Η νεα Porsche Panamera συνδυαζει περισσοτερο απο καθε αλλη φορα δυο εκ διαμετρου αντιθετα χαρακτηριστικα: τις επιδοσεις ενος αυθεντικου sport αυτοκινητου και την ανεση ενος πολυτελους τετραθεσιου και τετραπορτου, ταχυτατου επιβατικου.
Στην πραγματικοτητα μιας Panamera, τα φαινομενικως αντιθετα, στην ουσια ταυτιζονται: Εδω εχουμε ενα αυτοκινητο Gran Turismo που –σε σχεση με αυτο της πρωτης γενιας- εχει ανασχεδιαστει πληρως.
Η δευτερη γενια της Panamera εξελιχθηκε με στοχο να γινει το συμβολο των απολυτων επιδοσεων στην πολυτελη κατηγορια.
Σε αυτη την πορεια μετασχηματισμου, η Porsche βελτιωσε συστηματικα τη φιλοσοφια της Panamera, προσφεροντας ενα ταχυτατο τετραπορτο, τετραθεσιο sedan, που ομοιο του δεν υπαρχει.
Οι κινητηρες και τα κιβωτια ταχυτητων εχουν ανασχεδιαστει, η αναρτηση εχει τελειοποιηθει, ενω η φιλοσοφια των ενδειξεων και των χειριστηριων της προσαρμοστηκε στις απαιτησεις του μελλοντος.
Η νεα Panamera διευρυνει τα ορια αναμεσα στον κοσμο των καθαροαιμων sport αυτοκινητων και τον κοσμο των ανετων executive sedan μεγαλων αποστασεων, με μερικα μοναδικα χαρακτηριστικα, οπως η ενεργητικη τετραδιευθυνση, η ενεργη αντισταθμιση των πλευρικων μετατοπισεων και η αεραναρτηση με τρεις θαλαμους.
Οπτικα, η μοναδικη φιλοσοφια αυτης της μεγαλης Porsche αναδεικνυεται με τον πιο ευδιακριτο τροπο: Προκειται αναμφιβολα για μια Panamera, οσο και για ενα sport αυτοκινητο, με μακριες, δυναμικες αναλογιες, και μια τυπικη σχεδιαστικη γραμμη 911, που «φωναζει απο μακρυα» οτι προκειται για Porsche και τιποτε αλλο.
Στη νεα Panamera, το γνωριμο εσωτερικο της Porsche εχει αναπροσαρμοστει στις απαιτησεις του αυριο. Στις μαυρες επιφανειες και τις διαδραστικες ενδειξεις συνδυαζεται η σαφης και διαισθητικη διεπαφη του οδηγου –χρηστη που παραπεμπει σε smartphone και tablet, με ολες τις πρακτικες απαιτησεις για τον ελεγχο του αυτοκινητου.
Οι κλασσικοι, συμβατικοι διακοπτες και τα συμβατικα οργανα εχουν μειωθει σημαντικα. Εχουν αντικατασταθει με οθονες αφης και ενδειξεις που διαμορφωνονται ανεξαρτητα, χαρακτηριστικα που πρωταγωνιστουν στο νεο προηγμενο cockpit της Porsche – με προφανη οφελη τοσο για τον οδηγο, οσο και για τον συνοδηγο και τους πισω επιβατες. Παρα τη σημαντικα μεγαλυτερη γκαμα συστηματων επικοινωνιας, ανεσης και υποβοηθησης, η χρηση και ο χειρισμος των διαφορων λειτουργιων γινεται πλεον με πιο σαφη και διαισθητικο τροπο. Με το Προηγμενο cockpit της Porsche, ο αναλογικος κοσμος μετασχηματιζεται στο ψηφιακο παρον της κινητικοτητας, αφηνοντας ομως χωρο για το παθος: Το στροφομετρο, -για παραδειγμα- που δεσποζει κεντρικα στον πινακα οργανων, αποτελει φορο τιμης στην Porsche 356 A του 1955.
