Μετα απο 32 χρονια και τεσσερις γενιες, σχεδον 12 εκατομμυρια Corsa πουληθηκαν στην Ευρωπη, συμπεριλαμβανομενων 2,8 εκατομμOpel Corsa ειναι απο τα πιο δημοφιλη διαχρονικα μοντελα της κατηγοριας του. Το ερωτημα λοιπον ειναι, αν το αυτοκινητο της χρονιας για την Ελλαδα, μπορει να παραμεινει ενα best seller. Και αν αξιζει.
Η απαραιτητη συσταση με το Corsa ειναι η εξης: Ειναι, αν οχι το φιλικοτερο, ενα απο τα φιλικοτερα ισως, προς τον Ελληνα χρηστη αυτοκινητα που εχει να επιδειξει η παγκοσμια αυτοκινητοβιομηχανια. Και δεν ειναι μονο το μενου στην ελληνικη γλωσσα, αλλα και ο πλουσιος εξοπλισμος, η οικονομια, η ποιοτητα, η τιμη στην οποια προσφερονται ολα αυτα – και ακομα παραπανω.
Στο εσωτερικο
Το νεο Corsa λοιπον, περα απο την προφανεστατη –επιτυχημενη- προσπαθεια ανοδου του επιπεδου κατασκευης, δειχνει απο την πρωτη ωρα πως ειναι εστιασμενο στην ανεση και στη δημιουργια ενος φιλικου περιβαλλοντος για τον οδηγο και τους επιβατες του.
Η σχεδιαση, η οποια παραπεμπει στο Adam, στο εσωτερικο, τι μας δειχνει; Μια μοντερνα διχρωμια, ενα ομορφο τριακτινο τιμονι με τα χειριστηρια επανω του (μοναδικη μου ενσταση η θεση των χειριστηριων του ραδιοφωνου, που θεωρω οτι θα ηταν πιο ευχρηστα στην αριστερη του πλευρα) και μια state of the art οθονη στο μεσο του ταμπλο, το οποιο διατρεχει μια στυλατη piano black γραμμη, η οποια δινει και τη νοτα πολυτελειας. Σε γενικες γραμμες, με την πρωτη ματια καταλαβαινει κανεις την πολυ καλη ποιοτητα των πλαστικων του ταμπλο. Ομως, η ευχαριστη εκπληξη, δεν ειναι αυτη, ουτε το μενου, ουτε η εργονομια.
Ειναι το γεγονος οτι ο οδηγος, στον πινακα των οργανων, αλλα και στην οθονη στη μεση του ταμπλο, βλεπει ολες τις απαραιτητες οδηγιες και ενδειξεις στα ελληνικα. Απο το μενου στο –αριστο- touch screen, μεχρι τις ενδειξεις για καυσιμο, την πιεση ελαστικων, τα λαδια κλπ. Αυτο και μονο, σε κανει να σκεφτεις οτι η Opel σε τιμα ως πελατη της, αφου και αυτο ειναι μια μορφη εξατομικευσης που θα επρεπε να θεωρειται αυτονοητη.
Κατα τα λοιπα, το Corsa ειναι πολυ καλο ποιοτικα στο εσωτερικο, εχει καλα υλικα, ωραια χρωματα και σχεδιαση, αφθονους χωρους και χρηστικοτητα, εργονομια και εξοπλισμο που… δεν παει αλλο. «Παραφωνια» το γεγονος οτι λειπει το φως απο το ντουλαπακι του συνοδηγου.
Και τωρα που ειπαμε εξοπλισμο: Απο το Corsa της δοκιμης μας, μονο η… καφετιερα ελειπε. Ο εξοπλισμος του ειναι κατι παραπανω απο κορυφαιος: Οθονες, καμερα οπισθοπορειας και ρανταρ –ηχητικες ενδειξεις που κανουν (και) το παρκαρισμα παιχνιδι. Το δε τιμονι ειναι ηδη ελαφρυ, εχει και τη λειτουργια “city” και το κανει τοσο ελαφρυ, που στριβει με το ενα δαχτυλο!
Ο πινακας οργανων ειναι πολυ καλοσχεδιασμενος, οχι μονο σε ο,τι αφορα την πρακτικοτητα, αλλα ακομα και την εμφανιση (χρωματα, γραμματοσειρα κλπ). Ευφημος μνεια αξιζει και στα καθισματα που προσφερουν καλη στηριξη και, κυριως, ανεση. Στα… περιεργα της δοκιμης, το γεγονος οτι διαθετει καθρεφτακι στο σκιαδιο του οδηγου, οχι ομως στου συνοδηγου! Και πως θα βαφεται η συνοδηγος;
Στο δρομο
Ειπαμε οτι το νεο Corsa ειναι εστιασμενο στην ανεση. Ετσι λοιπον, η ποιοτητα κυλισης και η ανεση που παρεχουν οι αναρτησεις ειναι ενα level επανω απο την κατηγορια. Πολυ καλη η ηχομονωση. Πως ειναι γενικοτερα ομως στο δρομο;
Ο κινητηρας diesel των 1,3 λιτρων και των 95 ιππων εχει ταιριαξει «γαντι» στο αυτοκινητο. Η ροπη του βοηθα να κινηθει σβελτα, σε σημειο που πλησιαζει τις επιδοσεις, η καλυτερα την αισθηση που θα εδινε ενας 1,6 βενζινης. Σβελτος και οικονομικος ταυτοχρονα (με οδηγηση που περιειχε διαδρομες στο κεντρο της πολης και πολυ πιεσμενες εκκινησεις, η μεση καταναλωση δεν ξεπερασε τα 5,6 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα) ο κινητηρας, με τη λειτουργια του συστηματος Eco (περιεχει start-stop) κινει το Corsa πολυ γρηγορα, αν χρειαστει και… ακομα οικονομικοτερα, ειτε χρειαστει, ειτε οχι. Με λιγα λογια, ο 1,3 της δοκιμης μας, εχει πολυ καλο τραβηγμα, ενω ειναι ανωτερος, τρομερος στην καταναλωση, διχως να ειναι θορυβωδης.
Και στην οδικη συμπεριφορα; Το Corsa ειναι ασφαλες και προβλεψιμο. Ειναι φιλικο για τον οδηγο, γερνει σε λογικα πλαισια και υποστρεφει σε λογικα πλαισια αν πιεστει σε κλειστα κομματια, ομως προειδοποιει τον οδηγο νωριτερα και του δινει περιθωρια «μαζεματος», πριν επεμβουν τα ηλεκτρονικα βοηθηματα για να κανουν τη δουλεια αντ’ αυτου. Στα ανοιχτα κομματια ωστοσο, αυτες οι τασεις υποστροφης υποχωρουν, ενω στις πολυ υψηλες ταχυτητες και στο κακο οδοστρωμα, μπορει να εμφανιστουν τασεις πλευσεις, ομως και να το… παλεψεις, το Corsa αρνειται να φυγει απο την πορεια του.
Ευφημο μνεια αξιζουν ωστοσο τα φρενα του. Τα οποια ειναι απο τα δυνατοτερα της κατηγοριας του και ειναι ικανα να σε «ξελασπωσουν» απο οποιαδηποτε δυσκολη κατασταση.
Εν κατακλειδι, λοιπον, με τιμη κοντα στο ψυχολογικο οριο των 10.000 ευρω, με εξοπλισμο που συνανταται σε μεγαλυτερες κατηγοριες, αλλα και χωρις να μπορει να βρει κανεις τον τομεα στον οποιο υστερει, το νεο Corsa εχει καθε λογο να θετει εαυτον στην «ελιτ» της κατηγοριας του και να αναμενει μια εξισου εντυπωσιακη, αν οχι εντυπωσιακοτερη πορεια με τους προκατοχους του. Και, να κλεισω με μια σκεψη που εκανα καθως το οδηγουσα: Τελικα, ισως το δυσκολοτερο κοινο σε ο,τι αφορα τα αυτοκινητα, να ειναι οι γυναικες. Αν βρεις αυτοκινητο που να ικανοποιει στα παντα μια γυναικα, τοτε εχεις πετυχει διανα. Νομιζω οτι αυτο το καταφερε η Opel με το νεο Corsa…