Γιατί το Abarth 595 Competizione θυμίζει τις δόξες του Uno Turbo

Με παρουσιαστικο απο το «γλυκουλι» 500, ωστε να μην… δινει στοχο, βγαζει τα «οπλα» του οποτε του ζητηθει και «πυροβολει». Υπερβολη; «Καθολου», θα απαντησει οποιος ακουσε τα σκασιματα της εξατμισης του στις αλλαγες.

Ο Carlo Abarth σιγουρα θα ηταν περηφανος: Αυτο το 500αρακι, εχει ολα τα φοντα για να φερει το θρυλικο σημα με τον σκορπιο. Γιατι, απευθυνεται μονο στον «μυημενο». Σε αυτον που ψαχνει το σκληροπυρηνικο, το αυθεντικο και κυριως, το παιχνιδιαρικο. Σε αυτον που δεν θελει να κανει «εκπτωσεις».
Το 595 Abarth Competizione ειναι ο… ορισμος του τρομοκρατη. Με παρουσιαστικο απο το «γλυκουλι» 500, ωστε να μην… δινει στοχο, βγαζει τα «οπλα» του οποτε του ζητηθει και «πυροβολει». Υπερβολη; «Καθολου», θα απαντησει οποιος ακουσε τα σκασιματα της εξατμισης του στις αλλαγες.
         

   Γρηγορο;

Το συγκεκριμενο Abarth, φερει «βαρυ» ονομα: Γιατι, 595 Competizione ονομαστηκε το πρωτο 500, του 1964, που «φοραγε» εναν δικυλινδρο κινητηρα που απεδιδε 32 ιππους με ενα καρμπυρατερ Solex. Η αληθεια ειναι ομως, οτι για τους γνωστες, για τους εραστες της σπορ οδηγησης, αλλο φερνει στο νου: Εκεινους τους φονιαδες γιγαντων, τα «πειραγμενα» Uno turbo ie, με τις βαλβιδες ρυθμισης πιεσης, τις Garrett, τα «μπουρια» και τα κιτρινα Koni. Ε, λοιπον, αυτο το Abarth, για πρωτη φορα θα σε κανει να καταπιεις τη γλωσσα σου οταν πεις οτι «δεν τα φτιαχνουν πια ετσι». Γιατι αποδεικνυει οτι «τα φτιαχνουν καλυτερα»!


Στο συγκεκριμενο, Abarth, το 595 Competizione, η βελτιωση ειναι εμπνευσμενη απο τον κοσμο των αγωνων και αφορα επισης στο συστημα εξατμισης, με την εξατμιση “Record Monza” να ειναι στανταρ, και τα  σπορ καθισματα “Abarth Corse by Sabelt” για αυτους που αγαπουν τους αγωνες. Ο κινητηρας ειναι ο 1.4 Turbo T-Jet, η ισχυς του οποιου εχει αυξηθει στους 160 ιππους (σε αυτο της δοκιμης μας, γιατι αυτο που κυκλοφορει τωρα εχει 180) χαρη στο κιτ βελτιωσης. Η τελικη του ταχυτητα ειναι 211 χλμ./ωρα ενω η επιταχυνση απο 0 ως τα 100 χλμ./ωρα γινεται σε μολις 7,4 δευτερολεπτα. Η δε τιμη του, στα 26.550 (δεν συμπεριλαμβανονται εκπτωσεις και προωθητικες ενεργειες) ειναι μαλλον «αλμυρη». Αλλα αυτο, ειναι λεπτομερεια. Γιατι τετοια αυτοκινητα, τα παιρνεις απλα επειδη ετσι θελεις


Για τον ημιμαθη «αυτο ειναι ενα Abarth με κιτ Esseesse». Για τον γνωστη, αυτο το αυτοκινητο ειναι ερωτας: Γιατι, δεν ειναι τοσο η δυναμη και οι επιδοσεις –τετοιες, αλλωστε, δεν ειναι δυσκολο να βρεις- αλλα το μνημειωδες fun to drive. Ετσι το χαρακτηριζει αλλωστε, ενας απο τους μεγαλυτερους συλλεκτες αυτοκινητων του κοσμου –σιγουρα αυτος με την καλυτερη συλλογη- και ο μονος που οδηγα ολα τα αυτοκινητα του: Ο Jay Leno δεν το επελεξε τυχαια για το γκαραζ του, ουτε τυχαια φωναζει οτι «εχει πολυ πλακα» οδηγωντας το. 


                Ο ηχος


Εν αρχη, ην ο… ηχος. Η Record Monza με τις 4 αποληξεις βγαζει μια μελωδια που δεν θελεις να σταματησεις να την ακους. Εναν μπασο, γλυκο ηχο που σου επιτρεπει να ακους καθε γυρισμα της φτερωτης, χωρις ωστοσο να σου παιρνει τα αυτια. Αυτο, κατ’ εμε ειναι το κυριοτερο προσον του. Μεγαλο… αγχολυτικο.
Ξεκινα με εναν βαθυ, μπασο ηχο μεχρι τις περιπου 2.000 rpm, μεταλλασσομενος σε εναν καθαρο… σατανικο ηχο μεχρι περιπου τις 4.500. Και μετα, καθαρη τρελα μεχρι τις 6.500. Φυσικα, απεχει μακρα απο τις ενοχλητικες βελτιωτικες εξατμισεις, αφου εχει αληθινο χαρακτηρα και… δραμα. Ως “bonus” ερχονται τα σκασιματα (!) ιδιαιτερα στις αλλαγες απο τριτη σε τεταρτη, στην περιπτωση μας.  
 

Μετα, ειναι τα Sabelt. Τα καθισματα αυτα μπορει να ειναι σκληρα και να γκρινιαζει η συνοδηγος, ομως προσφερουν θεση οδηγησης και πλευρικη στηριξη βγαλμενη κατευθειαν απο τους αγωνες ταχυτητας. Και η οθονη των 7 ιντσων, μαζι με τα εξωτερικα «καλουδια», οπως την τεραστια αεροτομη, τα spoilers, τον διαχυτη αερος, τους αεραγωγους, συμπληρωνουν το παζλ ως προς το «τι προκειται».
                

Στριψιμο;
 

Απο εκει και περα, βεβαια, σημασια εχει και το πως παει στο δρομο. Η Abarth εχει επιλεξει να βαλει κουμπι sport mode, το οποιο αλλαζει τον χαρακτηρα του αυτοκινητου… ριζικα. Οταν ειναι αποεπιλεγμενο, το τιμονι ειναι μαλακο, οι αναρτησεις πιο ανετες, η τουρμπινα κανει boost κατω απο το 1 bar. Ολα για την οικονομια. Και οντως, μπορει να κινηθει ως καθημερινο, οικονομικο αυτοκινητο πολης. Το δε πενταρι κιβωτιο, ειναι ακριβεστατο σε καθε συνθηκη.

Οταν επιλεγει το sport mode, ομως, το Abarth ετοιμαζεται για «πολεμο». Μεταμορφωνεται σε… supercar τσεπης. Το τιμονι που βαραινει, δινει αψογη πληροφορηση στα γρηγορα κομματια, τα 100 απο σταση ερχονται σε μολις 7,4 δευτερολεπτα και το κοντερ σταματα στα 211 χαω. Το 595 Competizione μετατρεπεται σε ενα ικανο, ευελικτο και «υπακουο» fun machine με αριστο πατημα στο δρομο. Οι –σκληρες- αναρτησεις του (Koni FSD) ειναι «εξυπνες» και προσαρμοζονται «μαλακωνοντας» στις ανωμαλιες του δρομου και «σκληραινοντας» στις στροφες. Σε συνδυασμο με το TTC (Torque Transfer Control, που επιλεγεται με το πατημα ενος κουμπιου) το grip γινεται μνημειωδες

Θα περιμενε κανεις ενα αυτοκινητο με τοσο κοντο μεταξονιο να φαινεται… επικινδυνο στις μεγαλες καμπες, ομως σε αυτη την περιπτωση, το 595 Competizione δειχνει προθυμο να «σκοτωσει» πολυ μεγαλυτερους αντιπαλους ακομα και σε ανοιχτα κομματια και, κυριως, παντα προθυμο για παιχνιδι, αφου και το ξεκολλημα της ουρας του στο δρομο μαζευεται χωρις πολλα- πολλα. Απλα φρεναρεις με τα θεϊκα τετραπιστονα Brembo, σημαδευεις την εισοδο της στροφης, το TTC και οι 17αρες ζαντες σε βαζουν και η ροπη σε βγαζει, μεσα σε δαιμονισμενους ηχους

                Συμπερασμα


Το 595 Competizione λοιπον, ειναι ενα αυτοκινητο που σε κανει να νιωθεις ξεχωριστος και να καταλαβαινεις τι παει να πει «αγαπη στην αυτοκινηση». Μπορει επισης να σου χαρισει… αυπνιες, αφου θα σκεφτεσαι συνεχως οτι «ειναι ωρα για βολτα». 


Θα μπορουσε να ειναι φθηνοτερο; Ναι. Θα μπορουσε να ειναι πιο ανετο; Ναι. Θα μπορουσε να εχει μεγαλυτερη ακτινα στρεψης; Ναι. Θα πρεπει να μας νοιαζει; Οχι! Οπως και ο Jay Leno, ακομα και αν ο γραφων ειχε μια ντουζινα Ferrari και Lamborghini στο γκαραζ του, θα το επαιρνε με κλειστα ματια. Και τωρα, που δεν εχει, παλι θα το επαιρνε. Γιατι εχει χρονια να θυμηθει ποτε ξαναοδηγησε μια ολοκληρη εβδομαδα με κλειστο το στερεοφωνικο, ποτε λυπηθηκε τοσο πολυ που αποχωριστηκε ενα αυτοκινητο…

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!