Νεοι κινητηρες V6 και V8 biturbo με αφθονη ισχυ και γεματο ηχο
Η Porsche παντα εντυπωσιαζε σε πολλους τομεις και περαν της καθαρης ισχυος, των κινητηρων. Η αποδοτικοτητα ειναι εξισου σημαντικος παραγων, στην συνολικη εικονα ενος αυτοκινητου. Για να αναβαθμιστει η συνταγη αυτη σε νεα επιπεδα, ολοι οι κινητηρες της Panamera δευτερης γενιας εχουν ανασχεδιαστει. Εχουν γινει πιο ισχυροι, ενω ταυτοχρονα προσφερουν καλυτερη οικονομια καυσιμου και μειωμενες εκπομπες ρυπων.
Υπαρχουν διαθεσιμοι, τρεις κινητηρες biturbo με συστημα αμεσου ψεκασμου: στην Panamera Turbo, την Panamera 4S και την Panamera 4S Diesel.
Ολοι τους – περιλαμβανοντας για πρωτη φορα και τον πετρελαιοκινητηρα – μπορουν να συνδυαστουν με ενα συστημα μονιμης τετρακινησης, καθως και με το νεο 8ταχυτο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη (PDK).
Η Panamera Turbo διαθετει εναν βενζινοκινητηρα V8 που αποδιδει 550 ιππους, ενω η Panamera 4S εξοπλιζεται με εναν βενζινοκινητηρα V6 440 ιππων.
Στην Panamera 4S Diesel, ενας κινητηρας V8 422 ιππων προσφερει δυναμη και περαν αυτης, τερατωδη, μεγιστη ροπη στρεψης στα 850 Nm.
Ενα πολυτελες sedan καταλληλο και για την αγωνιστικη πιστα
Ακολουθωντας την ευρυτερη φιλοσοφια της νεας Panamera, η αναρτηση συνδυαζει επισης την ανεση στις μεγαλες αποστασεις ενος πολυτελους sedan με τα χαρακτηριστικα αποδοσης της αναρτησης μιας 911. Αυτο επιτυγχανεται συμπληρωνοντας την εντυπωσιακη βασικη διαταξη με προαιρετικα, πρωτοποριακα συστηματα, οπως η προσαρμοζομενη αεραναρτηση με τεχνολογια τριων θαλαμων, η οποια διαθετει και ηλεκτρονικο ελεγχο των αμορτισερ (PASM), το αναβαθμισμενο συστημα δυναμικου ελεγχου πλαισιου PDDC Sport με λειτουργια κατανομης ροπης (PTV Plus) και ενεργη σταθεροποιηση πλευρικων μετατοπισεων, καθως και ενα νεο ηλεκτρομηχανικο συστημα διευθυνσης. Το συστημα ολοκληρωμενου ελεγχου της αναρτησης 4D Chassis Control αναλυει και συγχρονιζει ολα τα επιμερους συστηματα της αναρτησης σε πραγματικο χρονο, βελτιστοποιωντας τις επιδοσεις της νεας Panamera στον δρομο. Η Porsche φερνει επισης την ακριβεια του συστηματος διευθυνσης και το κρατημα που διαθετουν τα σπορ αυτοκινητα στην κατηγορια των αυτοκινητων Gran Turismo, με την ενεργητικη τετραδιευθυνση στον πισω αξονα, η οποια επισης αποτελει νεο χαρακτηριστικο και εχει προσαρμοστει απο την 918 Spyder και την 911 Turbo. Η αποδοση των φρενων εχει επισης βελτιωθει.
