Ακολουθωντας τις οδηγιες προφυλαξης απο τον COVID-19, οι περισσοτεροι ανθρωποι καθαριζουν τα χερια τους με αντισηπτικο οταν επιστρεφουν στα οχηματα τους μετα απο διαφορες εξωτερικες δραστηριοτητες. Αυτο μπορει να προστατευει την υγεια του ιδιοκτητη, ομως ενδεχεται να ειναι επιζημιο για το εσωτερικο του αυτοκινητου. Ουσιες – οπως η αιθανολη – που περιεχονται στα αντισηπτικα χεριων ενιοτε δημιουργουν χημικες αντιδρασεις πανω στις επιφανειες, προκαλωντας την προωρη φθορα τους. Εκτος βεβαια αν προστατευονται απο ειδικες επιστρωσεις.
Οι μηχανικοι της Ford δοκιμαζουν εδω και αρκετα χρονια νεα προϊοντα που εχουν να κανουν με υλικα που χρησιμοποιουνται στα οχηματα της εταιρειας. Συμφωνα με τα ευρηματα των δοκιμων, η χημικη συσταση των εξωτερικων στρωματων διαφορων τμηματων μπορει καλλιστα να αλλαξει, με σκοπο την προστασια του εσωτερικου. Δοκιμες διενεργουνται επισης σε αξεσουαρ που πωλουνται μεσω του Ford Customer Service Division, οπως καλυμματα χωρου αποσκευων και πλαστικα καλυμματα εσωτερικου.
«Το αντισηπτικο χεριων ειναι ενα προϊον το οποιο αρχισε να χρησιμοποιειται ευρεως πριν απο μερικα χρονια και ως εκ τουτου συμπεριλαμβανεται στο προγραμμα δοκιμων μας εδω και αρκετο διαστημα» δηλωσε ο Mark Montgomery, senior materials engineer στο Materials Technology Centre στο Τεχνικο Κεντρο του Dunton, Μ. Βρετανια, για τη Ford Ευρωπης. «Ακομα και το φαινομενικα πιο ακινδυνο υλικο μπορει να προκαλεσει προβληματα οταν ερχεται σε επαφη με επιφανειες, αλλα προϊοντα οπως αντισηπτικα χεριων, αντιηλιακες λοσιον και εντομοαπωθητικα μπορει να ειναι ακρως επιβλαβη.»
Η χρηση αντισηπτικων χεριων αυξηθηκε κατακορυφα απο τοτε που ξεσπασε η πανδημια του νεου κορωνοϊου – στην Ιταλια για παραδειγμα σημειωθηκε 18πλασια αυξηση πωλησεων στα αντισηπτικα χεριων, συγκριτικα με τα εβδομαδιαια στοιχεια πριν απο ενα χρονο. Συμφωνα με προσφατες προβλεψεις, η παγκοσμια αγορα για τα αντισηπτικα χεριων θα αυξηθει σχεδον κατα δυομισι φορες το 2020 συγκριτικα με το 2019.
Και ενω το αντισηπτικο χεριων βοηθα στο να «σκοτωνονται» τα μικροβια στα χερια του χρηστη ενοσω το εσωτερικο των οχηματων Ford προστατευεται απο πιθανες επιβλαβεις φθορες, το υπολοιπο αυτοκινητο δεν ειναι απαλλαγμενο απο μικροβια, κυριως αν χρησιμοποιειται και απο αλλα ατομα. Κατα τη διαδικασια καθαρισμου θα πρεπει να αποφευγεται η χρηση προϊοντων που περιεχουν λευκαντικο η υπεροξειδιο του υδρογονου, αλλα και καθαριστικα με βαση την αμμωνια, μιας και αυτα ειναι πιθανο να καταστρεψουν αντιθαμβωτικες και αντιχαρακτικες επιστρωσεις. Τα απολυμαντικα οικιακης χρησης αποτελουν παντα εναν αποτελεσματικο τροπο εξαλειψης της οποιας απειλης.
«Ιδιαιτερη προσοχη απαιτειται σε επιφανειες που αγγιζουμε συχνα, οπως το τιμονι, οι χειρολαβες, ο επιλογεας ταχυτητων, οι διακοπτες και οι οθονες αφης, οι μοχλοι για την ενεργοποιηση των καθαριστηρων και των φλας, τα υποβραχιονια και οι μηχανισμοι ρυθμισης των καθισματων» δηλωσε η Jenny Dodman, επικεφαλης ιατρικος συμβουλος της Ford Μ. Βρετανιας. «Επισης, οι ζωνες ασφαλειας θα πρεπει να βρισκονται για ολους τους οδηγους ψηλα στη λιστα ελεγχων στον τομεα της καθαριοτητας. Η ζωνη ασφαλειας αγκαλιαζει το σωμα και ειναι πιθανον να συγκρατει μικροβια απο τα σταγονιδια που διασπειρονται με το βηχα και το φταρνισμα.»
Οι ομαδες της Ford στο Dunton της Μ. Βρετανιας και στην Κολωνια της Γερμανιας δοκιμαζουν υλικα σε θερμοκρασιες που σε ορισμενες περιπτωσεις φτανουν τους 74°C – θερμοκρασια που μπορει να αναπτυχθει στο εσωτερικο ενος αυτοκινητου το οποιο βρισκεται σταθμευμενο στην παραλια μια ζεστη ημερα του χρονου. Σε αλλα τεστ οι μηχανικοι της Ford προσομοιωνουν την εκτεταμενη εκθεση στον ηλιο με δοκιμη υλικων που εχουν υποστει «βομβαρδισμο» με υπεριωδη ακτινοβολια (τις λεγομενες ακτινες UV) επι 1.152 ωρες (48 ημερες).
Την ιδια στιγμη δοκιμαζεται επισης η αντοχη των πλαστικων σε χαμηλες θερμοκρασιες εως και τους -30°C – κοντα δηλαδη στο οριο θραυσης τους – μεσω της επαναλαμβανομενης αναπηδησης σε αυτα μιας βαριας ελαστικης μπαλας, προκειμενου να διασφαλιστει ετσι οτι το πλαστικο δε θα παρουσιασει ρωγμες.