Ενταξει, στην Ελλαδα δεν… κανουμε διακρισεις στις εποχες (με εξαιρεση το Πασχα που δεν μενει κολυμπηθροξυλο στις Εθνικες Οδους) αλλα η Ford εχει κανει μια πανευρωπαϊκη ερευνα, απο την οποια συμπεραινουμε γιατι οι Ευρωπαιοι οδηγοι σκοτωνομαστε περισσοτερο με τα αυτοκινητα μας τα καλοκαιρια. Νεοι -στην ηλικια- οδηγοι που οδηγουν μεθυσμενοι, κανουν χαζομαρες για να εντυπωσιασουν την παρεα τους, η ακομα και βγαζουν… selfies με το κινητο, ειναι η αιτια των περισσοτερων τροχαιων τα καλοκαιρια. Και η αιτια που θα πουμε οτι δεν υπαρχει σωτηρια, ουτε στην Ευρωπη…
Η ερευνα της αυτοκινητοβιομηχανιας αποκαλυπτει τις επικινδυνες συνηθειες των οδηγων και ιδιως των νεων οι οποιοι κινδυνευουν περισσοτερο να εμπλακουν σε καποιο ατυχημα κατα τη διαρκεια του καλοκαιριου. Κι αυτο γιατι το καλοκαιρι ειναι συνωνυμο με τις διακοπες και τους χαλαρους ρυθμους, ειναι ομως και η χειροτερη περιοδος σε σχεση με τα αυτοκινητιστικα ατυχηματα.
Με ενα χιουμοριστικο video και το προγραμμα Driving Skills for Life που διεξαγεται σε πολλες ευρωπαϊκες χωρες, η Ford εχει σαν στοχο την ενθαρρυνση των νεων οδηγων στην ασφαλη οδηγηση. Συμφωνα με τα συμπερασματα της ερευνας λοιπον:
Η Διασπαση της Προσοχης & η Χρηση Αλκοολ Ευθυνονται για τους Περισσοτερους Θανατους Νεων Ηλικιας 18-24 ετων το Καλοκαιρι
• Σε ολο τον κοσμο, τα τροχαια ατυχηματα ειναι η κυρια αιτια θανατου για νεαρα ατομα. Στην Ευρωπη, οι νεοι εχουν σχεδον διπλασιες πιθανοτητες να σκοτωθουν σε τροχαια ατυχηματα
• Ερευνα της Ford μεταξυ περισσοτερων απο 6.500 νεαρων Ευρωπαιων δειχνει οτι το 43% εχει στειλει SMS, το 36% εχει τηλεφωνησει, το 11% εχει παρακολουθησει βιντεο στο κινητο ενω οδηγει, και το 13% εχει οδηγησει μετα απο καταναλωση αλκοολ
• Η ερευνα δειχνει επισης οτι το 26% ειχε καποιο ατυχημα, ενω το 20% εχει βρεθει σε αυτοκινητο που το σταματησε η αστυνομια. Το καλοκαιρι, οταν τα θανατηφορα τροχαια ατυχηματα ειναι στο φορτε τους, το 68% τον οδηγων αντιμετωπιζει πιο χαλαρα το θεμα της οδικης συμπεριφορας
• Η Ford δημοσιευει το κωμικο βιντεο για τους “Blown Ups” – ‘φουσκωτοι ενηλικες’ που ειναι σχεδιασμενοι για να αποτρεπουν την ριψοκινδυνη συμπεριφορα πισω απο το τιμονι. Η ερευνα αποκαλυπτει οτι το 41% οδηγει πιο ριψοκινδυνα οταν εχει φιλους στο αυτοκινητο, και μεχρι το 57% οδηγει με μεγαλυτερη ασφαλεια με πιο μεγαλους συγγενεις
• Το προγραμμα Ford Driving Skills for Life προσφερει δωρεαν εκπαιδευση για νεαρους οδηγους. Μεχρι το τελος του 2016, το προγραμμα θα εχει εκπαιδευσει πανω απο 20.000 οδηγους σε 13 Ευρωπαϊκες χωρες.