Νεα γενια συστηματων υποβοηθησης
Η Panamera εξοπλιζεται με πολλα συστηματα υποβοηθησης στον βασικο και τον προαιρετικο της εξοπλισμο, συστηματα που διευκολυνουν την οδηγηση και την κανουν πολυ ασφαλεστερη. Στα σημαντικοτερα νεα συστηματα περιλαμβανεται ενα συστημα υποβοηθησης της ορατοτητας τη νυχτα, που χρησιμοποιει μια θερμικη καμερα για να ανιχνευει ανθρωπους η και μεγαλα ζωα, εμφανιζοντας μια εγχρωμη προειδοποιητικη ενδειξη στον πινακα οργανων. Με το προαιρετικο νεο συστημα προβολεων LED matrix 84 σημειων, φωτιζονται για λιγο οι ανθρωποι που τυχον βρισκονται περα απο το οπτικο πεδιο της μεσαιας σκαλας εφοσον ειναι μεσα στον ηλεκτρονικα υπολογιζομενο διαδρομο οδηγησης, ετσι ωστε ο οδηγος να μπορει να αντιδρα ακομα πιο αμεσα. Το νεο συστημα νυχτερινης ορατοτητας ειναι ενα απο τα συστηματα υποβοηθησης που συμβαλλουν στην εκ των προτερων αποφυγη κρισιμων καταστασεων. Το νεο συστημα Porsche InnoDrive, με προσαρμοζομενο συστημα διατηρησης ταχυτητας, παρεχει πληροφοριες για μια ιδιαιτερα μεγαλη αποσταση στο δρομο. Με βαση δεδομενα απο το συστημα πλοηγησης και ενδειξεις απο αισθητηρες ρανταρ και βιντεο, υπολογιζει και ενεργοποιει τους βελτιστους ρυθμους επιταχυνσης και επιβραδυνσης, καθως και τις επιλογες σχεσεων για τα επομενα τρια χιλιομετρα. Για τον υπολογισμο αυτον, αυτο το συστημα, το οποιο λειτουργει ως συγκυβερνητης, λαμβανει υπ\’ οψιν του στροφες, ανηφορες η κατηφορες, καθως και ορια ταχυτητας.
Οι νεοι κινητηρες: περισσοτερη ισχυς, μεγαλυτερη αποδοτικοτητα στην καταναλωση καυσιμου
Νεοι, ισχυροι και αποδοτικοι: οι υπερτροφοδοτουμενοι κινητηρες V6 και V8 της Panamera. Και ολοι τους μοιραζονται ενα ιδιαιτερο σχεδιαστικο χαρακτηριστικο, το οποιο στην ορολογια των μηχανικων ονομαζεται \”με τις ζεστες πλευρες προς τα μεσα\”. Αυτο σημαινει οτι οι υπερσυμπιεστες των νεων κινητηρων της Panamera ενσωματωνονται κεντρικα μεσα στο V της καθε σειρας κυλινδρων. Απο αυτην την κεντρικη τοποθετηση των υπερσυμπιεστων προκυπτουν σημαντικα οφελη: Οι κινητηρες εχουν πιο συμπαγεις διαστασεις, με αποτελεσμα να μπορουν να τοποθετηθουν χαμηλοτερα. Αυτο, με τη σειρα του, επιδρα θετικα στο κεντρο βαρους του αυτοκινητου. Χαρη στις μικρες αποστασεις αναμεσα στους δυο υπερσυμπιεστες και τους θαλαμους καυσης, η αποκριση του γκαζιου ειναι αμεση. Η αποκριση του κινητηρα μπορει να αυξηθει ακομα περισσοτερο, χρησιμοποιωντας τον Διακοπτη Προγραμματος Λειτουργιας με το κουμπι Sport Response. Ο Διακοπτης Προγραμματος Λειτουργιας, ο οποιος παρουσιαστηκε για πρωτη φορα στην Porsche 918 Spyder, ειναι ενας περιστροφικος δακτυλιος στο τιμονι, ο οποιος χρησιμοποιειται διαισθητικα και μπορει να ενεργοποιησει ενα απο τα τεσσερα προγραμματα οδηγησης (Normal, Sport, Sport Plus η Individual).Στο κεντρο του διακοπτη βρισκεται το Sport Response. Αρκει ενα πατημα του, για να απελευθερωθει η πληρης ισχυς της Panamera.
