase 2 (2009-2012).

Phase 1 (2004-2008)

Το ιστορικο της γεννησης της γενιας 997

Μεχρι το Φεβρουαριο του 1997, οι σχεδιαστες της Porsche ειχαν ηδη ξεκινησει να σχεδιαζουν την γενια 997, συγκεκριμενα απο το τεταρτο τριμηνο του 1998. Μετα απο αρκετες mock-up δημιουργιες απο πυλο, στη διαρκεια του 1999, του 2000 και τις αρχες του 2001, κατεληξαν στο τελικο της σχεδιασμο, που εγκριθηκε απο τον σχεδιαστη Grant Larson, με τα πρωτα πρωτοτυπα δοκιμων να αρχιζουν τις δοκιμες στα τελη του 2001.
Για αλλη μια φορα, το design της 997, ειναι περισσοτερο μια μετεξελιξη του προηγουμενου, παρα κατι ριζικα διαφοροποιημενο, οπως συνηθιζει αλλωστε η Porsche. Το πιο αμεσα αισθητο χαρακτηριστικο της 997, ηταν η επιστροφη των στρογγυλων εμπρος φωτιστικων σωματων, με τα φλας να βρισκονται χαμηλοτερα, σε ξεχωριστο φωτιστικο σωμα. Επιπλεον, το πισω μερος της, ειναι κατα 88mm φαρδυτερο σε σχεση με αυτο της 996.
Το εσωτερικο, ανασχεδιαστηκε και απεκτησε καινουργια κουμπια και εικονα που παραπεμπει περισσοτερο στις κλασσικες 911, αλλα σε πιο μοντερνα εκδοχη, και οχι στην απερχομενη 996.

Η Cabriolet

Για πρωτη φορα, η Porsche ξεκινησε την εξελιξη της νεας 911, απο τη Cabriolet εκδοχη, με την Coupe να ακολουθει στη συνεχεια. Η λογικη που ακολουθησε ειναι πως αν κανει το αμαξωμα αρκετα ακαμπτο για τη Cabriolet εκδοχη, η Coupe μονη καλυτερη μπορει να βγει. Αξιζει να αναφερουμε πως στις Cabriolet 997, η πισω αεροτομη ανασηκωνεται ελαφρως ψηλοτερα σε σχεση με τη Coupe, για να διατηρηθει η ομαλοτητα της ροης του αερα στο πισω μερος. Για τους κατοχους που τη χρησιμοποιουν και υπο κακες καιρικες συνθηκες, για παραδειγμα το χειμωνα, υπαρχει ως εξτρα μια σκληρη οροφη.

Η Targa

Το 2006, η Porsche παρουσιασε (ως MY2007) τις Targa 4 και Targa 4S. Οπως και οι δυο προηγουμενες γενιες, 993 και 996, ετσι και η 997, ειχε το συστημα της ηλεκτρικης γυαλινης οροφης. Κατα το ανοιγμα, η οροφη χαμηλωνει κατα 2.5 εκατοστα στο πισω μερος της, κατεβαινει προς τα μεσα και πισω 1 μετρο και μπροστα σηκωνεται ενα μικρο spoiler που φροντιζει για την ομαλη ροη του αερα. Οι Targa 4 και Targa 4S ζυγιζουν 60 επιπλεον κιλα, σε σχεση με τις αντιστοιχες Coupe εκδοσεις τους, λογω της οροφης και του συστηματος τετρακινησης.
Αξιζει να αναφερουμε, πως σε σχεση με τις προηγουμενες γενιες, στην 997 οι Targa εκδοχες ηταν διαθεσιμες μονο ως τετρακινητες.

Οι Carrera S & Carrera 4S

Μετα την επιτυχια που σημειωσαν οι S εκδοσεις στη προηγουμενη γενια της 911, η Porsche αποφασισε να εισαγει την εκδοση S και στη γενια της 997, με αυτες να εχουν 30 επιπλεον ιππους σε σχεση με τις απλες Carrera.
Οι διαφορες των Carrera (Carrera 4) και Carrera S (Carrera 4S) ειναι :
  • Η αυξηση της χωρητικοτητας του κινητηρα απο τα 3.6 στα 3.8 λιτρα, γεγονος που εδωσε και τα 30 επιπλεον αλογα
  • Η τοποθετηση της αναρτησης PASM (Porsche Active Suspension Management), που εκανε την 911 και πιο χαμηλη
  • Ζαντες 19 ιντσων
  • Το συστημα φρενων της Turbo
  • Το συστημα Sports Exhaust
  • Φωτα Bi-Xenon
  • Διακοσμο αλουμινιου στο εσωτερικο

