Δες πώς δουλεύει το Symmetrical AWD της Subaru

Τωρα που αγριευει ο καιρος, τι καλυτερο, απεναντι στις βροχες, τις λασπες και τα χιονια, απο ενα τετρακινητο αυτοκινητο; Οι αυτοκινητοβιομηχανιες δινουν μαχη για την εξελιξη του πιο \”εξυπνου\” και αποδοτικου συστηματος τετρακινησης και η Subaru, εδω και 60 χρονια, θελει να αποτελει σημειο αναφορας σε ο,τι αφορα τη σταθεροτητα, την ασφαλεια και τις υψηλες επιδοσεις.
\”Οπλο\” της, γι\’ αυτο, ειναι το  συστημα Μονιμης Συμμετρικης Τετρακινησης (Symmetrical All-Wheel Drive). Αυτο, περιλαμβανει τον γνωστο επιπεδο κινητηρα SUBARU BOXER με Κυλινδρους σε Οριζοντια Αντικριστη Διαταξη και με χαμηλο κεντρο βαρους. Ενα συστημα τοσο ισορροπημενο οσο και συμμετρικο (εξ ου και το ονομα), αφου βρισκεται αμφιπλευρα απο τον κεντρικο αξονα του αυτοκινητου σε τελεια ευθεια.

Και πως δουλευει το Symmetrical AWD; Το συστημα, κατανεμει τη ροπη και στους τεσσερις τροχους αναλογα με τις πληροφοριες που παιρνει απο το κεντρικο διαφορικο και το Συστημα VDC (Συστημα Δυναμικου Ελεγχου Οχηματος).
To κεντρικο διαφορικο φροντιζει μεσω ενος συνεκτικου συστηματος λειτουργιας για τη σωστη κατανομη ροπης μεταξυ του εμπρος και πισω αξονα κινησης, ενω το συστημα VDC με ηλεκτρονικους αισθητηρες λαμβανει υποψη ολες τις παραμετρους, ωστε, σε συνδυασμο με το κεντρικο διαφορικο, να κατανειμει τη ροπη στον τροχο που χρειαζεται.

Στη δοκιμασια της μεταλλικης ραμπας με νερο, την οποια βλεπουμε στο βιντεο, με ενα Forester, συμβαινει ακριβως αυτο: Οταν, σε συνθηκες ελαχιστης εως καθολου προσφυσης, καποιος τροχος ανακτησει εστω και στιγμιαια προσφυση, το VDC δινει εντολη κινησης με οση ακριβως ροπη χρειαζεται, σε εκεινο τον συγκεκριμενο τροχο. Μολις βρει και ο επομενος τροχος λιγη προσφυση, η εντολη θα μεταφερθει και σ’ αυτον, δινοντας το ποσοστο ισχυος που ειναι απαραιτητο. Το VDC αντισταθμιζει με τον ιδιο τροπο την ενδεχομενη προσφυση και στους 4 τροχους.

Τι δειχνει στον καθημερινο οδηγο αυτη η δοκιμασια; Οτι σε αντιστοιχες συνθηκες απωλειας προσφυσης, ειδικα τωρα που εξαιτιας του χειμωνιατικου καιρου αυτη μειωνεται στο βρεγμενο η χιονισμενο δρομο, οταν σε μια αποτομη στροφη η ελιγμο το αυτοκινητο χασει προσφυση, το VDC το βοηθα να μεινει στην πορεια του, επενεργωντας στην κατανομη ροπης του Symmetrical AWD, στην ισχυ του κινητηρα και στα φρενα, σε καθε τροχο ξεχωριστα.

Ειναι καλο να ξερεις οτι μπορεις να βασιζεσαι στην κορυφαια τεχνολογια του αυτοκινητου σου. Οταν γνωριζεις, ομως, πως ακριβως λειτουργει, εχεις πραγματικα τον ελεγχο.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ooFQkch-psM]

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!