Απο τη σειρα μοντελων, η Panamera Turbo ειναι αυτη με τον ισχυροτερο βενζινοκινητηρα. Αυτος ο τετραλιτρος κινητηρας V8 biturbo αποδιδει 550 ιππους (στις 5.750 σ.α.λ.) και μεγιστη ροπη 770 Nm (απο τις 1.960 εως τις 4.500 σ.α.λ.). Διαθετει κατα 30 ιππους περισσοτερη ισχυ απ\’ ο,τι το προηγουμενο μοντελο, ενω η μεγιστη ροπη του εχει αυξηθει κατα 70 Nm.
Ο οκτακυλινδρος κινητηρας επιταχυνει την Panamera Turbo εως τα 100 χλμ./ωρα σε 3,8 δευτερολεπτα, ενω με το πακετο Sport Chrono ο χρονος αυτος δεν ξεπερνα τα 6,3 δευτερολεπτα. Η τελικη ταχυτητα αγγιζει τα 306 χλμ./ωρα. Προκειται για εντυπωσιακες τιμες, οι οποιες δειχνουν ποσο ευκολα κινει ο κινητηρας αυτος την Panamera, καθως η αναλογια ισχυος προς βαρος ειναι μολις 3,6 χλγρ./ιππο. Αυτες οι εκπληκτικες τιμες επιδοσεων ερχονται σε αντιθεση με τις χαμηλοτερες μεικτες τιμες καταναλωσης καυσιμου, οι οποιες, στα 9,4 – 9,3 λ./100 χλμ., ειναι εως και κατα 1,1 λ./100 χλμ. μειωμενες σε σχεση με το προηγουμενο μοντελο (Νεος Ευρωπαϊκος Κυκλος Οδηγησης η NEDC). Οι τιμες αυτες αντιστοιχουν σε εκπομπες CO2 214-212 γρ./χλμ.
Η Porsche χρησιμοποιει πολυσυνθετους υπερσυμπιεστες τυπου \”twin-scroll\” για την παροχη συμπιεσμενου αερα στους θαλαμους καυσης του κινητηρα V8.
Οι δυο υπερσυμπιεστες, οι οποιοι περιστρεφονται με αντιθετη φορα μεταξυ τους, παραγουν μεγιστες τιμες ροπης απο τις πολυ χαμηλες στροφες του κινητηρα. Η Panamera Turbo ειναι επισης η πρωτη Porsche που διαθετει το νεο συστημα προσαρμοζομενου ελεγχου κυλινδρων στον κινητηρα της.
Στη λειτουργια με μερικο φορτιο, το συστημα μετατρεπει προσωρινα, και χωρις αυτο να γινεται αντιληπτο, τον οκτακυλινδρο κινητηρα σε τετρακυλινδρο. Ετσι μειωνεται η καταναλωση καυσιμου εως και κατα 30%, αναλογα με τη ζητηση ισχυος στις φασεις λειτουργιας με τεσσερις κυλινδρους.
Ο κινητηρας 2,9 λιτρων V6 biturbo της Panamera S αποδιδει μεγιστη ισχυ 440 ιππων (δηλ. 20 ιππους περισσοτερους απ\’ ο,τι το προηγουμενο μοντελο). Η ισχυς αυτη ειναι ηδη διαθεσιμη στις 5.640 σ.α.λ., λιγο πανω δηλαδη απο την ονομαστικη ταχυτητα περιστροφης του κινητηρα. Απο τις 1.750 εως τις 5.500 σ.α.λ., ο νεος εξακυλινδρος κινητηρας αποδιδει 550 Nm (30 Nm περισσοτερα).
Η Panamera 4S μπορει να φτασει τα 100 χλμ./ωρα μολις σε 4,4 δευτερολεπτα (4,2 δευτερολεπτα με το προαιρετικο πακετο εξοπλισμου Sport Chrono). Με τελικη ταχυτητα 289 χλμ./ωρα, και αυτη η Porsche πλησιαζει το χαρακτηριστικο οριο των 300 χλμ./ωρα. Η μεικτη καταναλωση καυσιμου στον κυκλο NEDC δεν υπερβαινει τα 8,2 – 8,1 λ./100 χλμ. (186-184 γρ./χλμ. CO2). Σε συγκριση με την Panamera 4S της πρωτης γενιας, η τιμη αυτη αντιστοιχει σε εξοικονομηση καυσιμου εως και 1,0 λ./100 χλμ., η 11%.
Οπως και ο οκτακυλινδρος κινητηρας της Panamera Turbo, ο εξακυλινδρος κινητηρας της Panamera 4S διαθετει επισης μπεκ αμεσου ψεκασμου καυσιμου που ειναι τοποθετημενα στον θαλαμο καυσης.
Η τοποθετηση αυτη, προσφερει βελτιστη καυση, μεγιστη αποδοτικοτητα και πολυ καλη αποκριση του κινητηρα. Η 4S και η Turbo χαρακτηριζονται επισης απο τον εξαιρετικα γεματο και αυθεντικο τους ηχο.
Η νεα Panamera διατιθεται και με εναν νεο οκτακυλινδρο πετρελαιοκινητηρα, ο οποιος για πρωτη φορα συνδυαζεται με συστημα μονιμης τετρακινησης.
Αυτος ο πετρελαιοκινητηρας, ο ισχυροτερος που εχει τοποθετηθει σε αυτοκινητο παραγωγης Porsche μεχρι σημερα, αποδιδει 422 ιππους (στις 3.500 σ.α.λ.) και μια τεραστια ροπη που φτανει τα 850 Nm – η οποια ειναι σταθερη απο τις 1.000 εως τις 3.250 σ.α.λ. Με τελικη ταχυτητα 285 χλμ./ωρα, η Porsche Panamera 4S Diesel ειναι σημερα το ταχυτερο αυτοκινητο παραγωγης με πετρελαιοκινητηρα στον κοσμο.
Το Gran Turismo φτανει τα 100 χλμ./ωρα σε 4,5 δευτερολεπτα (4,3 δευτερολεπτα με το προαιρετικο πακετο εξοπλισμου Sport Chrono). Η τιμη αυτη ερχεται σε αντιθεση με τη μεικτη καταναλωση καυσιμου, η οποια ειναι μολις 6,8-6,7 λ./100 χλμ. (178-176 γρ./χλμ. CO2).
Ο πετρελαιοκινητηρας διαθετει δυο υπερσυμπιεστες τοποθετημενους στο κεντρο του. Οντας common-rail με μεγιστη πιεση ψεκασμου 2.500 bar, διαθετει συστημα διαδοχικης υπερπληρωσης. Ετσι, ο κινητηρας μπορει να λειτουργει σαν να εχει εναν η δυο υπερσυμπιεστες, αναλογα με τις απαιτησεις. Στις χαμηλες εως μεσαιες στροφες, ολοκληρο το ρευμα καυσαεριων διοχετευεται αποκλειστικα μεσα απο τον εναν απο τους δυο υπερσυμπιεστες, γεγονος που αυξανει την αποκριση του γκαζιου. Ο δευτερος υπερσυμπιεστης, ο οποιος κατα το αρχικο διαστημα παραμενει ανενεργος, ενεργοποιειται μονο οταν ο κινητηρας φτασει η ξεπερασει τις 2.700 σ.α.λ. Και οι δυο υπερσυμπιεστες διαθετουν τουρμπινα μεταβλητης γεωμετριας (VTG) – μια τεχνολογια που ειναι ηδη γνωστη απο την 911 Turbo.
Λεπτομερειες του νεου σχεδιασμου: ακομη πιο δυναμικες αναλογιες
Με την παρουσιαση των μοντελων της δευτερης γενιας, η δυναμικοτητα του αμαξωματος της Panamera επισης εγινε πιο εντονη.
