Οταν η Renault παρουσιασε το crossover που ονομασε Kadjar, πολλοι σκεφτηκαν οτι προκειται για \”κλωνο\” του Qashqai. Η πορεια, οπως και η επαφη μαζι του, εδειξε πως οι Γαλλοι ναι μεν χρησιμοποιησαν την \”συνταγη\” του best seller της Nissan, \”δανειζομενοι\” τα μηχανικα μερη και την πλατφορμα CMF C/D, αλλα \”εχτισαν\” επανω της, αφηνοντας τη σφραγιδα τους.
Αυτη την εβδομαδα, οδηγουμε το Kadjar 1,5 Energy dCi 110hp Dynamic. Το μοντελο, απο την πρωτη ματια και την πρωτη επαφη, κανει σαφες πως δεν θελει να ειναι ενα ακομα συντηρητικο crossover, αλλα απευθυνεται και σε πιο νεανικα -στην καρδια- κοινα. Γιατι, οι Γαλλοι σκεφτηκαν πως και οι αγοραστες αυτης της κατηγοριας δικαιουνται να εχουν μια \”γευση\” απο Renault.
Τουτο το αποδεικνυει περιτρανα και η σχεδιαση του Kadjar. Μυωδη φτερα, τα οποια ενωνονται με αρμονικες καμπυλες με το υπολοιπο αμαξωμα, επιθετικη μασκα στην οποια δεσποζει το τεραστιο σημα της Renault, \”φουσκωμενοι\” προφυλακτηρες, ευμεγεθη, καλοσχεδιασμενα φωτιστικα σωματα. Αν κατι δεν λειπει απο το Kadjar, σιγουρα αυτο ειναι η (γαλλικη) φινετσα!
Στο εσωτερικο, η εικονα αλλαζει. Η Renault εχει αποφυγει τις ακροτητες και εχει προτιμησει την αισθητικη λιτοτητα. Ο οδηγος, που μπαινει στο μοντελο χρησιμοποιωντας την κλασικη \”καρτα\” της Renault, (αντι για κλειδι) καθεται μπροστα απο το τριακτινο τιμονι με το σημα της μαρκας, αντικρυζει τον πληρη πινακα οργανων που αλλαζει αποχρωσεις και ενδειξεις, δινοντας ολες τις απαραιτητες πληροφοριες, ενω στη μεση του ταμπλο υπαρχει μια οθονη αφης 7 ιντσων που εχει συγκεντρωμενες ολες τις απαραιτητες λειτουργιες και ρυθμισεις του αυτοκινητου και, κατω απο αυτη, τα χειριστηρια του κλιματισμου.
Οι Γαλλοι φαινεται καλα πως η συνταγη που ειχαν στο νου τους ηταν \”λιτο και πρακτικοτερο\”. Το Kadjar ειναι ευρυχωρο και μπορει να φιλοξενησει ευκολα πεντε επιβατες για μακρυ ταξιδι χωρις… αγκαλιες και παραπονα, ενω… τσακωμοι δεν θα υπαρχουν και για τα μικροαντικειμενα τους. Παντου υπαρχουν θηκες και βολικοι αποθηκευτικοι χωροι στο εσωτερικο, ικανοι να χωρεσουν 30 λιτρα απο πραγματα, ενω προβλεψη υπαρχει και για τα ψιλα, ωστε να ειναι ευκολα προσβασιμα και να μη χτυπουν (because διοδια).
Ο δε χωρος αποσκευων εχει μεγεθος 472 λιτρων και, περιττο να πουμε πως κανει για… μετακομιση, αν και θα μπορουσε να εχει λιγο χαμηλοτερο κατωφλι φορτωσης. Παρεμπιπτοντως, αυτο με τη μετακομιση δεν ειναι τυχαιο. Ριχνοντας τα πισω καθισματα (απλα τραβωντας δυο χειρολαβες στον χωρο αποσκευων) το πορτ μπαγκαζ μπορει να παρει αντικειμενα μηκους ως και 2,5 μετρων, ενω η συνολικη του χωρητικοτητα εκτοξευεται στα 1478 λιτρα.
Επειδη μιλαμε για γαλλικο μοντελο, θα ηταν… ιεροσυλια το Kadjar να μην εχει ανετα καθισματα και να μην εχει βολικη θεση οδηγησης. Φυσικα, το ιδιο ισχυει και για ολους τους επιβατες.
Πως παει;
Το μοντελο της δοκιμης μας, φοραει τον 1.500αρη πετρελαιοκινητηρα Energy dCi των 110 ιππων (στις 4.000 σ.α.λ.) και 26,5 kgm/1.750 σ.α.λ. Μεταδιδει την κινηση εμπρος, μεσω ενος χειροκινητου κιβωτιου 6 σχεσεων. Ο κινητηρας ειναι ιδιαιτερα αποδοτικος και προθυμος απο πολυ χαμηλα και δεν δυσκολευεται σε καμια περιπτωση να κινησει το αμαξωμα των 1430 κιλων.
Το κιβωτιο με το σχετικα μακρυ αλλα σαφες κουμπωμα, εχει σωστη κλιμακωση για σβελτη και οικονομικη κινηση εντος και εκτος πολης, ωστε να εκμεταλλευεται τη ροπη του αμεσου μοτερ.
Απο τα πρωτα μετρα, διαπιστωνεις την πολυ καλη ποιοτητα κυλισης που εχει το Kadjar, το oποιο με \”οπλα\” την καλη ηχομονωση, την αποσταση των 20 εκατοστων απο το εδαφος και τη διαδρομη των αναρτησεων, απορροφα ικανοποιητικα τις παμπολλες ανωμαλιες των ελληνικων δρομων, χωρις να μεταφερουν στην καμπινα τους θορυβους και το… μαρτυριο που τραβουν οι 17αρηδες τροχοι του, οπως και οι τροχοι καθε αυτοκινητου σε αυτη τη χωρα.
Τα πρωτα 100 χ.α.ω. απο σταση ερχονται σε λιγοτερα απο 12 δευτερολεπτα (11,9, για την ακριβεια) και στην πορεια το Renault Kadjar δεν \”ξεμενει\” απο δυναμη μεχρι τα 181 χ.α.ω. που ειναι η τελικη του ταχυτητα (0-1000 m σε 33,5 δευτερολεπτα).
Οταν το πιεσεις, θα παρει λογικες για crossover κλισεις, οι οποιες ωστοσο δεν θα τρομαξουν, θα προειδοποιησουν εγκαιρως οτι πλησιαζει το οριο (εκει που θα σε μαζεψουν τα ηλεκτρονικα συστηματα ασφαλειας). Αλλωστε, το Kadjar δεν αντιδρα νευρικα και αποτομα ακομα και οταν πιεστει πολυ. Το ελαφρυ και ανετο για την πολη τιμονι κατευθυνει αμεσα το εμπρος μερος και το πισω ακολουθει χωρις… δραματα. Τα δε φρενα του, επιβραδυνουν επαρκεστατα το αμαξωμα και δεν εμφανιζουν σημαδια κοπωσης υπο ολες τις συνθηκες.
Το μοντελο μπορει να προσφερει ανετο και γρηγορο ταξιδι, αλλα και αστικες διαδρομες με τα ιδια χαρακτηριστικα, καθως οι αναρτησεις του εχουν βρει τη χρυση τομη μεταξυ της ανεσης και του κρατηματος.
Σε ο,τι αφορα την καταναλωση, το Kadjar τα παει οπως θα περιμενες, δηλαδη παρα πολυ καλα. Σε μια διαδρομη που συνδυαζε αστικες διαδρομες και συνθηκες εντονης πιεσης, η καταναλωση του δεν ξεπερασε τα 6,9 λιτρα/100 χιλιομετρα (η Renault δινει 4,1 για κυκλο πολης και 3,8 για μικτο, νουμερα που δεν ειναι απιαστα για καποιον που δεν εχει το… βαρυ δεξι ποδι του γραφοντα). Σε συνδυασμο με το start/stop -το οποιο ωστοσο ισως να επρεπε να ειναι πιο σβελτο στην επανεκκινηση- η οικονομια που επιτυγχανεται στο καυσιμο θα ικανοποιησει και τον πλεον απαιτητικο.
Εν κατακλειδι, το Kadjar, δεν ειναι απλα αλλη μια προταση στην κατηγορια των crossover, αλλα ενα γαλλικο μοντελο με ο,τι καλο συνεπαγεται το… DNA του, που εχει να περηφανευεται την πληθωρα χωρων και λυσεων που παρεχει, το οικονομικο και δυνατο μοτερ, την ευελιξια και την ανεση καθως και την αριστη ποιοτητα κυλισης του. Ολα αυτα, με ενα πακετο πληρους εξοπλισμου (η εκδοση Dynamic της δοκιμης μας ειχε το συστημα πολυμεσων R-Link 2, αυτοματο διζωνικο κλιματισμο με αισθητηρα ποιοτητας αερα, αισθητηρες παρκαρισματος κ.α), στα 27.090 ευρω, αποτελει μια πολυ καλη προταση.