Ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της Ferrari
H SF90 Stradale, ειναι μια φρεσκια προσεγγιση απο τη μερια της Ferrari, απο διαφορες αποψεις. Δεν ειναι μονο η πιο δυνατη Ferrari παραγωγης, αλλα και η πρωτη plug-in hybrid Ferrari στην ιστορια της εταιρειας. Επισης ειναι η πρωτη φορα στην ιστορια της εταιρειας, που το μοντελο – ναυαρχιδα ειναι V8 και οχι V12. Με 3 ηλεκτροκινητηρες, το νεο Human – Machine Interface και μια πιο performance oriented εκδοση, ειναι το μοντελο που ανοιγει ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της εταιρειας.
Ενας πολυβραβευμενος V8 και 3 ηλεκτροκινητηρες συγκρατουν τη καρδια της SF90
Μετα τη LaFerrari, η SF90 Stradale ειναι η δευτερη Ferrari που φερει ενα συστημα υβρικης τεχνολογιας. Κεντρικη θεση στο μηχανικο συνολο, εχει ο V8, με τους 3 ηλεκτροκινητηρες, να καλυπτουν τα \”κενα\” και να λειτουργουν ως επιπλεον ισχυ, για τις καλυτερες δυνατες επιδοσεις.
Ο V8, ο οποιος απεσπασε για 4η συνεχομενη χρονια φετος, το βραβειο του καλυτερου κινητηρα επιδοσεων, αναβαθμιστηκε και διαφοροποιηθηκε ελαφρως, κανοντας τον ακομη ισχυροτερο και αποδοτικοτερο. Με αλλαγες στο σχεδιασμο του θαλαμου καυσης, του συστηματος ψεκασμου καυσιμου και αϋξηση του κυβισμου του κατα 80cc, ο F154 της SF90, αποδιδει την ιπποδυναμη – ρεκορ στη κατηγορια του, της ταξης των 780 ιππων και των 800Nm ροπης, στις 6000σαλ.
Οι 3 ηλεκτροκινητηρες, 2 εμπρος (1 ανα τροχο) και ο 1 πισω, αποτελουν την ηλεκτρικη καρδια της SF90. Οι δυο εμπρος, μπορουν να λειτουργησουν ειτε αυτοτελως, κανοντας την κινηση της SF90 πληρως ηλεκτρικη, για μια διαδρομη 25 χιλιομετρων, με μεγιστη ταχυτητα τα 135 χιλιομετρα/ωρα (μη παραβιαζουμε και σε ηλεκτρικη κινηση το οριο ταχυτητας) με τη μπαταρια πληρως φορτισμενη. Λειτουργουν επισης ως μεσο που κινει το αυτοκινητο προς τα πισω, μιας και το νεο κιβωτιο, δεν εχει σχεση για την οπισθεν. Ο 3ος κινητηρας, ειναι τοποθετημενος μεταξυ του V8 και του κιβωτιου ταχυτητων και λειτουργει με την λογικη του KERS, οπως γινεται και στη LaFerrari.
Στην SF90, η Ferrari τοποθετει και το νεο 8ρι, αυτοματοποιημενο χειροκινητο κιβωτιο της, το οποιο ειναι κατα 3,5 εκατοστα χαμηλοτερο, συμβαλοντας σε μια πιο χαμηλη τοποθετηση, γεγονος που βοηθα την κατανομη βαρους και την περαιτερω χαμηλωση του κεντρου βαρους. Το νεο κιβωτιο, εχει και στις 8 σχεσεις, νεα κλιμακωση, προκειμενου να ειναι πιο οικονομικη η οδηγηση σε ηπιους ρυθμους, αλλα και ο κινητηρας να βρισκεται παντα στο σωστο ευρος στροφων οταν η οδηγηση πραγματοποιειται σε πιο γρηγορους ρυθμους. Περαν του οτι ειναι συνολικα 10 κιλα ελαφρυτερο με το αντιστοιχο 7ρι της 488 που αντικαθιστα, εχει μειωσει το χρονο μιας πληρους αλλαγης συμπλεξης απο τα 300ms που κανει το 7ρι στη 488 Pista, στα 200ms.