Η νεα Panamera εχει μηκος 5.049 χλστ. (+34 χλστ.), πλατος 1.937 χλστ. (+6 χλστ.) και υψος 1.423 χλστ. (+5 χλστ.). Παρα τη μικρη αυξηση του υψους, το τετραπορτο αυτοκινητο δειχνει πολυ χαμηλοτερο και μακρυτερο. Αυτο προκυπτει κυριως χαρη στο μειωμενο υψος πανω απο το πισω μερος της καμπινας επιβατων (εχει μειωθει κατα 20 χλστ.), ενω το εσωτερικο υψος εχει διατηρηθει σε καλα επιπεδα. Ετσι αλλαζει εντελως η συνολικη εικονα του αυτοκινητου. Το μεταξονιο εχει αυξηθει κατα 30 χλστ. και πλεον φτανει τα 2.950 χλστ., με αποτελεσμα και με τον τροπο αυτο να αυξανονται οι αναλογιες του αυτοκινητου. Οι μπροστινοι τροχοι μεταφερθηκαν πιο μπροστα, με αποτελεσμα να μειωθει ο εμπρος προβολος και να μεγαλωσει ακομα περισσοτερο η λεγομενη «διασταση γοητρου», δηλαδη η αποσταση απο την κολωνα Α εως τον μπροστινο αξονα. Ο πισω προβολος ειναι μακρυτερος, προσδιδοντας στο αυτοκινητο μια πιο δυναμικη εμφανιση.
Το πλατος της Panamera αυξηθηκε μολις κατα 6 χλστ., ομως το αυτοκινητο δειχνει κατα αρκετα εκατοστα φαρδυτερο. Η εντυπωση αυτη δημιουργειται απο χαρακτηριστικα οπως η εισαγωγη αερα σε σχημα Α, η οποια εκτεινεται προς τις πλευρες και δημιουργει εναν εντελως νεο σχεδιασμο του μπροστινου μερους. Ταυτοχρονα, μια οριζοντια μπαρα που εχει σχεδιαστει με ακριβεια στη μασκα του ψυγειου τονιζει το πλατος του αυτοκινητου. Το καπο σε σχημα βελους πανω απο τον κινητηρα ενισχυει αυτο το οπτικο εφε, κανοντας το αυτοκινητο να δειχνει ακομα πιο μακρυ και χαμηλωμενο σε σχεση με το παρελθον – χαρη στα εντονα περιγραμματα του θολου του κινητηρα, οι γραμμες του οποιου πλεον φτανουν μεχρι το εσωτερικο του προφυλακτηρα. Το χαμηλοτερο μπροστινο μερος μπορεσε να επιτευχθει χαρη στις νεες, συμπαγεις διαστασεις των κινητηρων. Στη αριστερη και τη δεξια μερια του θολου του κινητηρα, το καπο ενωνεται με ακριβεια με τα τονισμενα μπροστινα φτερα – ενα κλασικο σχεδιαστικο χαρακτηριστικο της Porsche. Η εμφανιση των προβολεων LED επισης αποπνεει σιγουρια. Διαθετουν φωτα ημερας LED τεσσαρων σημειων που διατιθενται σε τρεις εκδοσεις.
Το νεο περιμετρικο αμαξωμα, δηλαδη το καπο του κινητηρα, το καπο του χωρου αποσκευων, η οροφη και τα φτερα, ειναι κατασκευασμενο αποκλειστικα απο αλουμινιο και τονιζει περισσοτερο απο ποτε τη σιλουετα ενος σπορ αυτοκινητου, χαρη στη δυναμικη γραμμη της οροφης. Στο πισω μερος, η γραμμη της οροφης γινεται η χαρισματικη γραμμη της Porsche που διακοσμει ολα τα κουπε μοντελα της μαρκας.
