Αρχικα, το μοντελο που σχεδιαστηκε απο τον Giorgetto Giugiaro, εξελιχθηκε στην Ιταλια μαζι με τη Lamborghini, μετα εγινε καβγας με την ιταλικη φιρμα (αφου ειχαν δημιουργηθει τα επτα πρωτα πρωτοτυπα) και η εξελιξη συνεχιστηκε απο πρωην εργαζομενους της Lamborghini σε εναν χωρο διπλα απο τις εγκαταστασεις (της Lamborghini) και τελικα, η παραγωγη ξεκινησε το 1978 στη Γερμανια.
Για καποιο λογο, ομως, καποιος, αγορασε αυτη τη Μ1, την οδηγησε λιγακι και την εγκατελειψε. Και ετσι, αυτη η σουπερ- σπανια Μ1 εμεινε στο γκαραζ του, στην Ιταλια, για 34 ολοκληρα χρονια.
Απο το 1982, ο straight six της, σιγησε μονιμα. Η Μ1 εμεινε να τη βλεπει μονο η σκονη. Μεχρι πριν απο μερικες εβδομαδες, οταν την βρηκαν οι ανθρωποι της Mint Classics.
Αυτο που ειδαν, ειναι ενα πραγματικο barn find. Με μολις 7329 χιλιομετρα
στο οδομετρο της, αυτη την κεντρομηχανη BMW δεν την εχει δει σχεδον ποτε ο ηλιος και ανθρωπου ματι. Ειναι σαν καινουρια, αν εξαιρεσεις τη σκονη. Φοραει ακομα και τα αυθεντικα της λαστιχα, που φτιαχτηκαν το 1980.
Η μοιρα της αλλαζει τωρα, 34 χρονια, αφου οι ειδικοι της Mint Classics την ανεσυραν, της εκαναν ενα καλο πλυσιμο και ξεκινησαν ηδη την ανακατασκευη της. Οταν τελειωσει, θα βγει προς πωληση.
Για καποιον που θα ειναι διατεθειμενος να πληρωσει περιπου 1 εκατ. ευρω για να την αποκτησει και που, ελπιζουμε, δεν θα θελει να τη θαψει ξανα σε ενα σκονισμενο γκαραζ.
Tip: Η BMW M1 φοραγε ενα 3,5λιτρο εξακυλινδρο μοτερ (κωδικος Μ88), αποδοσης 273 ιππων και ειχε τελικη 260 χ.α.ω.
Tip2: Οι turborcharged αγωνιστικες εκδοσεις της, απεδιδαν ως και 850 ιππους.
Tip3: Οι πρωην εργαζομενοι της Lamborghini που τελικα δημιουργησαν τη Μ1, ειχαν ονομασει την εταιρεια τους Italengineering.
Tip4: Τη BMW M1 ετρεξαν θρυλοι της αυτοκινησης, οπως ο Niki Lauda Nelson Piquet.