Παροτι εχει εξι χρονια στην αγορα, το 3008 φαινεται νεοτατο. Και επικαιρο. Γιατι εχει μικρο και αποδοτικο πετρελαιοκινητηρα (1,6 THP 120 ps), χαμηλες καταναλωσεις, ψηλο αμαξωμα ως crossover, αλλα καμπινα πολυχρηστικου. Δηλαδη εχει την ικανοτητα να προσφερει καλους χωρους για μια οικογενεια και σημαντικες μεταφορικες ικανοτητες, ενω η αυξημενη αποσταση απο το εδαφος και το συστημα Grip Control εξασφαλιζουν και οτι θα πας λιγο παραπερα απο εναν πατημενο χωματοδρομο. Και ας μη διαθετει τετρακινηση.
Ανανεωση
Προσφατα, το 3008 υπεστη ανανεωση στα σημεια. Νεα σχεδιαση σε φωτα και προφυλακτηρες, νεα σχεδια στις ζαντες αλουμινιου, νεες ταπετσαριες και τα διακοσμητικα της καμπινας. Η πολυ καλη ποιοτητα που διεθετε, με τα σημερινα δεδομενα θεωρειται καλη, οι χωροι θα βολεψουν μια οικογενεια και ο χωρος αποσκευων των 512 λιτρων με τις τρεις θεσεις για το πατωμα εξασφαλιζουν οτι δεν θα χρειαστουν υποχωρησεις. Η καμπινα διαθετει μερικες ακομα εξυπνες αποθηκευτικες λυσεις στο πατωμα των πισω επιβατων, στο ταμπλο και στις πορτες, ενω δεν θα πρεπει να ξεχασουμε και τον τεραστιο –χωρις υπερβολη- χωρο που κρυβεται κατω απο το υποβραχιονιο της κονσολας δαπεδου.
Το ταμπλο, ειναι οδηγοκεντρικο και, απο τη σχεδιαση του και μονο, ειναι ικανο να δειξει στον επιβατη οτι επιβαινει σε οχημα υπερπολυτελειας. Τουλαχιστον αυτο μου ειπαν οσοι μπηκαν σε αυτο. Η προσθηκη δερματος εκει που χρειαζεται, το χερουλι που «ξεχωριζει» τη θεση του οδηγου με αυτη του συνοδηγου στο κεντρο και αλλες λεπτομερειες, κανουν τη διαφορα. Λεπτομερειες, οπως ας πουμε οι διακοπτες αεροπορικου τυπου που δεν ειναι μονο διαφορετικοι, αλλα και ευχρηστοι, εκτος απο εμφανισιμοι. Εμενα, φυσικα, μου τραβηξε περισσοτερο την προσοχη το Heads Up Display, το συστημα που προβαλλει στο παρμπριζ τις ενδειξεις του ταχυμετρου, ωστε να μην παιρνεις τα ματια σου απο το δρομο. Ακομα και με την –τεραστια- γυαλινη οροφη ανοιχτη και σε συνθηκες εντονης ηλιοφανειας, οι ενδειξεις του HUD ηταν παντα ευκρινεις και, για μια χωρα σαν τη δικη μας, αυτο ειναι κατι πολυ θετικο. Η ελλειψη touch screen στο ταμπλο δεν μου ελειψε, καθως δεν υπαρχει ελλειψη στον εξοπλισμο (τουναντιον).
Διαφορετικη και η ελλειψη χειριστηριων επανω στο τιμονι που εχουν αντικατασταθει απο ενα παλιοτερο, πολυ ευχρηστο συστημα της Peugeot –το οποιο ειχα επιλεξει και εγω για το 206 μου. Προκειται για δυο σταθερους βραχιονες, κατω απο τα χειριστηρια των φλας και υαλοκαθαριστηρων. Ο ενας εχει ενσωματωμενα τα χειριστηρια του στερεοφωνικου και ο αλλος το trip control. Το προτεινω, καθως βολευει στο χειρισμο χωρις να παιρνεις τα χερια απο το τιμονι, ενω σε καμια περιπτωση δεν κινδυνευεις, στριβοντας το τιμονι, να βρεθεις να ακους στη διαπασων καποιον εκφωνητη ραδιοφωνικου σταθμου.