Δυο προσεκτικα σχεδιασμενες αιχμες στην πλευρικη γραμμη της οροφης δινουν την οπτικη αισθηση οτι το κεντρο βαρους της σιλουετας ειναι χαμηλοτερα. Η εμφανιση των πλευρικων παραθυρων επισης εχει ανασχεδιαστει: η οπτικα συνεχης τους επιφανεια, μαζι με τις γραμμες της στο πισω αμαξωμα, δημιουργει μια στυλιστικη συγγενεια με την Porsch 911. Η τρισδιαστατη εμφανιση χαρακτηριζει τις πορτες και τα φτερα, οπου το φως που πεφτει τυχαια στις κυρτες και τις καμπυλες επιφανειες δημιουργει μια μυωδη ενταση. Αναποσπαστα χαρακτηριστικα του σχεδιασμου ειναι και οι θυριδες εξαγωγης αερα πισω απο τους μπροστινους τροχους. Τα φουσκωμενα ακρα των θολων των τροχων επισης αποπνεουν δυναμισμο. Οι μεγαλοι θολοι φιλοξενουν τους τροχους με ζαντες αλουμινιου των 19 ιντσων (4S/4S Diesel), των 20 ιντσων (Turbo) η των (προαιρετικα) 21 ιντσων.
Το γεγονος οτι η Panamera ειναι ενα τετραπορτο coupé και οχι ενα συμβατικο sedan γινεται ξεκαθαρο κοιτωντας το αυτοκινητο κυριως απο το πισω μερος. Τα εντυπωσιακοτερα στοιχεια που χαρακτηριζουν το αμαξωμα ειναι αναμφιβολα τα τρισδιατατα πισω φωτα LED με ενσωματωμενα φωτα φρενων τεσσαρων σημειων. Τα πισω φωτιστικα σωματα ενωνονται με μια στενη λωριδα LED. Ολα τα στοιχεια αυτα δημιουργουν μαζι μια αμεσα αναγνωρισιμη εικονα του αυτοκινητου τη νυχτα. Ενσωματωμενη με ενιαιο και κομψο τροπο στο καπο του χωρου αποσκευων, το οποιο διαθετει λειτουργια αυτοματου ανοιγματος και κλεισιματος στον βασικο εξοπλισμο, η εκτεινομενη πισω αεροτομη εχει πλεον το χρωμα του αμαξωματος. Στην Panamera Turbo, η αεροτομη επισης διαχωριζεται καθως εκτεινεται, αποκτωντας ετσι μεγαλυτερη επιφανεια. Στο ακρο του κατω μερους του αμαξωματος πισω υπαρχει ενας διαχυτης, στη δεξια και την αριστερη πλευρα του οποιου ενσωματωνονται οι ανοξειδωτες διπλες αποληξεις της εξατμισης. Η Panamera 4S και η 4S Diesel διαθετουν στρογγυλες αποληξεις, ενω στην Panamera Turbo οι αποληξεις της εξατμισης εχουν τραπεζοειδες σχημα.
Φιλοσοφια οδηγησης Porsche – μια λογικη που βασιζεται στο μελλον
Ο σχεδιασμος του εσωτερικου της νεας Panamera ειναι εντελως νεος. Σε πολλα σημεια, επιφανειες αφης αντικαθιστουν τα κλασικα μηχανικα κουμπια, ενω διαφορες οθονες υψηλης αναλυσης γινονται ενα με το εσωτερικο. Στην κατηγορια των πολυτελων salοon, η ψηφιοποιηση του εσωτερικου των αυτοκινητων Porsche, η οποια ξεκινησε με την 918 Spyder, εχει φτασει στο επομενο σταδιο εξελιξης με την Panamera, λαμβανοντας τη μορφη του νεου Προηγμενου Κοκπιτ Porsche. Απο τη χαμηλη θεση του καθισματος που συναντα κανεις σε ολα τα σπορ αυτοκινητα, ο οδηγος βλεπει οχι μονο το συναρπαστικο θεαμα που προσφερουν τα φτερα και ο θολος