Συμφωνα με ερευνα, σε ολο τον κοσμο, τα τροχαια ατυχηματα ειναι η κυρια αιτια θανατου μεταξυ των νεαρων οδηγων, με τα ατομα ηλικιας 18 – 24 ετων να εχουν την υψηλοτερη αναλογια θανατων απο οποιαδηποτε αλλη εποχη του χρονου.
Στην Ευρωπη, οι νεαροι 18 – 24 ετων αποτελουν το 8% του συνολικου πληθυσμου, αλλα το 15% των θανατων απο τροχαια ατυχηματα. Στο καλοκαιρι, το προβλημα επιδεινωνεται καθως οι νεοι ηλικιας 18 – 24 ετων συγκεντρωνουν το 21% ολων των θανατων απο τροχαια ατυχηματα το καλοκαιρι.
Η ριψοκινδυνη συμπεριφορα θεωρειται κυριος παραγοντας συμφωνα με τις στατιστικες οι οποιες δειχνουν επισης οτι μεταξυ 2004 και 2013, 62.000 νεοι σκοτωθηκαν σε τροχαια ατυχηματα στην Ευρωπαϊκη Ενωση. Συμφωνα με την αναφορα του Ευρωπαϊκου Παρατηρητηριου Οδικης Ασφαλειας, η κακη εκτιμηση του δρομου, η επιρροη απο ουσιες η το στρες και η διασπαση της προσοχης ειναι απο τις πιο συνηθισμενες αιτιες εμπλοκης των νεαρων οδηγων σε ατυχηματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανια ανεθεσε τη διεξαγωγη ερευνας μεταξυ 6.500 νεαρων Ευρωπαιων για να κατανοησει καλυτερα τη ριψοκινδυνη οδηγικη συμπεριφορα των νεων οδηγων. Αυτη αποκαλυπτει οτι το 57% εχει υπερβει τα ορια ταχυτητας, το 43% εχει στειλει SMS ενω οδηγει, το 36% εχει κανει τηλεφωνηματα και εχει στειλει μηνυματα αυτοματης απαντησης, το 16% εχει οδηγησει χωρις να φορα ζωνες ασφαλειας, το 13% εχει οδηγησει μετα απο καταναλωση αλκοολ, και μεχρι το 11% εχει παρακολουθησει βιντεο η καποιο τηλεοπτικο σοου στις φορητες συσκευες του.
Η Ford προσφερει δωρεαν εκπαιδευση για νεαρους οδηγους με το Ford Driving Skills for Life (DSFL). Στην Ευρωπη, μεχρι το τελος του 2016, το προγραμμα θα εχει εκπαιδευσει πανω απο 20.000 οδηγους σε 13 χωρες.
«Το καλοκαιρι ειναι μια εξαιρετικη εποχη για να απολαμβανεις την ελευθερια της οδηγησης, κατι που χαρακτηριζει τη νεολαια της εποχης μας οπως των προηγουμενων γενιων. Ωστοσο πολλοι νεαροι εφηβοι σκοτωνονται σε τροχαια ατυχηματα που προκαλουνται απο ενα συνδυασμο απειριας και ληψης κακων αποφασεων,» δηλωσε ο Jim Graham, manager, του Ford DSFL.
Το 57% των νεαρων οδηγων παραδεχεται επισης οτι οδηγει με μεγαλυτερη ασφαλεια οταν βρισκονται στο αυτοκινητο οι γονεις η οι παππουδες του, ενω το 41% δηλωσε οτι εχει την ταση να οδηγει πιο ριψοκινδυνα με φιλους. Γι’ αυτο το λογο, η Ford εχει δημιουργησει ενα νεο χιουμοριστικο βιντεο για να παρουσιασει τις αρετες των ΄φουσκωτων ενηλικων’ (“Blown Ups).” Αυτο το φανταστικο προϊον ειναι ενας ενηλικας που φουσκωνει οταν οι νεαροι οδηγοι ειναι απερισκεπτοι πισω απο το τιμονι.
Αναμεσα στις χαρες της καλοκαιρινης οδηγησης ειναι τα ταξιδια με το αυτοκινητο, τα μουσικα φεστιβαλ και η παραλια. Η ερευνα εδειξε οτι το 68% των νεων νιωθει πιο χαλαρο στην οδηγηση κατα τις θερινους μηνες, και το 54% αφαιρειται βλεποντας καποια ελκυστικη παρουσια στο δρομο.
