Πολλα σεναρια επεσαν στο τραπεζι, πολλες \”διαρροες\” διακινηθηκαν, ομως, τελικα, ο \”θησαυρος\” (που μονο… θησαυρος δεν ειναι) για τα τελη κυκλοφοριας, αποδεικνυεται \”ανθρακες\”. Κι αυτο γιατι, οπως φαινεται, εαν δεν αλλαξει κατι δραματικο, τα τελη κυκλοφοριας για τα νεοτερης τεχνολογιας αυτοκινητα, θα παραμεινουν αμεταβλητα, ενω θα υπαρξουν μικρες μειωσεις για τα παλιοτερα, μεγαλου κυβισμου ΙΧ.
Ο Συνδεσμος Εισαγωγεων Αντιπροσωπων Αυτοκινητων (ΣΕΑΑ), με ανακοινωση του, τονιζει οτι ελαβε τη διαβεβαιωση του Υπουργειου Οικονομικων οτι ενοψει της προετοιμασιας των ειδοποιητηριων για τα τελη κυκλοφοριας των οχηματων του 2018, που θα καταβληθουν ως τις αρχες του επομενου ετους, \”τα τελη κυκλοφοριας για τα νεοτερα αυτοκινητα θα παραμεινουν αμεταβλητα\”.
Το Υπουργειο Οικονομικων ευελπιστει οτι η μειωση των τελων σε παλιοτερα, μεγαλου κυβισμου αυτοκινητα, θα οδηγησει πολλους ιδιοκτητες στο να τα ξαναβγαλουν στην κυκλοφορια, αρα και να πληρωσουν τελη κυκλοφοριας
Οπως εξηγει ο Συνδεσμος, η διατηρηση του εσοδου του τακτικου προϋπολογισμου των 1,1 δις ευρω δεν επιτρεπει μεταβολες, πλην ορισμενων μειωσεων σε παλαια, μεγαλου κυβισμου αυτοκινητα, για τα οποια η εμπορικη αξια εχει μειωθει δραματικα και αναγκαζει τους ιδιοκτητες τους να τα διατηρουν σε ακινησια («καταθεση πινακιδων»). Συνεπως, η μειωση στα τελη για τις πιο πανω κατηγοριες αναμενεται να ισορροπηθει απο την αρση ακινησιων και οχι απο αυξησεις σε αλλα οχηματα.
Παντως, δοθεισης της ευκαιριας, ο ΣΕΑΑ ριχνει και τη \”σποντα\” του, εκφραζοντας τη διαφωνια του για την -εστω και μικρη- μειωση των τελων για τα παλια αυτοκινητα, ζητωντας εμμεσως να δοθουν κινητρα για την αντικατασταση του κυκλοφορουντα στολου με νεοτερης τεχνολογιας. Ο Συνδεσμος εξηγει οτι \”δεν ειναι απολυτως ορθη η μειωση των τελων κυκλοφοριας που ισχυει για τα παλαιοτερα αυτοκινητα (πχ. για τα προ του 2000), καθως τα υπεργηρα οχηματα ρυπαινουν κατα πολυ περισσοτερο και ειναι συνηθως κακα συντηρημενα, αρα και ανασφαλη\”.
Και συνεχιζει: \”Παντου στην ΕΕ, τα παλαιοτερα αυτοκινητα υποκεινται σε υψηλοτερα τελη, ωστε να οδηγουνται σταδιακα εκτος κυκλοφοριας. Στη χωρα μας συμβαινει δυστυχως το αντιθετο, καθως η φορολογια χρησης (τελη κυκλοφοριας, τεκμηρια κλπ) μειωνεται η και μηδενιζεται με την ηλικια.
Αποτελεσμα ειναι η χωρα να κατακλυζεται απο εισαγομενα μεταχειρισμενα επιβατικα, κυριως πετρελαιοκινητα Euro 3 η και παλαιοτερα (ητοι δεκαετιας και πλεον), που διωχνουν οι ευρωπαϊκες πολεις και συνηθως πωλουνται ως νεωτερα, με «γυρισμενα χιλιομετρα», ως «καλα και φθηνα», γεγονος που προφανως δεν μπορει να ισχυει\”.