Η EQA ειναι το νεο, βασικο μοντελο για την εισοδο στον εξολοκληρου ηλεκτρικο κοσμο της Mercedes-EQ. Η «ηλεκτρικη» αισθητικη της σχεδιασης της αποπνεει την χαρακτηριστικη συχρονη πολυτελεια της μαρκας Mercedes-EQ. Εξυπνα συστηματα υποβοηθησης υποστηριζουν τον οδηγο σε πολλους τομεις οπως η αποτροπη ατυχηματων, η προνοητικη και, συνεπως, ιδιαιτερα αποδοτικη στρατηγικη λειτουργιας και η Πλοηγηση με Electric Intelligence (Ηλεκτρικη Νοημοσυνη). Επιπλεον, το αυτοκινητο διαθετει διαφορες εκπληκτικες λειτουργιες της Mercedes-Benz, οπως το ENERGIZING Comfort και το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η EQA ειναι το πρωτο ηλεκτρικο μελος της επιτυχημενης οικογενειας compact αυτοκινητων Mercedes-Benz. Προσφερει τα συναρπαστικα χαρακτηριστικα της GLA, με την οποια εχει πολυ στενη συγγενεια, και τα συνδυαζει με εναν αποδοτικο ηλεκτρικο κινητηρα. Η νεα EQA κατασκευαζεται στο Rastatt (Γερμανια) και στο Πεκινο (Κινα). Τα συστηματα μπαταριων της EQA παρεχονται απο την Accumotive, μια θυγατρικη εταιρεια της Mercedes-Benz με εδρα το Kamenz. Το εργοστασιο μπαταριων στο Jawor της Πολωνιας προετοιμαζεται να παραγει και τα συστηματα μπαταριων των compact μοντελων Mercedes-EQ. Απο την ανοιξη του 2021, το ηλεκτρικο compact SUV θα ειναι διαθεσιμο στις εκθεσεις αυτοκινητων της Ευρωπης.
«Η Mercedes-EQ φιλοδοξει να ηγηθει στα ηλεκτρικα συστηματα μεταδοσης κινησης και του λογισμικου οχηματων. Για τον σκοπο αυτο εχουμε θεσει ορισμενους φιλοδοξους στοχους για την αναπτυξη τους και ειμαστε αποφασισμενοι να προχωρησουμε στην ταχυτατη παρουσιαση νεων τεχνολογιων στην αγορα», λεει ο Markus Schäfer, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, και Υπευθυνος για την Ερευνα στον Ομιλο Daimler και τη Mercedes-Benz Cars. «Η νεα EQA μας επιτρεπει να παρουσιασουμε το οραμα μας για ηλεκτρικη κινητικοτητα προσαρμοσμενη στις αναγκες των πελατων. Θα προσφερουμε μια ολοκληρωμενη γκαμα μοντελων EQA με αποδοση ισχυος απο 140 εως και 200 kW, και με κινηση στους μπροστινους τροχους καθως και τετρακινηση. Η EQA αποδεικνυει οτι, χρησιμοποιωντας μια δοκιμασμενη αρχιτεκτονικη, μπορει να επιτευχθει εξαιρετικη σχεση μεταξυ αποδοσης, κοστους και χρονου διαθεσης στην αγορα.»
Η EQA θα κυκλοφορησει πρωτα ως EQA 250 (ηλεκτρικη καταναλωση σε μικτο κυκλο: 15,7 kWh/100 km, εκπομπες CO2 σε μικτο κυκλο: 0 g/km) με 140 kW και αυτονομια κατα NEDC 486 χιλιομετρων. Η «διπλη» μπαταρια ιοντων λιθιου, προσαρμοσμενη ως δομικο στοιχειο στο υποδαπεδο του αυτοκινητου, ειναι χωρητικοτητας 66,5 kWh. Για να ικανοποιει τα υψηλα προτυπα ανεσης που χαρακτηριζουν τη μαρκα ως προς τον θορυβο και τους κραδασμους, εχουν ληφθει διαφορα μετρα για την απομονωση του ηλεκτρικου συστηματος μεταδοσης κινησης απο το πλαισιο και το αμαξωμα.
«Η πρωτοποριακη σχεδιαση και ο διαισθητικος χειρισμος ειναι τα δυο κυριοτερα χαρακτηριστικα της EQA. Με αυτο το αυτοκινητο, προσφερουμε για πρωτη φορα στους πελατες μας μια εξολοκληρου ηλεκτρικη Mercedes στην compact κατηγορια με μεγαλη αυτονομια που διασφαλιζει τη χρηστικοτητα της στην καθημερινοτητα. Σε αυτο το πλαισιο, η νεα EQA αποτελει ενα σημαντικο αυτοκινητο στην πορεια μας προς τον εξηλεκτρισμο ολων των κατηγοριων», λεει η Britta Seeger, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler AG και Mercedes-Benz AG, υπευθυνη για το Marketing και τις Πωλησεις των Mercedes-Benz Cars.
«Χαρη στο MBUX, τα οχηματα μας εχουν εξελιχθει πλεον σε «κινητους βοηθους». Με την EQA πηγαινουμε ενα βημα παραπερα: εχουμε ενσωματωσει στο MBUX εξυπνες υποστηρικτικες λειτουργιες, οπως η πλοηγηση με Ηλεκτρικη Νοημοσυνη, καθιστωντας το ακομη πιο ευχρηστο», τονιζει ο Sajjad Khan, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Mercedes-Benz AG, CASE. «Επιπλεον, η EQA δειχνει πως καταφεραμε να συνδυασουμε το υπερσυγχρονο και βιωσιμο συστημα μεταδοσης κινησης με την ασφαλεια, μια απο τις θεμελιωδεις αξιες της Mercedes-Benz.»
Η «ηλεκτρικη» αισθητικη της σχεδιασης σηματοδοτει τη συγχρονη πολυτελεια
Η EQA εξοπλιζεται με την επενδυση μασκας black panel με κεντρικα τοποθετημενο το αστερι, η οποια αποτελει χαρακτηριστικο γνωρισμα της Mercedes-EQ. Αλλο ενα χαρακτηριστικο στοιχειο της σχεδιασης των εξολοκληρου ηλεκτρικων οχηματων Mercedes-EQ ειναι η ενιαια φωτεινη λωριδα LED μπροστα και πισω. Μια οριζοντια λωριδα οπτικων ινων συνδεει τα φωτα πορειας ημερας των προβολεων τεχνολογιας LED, διασφαλιζοντας μια ακρως χαρακτηριστικη εμφανιση μερα και νυχτα. Το εσωτερικο των προβολεων ειναι κορυφαιας ποιοτητας και ακριβειας με προσοχη στην λεπτομερεια. Γαλαζιες λεπτομερειες μεσα στον προβολεα ενισχυουν την αναγνωρισιμοτητα της εμφανισης Mercedes-EQ. Τα πισω φωτα LED ενσωματωνονται αρτια με τη στενη φωτεινη λωριδα LED, δινοντας εμφαση στο πλατος του πισω τμηματος της EQA. Επισης, η πινακιδα κυκλοφοριας εχει μεταφερθει στον προφυλακτηρα. Αποκλειστικα για αυτο το μοντελο διατιθενται προαιρετικα ζαντες αλουμινιου με διχρωμη η τριχρωμη σχεδιαση και μεγεθος εως 20 ιντσες, ορισμενες απο τις οποιες εχουν διακοσμητικα στοιχεια σε rosé gold η blue.
«Η συγχρονη πολυτελεια στην πιο σπορτιφ μορφη της. Μολις γεννηθηκε ενα πληρως ηλεκτρικο compact SUV σχεδιασμενο για τη βιωσιμη κινητικοτητα του μελλοντος, η μοντερνα EQA», λεει ο Gorden Wagener, Chief Design Officer της Daimler AG. «Οι τελειες αναλογιες του εξωτερικου και ο θεαματικος εσωτερικος χωρος θετουν νεα προτυπα.»
Αναλογα με τη γραμμη σχεδιασης και εξοπλισμου, σαφη ενδειξη του ηλεκτρικου χαρακτηρα στον εσωτερικο χωρο της EQA δινει ο διακοσμος με κρυφο φωτισμο και οι διακοσμητικες λεπτομερειες σε rosé gold στα στομια των αεραγωγων, στα καθισματα και το κλειδι του οχηματος. Το ειδικο μοντελο Edition 1 διαθετει επιπλεον διατρητες δερματινες επενδυσεις στα καθισματα μεσα απο τις οποιες διαφαινεται υφασμα σε χρωμα blue. Το οργανο πολλαπλων ενδειξεων, με τις ειδικες οθονες ηλεκτρικου αυτοκινητου, υιοθετει τους ιδιους χρωματισμους με λεπτομερειες σε rosé gold και blue.
Η θεση καθισματος ειναι υπερυψωμενη και ορθια, οπως περιμενει κανεις απο ενα SUV, κανοντας ευκολοτερη την εισοδο και εξοδο απο το οχημα, και προσφεροντας πολυ καλη περιμετρικη ορατοτητα. Ενας απο τους βασικους τομεις εμφασης, γενικα, ηταν η χρηστικοτητα. Η πλατη των πισω καθισματων διαιρειται και αναδιπλωνεται σε αναλογια 40:20:40.
Η αποδοτικοτητα αποτελει προτεραιοτητα, απο την αεροδυναμικη μεχρι την Πλοηγηση με Ηλεκτρικη Νοημοσυνη
Με τιμη Cd απο 0,28, η EQA επιτυγχανει εξαιρετικα αποτελεσματα αεροδυναμικης. Η μετωπικη επιφανεια A ανερχεται σε 2,47 m2. Στα σημαντικοτερα στοιχεια αεροδυναμικης συγκαταλεγονται το εντελως κλειστο συστημα ελεγχου αερα ψυξης, η αεροδυναμικη μπροστινη και πισω ποδια, το πολυ ομαλο υποδαπεδο χωρις καθολου σχεδον ανοιγματα, οι ειδικα βελτιστοποιημενοι τροχοι Aero και οι ειδικα προσαρμοσμενες αεροτομες στους μπροστινους και πισω τροχους.
Η αντλια θερμοτητας του βασικου εξοπλισμου αποτελει στοιχειο του υπερσυγχρονου συστηματος θερμικης διαχειρισης (thermal management system). Το συστημα εχει διαμορφωθει για εξαιρετικη αποδοτικοτητα, και συνεπως μεγιστη αυτονομια, χαρη σε πολυαριθμες καινοτομες λεπτομερειες, οπως η αξιοποιηση της θερμοτητας που αποβαλλεται απο το ηλεκτρικο συστημα μεταδοσης κινησης. Επισης, υπαρχει η δυνατοτητα ενεργοποιησης του συστηματος προκλιματισμου στο εσωτερικο της EQA πριν την εναρξη μιας διαδρομης. Η λειτουργια ελεγχεται κατευθειαν απο το συστημα infotainment MBUX η μεσω της εφαρμογης Mercedes me App.
Αλλο ενα στοιχειο του εξοπλισμου που αυξανει την καθημερινη πρακτικοτητα της EQA ειναι η πλοηγηση με Ηλεκτρικη Νοημοσυνη, η οποια υπολογιζει την ταχυτερη διαδρομη προς τον εκαστοτε προορισμο. Με βαση συνεχεις προσομοιωσεις αυτονομιας, το συστημα λαμβανει υποψη πιθανες αναγκαιες στασεις για φορτιση καθως και πολλους αλλους παραγοντες, οπως τοπογραφια της διαδρομης και οι καιρικες συνθηκες. Επισης, εχει τη δυνατοτητα να αντιδρα δυναμικα σε αλλαγες, οπως για παραδειγμα στην κατασταση της κυκλοφοριας η το προσωπικο στυλ οδηγησης.
Με το Mercedes me Charge, οι πελατες εχουν προσβαση στο μεγαλυτερο δικτυο φορτισης του κοσμου σημερα, το οποιο περιλαμβανει αυτη τη στιγμη περισσοτερους απο 450.000 σταθμους φορτισης AC και DC σε 31 χωρες. Το Mercedes me Charge επιτρεπει στους πελατες Mercedes-EQ να χρησιμοποιουν με ευκολια τους σταθμους φορτισης διαφορων παροχων για να φορτιζουν τα οχηματα τους, ενω παραλληλα επωφελουνται απο μια ενιαια & προνομιακη τιμολογηση με απλες διαδικασιες χρεωσης.
Επιπροσθετα, το Mercedes me Charge επιτρεπει στους πελατες να φορτιζουν τα οχηματα τους σε περισσοτερους απο 175.000 δημοσιους σταθμους φορτισης σε ολοκληρη την Ευρωπη. Η Mercedes-Benz εξασφαλιζει τη μετεπειτα αντισταθμιση με πρασινη ενεργεια.
Ευφυη συστηματα υποβοηθησης οδηγησης με συνεργατικη υποστηριξη και εξαιρετικη ασφαλεια σε περιπτωση συγκρουσης
Στον βασικο εξοπλισμο περιλαμβανονται το ενεργο συστημα υποβοηθησης διατηρησης λωριδας και η ενεργη υποβοηθηση πεδησης. Σε πολλες περιπτωσεις σκοπος της ενεργης υποβοηθησης πεδησης ειναι να προλαμβανει την προσκρουση επιβραδυνοντας αυτονομα το οχημα η να μετριαζει τις επιπτωσεις. Με κανονικες ταχυτητες πολης, το συστημα μπορει επισης να επιβραδυνει οταν ανιχνευονται σταματημενα οχηματα και πεζοι που διασχιζουν τον δρομο. Οι διευρυμενες λειτουργιες του πακετου υποβοηθησης οδηγησης περιλαμβανουν, ενδεικτικα, τη λειτουργια αλλαγης κατευθυνσης, τη λειτουργια λωριδας εκτακτης αναγκης, τη λειτουργια προειδοποιησης αποβιβασης, που ειδοποιει τον οδηγο οταν προσεγγιζουν ποδηλατες η οχηματα, και ενα συστημα προειδοποιησης οταν ανιχνευονται πεζοι κοντα σε διαβασεις.
Η EQA αποδεικνυεται μια γνησια Mercedes και στο θεμα της παθητικης ασφαλειας. Βασισμενο στη στιβαρη δομη της GLA, το αμαξωμα της EQA προσαρμοστηκε ειδικα για να αντεπεξερχεται στις ιδιαιτερες απαιτησεις ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου. Η μπαταρια εδραζεται σε ενα ειδικα ανεπτυγμενο φορεα πλαισιου κατασκευασμενο απο διελασμενα στοιχεια με την κατεργασια τεχνικης μορφοποιησης μεταλλου, το οποιο αναλαμβανει τον ρολο της προστασιας που επιτελουσαν εως τωρα οι εγκαρσιοι φορεις στο υποδαπεδιο πλαισιο.Το προστατευτικο μπαταριας στην περιοχη μπροστα απο την μπαταρια μπορει να αποτρεπει την εισχωρηση ξενων σωματων στη μοναδα συσσωρευσης ενεργειας. Φυσικα, η EQA υποβληθηκε επισης στο εκτενες και απαιτητικο προγραμμα δοκιμων προσκρουσης. Ισχυουν επισης αυστηρες προδιαγραφες για την μπαταρια και ολα τα ηλεκτροφορα εξαρτηματα.
Υψηλο επιπεδο εξοπλισμου και οργανο πολλαπλων ενδειξεων με οθονες Mercedes-EQ
Επισης, στον βασικο εξοπλισμο περιλαμβανεται το συστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφερει διαισθητικο χειρισμο. Το MBUX μπορει να διαμορφωνεται εξατομικευμενα με τη βοηθεια διαφορων επιλογων. Κυρια πλεονεκτηματα του συστηματος: ο πανισχυρος υπολογιστης, οι φωτεινες οθονες και τα αψογα γραφικα, η προσαρμοσιμη προβολη, η εγχρωμη οθονη Head-up (προαιρετικος εξοπλισμος), η πλοηγηση με επαυξημενη πραγματικοτητα (προαιρετικος εξοπλισμος), το λογισμικο που μαθαινει και το συστημα φωνητικων εντολων που ενεργοποιειται με τη φραση «Hey Mercedes».
Το εικονιδιο Mercedes-EQ στην οθονη μεσων μπορει να χρησιμοποιειται για την εμφανιση των μενου που αφορουν τις επιλογες φορτισης, την ηλεκτρικη καταναλωση και τη ροη ενεργειας. Η δεξια οθονη στο οργανο πολλαπλων ενδειξεων ειναι βαττομετρο αντι για στροφομετρο. Στο επανω τμημα εμφανιζει το ποσοστο ισχυος που χρησιμοποιειται και το κατω τμημα την ανακτηση ενεργειας. Η αριστερη οθονη μπορει να χρησιμοποιειται για να εμφανιζει την αυτονομια και την αφιξη στον προορισμο με η χωρις ενδιαμεση σταση φορτισης. Τα χρωματα αλλαζουν αναλογα με τις οδηγικες συνθηκες: κατα τη διαδικασια ενισχυσης (boost), για παραδειγμα, η οθονη γινεται λευκη. Αναλογα με τη διαθεση, η για να ταιριαζει με το εσωτερικο του αυτοκινητου, ο χρηστης μπορει να επιλεγει αναμεσα σε τεσσερα διαφορετικα στυλ. Η εκδοση Progressive περιλαμβανει ενα ειδικο χρωματικο συνδυασμο Mercedes-EQ.
Εισοδος στον κοσμο της Mercedes–EQ με πλουσιο εξοπλισμο
Ο πλουσιος βασικος εξοπλισμος της EQA περιλαμβανει χαρακτηριστικα, οπως οι προβολεις LED High Performance με προσαρμοζομενη υποβοηθηση προβολεων, το πισω καπο EASY-PACK με ηλεκτρικη λειτουργια ανοιγματος και κλεισιματος, ζαντες αλουμινιου 18 ιντσων, ο ατμοσφαιρικος φωτισμος 64 χρωματων, διπλη ποτηροθηκη, πολυτελη καθισματα με οσφυϊκη στηριξη τετραπλης ρυθμισης, καμερα οπισθοπορειας για περισσοτερη ευκολια και καλυτερη ορατοτητα κατα τους ελιγμους, και δερματινο σπορ τιμονι πολλαπλων λειτουργιων. Στον βασικο εξοπλισμο περιλαμβανονται επισης το συστημα Infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και η πλοηγηση με Ηλεκτρικη Νοημοσυνη. Το νεο μοντελο μπορει να προσαρμοζεται στις προσωπικες επιθυμιες με τις δυο γραμμες εξοπλισμου AMG Line και Electric Art, καθως και με το πακετο Night.
Συνδεσμος ρυμουλκουμενου με γρηγορη κι ευκολη απασφαλιση
Προαιρετικα για την EQA προσφερεται ενα συνδεσμος ρυμουλκουμενου με συστημα σταθεροποιησης ESP®. Ιδιαιτερα εξυπηρετικο χαρακτηριστικο ειναι το ηλεκτρικο συστημα ασφαλισης της κεφαλης του κοτσαδορου. Ο διακοπτης απασφαλισης και η ενδεικτικη λυχνια βρισκονται στο πισω καπο. Αφου απασφαλισει η κεφαλη του κοτσαδορου, μπορει ειτε να εκτεινεται προς τα εξω ειτε, οταν δεν χρησιμοποιειται, να εισαγεται στην επενδυση του πισω προφυλακτηρα. Το φορτιο ρυμουλκησης (με/χωρις φρενο) της EQA 250 ανερχεται σε 750 κιλα, ενω το φορτιο στο σημειο συνδεσης σε 80 κιλα. Ο συνδεσμος ρυμουλκουμενου εχει εγκριθει για χρηση με σχαρα ποδηλατου. Τα μοντελα με τετρακινηση θα μεταφερουν ακομη μεγαλυτερο φορτιο ρυμουλκησης.