Volkswagen : Ο έξυπνος τρόπος ανάκτησης ενέργειας των ID.3 και ID.4

 


  Η ανακτηση ενεργειας κατα την πεδηση, η με πιο ευρυ πνευμα η ανακτηση ενεργειας οταν το αυτοκινητο γενικα επιβραδυνει, αυξανει σημαντικα την αυτονομια οποιουδηποτε ηλεκτρικου οχηματος. Στα νεα Volkswagen ID.3 και ID.4, εχει υιοθετηθει μια προσεγγιση που στοχευει στη μεγιστη ενεργειακη αποδοση.

 

  Το ερωτημα ειναι απλο και συναμα δυσκολο: τι πρεπει να συμβει οταν ο οδηγος ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου σηκωσει το ποδι απο το δεξι πενταλ; Πρεπει ο ηλεκτροκινητηρας να λειτουργησει ως γεννητρια, μετατρεποντας την κινητικη ενεργεια σε ηλεκτρικη για να φορτισει τις μπαταριες η πρεπει να λειτουργησει χωρις να κανει ανακτηση ενεργειας, ετσι ωστε το αυτοκινητο να ρολαρει και η ορμη του να χρησιμοποιηθει πληρως για τον ελευθερο τροχασμο του;

 


  Οι απαντησεις στο θεμελιωδες αυτο ερωτημα για μηχανικους αλλα και οδηγους ποικιλλουν, αναλογα με τον κατασκευαστη και το μοντελο. Μερικα ηλεκτρικα οχηματα ανακτουν παντα ενεργεια κατα τη διαρκεια οποιασδηποτε φασης κινησης. Στην περιπτωση των ολοκαινουργιων ηλεκτρικων της μοντελων,
ID.3 και ID.4, η Volkswagen επελεξε μια διαφορετικη, πιο αποτελεσματικη στρατηγικη: ο ελευθερος τροχασμος εχει προτεραιοτητα επειδη οποιαδηποτε μετατροπη ενεργειας αναποφευκτα οδηγει σε απωλειες. Αυτο ισχυει για τη θεση D (Drive), την κυρια λειτουργια του αυτοκινητου, η οποια ενεργοποιειται αυτοματα σε καθε εκκινηση. 

 


  Η λειτουργια ελευθερου τροχασμου (ρολαρισματος), στην οποια ο οδηγος σηκωνει το ποδι του απο το πενταλ γκαζιου νωρις, καθιστα την οδηγηση χαλαρη και προβλεψιμη. Εαν ο οδηγος θελει να επιβραδυνει περισσοτερο, πατα το πενταλ φρενου και ενεργοποιει ετσι την ανακτηση ενεργειας φρενων. Για εως περιπου 0,25
g, με αλλα λογια στην πλειονοτητα των καθημερινων ενεργειων πεδησης, ο ηλεκτροκινητηρας ειναι αυτος που εκτελει το φρεναρισμα, ενω το ηλεκτρικο σερβοφρενο ενεργοποιει τα μηχανικα φρενα των τροχων μονο σε καταστασεις που απαιτουν μεγαλυτερη επιβραδυνση. Η μεταβαση απο την πεδηση με τον κινητηρα στο υδραυλικο φρεναρισμα γινεται σχεδον απαρατηρητα, χαρη στον εξαιρετικα ακριβη και γρηγορο ελεγχο των συστηματων κινησης και πεδησης. Αυτα τα συστηματα διασφαλιζουν επισης οτι οι πισω τροχοι, οπου λαμβανει χωρα ανακτηση ενεργειας φρενων, εχουν παντα επαρκη προσφυση.

 


  Καθε μοντελο της οικογενειας
ID. διαθετει την προγνωστικη υποστηριξη Eco Assistance στο βασικο εξοπλισμο. Αυτη αναλυει δεδομενα απο το συστημα πλοηγησης και τους αισθητηρες του αυτοκινητου και παρεχει στον οδηγο αποτελεσματικη υποστηριξη για αποδοτικη και χαλαρη οδηγηση. Μολις το ID.3 η το ID.4 πλησιασει μια ζωνη που απαιτει αργες ταχυτητες – οπως κατοικημενες περιοχες, διασταυρωσεις η στροφες – τo Eco Assistance ειδοποιει τον οδηγο να σηκωσει το ποδι του απο το πενταλ γκαζιου. Απο αυτη τη στιγμη και μετα, το συστημα διαχειριζεται το βελτιστο ρολαρισμα και ανακτηση ενεργειας χωρις να χρειαζεται να παρεμβει ο οδηγος. Το αυτοκινητο αποκρινεται παρομοια οταν πλησιαζει ενα προπορευομενο οχημα που κινειται με χαμηλοτερη ταχυτητα.

 


  Ο οδηγος μπορει να χρησιμοποιησει τον διακοπτη επιλογεα τροπου οδηγησης στα δεξια του πινακα οργανων για να αλλαξει απο τη θεση
D (Drive) σε θεση B (Brake) και αντιστροφα, ανα πασα στιγμη. Στη λειτουργια B, τα ID.3 και ID.4 ανακτουν σχεδον παντα ενεργεια κατα τη διαρκεια της κινησης, αλλα οχι μεχρι το οχημα να σταματησει εντελως. Το οριο εχει οριστει στα 0,13 g – αρκετα για σαφως αισθητη επιβραδυνση, αλλα οχι τοσο ωστε να δωσει τη διακριτικη αισθηση της χρησης μονο του πενταλ γκαζιου για επιταχυνση και πεδηση του οχηματος, μια λειτουργια γνωστη και ως onepedal driving ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου. Αυτη ηταν μια σκοπιμη επιλογη της Volkswagen, καθως θελει να προσφερει στους πελατες της τη δυνατοτητα της πιο χαλαρης και απολαυστικης οδηγησης.

 

  Σε ορισμενα μοντελα ID., ο οδηγος μπορει να βασιζεται σε ενα δευτερο εργαλειο εκτος απο τον επιλογεα τροπου οδηγησης για να επηρεασει τη λειτουργια μεταξυ ρολαρισματος και ανακτησης ενεργειας, μεσω της επιλογης προφιλ οδηγησης (μερος του σπορ πακετου Plus). Το προφιλ Sport υποστηριζει ανακτηση ενεργειας φρενων – επισης στη θεση D, αλλα οχι στον ιδιο βαθμο οπως στο B. Σε ορισμενες περιπτωσεις, το επιπεδο φορτισης της μπαταριας παιζει επισης ρολο: εξυπακουεται πως αν ειναι πληρως φορτισμενη, δεν μπορει να αποθηκευσει πια ανακτημενη ενεργεια.

 


  Τα
ID.3 και ID.4, με το πρωτο να ειναι ηδη διαθεσιμο στην Ελλαδα και το δευτερο να αναμενεται το πρωτο τριμηνο του ετους, ειναι τα δυο πρωτα μοντελα της οικογενειας ηλεκτρικων μοντελων ID. της Volkswagen. Εξυπνος σχεδιασμος, εντονη προσωπικοτητα και καινοτομες τεχνολογιες, αποτελουν το DNA των ID. μοντελων. Η Volkswagen θα επενδυσει ενδεκα δισεκατομμυρια ευρω στην ηλεκτροκινηση εως το 2024, ως μερος της στρατηγικης Transform 2025+.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!