Λενε οτι οποιος οδηγησει μια φορα Volvo, δεν μπορει να ξεκολλησει. Δεν μπορει να οδηγησει αλλο αυτοκινητο. Το XC60 που εχω στα χερια μου αυτη την εβδομαδα, ειναι ικανο να σου δωσει αυτη την εμπειρια. Ειναι ενα SUV με αερα πολυτελειας που, αν τον δοκιμασεις, θα θες να αναπνεεις μονο αυτον.
Εξωτερικα, το XC60 δειχνει, χρησιμοποιωντας αυτη τη μοντερνα, συγχρονη, αλλα και σοβαρη σχεδιαση, με τα μυωδη φτερα και τις εντονες γραμμες που διατρεχουν το αμαξωμα, τις τεραστιες ζαντες (ζανταρες, καλυτερα) σε αυτο το υπεροχο ανθρακι χρωμα, οτι δεν ειναι ενα ακομα SUV.
Αυτο , το καταλαβαινεις αμεσως μολις μπαινεις στο φιλοξενο εσωτερικο του. Τα αριστης ποιοτητας δερματα του σε αγκαλιαζουν. Κοιταζεις το τεραστιο ταμπλο, την αριστη συναρμογη των υλικων και λες, \”αυτο ειναι το αυτοκινητο που θα με συντροφευσει ως τα γεραματα μου\”.
Οι Σουηδοι εχουν κανει αριστη δουλεια και εχουν φτιαξει ενα αριστο ποιοτικα και εργονομικα αυτοκινητο. Ισως στην αρχη να απαιτει να ψαχτεις για να βρεις που εχει και πως δενει το χειροφρενο (αριστερα, κατω απο το τιμονι εχει το κουμπι του και λυνει αναποδα απ οτι στα περισσοτερα αυτοκινητα) η να χρειαζεσαι λιγο χρονο για να εξοικειωθεις με τα δεκαδες κουμπια της κονσολας, αλλα πολυ συντομα, το XC60 θα σου ειναι πολυ πιο φιλοξενο απο το σπιτι σου.
Οι χωροι ειναι τεραστιοι, παντου και δεν υπαρχει περιπτωση καποιος να γκρινιαξει, οπως και για τα μικροαντικειμενα. Μοναδικη ενσταση μου, ο κατα την αποψη μου, ιδιοφυης κρυφος χωρος πισω απο την κεντρικη κονσολα με το αντιολισθητικο υλικο, που θεωρω οτι δεν θα επρεπε να ειναι επιπεδος, ωστε να μη γλιστρουν πραγματα απο αυτον.
Ο κρυφος χωρος που λεγαμε
Πως παει;
Εκει που φαινονται ολα, ωστοσο, ειναι στο δρομο. Το Volvo XC60 εχει ποιοτητα κυλισης και ηχομονωση που κανει… πενταστερο ξενοδοχειο να ντρεπεται. Ακομα και στον φτιαγμενο με πετρες δρομο της Μεταξα στη Γλυφαδα, το XC60 απορροφα τους κραδασμους και τους θορυβους σε τετοιο βαθμο, που νομιζεις οτι κινεισαι σε ασφαλτο! Γενικα, σου δινει τετοια αισθηση στιβαροτητας, ανεσης και ασφαλειας, που ευχεσαι να οδηγουσες μεσα σε σουηδικη χιονοθυελλα (προφανως, βεβαια, εκει θα χρειαζοσουν τετρακινηση).
Το XC60 κινειται ευκολα σε ολα τα εδαφη. Το υψος του, βοηθα
Ναι, αλλα στο δρομο πως παει; Καταρχας, το διλιτρο μοτερ του (με τους 190 ιππους και τα 400Nm ροπης, διαθεσιμα απο τις 1.750 σ.α.λ.) ειναι ενα συγχρονο θαυμα. Αν οχι το καλυτερο, σιγουρα ενα απο τα καλυτερα διλιτρα diesel που θα βρεις σε τουτο το ματαιο κοσμο. Στο ρελαντι και τις χαμηλες, οχι μονο δεν ακους το χαρακτηριστικο κροταλισμα, αλλα δεν το ακους καθολου!
Στις πολυ υψηλες στροφες, κανει εναν διακριτικο, γλυκο, σπορ ηχο που μονο σε μοτερ βενζινης θα ακουσεις. Η αποδοση του ειναι εκπληκτικη, καθως εχει αφθονο περισσευμα ροπης οποτε το ζητησεις. Και ετσι, οταν αποφασισεις να κινηθεις γρηγορα, θα σε παει πολυ γρηγορα. Οι δε καταναλωσεις του, ειναι τετοιες, που σε κανουν να απορεις πως ειναι δυνατο να εχεις ενα τοσο δυνατο, γρηγορο, ανετο και στιβαρο αυτοκινητο και να πετυχαινεις, χωρις να το κυνηγας, καταναλωσεις της ταξης των 5 lt/100km.
Παρατηρησα, ωστοσο, εναν ελαχιστο δισταγμο, συχνα, στην αποκριση στο γκαζι, που μου θυμισε turbo lag και ειμαι σχεδον βεβαιος οτι προερχεται απο το κιβωτιο. Το οποιο αυτοματο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη παντως, στη θεση D κανει αλλαγες τοσο smooth που ουτε τις καταλαβαινεις, ενω δεν μου εκανε μπερδεμα στην επιλογη της σχεσης, οσο κι αν το προσπαθησα. Οταν μετακινεις τον επιλογεα αριστερα, στη θεση S, το XC60 παιρνει εναν πιο σπορ χαρακτηρα, ενω σε αφηνει να παιξεις ελευθερα με οποια απο τις οκτω (!) σχεσεις του επιλεξεις χωρις δισταγμους και χαζοκατεβασματα/ανεβασματα.
Οταν το πιεσεις, το τιμονι του XC60 θα σου παρεχει παντα την πληροφορηση που χρειαζεσαι και θα σε βοηθησει, ενω θα στριψει χωρις δραματα και χωρις κλισεις που τρομαζουν. Στο οριο, θα εμφανισει ελαφρα υποστροφη, την οποια θα μαζεψουν τα ηλεκτρονικα βοηθηματα, ενω και αν το παρακανεις, το Volvo θα σε συγχωρησει και δεν θα σε στειλει στο… φανοποιειο, αφου μαζευεται πανευκολα. Το XC60 εχει μνημειωδη συμπεριφορα ακομα και στα πολυ κλειστα κομματια.
Στις υψηλες ταχυτητες δε, δεν εμφανιζει τασεις κυματισμου, ενω διατηρει την κατευθυντικοτητα του υπο οποιες συνθηκες. Τα φρενα του, τα αφησα για το τελος, μιας και εχω μονο μια λεξη που τα χαρακτηριζει: Καταπληκτικα!
Γενικοτερα, στο XC60, η Volvo δινει μαθηματα για τον συνδυασμο απολυτης ανεσης και οδικης συμπεριφορας που επιτυγχανονται χωρις ενα αυτοκινητο να χανει τον οδηγοκεντρικο χαρακτηρα του.
Εκτος δρομου τωρα, η αποσταση των 230 χλστ απο το εδαφος, σου ανοιγει δρομους χωρις απαραιτητα να σου λειψει η τετρακινηση και το XC60 δεν θα κολλησει ευκολα, περνωντας εκει που ανεβαινουν συχνα, μονο τετρακινητα.
Κλεινοντας, επισημαινω την αριστη λειτουργια του gps, αλλα και του μενου του XC60, ενω επισημαινω πως για ενα τοσο πολυτελες αυτοκινητο οπως το XC60, καποιες λεπτομερειες εξοπλισμου, οπως η καμερα οπισθοπορειας και τα ηλεκτρικα καθισματα, θα επρεπε να ειναι στανταρ.
Ανετο, πολυτελες, ευχρηστο το εσωτερικο του XC60, θα ικανοποιησει ακομα και τον πιο δυσκολο αγοραστη
Πως μου φανηκε λοιπον το XC60; Η πικρια που ενιωθα, επιστρεφοντας το στη Volvo, δε με αφησε να το πολυσκεφτω. Οχι μονο επειδη ειναι πολυ καλυτερο απ οτι περιμενα. Ουτε επειδη ειναι ενα αντικειμενικα αριστο αυτοκινητο που αξιζει περισσοτερα απο τα λεφτα του. Αλλα κυριως επειδη ενιωσα στο πετσι μου πως η Volvo κανει καποιον να φαει κολλημα με ενα μοντελο της…
Ειναι εκπληξη, αλλα εξηγησα γιατι το βαζω στο GARAGE του TopSpeed.gr. Ειναι ενα αυτοκινητο που το αξιζει…