H Turbo

Το Φεβρουαριο του 2006, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, η Porsche παρουσιασε την πολυαναμενομενη εκδοση Turbo της 997. Η Turbo, χρησιμοποιει το σωμα των τετρακινητων 911, με το αισθητα φαρδυτερο πισω μερος, γεγονος που τη διαχωριζει απο τις απλες 911. Χαρακτηριστικα σχεδιαστικα στοιχεια της Turbo ειναι τα LED φωτα ημερας στις μπροστινες εισαγωγες αερα, οι εισαγωγες στο μπροστα μερος των πισω φτερων, οι οπες εξαερισμου στο πισω μερος των πισω τροχων και η φαρδυτερη – ενεργη – πισω αεροτομη.
Ο κινητηρας της Turbo, βασιζεται σε αυτον της 911 GT1, με την αποδοση του να ανερχεται στους 480 ιππους και στα 620 Nm ροπης (680 Nm ροπης στη λειτουργια Overboost). Τη δυναμη της Turbo, διαχειριζονται τα συστηματα PTM (Porsche Traction Management) και PSM (Porsche Stability Management).
Ο κινητηρας της 997 Turbo χρησιμοποιει δυο BorgWagner VGT turbo, κατι που εγινε για πρωτη φορα σε Porsche. Οι στροβιλοσυμπιεστες μεταβλητης γεωμετριας της, εχουν στο εσωτερικο τους μια σειρα απο πτερυγια που ελεγχουν την γωνια με την οποια τα καυσαερια φτανουν στη φτερωτη της εξατμισης, μειωνοντας το turbo lag και δινοντας καλυτερη αποκριση στο γκαζι σε ολο το φασμα στροφων. Με το πακετο Sport Chrono, η 997 Turbo, μπορει για 10 δευτερολεπτα στις τελευταιες 1500 στροφες του φασματος της, να αυξησει τη πιεση απο το 1 στα 1.2 bar, για ενα μικρο κομματι επιπλεον δυναμης και ροπης.
Συμφωνα με τις μετρησεις της Porsche, η 997 Turbo, κανει το sprint 0-100 σε 3.9 δευτερολεπτα με το μηχανικο κιβωτιο (6 σχεσεων), ενω με το αυτοματο Tiptronic (5 σχεσεων) το κανει σε 3.7 δευτερολεπτα. Το sprint 0-200 γινεται σε 12.8 και 12.2 δευτερολεπτα, αντιστοιχα. Η τελικη της ταχυτητα, ασχετως απο το κιβωτιο, ανερχεται στα 310 χιλιομετρα / ωρα.
Ως εξτρα, υπηρχε το συστημα κεραμικων φρενων PCCB (Porsche Carbon Ceramic Brakes). Περαν του οτι το συστημα κεραμικων φρενων ειναι κατα 17 κιλα ελαφρυτερο και εχει πληρη αντισκοριακες ιδιοτητες, δεν υπαρχει εξασθενιση αποδοσης ακομη και μετα απο πολλες συνεχομενες εντονες επιβραδυνσεις. Η διαμετρος τους ειναι 380mm μπροστα και 350mm πισω.

Turbo Cabriolet

Στις 7 Μαϊου 2007, η Porsche ανακοινωσε πως το Σεπτεμβριο του ιδιου ετους θα ξεκινουσε η διαθεση της Cabriolet εκδοχης της Turbo. Με το λανσαρισμα της, η 997 Turbo Cabriolet εγινε ενα απο τα ταχυτερα cabriolet παραγωγης. Ειναι εντυπωσιακο, το ποσο μικρες μεταβολες ειχε σε επιδοσεις, αεροδυναμικη και βαρος σε σχεση με τη Coupe εκδοχη.

Η widow-maker GT2

To Νοεμβριο του 2007, η ελευση της 997 GT2 εφερε την αποσυρση της προηγουμενης 996 GT2 απο τη παραγωγη. Στο λανσαρισμα της, η 997 GT2 ηταν η ταχυτερη και ισχυροτερη 911 ολων των εποχων, που ηταν διαθεσιμη στο αγοραστικο κοινο.
Ο κινητηρας της 997 GT2, ηταν βασισμενος στον υπαρχον 3.6 λιτρων twin-turbo flat-6, με τα turbo μεταβλητης γεωμετριας, οπως και στην Turbo. Η αποδοση της GT2 ειναι 530 ιπποι και 680 Nm ροπης, διαθεσιμα ηδη απο τις 2200 σ.α.λ. . Σε αντιθεση με την 997 Turbo, η GT2 ειναι πισωκινητη, για λογους απωλειας βαρους (και για να μπορει να συμμετασχει στη κατηγορια αγωνων GT2), ενω η ανασχεδιασμενη εισαγωγη αερα της, σε συνδυασμο με τη μικροτερη διαδρομη απο την εισαγωγη στα turbo, μειωνουν το χρονο αποκρισης και αυξανουν την ιπποδυναμη της.
Επιπλεον, η GT2 φερει ενα πληρες συστημα εξατμισης απο τιτανιο, εφαρμογη που συμβαλει στην μειωση του βαρους της. Παρολη την αυξηση της αποδοσης του κινητηρα, η Porsche δηλωνει πως η καταναλωση της GT2 flat-out ειναι 15% χαμηλοτερη απο αυτη της Turbo (ελαφρυτερη, ισχυροτερη και πιο οικονομικη. Win win). Το sprint 0-100 πραγματοποιειται σε 3.6 δευτερολεπτα, το 0-161(100 μιλια) σε 7.4 δευτερολεπτα, ενω η τελικη της ταχυτητα ανερχεται στα 329 χιλιομετρα / ωρα. Το συνολικο (curb) βαρος της ειναι 1440 κιλα. Τελος, η 997 GT2 ηταν η πρωτη Porsche εφοδιασμενη με συστημα launch control, ενω ηταν διαθεσιμη αποκλειστικα με μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων.
Η εμφανιση της GT2, ειναι μερικως διαφοροποιημενη απο αυτη της \”αδερφης\” της, Turbo. Απουσιαζουν οι προβολεις ομιχλης, τα φλας ειναι μερος του σχεδιασμου της εμπρος εισαγωγης αερα, το lip του εμπρος προφυλακτηρα ειναι διαφοροποιημενο, η πισω αεροτομη ειναι μεγαλυτερη (και φερει εισαγωγες αερα στα πλαγια της), ενω και ο πισ προφυλακτηρας ειναι διαφορετικος (και φερει αποληξεις εξατμισης απο τιτανιο).

Οι GT3 & GT3 RS

Μαζι με την Turbo, το Φεβρουαριο του 2006, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, η Porsche παρουσιασε και τη GT3. Οπως και με τις προηγουμενες GT3, η Porsche χρησιμοποιουσε μια πληθωρα αεροδυναμικων μερων, προκειμενου να δωσει ενα πιο track-focused χαρακτηρα σε αυτη την εκδοση της 911.
Ο κινητηρας της GT3 εχει την ιδια χωρητικοτητα με αυτον της Turbo, αλλα ειναι ατμοσφαιρικος, με εισαγωγης μεταβαλλομενης γεωμετριας. Η αποδοση του ανερχεται στους 415 ιππους και στα 405 Nm ροπης, με το κοφτη να ειναι στις 8400 σ.α.λ., οπως και στην Carrera GT.
Το σωμα της GΤ3 φερει διαφορετικο εμπρος προφυλακτηρα ο οποιος παρεχει καλυτερη αποδοση ψυξης στα εμπρος ψυγεια, πισω αεροτομη 2 επιπεδων και ενα διαφορετικο πισω προφυλακτηρα με διπλες απολυξεις εξατμισης στο κεντρο, σχεδιασμος που βοηθα και στην απομακρυνση του θερμου αερα απο το χωρο του κινητηρα. Η GT3 ειναι κατα 30mm χαμηλοτερη απο τη Turbo και ζυγιζει 1395 κιλα.
Σε σχεση με την 996 GT3, η 997 ειναι πιο \”φιλικη\” με τα \”Comfort\” καθισματα και το PCM (Posche Communication Management) να ειναι μερος του βασικου της εξοπλισμου.
Η GT3 RS, ωστοσο, η οποια παρουσιαστηκε τον Οκτωβριο του 2006, αποτελωντας μια ακομη πιο hardcore και track-oriented εκδοση, δεν ειχε πολλα απο τα εξοπλιστικα στοιχεια της GT3. Εφερε μια μεγαλη σταθερη πισω αεροτομη, carbon bucket καθισματα και ενα πληρες roll-cage.
Χαρη στο μεγαλυτερο φασμα στροφων και του κιβωτιου με πιο κοντες σχεσεις, η GT3 πιανει τα 100 σε 4.1 δευτερολεπτα, ενω η RS σε 4. H GT3 θα φτασει τα 160 χιλιομετρα / ωρα σε 9.2 δευτερολεπτα, ενω η τελικη της ανερχεται στα 310 χιλιομετρα / ωρα.

Phase 2 (2009-2012)

Στο Σαλονι Αυτοκινητου του Παρισιου, το Σεπτεμβριο του 2008, η Porsche παρουσιασε την face-lift 997 (γνωστη και ως Mk II στη Porsche, η 997.2 στους φιλους της). Η Phase 2 997, ως MY2009, εφερε τις εξης αλλαγες σε σχεση με την αρχικη :
  • Ενα νεο κινητηρα με αμεσο ψεκασμο καυσιμου, τοποθετημενο 10mm χαμηλοτερα
  • Ανασχεδιασμενο συστημα αναρτησης
  • Ανασχεδιασμενο εμπρος προφυλακτηρα, με μεγαλυτερες εισαγωγες για τη ψυξη
  • Φωτιστικα σωματα με LED φωτα ημερας, με τη δυνατοτητα επιλογης HID προβολεων
  • Ανασχεδιασμενο πισω προφυλακτηρα και φωτιστικα σωματα LED, με τις τετρακινητες εκδοσεις να εχουν μια λωριδα-ανακλαστηρα αναμεσα στα φωτα
  • Νεους εξωτερικους καθρεπτες
  • Νεο συστημα εξατμισης PSE (Porsche Sports Exhaust)
  • Ανανεωμενο PCM (Posche Communication Management), συστημα ψυχαγωγιας με οθονη αφης, χαρτογραφηση πλοηγησης σε σκληρο δισκο και δυνατοτητα συνδεσης του κινητου μεσω Bluetooth
  • Αντικατασταση του Tiptronic S με το εμβληματικο (ισως και κορυφαιο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη) PDK (Porsche Doppelkuplungs Getriebe)
H παραγωγη της Mark II 997 ξεκινησε με τις Carrera, Carrera 4, Carrera S και Carrera 4S, στα τελη του 2008.

Targa (2009-2012)

Οι ανανεωμενες Targa 4 και Targa 4S, παρουσιαστηκαν στις 28 Ιουλιου του 2008. Η Targa πλεον ειχε τη γυαλινη οροφη της, κατασκευασμενη απο ενα ειδικο γυαλι, το οποιο αντανακλα τις ακτινες UV, εμποδιζοντας τες να εισελθουν στο εσωτερικο. Οι απλες Targa 4, ειχαν πλεον αποδοση 345 ιππους, ενω οι 4S ειχαν πλεον 385 ιππους (με το 0-100 να πραγματοποιειται σε 4.7 δευτερολεπτα και τη τελικη ταχυτητα να αγγιζει τα 300 χιλιομετρα / ωρα).

Turbo & Turbo Cabriolet (2010-2013)

Η face-lift 997 Turbo, παρουσιαστηκε το 2009, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης. Ειναι εφοδιασμενη με εναν νεο, 3.8 λιτρων, twin VGT (μεταβλητης γεωμετριας στροβυλοσυμπιεστες) turbo flat-6 κινητηρα, η αποδοση του οποιου ανερχεται στους 500 ιππους και 651 Nm ροπης (700 Nm στη λειτουργια overboost). Στο νεο κινητηρα, η Porsche αντικατεστησε το κραμα Nikasil με ενα νεο, το Alusil, με το block και το crankcase του κινητηρα να ειναι πλεον ενα κομματι, αντι δυο μεμονομενα μερη. Ο νεος κινητηρα, ως αποτελεσμα των ελαφρυτερων κραματων μεταλλου, ζυγιζει 10 κιλα λιγοτερο, αλλα η πιεση των turbo ειχε μειωθει σε σχεση με τη Mk1 Turbo, στα 11.6 psi. Το ξηρο καρτερ, λογω της υπερσυμπιεσμενης φυσης του κινητηρα, χρησιμοποιει ξηρου τυπου καρτερ, με 6 αντλιες λαδιου (1 ανα θαλαμο καυσης), για τη καλυτερη λιπανση του κινητηρα. Επισης, η Mk2 Turbo ελαβε την εισαγωγη αερα, τις φτερωτες των turbo και τα intercooler της απερχομενης GT2, ενω εχει και μεγαλυτερες βαλβιδες εισαγωγης. Ως αποτελεσμα, μειωθηκε η καταναλωση, ενω ο κινητηρας εγινε ισχυροτερος, σε ακομη μεγαλυτερο φασμα στροφων.
Το (ενεργο με ηλεκτροροϊκα αμορτισερ) συστημα αναρτησης της Turbo, ελαβε νεο software, που βελτιωσε την οδηγικη συμπεριφορα της ανανεωμενης Turbo. Επιπλεον, αναβαθμισμενο software ελαβε και το συστημα τετρακινησης (της BorgWagner), προκειμενου να κατανεμει με ακομα καλυτερο τροπο τη δυναμη μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα.
Η Turbo ηταν διαθεσιμη, ειτε με ενα μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων, ειτε με το (επικο, θα μου επιτρεψετε για τα δεδομενα της εποχης της) διπλου συμπλεκτη 7 σχεσεων PDK. Με το κιβωτιο PDK, υπηρχε επισης ως εξτρα η δυνατοτητα παραγγελιας του πακετου \”Sport Chrono\”, με το οποιο η Turbo ειχε μια λειτουργια overboost 10 δευτερολεπτων και τη λειτουργια launch control που την επιταχυνε στα 100, σε 3.4 δευτερολεπτα. Επιπλεον, το προαιρετικο συστημα PTV (Porsche Torque Vectoring), βοηθα την Turbo να στριβει καλυτερα, φρεναροντας τον εσωτερικο καθε φορα πισω τροχο. Χαρη στις δυναμικες βελτιστοποιησεις που επιδεχθηκε, η Turbo μπορει να καταγραψει μεχρι και 1.3G σε skidpad.
Τελος, υπηρχε ενα προαιρετικο τιμονι 3 ακτινων, το οποιο εφερε shift paddles και αντικατιστουσε τα απλα κουμπια, του βασικου τιμονιου.

Turbo S & Turbo S Cabriolet (2010-2013)

Στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, το Μαρτιο του 2010, η Porsche παρουσιασε και την πιο ισχυρη, Turbo S (S για Sport). Η Turbo S ηταν αποκλειστικα διαθεσιμη με το κιβωτιο PDK και ειχε ως βασικο εξοπλισμο, το πακετο Sport Chrono. Η ιπποδυναμη της ανερχεται στους 530 ιππους και η ροπη της στα 700 Nm(σε σχεση με τη Turbo, ειχε μια μεγαλυτερη carbon εισαγωγη αερα και διαφορετικο χρονισμο βαλβιδων εισαγωγης). Με το 0-100 σε 3.3 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 10.8 δευτερολεπτα και τη τελικη ταχυτητα στα 315 χιλιομετρα / ωρα, η Turbo S ηταν η ταχυτερη Porsche παραγωγης μεχρι τοτε.

GT3 (2010-2012)

H ανανεωμενη GT3, εφερε πλεον αεραγωγους αναμεσα στα δυο πισω φωτιστικα σωματα, ειχε μια μεγαλυτερη αεροτομη με την επιγραφη \”3.8\” στα πλαγια για να δωθει εμφαση στην αυξηση της χωρητικοτητας του κινητηρα, σφυρηλατα πιστονια, lightweight βαλβιδες και πιο \”αγριου\” προφιλ εκκεντροφορους. Το μονο κιβωτιο που ειναι διαθεσιμο, ειναι ενα μηχανικο 6 σχεσεων, με κοντυτερη κλιμακωση απο το συνηθισμενο, προκειμενου ο πιο υψηλοστροφος boxer να βρισκεται παντα στο ιδανικο φασμα στροφων του.
Το καθετο αεροδυναμικο φορτιο, διπλασιαστηκε ! Και για πρωτη φορα, τοποθητηθηκε συστημα ESP σε GT3. Ο νεος ατμοσφαιρικος κινητηρας της, εχει αποδοση 435 ιππους και 430 Nm ροπης (450 στη λειτουργια Sport), με το κινητηρα της να στροφαρει μεχρι τις 8500 σ.α.λ. .

GT3 RS (2010-2012)

H GT3 RS, ειναι η ισχυροτερη εκδοχη της GT3, με υψηλοτερη ιπποδυναμη, χαμηλοτερο βαρος και κοντυτερη κλιμακωση κιβωτιου. Επιπλεον, χρησιμοποιει αεροδυναμικα μερη και συστημα αναρτησης εμπνευσμενα απο την αγωνιστικη 911 GT3. Η αποδοση του κινητηρα της, ανερχεται στους 450 ιππους και στα 430 Nm ροπης, ενω το οριο στροφων λειτουργιας της βρισκεται στις 8500 σ.α.λ. .
Το κιβωτιο της, εχει κοντυτερη κλιμακωση απο αυτο της απλης GT3, για καλυτερη επιταχυνση. Οι Dynamic (ενεργες) βασεις του κινητηρα, βελτιωνουν και αυτες περαιτερω, την οδηγικη της συμπεριφορα. Αλλα στοιχεια του εξοπλισμου της, περιλαμβανουν το συστημα αναρτησης PASM, μπιελες τιτανιου, φαρδυτερο εμπρος και πισω μετατροχιο, μια μεγαλη σταθερη carbon αεροτομη, roll-cage και τα ειδικα της διακοσμητικα decals.

911 Sport Classic (2010-2011)

Η Sport Classic, ειναι μια περιορισμενης παραγωγης (250 αυτοκινητα, με ολα να εχουν πουληθει σε λιγοτερο απο 48 ωρες) Mk2 Carrera S, homage στην Carrera RS 2.7 του 1973.
Ο κινητηρας της Sport Classic, αποδιδει 413 ιππους, χαρη σε μια εισαγωγη μεταβλητη γεωμετριας, με 6 πτερυγια που ρυθμιζουν τη ροη του αερα στον εκαστοτε κυλινδρο. Η Sport Classic, φερει ενα μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων, double-bubble οροφη, κατα 44mm φαρδυτερα πισω φτερα, τη SportDesign εμπρος μουρη και τη σταθερη \”ducktail\” πισω αεροτομη, PCCB κεραμικα φρενα, 20mm χαμηλοτερο συστημα αναρτησης PASM, μηχανικο μπλοκε περιορισμενης ολισθησης και μαυρες \”Fuchs\” design ζαντες 19 ιντσων.
Το εσωτερικο της, φερει τις Porsche Exclusive υφασματινες επενδυσεις, σε συνδυασμο με το Espresso Nature, καφε δερμα. Το εξωτερικο της χρωμα, ανηκει πλεον στη παλετα PTS (Paint To Sample) και δημιουργηθηκε ειδικα για τη Sport Classic, με την ονομασια \”Sport Classic Grey\”.

GT2 RS (2010)

H GT2 RS, παρουσιαστηκε στους εμπορους της Porsche, στις 4 Μαϊου του 2010, στη Λειψια. Φερει εναν twin-turbo 3.6 λιτρων κινητηρα, με μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων και αποδοση 620 ιππους και 700 Nm ροπης. Ο κινητηρας της GT2 RS ζυγιζει 70 κιλα λιγοτερο απο αυτον την GT2 (Pre-facelift) και η τελικη της ταχυτητα ανερχεται στα 315 χιλιομετρα / ωρα. Η GT2 RS ηταν η ισχυροτερη και ταχυτερη εκδοση αυτης της γενιας της 911.
Συμφωνα με τον τοτε manager, Andreas Preuninger, της Porsche Motorsport, η ιδεα της GT2 RS ηταν \”skunk work\” οπως ειπε, ενω το project ελαβε τη κωδικη ονομασια 727, πισω στο 2007, αριθμος που αποτυπωνε το χρονο του ταχυτερου καταγεγραμενου γυρου του Nissan GTR στο Nurburgring. Συμφωνα με τη Porsche, o οδηγος της, Timo Kluck, γυρισε το Ring, 9 ολοκληρα δευτερολεπτα πιο γρηγορα απο το GTR.
Απο την 997 και μετα, η GT2 RS ηταν και θα ειναι κατα αποκλειστικοτητα, διαθεσιμη μονο ως RS.

911 Carrera GTS (2011-2012)

To 2011, η Porsche παρουσιασε τη Carrera GTS, μια εκδοση μεταξυ των Carrera S και GT3. Με τον 3.8 λιτρων flat-6 της να αποδιδει 413 ιππους, η GTS ηταν διαθεσιμη τοσο ως Coupe, οσο και ως Cabriolet. Ξεχωριζει απο το φαρδυτερο αμαξωμα της και ειναι η μοναδικη φαρδια 997, με πισω κινηση.

911 Speedster (2011)

Το 2011, η Porsche παρουσιασε τη 911 Speedster, σε μια περιορισμενη παραγωγη μολις 356 αυτοκινητων, αριθμο – homage στη θρυλικη 356 του \’50. Ηταν η 3η φορα που εμφανιστηκε η Speedster μετα την 930 και την 964 (οι 993 και 996 δεν ειχαν αυτη την εκδοση).
Η Speedster εχει τον ιδιο κινητηρα, με την ιδια αποδοση, με τη GTS, με το 0-100 της να γινεται σε 3.4 δευτερολεπτα και τη τελικη της να αγγιζει τα 306 χιλιομετρα / ωρα. Ηταν διαθεσιμη σε δυο χρωματα, το Pure Blue (εικονιζομενο, το οποιο δημιουργηθηκε ειδικα για αυτη) και το Carrera White. Πολυ λιγα αυτοκινητα δημιουργηθηκαν σε αλλο χρωμα, απο τη παλετα PTS της Porsche.
H Speedster φερει ενα κατα 70mm χαμηλοτερο εμπρος παρμπριζ, σε σχεση με αυτο της συμβατικης 997 Cabriolet, ενω η κλιση της οροφης καθως και ο μηχανισμος που την αποθηκευει στο πισω μερος, εχουν μεγαλη ομοιοτητα.

GT3 RS 4.0

Tον Απριλιο του 2011, η Porsche, παρουσιασε τη τελευταια εκδοχη της 997, τη GT3 RS 4.0 . Η συγκεκριμενη εκδοχη, φερει ενα 4 λιτρων (φερει το στροφαλο της GT3 RSR και το stroke αυξηθηκε απο τα 76.4mm στα 80.4mm), ατμοσφαιρικο flat-6, με αποδοση 500 ιππους και 460 Nm ροπης.
Ο σχεδιασμος του σασι εχει επηρεαστει σε μεγαλο βαθμο απο την GT2 RS λαο χρησιμοποιει πολλα μερη απο διαφορα μοντελα των σειρων RS.
To αυτοκινητο ζυγιζει 1370 κιλα, δινοντας της μια αναλογια 370 ιππων / τονο. Η παραγωγη της ανηλθε σε μολις 600 αυτοκινητα.

All in all

H 997, ειναι και η τελευταια γενια της σειρας αφιερωματων που κανουμε στις γενιες της 911, μιας και θεωρειται η τελευταια των Classic, πιο συγκεκριμενα Modern Classic. Απο ολες τις γενιες που αναλυσαμε, οφειλω να πω πως ειναι η αγαπημενη μου. Το ταξιδι στο χρονο και στην ιστορια της 911, εφερε στο προσκηνιο μια πληθωρα στοιχειων που δε γνωριζα για αυτο το πραγματικα κορυφαιο sports car, το οποιο εγραφε, γραφει και θα συνεχισει να γραφει ιστορια, γενια με γενια. Αν επρεπε να διαλεξω απο τις 997, μια εκδοχη, αυτη θα ηταν η 4λιτρη GT3 RS. Αν ηταν να επιλεξω μια απο ολες οσες ειδαμε μεχρι σημερα, μαλλον θα διαλεγα παλι την 4λιτρη GT3 RS. Εσας, ποια ηταν η αγαπημενη σας ; Πειτε μας στα σχολια !
Διαβαστε και τα αφιερωματα στις προηγουμενες γενιες της 911, πατωντας πανω στο αντιστοιχο ονομα :
Photography copyright : Porsche AG

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!