Απο τους ερωτηθεντες, το 45% παραδεχτηκε οτι θα εμπαινε στον πειρασμο να οδηγησει ενα υπερβαρο και γεματο απο φιλους αυτοκινητο, το 25% οτι θα δεχοταν να μπει στο αυτοκινητο με καποιον που γνωριζει οτι ειναι μεθυσμενος, και το 24% οτι θα οδηγουσε εχοντας παρει ναρκωτικα. Ενω ο αριθμος οσων επισκεπτονται φεστιβαλ αυξανεται. Συνολικα, το 41% πιστευει οτι μερικες φορες οδηγει παρατολμα, το 26% οτι εχει εμπλακει σε ατυχημα και οτι το 20% οτι εχει βρεθει σε αυτοκινητο που το εχει σταματησει η αστυνομια.
Συνολικα, το 93% θεωρει οτι εχει τα καταλληλα οδηγικα προσοντα – αλλα το 54% παραδεχεται οτι δεν οδηγει παντα με απολυτη ασφαλεια.
Η πλειοψηφια θανασιμων τραυματισμων αφορα νεαρους οδηγους και η ερευνα της Ford επιβεβαιωνει οτι αυτοι εχουν την ταση να συμπεριφερονται ριψοκινδυνα. Οι νεαροι ανδρες εχουν τριπλασιες πιθανοτητες απο τις κοπελες να διασπαστει η προσοχη τους βλεποντας μια ελκυστικη παρουσια στο δρομο. Το 25% εχει κληθει απο την αστυνομια να σταματησει συγκριτικα με το 16% των γυναικων. Οι νεαροι ανδρες εχουν μεγαλυτερη ταση να οδηγουν γρηγορα, να χρησιμοποιουν κινητα τηλεφωνα και να οδηγουν μεθυσμενοι.
Στη Γαλλια, Γερμανια, Ιταλια, Ισπανια και Βρετανια, απο τους ερωτηθεντες, οι Γαλλοι οδηγοι εχουν τις περισσοτερες πιθανοτητες να τους σταματησει η αστυνομια ενω οδηγουν. Οι Γερμανοι ανησυχουν λιγοτερο για την πιθανοτητα εμπλοκης σε τροχαιο ατυχημα. Οι Ιταλοι κανουν τη μεγαλυτερη χρηση κινητων τηλεφωνων, ενω οι Ισπανοι τεινουν να οδηγουν ριψοκινδυνα οταν μεταφερουν φιλους. Οι Βρετανοι οδηγοι εχουν τη μεγαλυτερη συχνοτητα ατυχηματων απο διασπαση της προσοχης εξ αιτιας μιας ελκυστικης παρουσιας στο δρομο.
Το προγραμμα της Ford DSFL που λανσαριστηκε για πρωτη φορα στην Αμερικη πριν απο 13 χρονια, προσφερει τωρα σεμιναρια σε Βελγιο, Δανια, Φινλανδια, Γαλλια, Γερμανια, Ιταλια, Ολλανδια, Πολωνια, Ρουμανια, Ρωσια, Ισπανια, Τουρκια και ΗΠΑ. Τα μαθηματα καλυπτουν αναγνωριση κινδυνων, ελεγχο του οχηματος, ελεγχο της ταχυτητας και του ογκου καθως και τους κινδυνους που προκαλουνται απο την οδηγηση μετα απο καταναλωση αλκοολ, οδηγηση μετα απο χρηση ναρκωτικων ουσιων, και ληψη selfies – μετα απο προηγουμενη ερευνα που πραγματοποιηθηκε για λογαριασμο της Ford το 2014, αποκαλυφθηκε οτι 1 στους 4 νεαρους οδηγους εχει ποζαρει για μια “selfie” πισω απο το τιμονι.
«Ειναι απαραιτητο να βρισκουμε τον καταλληλο τροπο για να πλησιασουμε τη νεολαια με αυτα τα πολυ σημαντικα μηνυματα και να διασφαλιζουμε οτι οσο το δυνατον περισσοτεροι οδηγοι εχουν την ευκαιρια να επωφεληθουν απο την εκπαιδευση DSFL,» δηλωσε ο Graham.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }