Ήταν… μούφα τα 533 χλμ/ώρα του Tuatara; (Updated)


  Η SSC North America, οπως ανακοινωσε πριν μια εβδομαδα, εσπασε το ρεκορ για το ταχυτερο αυτοκινητο παραγωγης, με το Tuatara να πιανει κατι λιγοτερο απο 533 χιλιομετρα / ωρα. Ωστοσο, οπως ειναι απολυτα λογικο, το βιντεο με το ρεκορ κεντρισε αμεσως το ενδιαφερον πολλων πετροκεφαλων, οι οποιοι ωστοσο ανακαλυψαν πως κατι δε πηγαινε καλα. Ας δουμε λοιπον, τι ειναι λαθος στο βιντεο, μερικα στοιχεια που στηριζουν τη θεωρια οτι το ρεκορ δεν συνεβη ποτε και ποια ειναι η πραγματικη εικονα συμφωνα με οσα μπορουμε να υπολογισουμε μονοι μας και με οσα γνωριζουμε ως τωρα.


  Αρχικα, αξιζει να επισημανουμε, πως η πηγη απο την οποια αντλουμε ολα μας τα στοιχεια, αλλα εμπεριεχουν ετοιμα και υπολογισμενα ολα τα στοιχεια, ειναι τα δυο παρακατω βιντεο, δυο ευρεως γνωστων δημιουργων του YouTube στο χωρο του αυτοκινητου, των Tim Burton (Shmee150) και Misha Charoudin (μαζι με τον Robert Mitchel) :


[youtube https://www.youtube.com/watch?v=3daTG4_JS_4] 
 
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=fSNRKBj_hUE]


 

  Αν ενα πραγμα ειναι αναμφισβητητο, αυτο ειναι τα δεδομενα και οι πραξεις που μπορουμε να κανουμε και να διασταυρωσουμε με αυτα. Ας παρουμε λοιπον ενα ενα τα βιντεο και ας δουμε τι πληροφοριες αντλουμε απο το καθενα.

 Στο βιντεο του, ο Tim, κανει υπολογισμους με βαση τις αποστασεις των median (σημειων οπου γινεται αναστροφη) και υπολογιζει το χρονο που φαινεται να χρειαστηκε το Tuatara για να καλυψει την αποσταση (την οποια αντλει απο τα δεδομενα που μπορει ο καθενας να λαβει απο το Google Maps) και ανακαλυπτει πως και στις 3 περιπτωσεις, το Tuatara πηγαινει παντα πιο γρηγορα απο τη μεση ταχυτητα, απο τη πρωτη στιγμη. Αυτο ειναι μαθηματικα και φυσικα αδυνατο.

 

 Στο βιντεο του Misha και του Robert, γινεται μια πιο εκτενης αναλυση με πινακα και γραφημα απο το Excel μεταξυ της ταχυτητας που δειχνει η υποτιθεμενη τηλεμετρια του αυτοκινητου, τη ταχυτητα που μπορει να γινει διακριτη απο το ταμπλο (το οποιο ολος περιεργος εχουν βαλει pixel, αλλα χαρη στην υψηλη αναλυση των βιντεο και στα προγραμματα επεξεργασιας ειναι δυνατο να γινει αρκετο zoom ωστε να φαινεται αυτο που προσπαθει να καλυφθει) και η ταχυτητα με βαση δυο σημεια που φαινονται οι στροφες του κινητηρα και υπολογιζεται με βαση της διαστασεις των ελαστικων και τη κλιμακωση του κιβωτιου, ολα στοιχεια τα οποια ειναι δημοσιευμενα στο site της SSC.

 

 Το μεγαλυτερο και πιο απτο στοιχειο ωστοσο, παραμενει ο υπολογισμος της μεγιστης δυνατης ταχυτητας που μπορει να αναπτυξει το αυτοκινητο με την 6η σχεση στο κιβωτιο. Με τη βοηθεια ενος online υπολογιστη, η μεγιστη ταχυτητα που μπορει να πιασει το Tuatara με 6η, ειναι 474 χιλιομετρα / ωρα, στις 8800 σ.α.λ. . Στο βιντεο του Misha, αναφερεται οτι πριν ο Oliver Webb αφησει το γκαζι, το στροφομετρο δειχνει 7300 σ.α.λ., οπου η ταχυτητα ειναι 396 χιλιομετρα / ωρα. Δεν επιασε ποτε, ουτε 400 !

 

  Αλλο ενα στοιχειο που \”αδειαζει\” την SSC, ειναι η αποσταση μεταξυ των median που εγινε το ρεκορ (1.44 μιλια) και ο χρονος που χρειαστηκε για να τα καλυψει το Tuatara (24 δευτερολεπτα). Αυτο, μας δινει μια μεση ταχυτητα 216 μιλιων / ωρα, η 348 χιλιομετρων / ωρα. Δεν υπαρχει επιστημονικα αποδεδειγμενη μεθοδος που με αυτα τα δεδομενα να μπορεσει να δειξει οτι σε οποιαδηποτε στιγμη, το Tuatara εφτασε τα 533, καθως δε βγαινουν οι αριθμοι.

 

  Τελος, σε ενα βιντεο οπου συγκρινονται απο τα ιδια ακριβως σημεια, το ρεκορ του Agera RS απο το 2017 με αυτο του Tuatara, το Agera RS φτανει και το Tuatara κανει περιπου 7-8 δευτερολεπτα να φτασει στο ιδιο σημειο. Δε νομιζω ποτε κανεις να καταφερε με 53 χιλιομετρα / ωρα παραπανω να φτασει πιο μετα απο καποιων που πηγαινε 53 χιλιομετρα / ωρα, λιγοτερο…

 

  Μια παρουσια και στα δυο ρεκορ, ειναι αυτη του Αμερικανου YouTuber Stradman, ο οποιος δεν ειναι ιδιαιτερα αγαπητος προς καποιους κατασκευαστες, λογω καποιων ειλικρινων δηλωσεων που κανει κατα καιρους στα βιντεο του. Σε βιντεο που ανεβασε οταν εκανε το ρεκορ το Agera RS, φαινονται και οι ανθρωποι απο τα ρεκορ Guinness να φωτογραφιζονται με ολους τους ανθρωπους της Koenigsegg αφοτου και ο δικος τους εξοπλισμος τηλεμετριας, επιβεβαιωσε τα δεδομενα αυτου της Koenigsegg. Αυτη τη φορα, ειχαν απλα παρουσια, τοσο ο Stradman οσο και οι οι ανθρωποι απο τα ρεκορ Guinness, με κανεναν απο τους δυο να μη δημοσιευει τιποτα αναφορικα με το ρεκορ.

 

  Αν θελουμε το τραβηξουμε λιγο ακομα, αξιζει να αναφερουμε πως ο βασικος videographer, Buddy Wyrick ειναι εξαιρετος στο μονταζ, αλλα οχι στο να δινει ειλικρινη fact και δεδομενα. Αλλα αυτο ειναι λιγο ακραιο σεναριο, το οποιο ωστοσο δεν σημαινει πως δεν εχει συμμετοχη.

 

  Η SSC απο τη πλευρα της, μοιαζει να εχει εξαφανιστει απο προσωπου Γης, χωρις να κανει καμια δηλωση η ανακοινωση. Θα εχει ενδιαφερον να δουμε τι θα πει, οταν εμφανιστει. Για την ωρα, μπορειτε να δειτε για το \”Πως το Tuatara επιασε 533 χλμ / ωρα\” και \”Ποιο ειναι το SSC Tuatara των 533 χλμ/ωρα ;\”.

 


Update : Η SSC εδωσε την πρωτη της απαντηση !

Μετα απο τη θυελα αντιδρασεων που προκαλεσαν τα βιντεο των Shmee150 και Misha Charoudin, o Jerod Shelby, ως ιδρυτης, βγηκε και εδωσε την εξης ανακοινωση : 

 

\”Εδω στην SSC, εστιαζουμε στο να κατασκευαζουμε αυτοκινητα που σπανε παγκοσμια ρεκορ.

 

Στη Dewetron (η εταιρεια που ανελαβε το κομματι της τηλεμετριας), μεταξυ αλλων, ειναι δουλεια τους να κανουν τις μετρησεις για τα αυτοκινητα που σπανε τα ρεκορ, οπως εγινε και πριν 10 χρονια (αναφερομενος στο Ultimate Aero).

 

Ειμαστε ενθουσιασμενοι που η Dewetron, μολις επιβεβαιωσε τα δεδομενα απο το ρεκορ.

 

Γνωριζω πως ειναι δυσκολο για το κοσμο να πιστεψει πως μια εταιρεια σαν την SSC καταφερε να δημιουργησει ενα hypercar που σημειωσε μεση ταχυτητα 316 μιλια / ωρα (~509 χιλιομετρα / ωρα). Η αμφισβητηση του ρεκορ ξεκινησε απο τη πρωτη στιγμη που κλεισαμε το δρομο για να σπασουμε το ρεκορ, αλλα εχουμε τους αριθμους με το μερος μας\”.

 

Απαντηση, διχως καμια πληροφορια. Κανενα στοιχειο που να επιβεβαιωνει τα λεγομενα του. Αρα, μας ειπε, οτι δεν μας λεει απολυτως τιποτα το ουσιαστικο. 


Η Dewetron επιβεβαιωσε δεδομενα τηλεμετριας τα οποια πανε κοντρα στους νομους της Φυσικης και των Μαθηματικων; Εγιναν 3 προσπαθειες, ανεβηκαν τα βιντεο κα απο τις 3, με και τα 3 να ειναι εμφανως πειραγμενα, αλλα δεν εγινε λαθος στο μονταζ; 

 

Περι αμφισβητησης του ρεκορ απο τη πρωτη στιγμη, καποια πραγματα ειναι τοσο προφανη που ειναι παραξενο πως δε τα ειδαν και μονοι τους. Η, νομιζαν οτι δε θα τα παρατηρησει κανεις, μαλλον.

 

Κανενα απτο στοιχειο, ουτε για να υποστηριξει τα λεγομενα του, ουτε για να αντικρουσει οσα ανεβηκαν στα βιντεο.

 


Η τοποθετηση του MotorTrend, το οποιο ηταν παρων

Σε ενα αρθρο που ανεβασε σχετικα με το ολο θεμα το MotorTrend (πατηστε εδω για να το διαβασετε), αναφερει μεταξυ αλλων οτι η Dewetron, επιβεβαιωνει τα δεδομενα. Πως στο καλο μπορει να παει ενα αυτοκινητο 553 χιλιομετρα / ωρα με 6η σχεση, οταν στο κοφτη με 6η μπορει να παει 474 χιλιομετρα / ωρα; Η ο γυαλος ειναι στραβος (Φυσικη & Μαθηματικα), που δεν ειναι, η εχουν βαλθει καποιοι να αρμενισουν θεοστραβα. Εντελως θεοστραβα ομως.

 

Αξιζει βεβαια να αναφερουμε, οτι ο αρθρογραφος του MotorTrend, αρχικα ειρωνευτηκε απο το τιτλο ακομα, τους Tim και Misha, αλλα και ολο το κοσμο που εκανε τους απλους υπολογισμους, ενω στη συνεχεια το αλλαξε, αν και το συγκεκριμενο μεσο εχει χασει πλεον ακομη και τη τελευταια καλη εντυπωση που ειχε απεναντι σε καποιους εναπομειναντες αναγνωστες του.

 

Τι λεει ο Oliver Webb, ο οδηγος του Tuatara

 

  Με αυτη του την αναρτηση, σημερα (28/10/2020, 19:00), ο Oliver Webb, λεει οσα ουτε ο ιδιος δεν γνωριζει, αναφορικα με τα πειραγμενα νουμερα.

 


Μια προσωπικη τοποθετηση

  Ενα μικρο, προσωπικο καθαρα σχολιο. Θελω παρα πολυ να πιστεψω οτι καποιος θα σπασει το φραγμα των 500 χιλιομετρων / ωρα, αλλα δε μπορω να πιστεψω κατι το οποιο ειναι προφανεστατα λαθος. Δε μπορει ολοι να εχουμε κανει λαθος στους υπολογισμους μας. Δε μπορει 2 βιντεο που δειχνουν ταυτοχρονα το Agera RS και το Tuatara, να φτανει ο ταχυτερος ποσα δευτερολεπτα μετα απο το πιο αργο. Απλα δεν γινεται.



Η επισημη τοποθετηση της Dewetron για το ρεκορ και τον εξοπλισμο της

  Μετα απο τον καταιγισμο ειδησεων και την αναστατωση που εχει προκυψει απο την ολη κατασταση, η Dewetron (αυστριακη κατασκευαστρια εταιρεια του εξοπλισμου τηλεμετριας) εδωσε δελτιο τυπου, στο οποιο μεταξυ αλλων μας ενημερωνει πως : 

  • Η ιδια απλα παρειχε τον εξοπλισμο καθως και remote εκπαιδευση στα βασικα στοιχεια του
  • Η ιδια δεν ηταν παρουσα, ουτε ειχε την οποιαδηποτε εμπλοκη με τις ρυθμισεις και το calibration του εξοπλισμου
  • Η ιδια δεν ελαβε το αρχειο με τα δεδομενα και λογω απουσιας της ΔΕΝ μπορει να επιβεβαιωσει κανενα απο αυτα τα στοιχεια

 

Η μετεπειτα ανακοινωση της SSC

O Jerod Shelby, επιμενει πως το ρεκορ εγινε, ριχνοντας το φταιξιμο στην εταιρεια παραγωγης αυτη τη φορα, πως και καλα εκανε λαθη στο μονταζ, τα οποια δεν ειδαν πριν ανεβασουν το βιντεο.

 

 Η τοποθετηση του MotorTrend

Το MotorTrend εξακολουθει να ειρωνευεται ολους τους YouTubers που εχουν αναμειξη με το συγκεκριμενο ζητημα, λεγοντας πως ειναι χαζοι και οτι δε μπορει με ενα βιντεο να αποδειξουν τιποτα. 

Οκεϊ, μαλλον νομιζουν οτι ακομα τα βιντεο και τα εργαλεια μονταζ ειναι στο 1990…



Μια, νεα και τελικη, προσωπικη τοποθετηση

  Φαινεται πως η SSC γνωριζε πως σιγουρα δε θα καταφερει να σπασει κανενα ρεκορ. Αλλιως, γιατι να γινει κλικα με το MotorTrend ριχνοντας κατηγοριες προς καθε συνεργαζομενη εταιρεια της η το κοσμο που ανακαλυψε το θεατρικο που εστησε.

  Αν μπορουσε να το σπασει, θα ειχε ανακοινωσει πως απλα θα το ξανακανει. Θα ειχε καλεσει τους ανθρωπους απο τα ρεκορ Guiness. Θα ειχε φερει και καποιους απο τη Dewerton να καλιμπραρουν και να ρυθμισουν σωστα τον εξοπλισμο. Θα ειχε και ενα VBOX και ενα Dragy να μετρουν ως 3ο και 4ο backup, για να εχει κανεις μια απολυτα safe εικονα του τι γινεται.

  Φαινεται λοιπον, πως προκαλει ζημια στην εικονα ολων των συνεργατων της (γκουχ γκουχ κυριε Hennessey), σφυριζοντας αδιαφορα, για κατι το οποιο ειναι απολυτα προφανες.

  Παντως, περιμενουμε να δουμε το Jesko Absolut να δινει τη δικη του, αντικειμενικη οπως παντα, μαχη για τη 1η θεση του βαθρου.

  Shelby, πως σε πετσοκοψαν ετσι ρε φιλε;

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!