Με περισσοτερο στυλ, σιγουρα. Πιο σπορ, σιγουρα. Πιο σοφιστικε, σιγουρα. Με περισσοτερους κινητηρες και επιλογη ηλεκτροκινησης, επισης. Η Peugeot φερνει τη νεα γενια του δημοφιλους supermini της, του 208, με τις αλλαγες, σε σχεση με το απερχομενο μοντελο, να ειναι δραματικες.
Λιγοτερο απο εναν μηνα μετα απο την παρουσιαση, απο τη Renault, της πεμπτης γενιας του clio και λιγο πριν απο την Εκθεση Αυτοκινητου της Γενευης, η ετερη ισχυρη γαλλικη μαρκα αποκαλυπτει το δικο της supermini, καταδεικνυοντας μας οτι η συγκρουση στο B segment ειναι… προ των πυλων.
Το νεο μοντελο της Peugeot, με κωδικο ονομα Ρ21, θα διατιθεται με κινητηρες βενζινης, πετρελαιου, αλλα και επιλογη για EV. Στο λανσαρισμα, θα το δουμε εναν βενζινοκινητηρα 1,2 λιτρων, αποδοσης 75 ιππων, με πενταρι χειροκινητο κιβωτιο, εναν αποδοσης 99 ιππων, με εξαρι χειροκινητο και η πιο γρηγορη εκδοση (μεχρι το λανσαρισμα του GTi και εξαιρουμενου του EV 208) θα ειναι με 128 ιππους, με οκταρι αυτοματο κιβωτιο.
Σε ο,τι αφορα τους πετρελαιοκινητηρες, στο launch θα δουμε εναν 1,5 λιτρου diesel αποδοσης 99 ιππων με εξαρι χειροκινητο κιβωτιο, ενω η μεγαλη εκπληξη ειναι το γεγονος οτι θα διατιθεται με ηλεκτροκινητηρα, αποδοσης 136 ιππων και 260 Nm ροπης.
Σε ο,τι αφορα το ηλεκτροκινητο, το οποιο σε καποιες αγορες θα ονομαζεται GT η GT line, θα ξεχωριζει απο καποιες λεπτομερειες, οπως οι ζαντες και εναν πρασινο χρωματισμο στο λιονταρι (το σημα της Peugeot), η Peugeot του εχει φορεσει μια μπαταρια 50kwh. Η αυτονομια του θα ειναι περιπου 340 χιλιομετρα και η φορτιση ως το 80% θα μπορει να γινει σε 30 λεπτα (οκτω ωρες με φορτιστη 7,4 KW). Οι πρωτες πληροφοριες αναφερουν οτι η ηλεκτροκινητη εκδοση του 208 θα μπορει να κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε μολις 8,1 δευτερολεπτα.
Οι μπαταριες θα ειναι τοποθετημενες σε ειδικο χωρο κατω απο τον χωρο αποσκευων (εκει οπου στα 208 με κινητηρα εσωτερικης καυσης βρισκεται το ντεποζιτο) και το EV 208, οπως και ολες οι υπολοιπες εκδοσεις του, θα ειναι προσθιοκινητο. Κατι αλλο ενδιαφερον ειναι η πληροφορια που αναφερει πως η Peugeot θα παρεχει εγγυηση οτι η μπαταρια θα διατηρει το 70% της ικανοτητας της, μετα απο οκτω χρονια, η 160.000 χιλιομετρα!
Το 208 Ρ21, θα ειναι 4 cm μακρυτερο και 30 κιλα ελαφρυτερο απο αυτο που αντικαθιστα. Βασιζεται στη νεα αρχιτεκτονικη CMP (Common Modular Platform), την οποια βλεπουμε και στο τελευταιο DS 3 Crossback, ενω θα αποτελεσει επισης τη βαση για το επομενο Opel Corsa.
Το μοντελο θα ειναι αποκλειστικα πενταθυρο και, σχεδιαστικα, υιοθετει αρκετα στοιχεια απο το μεγαλυτερο \”αδελφακι\” του, το 508, ενω ο επικεφαλης της σχεδιαστικης ομαδας που το δημιουργησε, Yann Beurel, το χαρακτηριζει \”πιο φουτουριστικο, δυναμικο και νεανικο\” σε σχεση με τον προκατοχο του.
Το σχεδιαστικο μοτιβο που εχει υιοθετησει τα τελευταια χρονια η Peugeot με τις \”νυχιες\” του λιονταριου στα φωτιστικα σωματα, το βλεπουμε πλεον και στα εμπροσθια φαναρια του 208, ενω ενδιαφερον ειναι οτι θα διατιθεται και με ζαντες 17 ιντσων, καθως και με μαυρη οροφη για να κανει contrast με το χρωμα του υπολοιπου αυτοκινητου. Στο καπο, ακριβως επανω απο το λιονταρι, υπαρχει ενα ακομα σημα, που αναγραφει \”208\”, ως παραπομπη στα προηγουμενα μοντελα της μαρκας.
Στο εσωτερικο, εχουν γινει επισης μεγαλες αλλαγες, με το 208 του 2019 να χρησιμοποιει -φυσικα- το i-cockpit, κανοντας τους αντιπαλους της κατηγοριας να μοιαζουν… αρχαιοι. Ο πινακας οργανων ειναι τοποθετημενος ψηλα (ωστε ο οδηγος να τον βλεπει επανω απο τη στεφανη του τιμονιου), στο ιδιο υψος με την οθονη αφης που εχει τοποθετηθει στο κεντρο.
Και ενω θα χρησιμοποιειται οθονη αφης με επιλογη απο 5, σε 7 και 10 ιντσες, χρησιμοποιειται εν πολλοις το σχεδιαστικο μοτιβο του Peugeot 3008, με τους διακοπτες να εχουν ελαχιστοποιηθει και \”κατεβει\” λιγο πιο χαμηλα, ενω γινεται χρηση γυαλιστερων πλαστικων σε piano black και με λεπτομερειες (ψευτικου) ανθρακονηματος, δινοντας την εντυπωση πως βρισκεσαι σε hot hatch.