Η θεση οδηγησης ειναι επισης διαφορετικη και ειναι η… χαρα του fan των crossovers. Γιατι ειναι αυτο που λεμε πανοραμικη. Γιατι με εκανε να θυμαμαι ποσο τρελαινομουν να οδηγω το βανακι του θειου, λογω ακριβως αυτης της θεσης οδηγησης.
Αλλα, δεν ειναι μονο αυτο. Ειναι και οι εκπληξεις που μου επιφυλασσε το 3008, αφου μεσα, συνδυαζε τα καλα του SUV αλλα και του πολυμορφικου. Που σημαινει, οτι δεν θα μπορουσα να μην εκπλαγω με τον αποθηκευτικο χωρο των 13,5 λιτρων (!) κατω απο το κεντρικο, ψηλα τοποθετημενο υποβραχιονιο. Και τους χωρους για μικροαντικειμενα (συνολικης χωρητικοτητας 50 λιτρων) παντου.
Κατω απο το τιμονι, στο πατωμα κατω απο τα ποδια των πισω επιβατων, στα πλαϊνα τοιχωματα του πορτ μπαγκαζ,
Και τωρα που ειπα πορτ μπαγκαζ: Απο 512 ως 1.604 λιτρα ειναι η χωρητικοτητα του, ομως ολα τα λεφτα ειναι η λειτουργικοτητα του. Εν αρχη, ην η πορτα. Διαιρειται σε δυο τμηματα, ανοιγοντας το πανω μερος της προς τα πανω και το κατω, οπως αυτη ενος pick up. Η φορτωση, ειναι παιχνιδακι. Εκτος αυτου, το πορτ μπαγκαζ εχει τη δυνατοτητα διαμορφωσης Multiflex σε τρια επιπεδα που επιτρεπει την πληρη εκμεταλλευση του χωρου.
Πως παει;
Συνηθως, τα αυτοκινητα που φερουν το σημα με το λιονταρακι, εχουν μια πιο παιχνιδιαρικη, πιο σπορτιφ συμπεριφορα. Συμβαινει το ιδιο και με το βαρους 1,5 τονου 3008; Την απαντηση, θα τη δεις οταν δεις και ενα εκπαιδευμενο λιονταρι.
Και εξηγουμαι: Κατω απο το καπο, κρυβεται ο συγχρονος πετρελαιοκινητηρας των 1.6 λτ. αποδοσης 112 ιππων, ο οποιος διαθετει πολιτισμενη λειτουργια και αρκετη ροπη απο τις χαμηλες στροφες (270/1.750), κινωντας αξιοπρεπεστατα το βαρυ αμαξωμα του 3008. Η αναρτηση εχει μαλακη ρυθμιση και ετσι, στο δρομο το 3008 παρουσιαζεται ανετο και σταθερο σε καθε περιπτωση και ειναι σε θεση να πραγματοποιησει ξεκουραστα και ασφαλη ταξιδια. Επισης η εκδοση αυτη εφοδιαζεται και με το συστημα Grip Control σε συνδυασμο με ελαστικα “Mud+Snow”. Μεσω του περιστροφικου χειριστηριου που υπαρχει στην κεντρικη κονσολα, μπορουσα να επιλεξω την προσφυση των εμπρος τροχων με βαση τα αντιστοιχα προγραμματα λειτουργιας, οπως ειναι σε συνθηκες χιονιου, αμμου, λασπης/χωματος, κανονικες και απενεργοποιηση του ESP για ταχυτητες εως τα 50 χλμ./ωρα.
Με λιγα λογια, ειναι ανετο. Αυτος ειναι ο σκοπος του. Αν το παρακανεις, θα υποστρεψει. Και, αν υποστρεψει, θα το μαζεψουν τα ηλεκτρονικα…