του κινητηρα, αλλα και δυο οθονες 7 ιντσων που βρισκονται ακριβως στην ευθεια των ματιων του, ετσι ωστε να επιτυγχανεται ιδανικη εργονομια. Αναμεσα στις δυο αυτες οθονες βρισκεται το στροφομετρο, το οποιο παραμενει αναλογικο. Στο μεταξυ, στην κονσολα του επιλογεα σχεσεων αναμεσα στον οδηγο και τον συνοδηγο κυριαρχει η οθονη αφης 12,3 ιντσων του Συστηματος Διαχειρισης Επικοινωνιων (PCM) της επομενης γενιας. Ο οδηγος και ο συνοδηγος μπορουν να διαμορφωνουν την οθονη αυτη ξεχωριστα. Το συστημα PCM περιλαμβανει: πλοηγηση online, τις online λειτουργιες του Porsche Connect, ενσωματωση smartphone μεσω Apple Car Play και ενα νεο συστημα φωνητικου ελεγχου που δεχεται εντολες σε φυσικη γλωσσα. Η περιοχη του συστηματος PCM – με την τελευταιας τεχνολογιας οθονη υψηλης αναλυσης – μεταφερεται αρμονικα στην κεντρικη κονσολα, φιλοσοφιας \”black panel\”, οπου βρισκεται ο επιλογεας του κιβωτιου ταχυτητων PDK. Ενας νεος πινακας ελεγχου με διακοπτες αφης στην κεντρικη κονσολα επιτρεπει τον διαισθητικο ελεγχο διαφορων λειτουργιων. Ακομα και τα πτερυγια του κεντρικου αεραγωγου ρυθμιζονται ηλεκτρικα απο διακοπτες αφης. Οι πισω επιβατες μπορουν να ελεγχουν τις λειτουργιες του κλιματισμου και του συστηματος infotainment χρησιμοποιωντας ενα προαιρετικο συστημα τετραζωνικου ελεγχου του κλιματισμου.
Επιπλεον, η Porsche Panamera προσφερει τη μεγαλυτερη ευελιξια στη διαταξη των καθισματων απο οποιοδηποτε μοντελο της πολυτελους κατηγοριας, καθως οι πλατες των πισω καθισματων διαιρουνται σε αναλογια 40:20:40, προσφεροντας μεγιστη πρακτικοτητα στην καθημερινη χρηση (χωρητικοτητα χωρου αποσκευων: απο 495 εως 1.304 λιτρα). Διαφορα στοιχεια του προαιρετικου εξοπλισμου, οπως η πανοραμικη ανακλινομενη ηλιοροφη, τα καθισματα με συστημα μασαζ, ο ατμοσφαιρικος φωτισμος και ενα υψηλης ποιοτητας ηχοσυστημα 3D της Burmester, αναβαθμιζουν την ανεση της Panamera σε εντελως νεα επιπεδα.
Panamera Turbo: μεικτη καταναλωση καυσιμου 9,4 – 9,3 λ./100 χλμ., αστικος κυκλος: 12,9 – 12,8 λ./100 χλμ., υπεραστικος κυκλος: 7,3 – 7,2 λ./100 χλμ. Εκπομπες CO2: 214 – 212 γρ./χλμ. – κατηγορια αποδοτικοτητας (Γερμανια): D.
Panamera 4S: μεικτη καταναλωση καυσιμου 8,2 – 8,1 λ./100 χλμ., αστικος κυκλος: 10,2 – 10,1 λ./100 χλμ., υπεραστικος κυκλος: 6,8 – 6,7 λ./100 χλμ. Εκπομπες CO2: 186 – 184 γρ./χλμ. – κατηγορια αποδοτικοτητας (Γερμανια): C.
Panamera 4S Diesel: μεικτη καταναλωση καυσιμου 6,8 – 6,7 λ./100 χλμ., αστικος κυκλος: 7,9 λ./100 χλμ., υπεραστικος κυκλος: 5,9 – 5,8 λ./100 χλμ. Εκπομπες CO2: 178 – 176 γρ./χλμ. – κατηγορια αποδοτικοτητας (Γερμανια): B.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }