Απο τις λυχνιες ασετιλινης του Ford Model T, μεχρι τους συγχρονους προβολεις xenon και LED του νεου Ford Mustang
Δειτε μεσα απο 6 φωτογραφιες την εξελιξη των προβολεων σε διαστημα 109 ετων, και πως περασαμε απο το “σκοταδισμο” των αρχων του 20ου αιωνα στο “διαφωτισμο” του 21ου!
Απο το θρυλικο Ford Model T του 1908, μεχρι και τη συγχρονη Ford Mustang του 2016, η εξελιξη ειναι εντυπωσιακη! Ενας ποδηλατης σε αποσταση 12 m – που καποτε ηταν σχεδον αορατος στους οδηγους – φαινεται καθαρα με τα συγχρονα φωτα!
Τι Βλεπουμε Εμεις Σημερα που Δεν Μπορουσαν Να Δουν οι Παππουδες μας
Προσομοιωση του ιδιου σεναριου νυχτερινης οδηγησης με εξι αυτοκινητα σε χρονικο πλαισιο 109 ετων
Τα φωτα τωρα προσαρμοζονται στην ταχυτητα και το περιβαλλον. Τα αυτοκινητα μπορουν να φρεναρουν αυτοματα τη νυχτα μπροστα σε πεζους
Στο μελλον, ολο και περισσοτερα αυτοκινητα θα χρησιμοποιουν φωτα LED που βοηθουν στη μειωση της κοπωσης του οδηγου
Με τη νεα τεχνολογια των προβολεων Ford, οι συγχρονοι οδηγοι πραγματικα ζουν σε μια εποχη ΄διαφωτισμου’, αφου απολαμβανουν πλεον εκπληκτικη ορατοτητα και τη νυχτα – καμια σχεση με τους ‘προβολεις’ που οι παππουδες τους ειχαν συνηθισει στο παρελθον.
Μια σειρα φωτογραφιων οπου φαινεται τι βλεπουν οι οδηγοι μεσα απο τα αυτοκινητα, απο την εποχη του 1908 Ford Model T μεχρι σημερα στο τιμονι μιας συγχρονης Ford Mustang ριχνει φως στην εξελιξη της τεχνολογιας των προβολεων. Ενας ποδηλατης βρισκεται σε αποσταση μολις 12 m μπροστα απο καθε αυτοκινητο με αναμμενα φωτα.
Οι οδηγοι του Model T – με πωλησεις πανω απο 15 εκατομμυρια μοναδες μεταξυ 1908 και 1927 – επρεπε πρωτα να αναβουν τις λαμπες ασετιλινης πριν ξεκινησουν το ταξιδι. Οι σημερινοι οδηγοι οχι μονον ωφελουνται απο τους λαμπερους προβολεις xenon και τους προβολεις LED αλλα και απο την τεχνολογια αυτοματου φρεναρισματος μπροστα απο εναν πεζο. Οι υπολοιπες φωτογραφιες δειχνουν τα φωτα των αυτοκινητων στο περασμα των δεκαετιων του 1930, 1960, 1970 και 1990.
«Μιλωντας για τεχνολογια φωτισμου, εχουμε αφησει πισω την εποχη του ‘σκοταδισμου’,» σχολιασε ο Michael Koherr, lighting research engineer της Ford. «Ειναι απιστευτο το ποσο συμβαλλουν αυτες οι αλλαγες στην οδικη ασφαλεια και την ανεση των οδηγων.»
Ασφαλως οι σημερινοι οδηγοι μπορουν τωρα να ταξιδευουν ταχυτερα απο την εποχη του Ford Model T. Παραλληλα ομως ωφελουνται απο σημαντικες βελτιωσεις στην τεχνολογια, με το φωτισμο να προσαρμοζεται στην ταχυτητα και το περιβαλλον. Οι φωτεινες δεσμες ‘σβηνουν’ σταδιακα στα ακρα τους και οχι αποτομα, για να μπορουν τα αντικειμενα στο σκοταδι να γινονται επισης σταδιακα ορατα αντι απλως να ‘εμφανιζονται ξαφνικα’.
«Απο τα ενδοξα κερια εχουμε φτασει σε αποδοτικα και αποτελεσματικα φωτα xenon και LED. Στο μελλον, θα βλεπουμε πολυ πιο λαμπερα φωτα LED στα αυτοκινητα, που θα βοηθουν τους οδηγους να παραμενουν σε εγρηγορση. Η ορατοτητα τη νυχτα ειναι τωρα πολυ καλυτερη. Η νυχτα γινεται μερα» συνεχισε ο Koherr.
«Εξελισσουμε μια νεα τεχνολογια φωτισμου που επισυρει την προσοχη του οδηγου σε πεζους, ποδηλατες και ακομα μεγαλυτερα ζωα που βρισκονται στην πορεια του αυτοκινητου. Αυτη θα χρησιμοποιει καμερα υπερυθρων για τον εντοπισμο και παρακολουθηση ανθρωπων και μεγαλυτερων ζωων σε αποσταση εως 120 m.»Τωρα βλεπετε, τοτε ομως ;
Δειτε αυτες τις φωτογραφιες που δειχνουν καθαρα ποσο ευκολοτερο ειναι για τους σημερινους οδηγους να βλεπουν εναν ποδηλατη να διασχιζει το δρομο σε αποσταση μολις 12 m, συγκριτικα με τις προηγουμενες γενιες.
Οι φωτογραφιες τραβηχτηκαν στο Heritage Centre της Ford, στο Dagenham, UK, και χρησιμοποιηθηκαν τα μοντελα Ford Model T (1908), Ford Model Y (1932), Ford Anglia 105e (1966 – λανσαριστηκε για πρωτη φορα το 1959), Ford Fiesta (1976), Ford Mondeo (1994) και μια Ford Mustang GT (2016) φωτιζοντας το σκηνικο απο σχεδον 12 m αποσταση. Ρυθμισεις καμερας για ολες τις φωτογραφιες: iso 1600, εκθεση 1/13, διαφραγμα f/9.
Σχεδον αορατος στο αμυδρο φως των λαμπων ασετιλινης ενος Ford Model T του 1908, ο αντρας που σπρωχνει το ποδηλατο του στο δρομο, φαινεται καθαρα στο λαμπερο φως των προβολεων xenon μιας συγχρονης Mustang.
Οι υπολοιπες φωτογραφιες δειχνουν τα φωτα των αυτοκινητων στο περασμα των δεκαετιων του 1930, 1960, 1970 και 1990.
Οι προβολεις Xenon εχουν σχεδον τριπλασια ισχυ απο αυτη των λαμπτηρων αλογονου. Οπως και οι προηγμενοι προβολεις LED που αποτελουν εξοπλισμο μοντελων οπως το Ford Edge, τα φωτα xenon παραγουν ενα λαμπερο λευκο φως που τους κανει να φαινονται μεχρι πεντε φορες φωτεινοτεροι, σε σχεση με το κιτρινωπο φως των λαμπτηρων αλογονου.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }