H M4 GTS κοιταζει αγριεμενη τη Giulia QV. \”Τι ειπατε; Τι ειπατε;\”
Ναι, ξερω. Θα πεις οτι ειναι ατοπο να συγκρινουμε ενα σενταν, με μια ειδικη εκδοση ενος κουπε που ουσιαστικα ειναι street legal version ενος αγωνιστικου, ενος πισταδικου αυτοκινητου. Ισως να ειναι ατοπο. Ισως και οχι. Γιατι εδω, μιλαμε για τη μαχη των κοσμων. Μιλαμε για πολεμο. Το Μ Division θελει \”απλα\” να διατρανωσει την ανωτεροτητα του (και να μου το θυμηθεις, οτι και η Mercedes-Benz ετοιμαζει τη δικη της απαντηση), απεναντι στην Ιουλια που τολμησε να αμφισβητησει την παντοκυριαρχια του, που ξεφτιλησε το \’Ring απο το πουθενα.
Φτερουγα, φουσκωμα, λαστιχαρες, διαχυτης και τεσσερα μπουρια απο τα οποια εξαπολυεται η κολαση. Αυτη ειναι και η μονη οψη της Μ4 GTS που μπορει να δει κανεις στο δρομο. Η οπισθια.
Περι τινος προκειται λοιπον; Προκειται για ενα μοντελο που φορα τον γνωστο υπερτροφοδοτουμενο τριλιτρο straight six, με ενα νεο συστημα ψεκασμου νερου (θα διαβασεις παρακατω γι\’ αυτο) που του χαριζει καλυτερη ψυξη και καλυτερη αποδοση: 500 λυσσασμενα αλογατα και 600Nm ροπης, επιτεθηκαν στην \”πρασινη κολαση\”, χωρις να χρειαζονται πετρελαιοφορο να τα ακολουθει, αφου η μεση καταναλωση διατηρειται στα 8.3 λιτρα/100km. Στα χαρτια, τα πρωτα 100 χαω ερχονται σε μολις 3,8 δευτερολεπτα και η τελικη φτανει τα 305.
Η M4 GTS ειναι (φυσικα) πισωκινητη και η δυναμη στελνεται στον σωστο αξονα απο ενα αυτοματο επταταχυτο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη M DCT με το συστημα Drivelogic. Φυσικα φοραει ενεργο ηλεκτρονικο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης και αναρτηση Μ coilover με τη δυνατοτητα ρυθμισης για καλυτερη προσαρμογη στην εκαστοτε πιστα, ενω για το φρεναρισμα, αντι για αγκυρες, φορεθηκαν τα πιο λειτουργικα carbon κεραμικα δισκοφρενα.
Κλασικη τελειοτητα BMW στο εσωτερικο της Μ4 GTS
Η Μ4 GTS, απο την οποια θα κατασκευαστουν μολις 700 κομματια, δεν ειναι μονο ενα \”μηνυμα\”. Ειναι ενα επετειακο μοντελο (για τα 30 χρονια της Μ3) και ενας προαγγελος των τεχνολογιων που θα υιοθετησει η BMW στο μελλον. Δεν χρειαζονται πολλα λογια. Μας τα λεει η BMW: \”Η BMW M4 Concept GTS, συνεχιζει την παραδοση ειδικων εκδοσεων BMW M3 που εχουν ηδη θριαμβευσει με τη μορφη των BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) και BMW M3 CRT (2011). Τεχνολογια εξελιγμενη σε αγωνιστικο περιβαλλον, αυξημενη ισχυς, δεσμευση στη σχεδιαση ελαφρου βαρους και περιορισμενος αριθμος παραγωγης εχουν διασφαλισει ασυναγωνιστες επιδοσεις σε συνδυασμο με μια εντονα συναισθηματικη και αποκλειστικη οδηγικη εμπειρια γι’ αυτα τα κορυφαια μοντελα του ειδους τους.
Σκαφες, roll cage και ξερο ψωμι
«Ενω η BMW M4 Coupe συνδυαζει τελεια ενα αγωνιστικο DNA και απεριοριστη καθημερινη χρηστικοτητα, η BMW Concept M4 GTS αντιπροσωπευει μια αποκλειστικη ειδικη εκδοση με ισχυρη συναισθηματικη απηχηση που δινει εμφαση στις τεχνολογιες αιχμης και εστιαζει το ενδιαφερον της στην αγωνιστικη πιστα», εξηγει ο κ. Frank van Meel, Προεδρος Δ. Σ. της BMW M GmbH. «Παρα τις εξαιρετικες της ικανοτητες στην πιστα, πληροι ολες τις προδιαγραφες για χρηση στο δρομο. Μιλαμε για μια αγωνιστικη τεχνολογια δρομου με την πραγματικη εννοια του ορου».
Η BMW Concept M4 GTS εχει να επιδειξει νεες τεχνολογιες οι οποιες μελλοντικα θα κανουν ντεμπουτο σε ενα νεο μοντελο μαζικης παραγωγης. Η BMW Concept M4 GTS διαθετει το καινοτομο συστημα ψεκασμου νερου το οποιο εχει ηδη προσφερει σημαντικη αυξηση ισχυος και ροπης στη BMW M4 που κανει χρεη Αυτοκινητου Ασφαλειας στο MotoGP. Επιπλεον, η BMW Concept M4 GTS εχει πισω φωτα τεχνολογιας OLED (οργανικων φωτοδιοδων) που διαμορφωνει μια εντελως νεα εμφανιση στο σκοταδι\”.
Η BMW Concept M4 GTS βασιζεται στη δυναμικη και συναισθηματικη χρηση φορμων της BMW M4 Coupe. Εν τουτοις, αναγνωριζεται αμεσα σαν μια ειδικη εκδοση μοντελου υψηλων επιδοσεων, οπου η καθε λεπτομερεια εξυπηρετει ενα σκοπο. Το μηχανικα ρυθμιζομενο εμπρος splitter και το πισω φτερο – και τα δυο απο ανθρακονημα – διασφαλιζουν τελεια αεροδυναμικη ισορροπια και επιτρεπουν την προσαρμογη της BMW Concept M4 GTS για ατομικες αγωνιστικες πιστες και για χρηση στο δρομο. Ενα ακομα παραδειγμα της σχολαστικης εμμονης των μηχανικων στη σχεδιαση ελαφρου βαρους ειναι το καπο απο CFRP (πλαστικο ενισχυμενο απο ανθρακονημα), που μειωνει το βαρος και το κεντρο βαρους του αυτοκινητου ακομα περισσοτερο. Μια φαρδια εμπρος εισαγωγη βελτιστοποιει τη ροη αερα και ελαχιστοποιει την ανωση στον εμπρος αξονα. Η δυναμικη και αποκλειστικη παρουσια της BMW Concept M4 GTS τονιζεται απο την εξωτερικη μεταλλικη αποχρωση Frozen Dark Grey, με πινελιες Acid Orange στο εμπρος splitter που δημιουργει μια αισθητη αντιθεση. Οι ελαφριες, σφυρηλατες ζαντες ελαφρου κραματος σε στυλ 666 M φερουν επισης μια πινελια Acid Orange. Οι τροχοι 9.5 J x 19 (εμπρος) και 10.5 J x 20 (πισω) εφοδιαζονται με ελαστικα Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 μπροστα, 285/30 R20 πισω).
Τα διαφορετικα ελαστικα εμπρος /πισω υποστηριζουν ιδανικα τα ξεχωριστα, δυναμικα χαρακτηριστικα της BMW Concept M4 GTS. Η BMW Concept M4 GTS μπορει να παραγγελνεται με υβριδικους τροχους CFRP προαιρετικα. Αυτοι θα διατιθενται για πρωτη φορα σε μοντελο μαζικης παραγωγης της BMW M GmbH, συμβαλλοντας σημαντικα στη μειωση των μη αναρτωμενων και περιστρεφομενων μαζων.
Και τι ειναι το συστημα ψεκασμου νερου ρε μπαρμπα;
Ο κινητηρας της BMW Concept M4 GTS εφοδιαζεται με το ιδιο, καινοτομο συστημα ψεκασμου νερου που εχει αυξησει αισθητα την ισχυ και ροπη του BMW M4 MotoGP Safety Car.
Με το συστημα ψεκασμου νερου που λανσαριστηκε απο την BMW M GmbH, οι μηχανικοι χρησιμοποιουν τη φυσικη ιδιοτητα του νερου κατα την εξατμιση να απορροφα την απαιτουμενη ενεργεια απο το περιβαλλον. Το νερο ψεκαζεται στην πολλαπλη εισαγωγης με τη μορφη λεπτου σπρεϊ. Οταν το νερο εξατμιζεται, η εισαγωγη αερα ψυχεται σημαντικα. Σαν αποτελεσμα, η θερμοκρασια τελικης συμπιεσης στο θαλαμο καυσης – και επομενως η ταση του κινητηρα για κρουστικη καυση – μειωνεται με αποτελεσμα να χρησιμοποιει υψηλοτερη πιεση υπερπληρωσης και αυξημενη προπορεια ψεκασμου.
Αυτη η τεχνολογια διασφαλιζει αυξηση στην ισχυ και τη ροπη και ταυτοχρονα μειωνει τη θερμικη καταπονηση των εξαρτηματων που σχετιζονται με τις επιδοσεις, κατι που αυξανει τη σταθεροτητα και αντοχη του υπερτροφοδοτουμενου κινητηρα. Επομενως, η BMW Concept M4 GTS φερνει την τεχνολογια υψηλων επιδοσεων απευθειας απο την αγωνιστικη πιστα στο δρομο.
Οι υψηλες δυνατοτητες επιδοσεων του υπερτροφοδοτουμενου, εξακυλινδρου εν σειρα κινητηρα απαιτουν ενα πολυ προηγμενο συστημα θερμικης διαχειρισης για τον ιδιο τον κινητηρα και τις περιφερειακες μοναδες. Για τη διασφαλιση βελτιστων θερμοκρασιων λειτουργιας σε ολες τις συνθηκες, η M GmbH εχει εξελιξει ενα ακρως πρωτοποριακο και αποδοτικο συστημα ψυξης. Αυτο αποτελειται απο ενα κυριο ψυγειο και μερικα προσθετα ψυγεια για τα κυκλωματα υψηλων και χαμηλων θερμοκρασιων, το κιβωτιο και τον υπερσυμπιεστη ωστε οι θερμοκρασιες να παραμενουν σταθερες. Οι υπερσυμπιεστες ψυχονται μεσω ενος εμμεσου εναλλακτη θερμοτητας, με την υποστηριξη μιας προσθετης ηλεκτρικης αντλιας νερου.