Με το μοντελο αυτο, η γαλλικη φιρμα θελει να μπει δυναμικα στην κατηγορια των SUV, με τη \”φορα\” της καταπληκτικης επιδοσης του 2008 στο Ραλλυ Ντακαρ, αν και ακομα, δεν μας εχει \”δωσει\” στοιχεια για ενδεχομενο τετρακινητο μοντελο.
Οπως και να χει, με το νεο 3008 το οποιο διαθετει νεο ανατρεπτικο design, νεας γενιας i-Cockpit, Ηigh-Τech συστηματα ασφαλειας/ανεσης και προηγμενους τεχνολογικα κινητηρες βενζινης και πετρελαιου, η Peugeot ετοιμαζει την \”επιθεση\” της, παρουσιαζοντας το, αρχες Οκτωβριου, στο Σαλονι του Παρισιου.
Η Peugeot παντως, μπορει δικαια να περηφανευεται για κατι πρωτοποριακο, που θα δημιουργησει νεες τασεις στην αυτοκινητοβιομηχανια. Γιατι, για πρωτη φορα, βαζει σε μοντελο παραγωγης της, το i-Cockpit. Προκειται για μια μεταμοντερνα αποψη που αποτυπωνεται στον υπερυψωμενο πληρως ψηφιακο πινακα οργανων 12,3’’ με υψηλης αναλυσης γραφικα, στο ακομη πιο κομπακτ βολαν, οπως και στην οθονη αφης 8’’ στην κεντρικη κονσολα. Αναμεσα στις καινοτομιες του νεου i-Cockpit περιλαμβανεται το i-Cockpit® Amplify που διασφαλιζει μια πρωτογνωρη εμπειρια διαμονης στο εσωτερικο, ενω το Driver Sport Pack προσφερει στον οδηγο δυο ευχαριστα και αναλογα με την διαθεση του προγραμματα οδηγησης (Boost, Relax).
Με μηκος αμαξωματος στα 4,45 μετρα και αποσταση απο το εδαφος στα 22 εκατοστα, το νεο PEUGEOT 3008 τοποθετειται στον πυρηνα της κατηγοριας του! Αν και 8 εκατοστα μακρυτερο απο το απερχομενο μοντελο, το επιπλεον μηκος σχετιζεται με το μεταξονιο που φτανει τα 2,675 μετρα (+ 6,2 εκ.) με αμεσο οφελος για τους χωρους και τους επιβατες. Για την βελτιστη αεροδυναμικη το υψος διατηρειται στα 1,62 μετρα και παρολο που το πλατος παραμενει στα ιδια επιπεδα με 1,84 μετρα, υπαρχει καλυτερη εκμεταλλευση του εσωτερικου (πλατους). Ενδεικτικη της ευρυχωριας που προσφερει το νεο PEUGEOT 3008 ειναι η θεαματικη διευρυνση του χωρου αποσκευων κατα 90 ολοκληρα λιτρα, φτανοντας συνολικα τα 520 λιτρα και τα 1.580 λιτρα οταν αναδιπλωθει η πισω σειρα καθισματων.
Στο δρομο
Το νεο PEUGEOT 3008 θελει να λεει οτι ειναι ενα πραγματικο SUV με το καινοτομο ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου «Advanced Grip Control» να εξασφαλιζει off-road δυνατοτητες. Το συγκεκριμενο συστημα ελεγχει την ελκτικη προσφυση των μπροστινων κινητηριων τροχων μεσω πεντε διαφορετικων προγραμματων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF), οπου το καθενα επιλεγεται απο ενα μπουτον στην κεντρικη κονσολα.
Οι τροχοι 18’’ εξοπλιζονται με ειδικου τυπου M+S (Mud & Snow) ελαστικα και το συστημα Hill Assist Descent Control (HADC) ελεγχει την καταβαση με μικρη ταχυτητα (εως 3 χλμ./ωρα).
Ο οδηγος και οι επιβατες μπορουν να απολαυσουν πληθωρα ανεσεων, οπως μασαζ στα μπροστινα καθισματα, θεα προς τον ουρανο απο μια πανοραμικη ηλιοροφη, υψηλη πιστοτητα ηχου απο το Premium FOCAL® Hi-Fi κ.α. Το νεο 3008 διαθετει ολες τις τεχνολογιες αιχμης για να προσφερει απολυτη ασφαλεια χαρη στα συστηματα προειδοποιησης και αποφυγης συγκρουσης, προειδοποιησης αλλαγης λωριδας κυκλοφοριας, αναγνωση σηματων οριων ταχυτητας, ενεργο cruise control, ελεγχο τυφλης γωνιας των εξωτερικων καθρεπτων κ.α. Για την κινηση στα αστικα κεντρα ο οδηγος εχει στην διαθεση του διαφορα συστηματα υποβοηθησης, οπως το Visio Park με περιμετρικο ελεγχο σε γωνια 360°.
Με τους κορυφαιους κινητηρες της αγορας
Το νεο PEUGEOT 3008 βασιζεται στην ευελικτη πλατφορμα EMP2 που διασφαλιζει μειωμενο αποβαρο εως 100 κιλα μειωνοντας την εκπομπη ρυπων και την καταναλωση καυσιμου. Ολες οι εκδοσεις κινητηρων βενζινης ειναι οι καλυτεροι στην κατηγορια τους σε ο,τι αφορα την ισχυ και την αποδοση! Η εκδοση 1.2L PureTech 130 S&S εκπεμπει απο 115 γρ. CO2 /χλμ., ενω η 1.6L THP 165 S&S με το αυτοματο κιβωτιο 6 σχεσεων εκλυει μολις 129 γρ. CO2/χλμ.
Συγκεκριμενα, διατιθενται τεσσερις εκδοσεις βενζινης:
• 1.2L PureTech 130 S&S 6SMT: με 6-ταχυτο μηχανικο κιβωτιο στις βασικες και στις χαμηλης καταναλωσης εκδοσεις
• 1.2L PureTech 130 S&S: με 6-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο
• 1.6L THP 165 S&S: με 6-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο
Η σειρα των πετρελαιοκινητηρων τεχνολογιας BlueHDi συγκρατει την εκπομπη CO2 μεταξυ 100 και 121 γρ./χλμ. με ισχυ στους 100, 120 και 150 ιππους. Τα μηχανικα συνολα των εκδοσεων 1.6L BlueHDi και 2.0L BlueHDi συγκαταλεγονται αναμεσα στα αποδοτικοτερα της αγορας:
• 1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5
• 1.6L BlueHDi 120 S&S 6SMT: με 6-ταχυτο μηχανικο κιβωτιο στις βασικες και στις χαμηλης καταναλωσης εκδοσεις
• 1.6L BlueHDi 120 S&S: με 6-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο
• 2.0L BlueHDi 150 S&S 6SMT: με 6-ταχυτο μηχανικο κιβωτιο
• 2.0L BlueHDi 180 S&S: με 6-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο
Το νεο PEUGEOT 3008 θα κατασκευαζεται εξ ολοκληρου στην Γαλλια, στο εργοστασιο Sochaux, ενω τα μηχανικα συνολα θα προερχονται απο τα εργοστασια Trémery και Douvrin. Η πρωτη επισημη εμφανιση του νεου 3008 εχει προγραμματισθει για το Σαλονι του Παρισιου ενω το εμπορικο λανσαρισμα του μοντελου στην Ελλαδα θα πραγματοποιηθει το τελευταιο τριμηνο της χρονιας.