Θελοντας να συμβαλλει στη
δημιουργια ενος καλυτερου κοσμου για τις μελλοντικες γενιες, η Ford ανακοινωσε σημαντικους στοχους στην περιληψη της ενιαιας εκθεσης
βιωσιμοτητας / οικονομικης αναφορας 2021 (Integrated Sustainability & Financial Report), καθως και οροσημα που θα βοηθησουν την εταιρεια να πετυχει το στοχο του
ουδετερου ισοζυγιου ανθρακα μεχρι το 2050.
Συμπλεοντας με
την πρωτοβουλια Science Based Targets (SBTi), η Ford εχει θεσει ενδιαμεσους στοχους εκπομπων ρυπων
που ευθυγραμμιζονται με εκεινους τους οποιους οι επιστημονες του κλιματος
θεωρουν απαραιτητους για την επιτευξη των στοχων της Συμφωνιας του Παρισιου.* Οι στοχοι του 2035 περιλαμβανουν τη μειωση των απολυτων εκπομπων αεριων του θερμοκηπιου απο τις παγκοσμιες δραστηριοτητες της εταιρειας κατα 76% και απο τα νεα αυτοκινητα που πωλουνται
κατα 50% ανα χιλιομετρο.
Κλειδι για τη μειωση των
ρυπων ειναι η αναπτυξη των εξηλεκτρισμενων οχηματων. Η στρατηγικη της Ford για την Ευρωπη ειναι η πληρης μεταβαση στον εξηλεκτρισμο,
με τα επιβατικα οχηματα της να ειναι πληρως ηλεκτρικα μεχρι το 2030. Για τα επαγγελματικα οχηματα, η προϊοντικη γκαμα
της Ford στην Ευρωπη θα μπορει να εκπεμπει
μηδενικους ρυπους με αμιγως ηλεκτρικες η plug–in υβριδικες εκδοσεις, ηδη απο το
2024.
Στο πλαισιο
της μεταβασης στην ηλεκτρικη εποχη, η εταιρεια επενδυει 1 δις δολαρια για το μετασχηματισμο
του κεντρου συναρμολογησης οχηματων στην Κολωνια σε κεντρο για την παραγωγη
ηλεκτρικων αυτοκινητων – προκειται για την πρωτη εγκατασταση του ειδους για τη Ford στην Ευρωπη. Επισης, η επομενη γενια τις
οικογενειας Ford Transit Custom θα περιλαμβανει αμιγως ηλεκτρικα μοντελα που
κατασκευαζονται απο την Ford Otosan στην Τουρκια, προαγοντας περαιτερω τη στρατηγικη εξηλεκτρισμου της μαρκας και
τον ηλεκτρικο ρολο της στην Ευρωπαϊκη αγορα επαγγελματικων οχηματων.
«Θα ειμαστε απο τους πρωτεργατες στην επιτευξη της ουδετεροτητας του ανθρακα
επειδη αυτο ειναι το σωστο για τους πελατες, το πλανητη και για τη Ford» δηλωσε ο Bob Holycross, chief environment & sustainability & safety officer, Ford Motor Company. «Το 95% των εκπομπων του ανθρακα
σημερα προερχεται απο τα οχηματα, τις δραστηριοτητες και τους προμηθευτες μας, και
αντιμετωπιζουμε και τους τρεις τομεις με τη δεουσα σοβαροτητα αλλα και με
αισιοδοξια.»
Ο στοχος της εταιρειας για την κλιματικη ουδετεροτητα μεχρι το 2050 ειναι
ευθυγραμμισμενος με τη Συμφωνια του Παρισιου για την Κλιματικη Αλλαγη, στην
οποια η ΗΠΑ δεσμευτηκε εκ νεου και την οποια η Ford υποστηριζει πληρως απο την πλευρα της.
Η μεταβαση σε μια ενιαια εκθεση (Integrated Report) για πρωτη φορα αυξανει τη διαφανεια
και προσφερει μια πιο ολοκληρωμενη εικονα για την επιτυχια της εταιρειας.
Εξηλεκτριζοντας το μελλον
Η Ford εστιαζει στην επενδυση στα ηλεκτρικα
αυτοκινητα, στα αυτονομα οχηματα και στις διασυνδεμενες λυσεις. Προσφατα μαλιστα,
η εταιρεια διπλασιασε την επενδυση στα ηλεκτρικα οχηματα στα 22 δις δολαρια μεχρι
το 2026 καθως συνεχιζει τον εξηλεκτρισμο μερικων απο τα πιο δημοφιλη μοντελα της
– μεταξυ των οποιων η πολυαναμενομενη Mustang Mach–E, η οποια κυκλοφορησε στη Β. Αμερικη στα τελη του
2020, με την Ευρωπη να ακολουθει στις αρχες του 2021, ενω στην Κινα θα φτασει
αργοτερα μεσα στη χρονια.
Πλεον της
επενδυσης υψους 1 δις δολαριων στο μετασχηματισμο του εργοστασιου συναρμολογησης
της εταιρειας στην Κολωνια σε κεντρο για την παραγωγη ηλεκτρικων οχηματων, εχει
ηδη ξεκινησει η ανεγερση του νεου Rouge Electric Vehicle Center στο Dearborn (ΗΠΑ), οπου θα κατασκευαζεται το πληρως
ηλεκτρικο F-150 pick–up. Οι επενδυσεις αυτες – μαζι με μια ακομα υψους 1 δις δολαριων που ανακοινωθηκε το Φεβρουαριο για το μετασχηματισμο των δραστηριοτητων
στην Πραιτορια, Ν. Αφρικη – θα βοηθησουν περαιτερω στη μειωση του συνολικου
ανθρακικου αποτυπωματος της Ford.
Οι προηγουμενες επιτυχιες εφαλτηριο για νεους στοχους
Η Ford εχει ηδη μια επιτυχημενη
ιστορια στον τομεα της βιωσιμοτητας των δραστηριοτητων της. Την περασμενη δεκαετια,
η Ford καταφερε να μειωσει κατα 40% το
ανθρακικο της αποτυπωμα μεσω της βελτιωμενης ενεργειακης αποδοσης και της καταλληλης
διαχειρισης πορων στις εγκαταστασεις της εταιρειας καθως και στις διαδικασιες
παραγωγης. Ο στοχος της Ford για χρηση
100% τοπικα παραγομενης ηλεκτρικης ενεργειας σε ολα τα εργοστασια παραγωγης της
μεχρι το 2035 βρισκεται σε καλο δρομο και συνδεεται στενα με τη δεσμευση στα
ηλεκτροκινητα μοντελα.
Μαζι με τη δεσμευση για μηδενικα αποβλητα στους χωρους υγειονομικης ταφης μεσω του μοντελου
“reduce, reuse, recycle” και περιοριζοντας τα πλαστικα μιας χρησης, η στρατηγικη χρησης νερου
στις εγκαταστασεις παραγωγης της εταιρειας ανα τον κοσμο στοχευει σε μια μειωση
κατα 15% στο απολυτα φρεσκο νερο μεχρι το 2025 με επιπεδο αναφορας το 2019, που
βασιζεται σε μια μειωση της ταξης του 75% απο το 2000.
Εχοντας την προσυπογραφη της SBTi, οι δυο στοχοι για το 2035 αναπτυχθηκαν με σκοπο τη μειωση των εκπομπων
ρυπων σε βραχυπροθεσμο οριζοντα, για την αντιμετωπιση της κλιματικης αλλαγης κατα
προτεραιοτητα, και συγχρονως για να βοηθησουν τη Ford στο φιλοδοξο, μακροπροθεσμο στοχο της ουδετεροτητας του ανθρακα μεχρι το 2050:
- Μειωση απολυτων εκπομπων αεριων του
θερμοκηπιου Πεδιου 1 & 2 (Scope 1 & 2) απο τις παγκοσμιες δραστηριοτητες κατα 76% με βαση αναφορας το
ετος 2017. Το Πεδιο 1 καλυπτει αμεσες εκπομπες απο πηγες που αποτελουν ιδιοκτησια
της εταιρειας η ελεγχονται απο αυτη, ενω το Πεδιο 2 αφορα εμμεσες εκπομπες απο την
καταναλωση ενεργειας απο το δικτυο για δραστηριοτητες της. - Μειωση εκπομπων αεριων του
θερμοκηπιου Πεδιου 3 απο τη χρηση νεων
οχηματων που πωλουνται σε ολο τον κοσμο κατα 50% ανα χιλιομετρο με βαση
αναφορας το ετος 2017. Ο Πεδιο 3 περιλαμβανει μεταξυ αλλων εκπομπες ρυπων απο οχηματα
που εμπορευεται η Ford καθως και
απο τη βαση των προμηθευτων
Σεβασμος στα Ανθρωπινα Δικαιωματα
Η Ford εχει δεσμευτει στο σεβασμο των ανθρωπινων
δικαιωματων σε ολη την αξιακη αλυσιδα. Νωριτερα μεσα στο χρονια, η εταιρια δημιουργησε εναν Κωδικα Δεοντολογιας Προμηθευτων,
οπου αναφερονται οι προσδοκιες και τα στανταρντ που απαιτουνται απο τους εταιρους
της εφοδιαστικης αλυσιδας, ενω εγινε ο πρωτος Αμερικανος
κατασκευαστης αυτοκινητων που προσχωρησε στην πρωτοβουλια Initiative for Responsible Mining Assurance (IRMA) για την υπευθυνη προμηθεια πρωτων υλων που
χρησιμοποιουνται στην παραγωγη αυτοκινητων.
Επιπροσθετα, οι δραστηριοτητες της εφοδιαστικης αλυσιδας της Ford ελεγχονται απο την Responsible Business Alliance για την επιτευξη των προτυπων εταιρικης κοινωνικης ευθυνης.
Στην Ευρωπη, η Ford ειναι τωρα
βασικος εταιρος του “DRIVE Sustainability”, μιας πρωτοβουλιας των κατασκευαστων αυτοκινητων
που επιλαμβανεται ηθικων και περιβαλλοντικων θεματων καθως και ζητηματων που
αφορουν τα εργασιακα δικαιωματα σε ολα τα επιπεδα της εφοδιαστικης αλυσιδας.
Ανταποκρινομενη στην προκληση
Κατα τη διαρκεια της περασμενης χρονιας, η Ford διαδραματισε ζωτικο ρολο χρησιμοποιωντας την εμπειρια της απο τη σχεδιαση
και παραγωγη, καθως και τα υπαρχοντα εξαρτηματα οχηματων, για να βοηθησει στη
παραγωγη χιλιαδων προϊοντων ιατρικου εξοπλισμου οπως αναπνευστηρες και συστηματα καθαρισμου του
αερα, για τις αναγκες της πανδημιας COVID-19.
Μεχρι σημερα, οι εταιρεια εχει κατασκευασει σχεδον 160 εκατομμυρια μασκες
προστασιας προσωπου, πανω απο 20 εκατομμυρια ασπιδες προστασιας προσωπου, 50.000
αναπνευστηρες ασθενων με GE Healthcare και πανω απο 32.000 ηλεκτρικους αναπνευστηρες
καθαρισμου αερα σε συνεργασια με την 3M. Επιπλεον, ποσα υψους 1,13 εκατομμυριων δολαριων
διατεθηκαν σε προγραμματα ανακουφισης απο την πανδημια σε ολο τον κοσμο απο τον
φιλανθρωπικου βραχιονα της εταιρειας (Ford Fund).
Στην Ευρωπη, το Ford Fund εχει προσφερει σχεδον
500.000 δολαρια σε μη φιλανθρωπικους οργανισμους για την υποστηριξη προσπαθειων
ανακουφισης σε συνθηκες εκτακτης αναγκης, που συνδεονται μεταξυ αλλων με τη
παροχη τροφιμων, ιατρικου εξοπλισμου, προστατευτικου ρουχισμου, IT και διαδικτυακων
πορων, καθως και συμβουλευτικων υπηρεσιων. Η Ford UK μετετρεψε μια αδεια αποθηκη σε γραμμη παραγωγης
βασικων εξαρτηματων για τους 11.700 Penlon αναπνευστηρες που κατασκευαστηκαν κατα τη
διαρκεια του VentilatorChallengeUK.
«Η Ford παραμενει δεσμευμενη στην επιταχυνση της μεταβασης στην
ηλεκτροκινηση και στην επιτευξη της ανθρακικης ουδετεροτητας» δηλωσε ο Stuart Southgate, director, Sustainability, Environmental & Safety Engineering, Ford Ευρωπης. «Οι τελευταιοι δωδεκα μηνες εχουν αναδειξει περαιτερω
ποσο σημαντικο ειναι να φροντιζουμε τον κοσμο μας και ο ενας τον αλλον. Δεν
ειναι εποχη για να χαλαρωσουμε. Ειναι εποχη για δραση. Χτιζουμε το μελλον τωρα,
δημιουργωντας εναν καλυτερο κοσμο για ολους.»
Για να διαβασετε ολη την εκθεση επισκεφθειτε το συνδεσμο, sustainability.ford.com.