Porsche Carrera GT : Ένα αγωνιστικό LeMans, για το δρόμο

 

TopSpeed Retro Car Sunday – The Porsche Hyper 3, Chapter : Carrera GT

  Η Carrera GT ειναι ισως η πλεον γνωστη απο τις 3 Hyper Porsche. Ενα αυτοκινητο το οποιο ειναι ουσιαστικα το homologation μιας αγωνιστικη Porsche που δεν ετρεξε ποτε, αλλα δε πηγε και χαμενο.

Η ιστορια πισω απο τη δημιουργια της Carrera GT

  Η ιστορια της εξελιξης της CGT ξεκινα απο τις 911 GT1 & LMP1-98, οι οποιες αποσυρθηκαν απο τους αγωνες το 1998, καθως ειχαν αλλαξει καποιοι κανονισμοι τις FIA και τις ACO. Ωστοσο, η Porsche σχεδιαζε ενα νεο πρωτοτυπο για το LeMans, του 1999.

  Το αρχικο σχεδιο περιελαμβανε εναν twin-turbo flat-6 κινητηρα, ο οποιος εν\’ τελη αντικατασταθηκε απο εναν V10 ατμοσφαιρικο, πηγαινοντας το project ενα χρονο πισω, στο 2000. Ο V10 προερχονταν απο ενα μυστικο project της Porsche, η οποια τον ειχε εξελιξει για το μονοθεσιο της ομαδας Footprint στη Formula 1 (για τη σεζον του 1992), αλλα εν\’ τελη εμεινε \”στο ραφι\”. Μεχρι που οι μηχανικοι αποφασισαν να τον αξιοποιησουν για το πρωτοτυπο του LeMans.

  Ωστοσο, μετα τη 2η μερα των δοκιμων εξελιξης, το project ακυρωθηκε, καθως η Porsche χρειαζοταν ατομα απο το motorsport τμημα, για να συνδραμουν στην εξελιξη της Cayenne, στα μεσα της χρονιας του 1999. Επισης, υπηρχαν εντονες εικασιες εκ\’ των εσω, πως ο τοτε διευθυνων συμβουλος της Volkswagen-Audi, Ferdinand Piech, δεν ηθελε το LeMans Prototype της Audi (απο το οποιο προεκυψε το Audi R8), να εχει τοσο εντονο ανταγωνιστη.

  Απο τη μερια της, η Porsche κρατησε στη ζωη το project, χρησιμοποιωντας τον 5.5 λιτρων V10 σε ενα πρωτοτυπο το οποιο ονομασε \”Carrera GT\”, ωστε να προσελκυσει το ενδιαφερον του κοσμου στο περιπτερο της, στο Σαλονι Αυτοκινητου του Παρισιου, το 2000. Αναπαντεχα ωστοσο, το ενδιαφερον του κοσμου οσο και η επιθυμια των πελατων να αποκτησουν το τελικο αυτοκινητο ηταν τοσο μεγαλη, που η Porsche (μετα και την τεραστια εμπορικη επιτυχια που ελαβε απο τη Cayenne) αποφασισε να δημιουργησει και το κανονικο αυτοκινητο. Η παραγωγη, θα ηταν περιορισμενη, ξεκινωντας το 2004, στο ολοκαινουργιο εργοστασιο της εταιρειας στη Λειψια.

  Το αρχικο πλανο της Porsche, περιελαμβανε 1500 αυτοκινητα. Ωστοσο, τον Αυγουστο του 2005, η Porsche ανακοινωσε πως δεν θα πουλησει αλλα αυτοκινητα μετα το τελος του ετους, λογω καποιων νεων κανονισμων που προεκυψαν στις ΗΠΑ, για τους αεροσακους. Στις 6 Μαϊου 2006 (επισημα), βγηκε απο το εργοστασιο και η τελευταια Carrera GT, με το συνολικο αριθμο να ξεπερνα για λιγο τα 1270. Ανεπισημα ωστοσο, γνωριζουμε πως περιπου 50 αυτοκινητα κατασκευαστηκαν ακομη για πελατες σε αγορες που δεν ειχαν περιορισμους και αλλαγες, με τη συναρμολογηση τους να γινεται σε ενα τμημα του εργοστασιου της στη Στουτγαρδη.

