[ad_1]
Στην ιαπωνικη κουλτουρα, για να γινει κανεις “Takumi”, χρειαζονται
δεκαδες χιλιαδες ωρες εργασιας και εκπαιδευσης στην τελειοτητα. Οι
Takumi ειναι δεξιοτεχνες, αριστοτεχνες, αριστοι. Εχουν τελειοποιημενη
τεχνογνωσια, σπανιες δεξιοτητες και αποτελουν τους θεματοφυλακες μιας
αριστοτεχνικης φιλοσοφιας που εφαρμοζει την εξαιρετικη λεπτοτητα του
ανθρωπινου αγγιγματος σε καθε πτυχη του σχεδιασμου και της κατασκευης
ενος αντικειμενου.
H Mazda, ως μια απο τις εταιρειες που
δημιουργουν εργα τεχνης σε τεσσερις τροχους, δεν θα μπορουσε να εχει
τους δικους της Takumi. Στην περιπτωση της αυτοκινητοβιομηχανιας με εδρα
τη Χιροσιμα, οι οι σχεδιαστες, οι υπευθυνοι εξελιξης, και οι τεχνιτες
των πηλινων μοντελων ‘Takumi’ (Takumi clay modellers) δινουν πνοη στα
σχεδια ολων των νεων μοντελων της Mazda, στα κεντρα ερευνας και
σχεδιασμου της εταιρειας, στην Ιαπωνια και στη Γερμανια. Και ενω οι
Takumi συμβολιζουν τη δεξιοτητα και την ακριβεια, αντιπροσωπευουν τη
μακρα παραδοση της χειροτεχνιας στην Ιαπωνια, στη Mazda δουλευουν κυριως
με τον πηλο και το μεταλλο. Αυτο που χαρακτηριζει ολους τους τεχνιτες,
ειναι η βαθια αγαπη και η πιστη στην τεχνη τους.
Απο τον πηλο στα αυτοκινητα
Χρησιμοποιωντας
τη φαντασια και τις αφαιρετικες τους ικανοτητες, οι διαμορφωτες του
πηλου με τον τιτλο Takumi, αναλαμβανουν να δημιουργησουν αυτοκινητο απο
ενα κομματι πηλο. Λιγοι τεχνιτες πηλου εχουν κερδισει τον τιτλο Takumi,
ωστοσο υπαρχουν σημαντικες διαφορες τοσο στις δυνατοτητες οσο και στην
ταχυτητα:
Ενας τεχνιτης πηλου χρειαζεται:
- 4 εβδομαδες για να δημιουργησει ενα μικρο ομοιωμα
- 8 εβδομαδες για ενα μοντελο σε κλιμακα 1:4
- 6 μηνες για ενα ομοιωμα σε κλιμακα 1:1.
Ο
Takumi, ο εξειδικευμενος μοντελιστης πηλου, ειναι σημαντικα πιο
γρηγορος στην δουλεια του και χρειαζεται περιπου το ¼ του χρονου απο τον
απλο τεχνιτη δηλαδη:
- 1 εβδομαδα για ενα μικρο ομοιωμα
- 2 εβδομαδες για ενα ομοιωμα πηλου σε κλιμακα 1:4
- 2 μηνες για την ολοκληρωση ενος μοντελου σε κλιμακα 1:1
Απο
την ιδεα εως την ολοκληρωση, σε ενα ομοιωμα 1:1 απασχολειται μια πληρως
στελεχωμενη ομαδα για περιπου ενα χρονο. Και ενω στη φαση εξελιξης ενος
νεου Mazda δημιουργουνται πολλα μοντελα απο πηλο, ενα μονον ειναι αυτο
που θα καταληξει να γινει η εμπνευση για το μοντελο παραγωγης.
Χαρακτηριστικα στοιχεια:
- Ενα
μοντελο απο πηλο σε κλιμακα 1:1 ζυγιζει περιπου 1.5 τονο (μαζι με τον
ατσαλινο σκελετο του), πραγμα που σημαινει οτι ειναι πιο βαρυ απο ενα
σημερινο Mazda MX-5 roadster (996κιλα), και λιγο πιο ελαφρυ απο ενα
Mazda6 wagon (1,635κιλα) - Οι ταλαντουχοι σχεδιαστες Takumi
λειτουργουν εντελως αυτονομα και ειναι σε θεση να δημιουργησουν και να
κατασκευασουν μια δεδομενη φορμα χωρις να χρειαζεται να συνεργαστουν
στενα με τους πραγματικους σχεδιαστες. - Στα κεντρικα της Mazda στην Ιαπωνια υπαρχουν μονο τρεις τετοιοι μοντελιστες που φερουν τον τιτλο του Takumi.
- Οι
τεχνιτες του πηλου πρεπει να τελειοποιησουν τις δεξιοτητες τους σε
διαφορετικες θεσεις, για περιπου 20 χρονια πριν μπορεσουν να παρουν τον
τιτλο Takumi. Δεν υπαρχει συγκεκριμενη διαδικασια εκμαθησης για αυτη την
τεχνη. - Ξεκινωντας ως μαθητευομενοι μοντελιστες, και εξελισσονται μεσα
απο την πολυωρη ενασχοληση. - Ο μοντελιστης θερμαινει πρωτα τον
πηλο, ενα ειδικο μειγμα κεριου, λαδιου, χρωστικης και υλικου πληρωσης,
στους 60°C. Το ευπλαστο υλικο στη συνεχεια εφαρμοζεται στο πλαισιο
στηριξης πριν διαμορφωθει και παρει το σχημα ενος αυτοκινητου. Η δουλεια
πανω στον πηλο γινεται με το χερι, μεταφεροντας ενεργεια και συναισθημα
σε καθε πτυχη της επιφανειας. - Η φορμα γινεται ψηφιακο μοντελο 3D, μονο οταν το μοντελο απο πηλο επιτυχει την απολυτη ισορροπια.
Στην
Ιαπωνια ειναι βαθια ριζωμενη η πεποιθηση οτι η καλλιτεχνικη ομορφια
επιτυγχανεται μονο με τη δυναμη και την ακριβεια των ανθρωπινων χεριων.
Για αυτο η Mazda εξακολουθει να δινει τοσο μεγαλη αξια στις
χειρωνακτικες διαδικασιες, και στην τεχνικη των Takumi – και
χρησιμοποιει, οσο καμια αλλη αυτοκινητοβιομηχανια, τον πηλο στην εξελιξη
των μοντελων της.
[ad_2]