Οσο αφορα τις επιδοσεις, το 0-100 πραγματοποιειται σε 2.5 δευτερολεπτα, ενω στα 6.7 η SF90 εχει ηδη αγγιξει τα 200 χιλιομετρα/ωρα. Ακρως εντυπωσιακοι αριθμοι…
Η αεροδυναμικη συναντα το design, με το αποτελεσμα να ειναι εκπληκτικο
Η Ferrari ειχε παντα ενα δικο της μοναδικο τροπο, να εντυπωσιαζει. Οι γραμμες της ηταν παντα κομψες, αλλα νευρικες. Και παντα μελετημενες, μεχρι τη τελευταια λεπτομερεια. Ετσι ειναι και στην SF90. Ολο το αυτοκινητο ειναι σχεδιασμενο γυρω απο τη λειτουργικοτητα, με τη κομψοτητα ωστοσο να μην ειναι απουσα. Ο σχεδιασμος, εχει ως βαση αυτων της 360, με το σχεδιο βεβαια, να εχει βελτιστοποιηθει αεροδυναμικα, προκειμενου αφενος να εξυπηρετει τις αναγκες της αεροδυναμικης στο κομματι της αεροδυναμικης συμπεριφορας του αυτοκινητου, αλλα και τις αναγκες της ψυξης, τοσο του V8, οσο και του υβριδικου συστηματος.
Για πρωτη φορα, η Ferrari τοποθετει εμπρος φωτα, τεχνολογιας Matrix LED και τεχνολογια ενεργων δυναμικων μερων, αναλογη με το ALA της Lamborghini. Μεσα απο διαφορα flaps, τα οποια ανοιγουν και κλεινουν η αλλαζουν τη γωνια προσπτωσης του αερα, κανουν την SF90 απο βελτιστα αεροδυναμικη με τη μικροτερη δυνατη αεροδυναμικη αντισταση κατα την επιταχυνση, ως πληρως μη αεροδυναμικη, κατα την επιβραδυνση. Το πιο εντυπωσιακο ειναι οταν το αυτοκινητο εχει κατα πλατος διαφορετικη αεροδυναμικη αντισταση, οταν παιρνει στροφες, εντεινοντας την αντισταση στο μεσα μερος, με τροπο αναλογο με αυτο του Torque Vectoring, πραγμα που βοηθαει τη SF90 να παιρνει τις στροφες οχι μονο ταχυτερα, αλλα και πολυ πιο σταθερα.
Ενα πλαισιο, που ξεπερναει καθε αλλο μεχρι σημερα
Με τα 270 επιπλεον κιλα του υβριδικου συστηματος και το νεο τροπο κινησης και μεταδοσης, η Ferrari επρεπε να προσαρμοσει και το πλαισιο της SF90 αναλογα, προκειμενου να μπορεσει να εκμεταλευτει στο επακρο τις δυνατοτητες του αεροδυναμικου σχεδιασμου και του μηχανικου συνολου της Stradale.
Για αυτο, σχεδιασε ενα εντελως νεο πλαισιο, τεχνολογιας multi-material, αποτελουμενο δηλαδη απο διαφορα υλικα και οχι αποκλειστικα αλουμινιου η carbon. Κατα αυτο το τροπο οχι μονο μειωνει το συνολικο του βαρος, αλλα το κανει 20% πιο ακαμπτο απο αυτο της 488 Pista, γεγονος που συμβαλει σημαντικα στην συνολικη οδηγικη συμπεριφορα του αυτοκινητου.
Ενα νεο cockpit, για να απολαυσει κανεις την SF90
Μια, ας ειμαστε ειλικρινης, ανανεωση του εσωτερικου σχεδιασμου, ηταν αλλη μια ευχαριστη εκπληξη που εφερε η Ferrari στην SF90. Το εσωτερικο εχει πλεον ανασχεδιασμενο τιμονι, πινακα οργανων και συστημα εξαερισμου. Το τιμονι, που εχει γινει πλεον σημα – κατατεθεν στις Ferrari, φερει πλεον πληκτρα αφης με haptic feedback και οπως βλεπουμε, στα αριστερα βρισκονται τα \”κλασσικα\” πληκτρα, ενω στη δεξια μερια, υπαρχει ενα touchpad, για ευκολοτερη εναλλαγη μεταξυ των προβαλομενων πληροφοριων σε καθε μια απο τις δυο μεριες της οθονης. Στο κατω μερος, πλεον υπαρχει ο επιλογεας για το προγραμμα λειτουργιας των κινητηρων.
Η οθονη του πινακα οργανων, ειναι κυρτη, 16 ιντσων, με το στροφομετρο, παραδοσιακα στο κεντρο και δεξια και αριστερα, οπως και στα προηγουμενα μοντελα, υπαρχουν οι επιμερους οθονες που προβαλουν τις πληροφοριες σχετικα με το συστημα ψυχαγωγιας, τις πληροφοριες για το αυτοκινητο και στα δεξια, προβαλεται ο χαρτης και η πλοηγηση.
Το συστημα κλιματισμου εχει αποκτησει πλεον και αυτο πληκτρα αφης, ενω επανασχεδιαστηκαν και οι αεραγωγοι, δινοντας συνολικα μια ανανεωμενη και φρεσκια εικονα σε ολο το εσωτερικο, το οποιο ουσιαστικα απο τη 458 μεχρι και την F8 Tributo, ειχε υποστει μικρα facelift και ειχε ερθει η ωρα για μια πιο ριζικη αλλαγη, οπως και εγινε.
Και μια \”ειδικη\” εκδοση, για τους πιο ανησυχους οδηγους
Για οποιον εχει οδηγικες ανησυχιες, η Ferrari φροντισε να δημιουργησει μια εκδοση, προσανατολισμενη σε αυτο το κοινο. Η εκδοση αυτη, ονομαζεται Assetto Fiorano, και φερει σημαντικες διαφορες σε διαφορα σημεια, που δινουν ενα ακομη καλυτερο αποτελεσμα, αν το απλο, δεν \”φτανει\” για καποιους (και γιατι να μη παρει κανεις την πιο hardcore αν υπαρχει, οταν προκειτια να την αξιοποιησει, ετσι δεν ειναι ;).
Στην Assetto Fiorano, εχουν τοποθετηθει τα ηλεκτροροϊκα αμορτισερ εμπνευσμενα τεχνολογικα απο τις αγωνιστικες 488, κατασκευης της Multimatic, καθως υπαρχει και εκτενης χρηση carbon (πορτες και ολο το underbody) αλλα και τιτανιου (ελατηρια, πληρες συστημα εξατμισης), τα οποια συνολικα μειωνουν το βαρος της SF90 κατα 30 κιλα.
Τα κερασακι στη τουρτα, ειναι τα ειδικα σχεδιασμενα Michelin Pilot Cup 2, με πιο μαλακη γομα, με λιγοτερες χαραξεις σε σχεση με αυτη της συμβατικης εκδοσης, που βελτιωνουν σε μεγαλο βαθμο τις επιδοσεις στο στεγνο.
Η μεγαλη επιστροφη – αλλαγη
Φαινεται πως η SF90 Stradale, ειναι το μοντελο που οχι μονο ανοιγει ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της εταιρειας, αλλα θα τη φερει και παλι στη κορυφη της κατηγοριας της, με διαφορα, απο τον ανταγωνισμο. Αναμενουμε με μεγαλη προσμονη τα συγκριτικα. Το μονο σιγουρο ειναι πως η Ferrari παει παλι το πηχη ψηλα. Πολυ ψηλα…