Πριν απο δυο χρονια, στο Σαλονι Αυτοκινητου του Ντουμπαϊ, γνωρισαμε το Devel Sixteen. Ενα πρωτοτυπο hypercar, του οποιου οι κατασκευαστες υποσχονταν οτι θα ειναι το δυνατοτερο και γρηγοροτερο αυτοκινητο παραγωγης του πλανητη. Με 5.000 ιππους, 0-100 σε μολις 1,8 δευτερολεπτα και τελικη 560 χιλιομετρα την ωρα, μας ελεγαν. Φυσικο ηταν, ολοι οσοι ακουσαν αυτα τα νουμερα, να γελασουν δυνατα.
Και αφου ολοι πιστεψαμε οτι το hypercar που μας παρουσιαστηκε στο Ντουμπαϊ ηταν τοσο αληθινο οσο και η Κοκκινοσκουφιτσα, το ξεχασαμε. Η εκδικηση ομως, ειναι ενα πιατο που τρωγεται κρυο. Οι κατασκευαστες του Devel Sixteen επανηλθαν με το βιντεο της πρωτης δυναμομετρησης. Και με τις πρωτες λεπτομερειες για τον κινητηρα. Ικανες, να μας κανουν να ζαλιστουμε:
Ειναι λιγο υπερβολικο οταν το βλεπεις απο πισω. Λιγο. ΛΙΓΟ. Επισης, το μεσαιο φως του φρενου, πρεπει να παει ψηλα. Να με προσλαβουν να τους μαθω δυο τρια πραγματακια που ξερω.
Το μοτερ ειναι χωρητικοτητας 12,3 λιτρων, με 81mm Quad Turbo (ναι, ειναι τετρατουρμπο), με 16 κυλινδρους σε διαταξη V. Εχει 32 βαλβιδες τιτανιου και η δυναμη του υπολογιζεται \”ανω των 5000 ιππων\”. Ο κατασκευαστης του κινητηρα, η STEVE MORRIS ENGINES, τονιζει οτι τον εχει δοκιμασει επιτυχως στην καθημερινη χρηση και οτι δεν ειναι δυο V8 κολλημενοι (σε εσενα παει αυτο, Bugatti), αλλα ενας, απο την αρχη φτιαγμενος V16.
Τα αποτελεσματα της δυναμομετρησης που βλεπεις στο βιντεο (παρακατω) ειναι:
4515 ιπποι @6900 rpm, 36 psi c16 (το δυναμομετρο δεν μπορουσε να αντεξει δυναμη ανω των 4515 hp)
3519 ροπη @6600 rpm, 36 psi
3002 ιπποι @6900 rpm, 20 psi (σε mode καθημερινης χρησης, με συμβατικη βενζινη)
2407 ροπη @6400 rpm, 20 psi
Με αυτα τα νουμερα, λεει η STEVE MORRIS ENGINES, εχουμε μπροστα μας:
-Τον δυνατοτερο κινητηρα που φτιαχτηκε ποτε για αυτοκινητο παραγωγης
-Τον δυνατοτερο κινητηρα που φτιαχτηκε ποτε για να δουλευει με απλη βενζινη
-Τον πρωτο και μοναδικο V16 Quad Turbo κινητηρα για αυτοκινητο παραγωγης
Εαν αναρωτιεσαι, ετσι ειναι το εσωτερικο του Devel Sixteen. Δεν θα μου το δωσουν τεστ; Θα δεις τι θα γραψω για την ποιοτητα των πλαστικων του.
Καλα ειναι ολα αυτα, αν και 5.000 ιππους δεν ειδαμε ακομα. Ειναι εντυπωσιακο το γεγονος οτι υπαρχει (θα υπαρχει δηλαδη) αυτοκινητο που θα γελαει με την ιπποδυναμη μιας Veyron, η ακομα καλυτερα μιας Chiron. Και, αν δεν σε πειραζει που εμφανισιακα, ειναι σαν F-16 που επαιρνε στεροειδη και επεσε μεσα στον αντιδραστηρα της Φουκουσιμα, αυτο δεν ειναι το μοναδικο προβλημα.
Για εσενα που χαρακτηρισες καποτε μια εξατμιση, η μια αεροτομη \”υπερβολικη\”, ο Αραβας σου εχει την απαντηση, με κατι διακριτικο, που δεν θα τραβαει τα βλεμματα στην καθημερινη χρηση.
Το προβλημα ειναι το πως θα βγει αυτη η δυναμη στο δρομο. Αν θα μπορει να παταει για να επιταχυνει οπως φανταζονται και θελουν οι κατασκευαστες του. Αν θα καταφερει να κερδισει τη φυση και να βγαλει αυτη την τελικη ταχυτητα. Και, οταν τη βγαλει, αν θα μπορει να σταματαει. Οπως επισης, αν θα ειναι ενα all round hypercar, η μια αχρηστη μηχανη επιδειξης, δεδομενου οτι στην επιταχυνση και στην τελικη στην ευθεια, θα υπαρχουν πολλα dragster που θα μπορουν να το ταπεινωσουν.
Παντως εδω, μπορεις να δεις τη δυναμομετρηση του συγκεκριμενου κινητηρα, που ηδη πολλοι θα τον θελουν για να τον βαλουν κατω απο το καπο τους.
Ενδιαφερον θα ειναι να δουμε και την αυτονομια και την καταναλωση του, ακομα και στο \”καθημερινο mode\” των… μολις 3.002 ιππων. Γιατι; Να σημειωσουμε, κλεινοντας, οτι στην τελικη της, η Veyron εχει μεση καταναλωση στην πολη 37,2 λιτρα τα 100 χιλιομετρα, ενω αν οδηγεις σε τελικη, θα καταναλωσεις τα 100 λιτρα του ρεζερβουαρ σε 10 λεπτακια. Ενω η ενεργεια που καταναλωνει ο 16,4 λιτρων κινητηρας της, θα μπορουσε να ζεστανει 10 οικογενειες τον χειμωνα. Αλλα, να μη λεμε τρελες κουβεντες, γιατι ειναι τρελοι αυτοι οι Αραβες…