Μπορει η Porsche να ετρεχε με μια turbocharged 917 στο Can-Am, ομως μολις το 1973 αποφασισε να προσθεσει υπερσυμπιεστη σε μια 911. Τοτε, παρουσιασε ενα concept και, λιγο αργοτερα, στην ιδια χρονια, δημιουργησε την αγωνιστικη εκδοση της. Το αποτελεσμα, η 911 Carrera RSR 2,1 Turbo, η οποια ετρεχε με την εργοστασιακη ομαδα της Porsche, σημερα, βγαινει στο σφυρι. Και μπορει να γινει δικη σου (λεμε τωρα), αν εχεις περιπου 8 εκατομμυρια δολαρια.
Εμφανισιακα, η Carrera RSR ξεχωριζει απο τα τεραστια, πρησμενα φτερα της και τη γιγαντιαια αεροτομη, καθως και -φυσικα- τον αγωνιστικο χρωματισμο της Martini. Μηχανικα, φοραει αλουμινενια αναρτηση με ελατηρια τιτανιου και, ο κινητηρας, λογω των περιορισμων της FIA για το Group 5 για κυλινδρισμο ως τα 3 λιτρα, ειναι σχετικα μικρος, στα 2,1 λιτρα.
Ομως, αυτος ο flat six δεν \”αστειευεται\”. Οχι τοσο λογω των βαλβιδων τιτανιου και το μηχανικο fuel injection της Bosch. Αλλα κυριως λογω του γιγαντιαιου ΚΚΚ turbocharger, ο οποιος σχεδον κρεμεται απο το πισω μερος της Γερμανιδας και τη βοηθα να αποδιδει περισσοτερους απο 500 ιππους.
Ο θηριωδης υπερσυμπιεστης της ΚΚΚ σχεδον κρεμεται απο το πισω μερος της 911 RSR, για να τον θαυμαζεις οσο απομακρυνεται απο τη θεα σου
Ενα ενδιαφερον στοιχειο, ειναι η αεροτομη. Μεσα σε αυτη εχει κρυφτει το τεραστιο intercooler και συνδυαστηκε το τερπνο μετα του ωφελιμου. Η Porsche λοιπον, εβαψε την αεροτομη μαυρη, ωστε να μη δειχνει πολυ μεγαλη και εντυπωσιακη!
Ναι, η Porsche εβαψε μαυρη την αεροτομη για να φαινεται… μικροτερη!
Ποιος ο λογος να το κανει αυτο; Μα, για να δειχνει η RSR, εστω και λιγο, ομοια με την \”πολιτικη\” εκδοση της που πωλειτο τοτε στις αντιπροσωπειες.
Η 911 RSR στη διαρκεια αγωνα
Η συγκεκριμενη λοιπον, θα βγει στο σφυρι αργοτερα φετος, απο τη Gooding & Company, σε τιμη που υπολογιζεται οτι θα κινηθει μεταξυ 6 και 8 εκατομμυριων δολαριων. Γιατι τοσα πολλα;
Κοκκινα στις 7.500 σ.α.λ. για το γερμανικο τερας των 500+ ιππων
Η Porsche δημιουργησε μονο τεσσερις turbo RSR, μεχρι το 1976 (οποτε και \”ανελαβε\” η 935). Απο αυτες, οι δυο βρισκονται σε ιδιωτικες συλλογες και η τριτη στο μουσειο της Porsche. Η διασημοτερη ολων, αυτη που πηρε τη δευτερη θεση στο Le Mans το 1974, ειναι αυτη που πωλειται τωρα. Τι, θες κι αλλα;