Design & Κινητηρας

  Η Carrera GT ειναι εφοδιασμενη με εναν ατμοσφαιρικο V10, χωρητικοτητας 5.7 λιτρων (αντι 5.5 που ηταν στο πρωτοτυπο) με αποδοση 612 ιππους και 590 Nm ροπη, με το κοφτη να βρισκεται στις 8400 σ.α.λ. . Η μεταδοση γινεται μεσα απο ενα μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων, εφοδιασμενο με ενα ξηρο carbon συμπλεκτη, ο οποιος εχει μεινει γνωστος για την \”ιδιοτροπη\” συμπεριφορα του.

  Συμφωνα με τη δοκιμη του \”Car & Driver\” τον Ιουνιο του 2004, η Carrera GT κανει το sprint 0-100 σε 3.5 δευτερολεπτα, το 0-160 σε 6.8 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 10.6 δευτερολεπτα και η τελικη ταχυτητα της, ανερχεται στα 337 χιλιομετρα / ωρα.

  Η Carrera GT ηταν αρχικα διαθεσιμη μονο σε 5 βασικα χρωματα : Guards Red, Fayance Yellow, Basalt Black, GT Silver & Seal Grey. Απο τα τελη του 2004 και επειτα, εγιναν διαθεσιμα και τα χρωματα απο τη παλετα Paint-To-Sample, με τις συγκεκριμενες Carrera GT να ειναι ακομη πιο σπανιες και περιζητητες.

  Κοιτωντας εξωτερικα τη Carrera GT, διακρινουμε αμεσως τους μεγαλους πλαϊνους αεραγωγους, του μεγαλους \”θολους\” πανω απο το κινητηρα που ειναι μερος του συστηματος εισαγωγης και την ενεργη πισω αεροτομη. Οι ζαντες της ειναι απο μαγνησιο, 19\” εμπρος και 20\” πισω.

  Το εσωτερικο της, ειναι επενδυμενος με μαλακο δερμα. Το ηχοσυστημα της BOSE, με το \”ιδιοτροπο\” συστημα πλοηγησης του head-unit της Becker, ειναι μερος του βασικου της εξοπλισμου. Στη κεντρικη κονσολα, ξεχωριζει ο επιλογεας, πανω απο τον οποιο ειναι ο αριθμος της εκαστοτε Carrera GT. Ο επιλογεας φερει επενδυση ξυλου στο πανω μερος του, homage στην 917, ωστοσο απο το 2004 και επειτα, μπορουσε κανεις να το παραγγειλει και σε carbon.

Μερικες Αξιοσημειωτες Τεχνολογικες Εφαρμογες

 

  • Το πλαισιο της Carrera GT ειναι carbon monocoque, οπως ειναι και το υποπλαισιο της, κατασκευασμενα απο την Ιταλικη, ATR Composite Group

 

  • Η ενεργη αεροτομη της, εκτεινεται στα 110 χιλιομετρα / ωρα, ενω ξανα κατεβαινει στα 80

 

  • Το ψυγειο της ειναι 5 φορες μεγαλυτερο απο της, τοτε 996, Turbo

 

  • Η αναρτηση της ειναι ηλεκτροροϊκη, σχεδιασμου push-rod

 

  • Τα φρενα της ειναι κεραμικα, με τους δισκους να ειναι κατασκευασμενοι απο silicon carbide, δινοντας τους τεραστιες αντοχες στη καταπονηση απο θερμικα φορτια

All in all

  Η Carrera GT ειναι ενα αυτοκινητο-συμβολο του 21ου αιωνα, καθως ανηκει στα Top 10 Supercars της δεκαετιας του. Ιδιοτροπη, ωμη, απολυτη. Ισως αυτες οι 3 λεξεις να μπορουν να συνοψισουν καλυτερα τον χαρακτηρα της. 

 

  Οπως και ο ιδιος ο Röhrl ειχε πει \”Για να οδηγησεις απλα μια Carrera GT, δε χρειαζεται να μαθεις κατι περα απο την ιδιοτροπια του συμπλεκτη της. Για να οδηγησεις γρηγορα μια Carrera GT, δε χρειαζεται επισης καποια ιδιαιτερη εμπειρια. Για να τερματισεις, ωστοσο, τις δυνατοτητες μιας Carrera GT, εχεις πολυ δρομο. Για αυτο και ειναι εκπληκτικο αυτοκινητο. Σε ανταμειβει για οτι κανεις σωστα, αλλα δε συγχωρει και πολλα λαθη.\”.

 

  Νομιζω, δε χρειαζεται εμεις να συμπληρωσουμε κατι.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!