Η «συνταγη» που χρησιμοποιησε η ιαπωνικη φιρμα για την εξελιξη του BRZ (το εξελιξε απο κοινου με την Toyota, η οποια το ονομαζει GT86), στην πραξη δειχνει οτι οι ανθρωποι που το δημιουργησαν, ειχαν στο μυαλο τους μονο ενα πραγμα: Οχι φανφαρες, οχι πολυτελειες, οχι σουπερ τεχνολογιες που τελικα προσθετουν μονο βαρος, οχι τσιγκουνιες, οχι εξωφρενικες επιδοσεις, αλλα μονο ο,τι μπορει να κανει τον ιδιοκτητη του BRZ ευτυχισμενο. Η πισω κινηση, η ιδανικη κατανομη βαρους και το μοτερ- διαμαντι ειναι τα συστατικα αυτης της ευτυχιας…
Λιτο- περιεκτικο
Αν μπορεσα να πω κατι απο το πρωτο λεπτο της συμβιωσης μου με το BRZ, ειναι πως δεν ειναι φλυαρο. Στην ουσια, βρισκεται το ειναι του. Εξωτερικα, ειναι μυωδες, σπορ, επιθετικο, ομως ισορροπημενο. Καμπυλες και ρεουσες γραμμες, ξεκινουν απο το επιθετικο ρυγχος και διατρεχουν ολο το αμαξωμα. Χωρις υπερβολες, αλλα και χωρις να κρυβει αυτο που ειναι, το ομορφο κουπε καταληγει σε αυτο που θα μπορουσε κανεις να χαρακτηρισει «ομορφα οπισθια». Στα οποια φυσικα κυριαρχουν οι δυο ευμεγεθεις, νικελωμενες αποληξεις της εξατμισης, τα ομορφα φαναρια και η διακριτικη αεροτομη. Ολα αυτα, στο –χαρακτηριστικο- μπλε χρωμα της Subaru δημιουργουν ενα ωραιο οπτικο αποτελεσμα.
Και μεσα; Το εσωτερικο ειναι πραγματικα η… χαρα του petrolhead. Εδω, την παρασταση κλεβουν τα, επενδεδυμενα με αλκανταρα bucket με την κοκκινη ραφη και οχι μονο. Το μικρο, αλλα εντελως καθετα τοποθετημενο (ο,τι πιο βολικο για… drift) τριακτινο τιμονι, το καντραν με το τεραστιο στροφομετρο, το «σπαρτιατικο» ταμπλο που σε αγκαλιαζει, τον κοντο λεβιε με τις δερματινες ραφες, τα νικελ ποδοστηρια και, κυριως, το χειροφρενο που ειναι διπλα στο χερι σου. Εδω, δεν υπαρχουν περιττες ανεσεις. Υπαρχουν μηνυματα για fun…
Στο δρομο
Αρκετα με αυτα ομως. Αυτο το οποιο ειναι το BRZ, το δειχνει στο δρομο. Ο διλιτρος boxer με τα 200 αλογα κανει εναν ηχο που στοιχειωνει τις νυχτες σου, στα ψηλα, γλυκο και αθορυβο στα χαμηλα και, σιγουρα, μπορει να κινησει πολυ γρηγορα το BRZ. Τα πρωτα 100 χιλιομετρα ανα ωρα ερχονται σε 7,6 δευτερολεπτα και η τελικη του φτανει τα 226. Ομως αυτο, δεν ειναι καθολου το νοημα.
Το νοημα ειναι ο τροπος που αυτο το αυτοκινητο μπορει να σου φτιαχνει τη διαθεση, μετατρεπομενο σε ενα toy για ενα… big boy. Το «μυστικο» του fun to drive χαρακτηρα του, κρινεται στη ιδανικη κατανομη βαρους που εχει το BRZ (53/47 εμπρος/πισω).
Αυτη ακριβως η κατανομη, εκτος απο μνημειωδη οδικη συμπεριφορα, χαριζει (κυριως) απειρες ωρες χαρας με την ουρα του BRZ. Οταν απεμπλεκεις εντελως το ηλεκτρονικο προγραμμα ευσταθειας, πατωντας το κουμπι VSC Sport, το οποιο στην πρωτη «σκαλα» σου επιτρεπει να παρεις μικρες γωνιες, αρχιζεις να παιζεις με την ουρα. Και εκει, αρχιζει το παρτυ για τα μεγαλα αγορια.
Η πορτα της ευτυχιας, ορθανοιχτη μπροστα σου |
Με το βυθισμα του δεξιου πενταλ, η ουρα του BRZ αρχιζει να γυρνα, επιτρεποντας σου να driftαρεις, οπου, οπως, οποτε και για οσο επιλεξεις. Τοσο ακριβες («ξυραφι») ειναι το τιμονι του BRZ, τοσο καλο ειναι το στησιμο του, που «σημαδευεις» με τα δυο «νευρα» επανω απο τα εμπρος φαναρια (τα οποια βλεπεις απο τη θεση σου) και γυριζεις με την ουρα να προσπαθει να σε… προσπερασει.
Το ωραιο ομως, ειναι οτι το αυτοκινητο αυτο μπορει να σου χαρισει αφθονη πλαγιολισθηση χωρις κοπο. Το σεταρισμα του αυτοκινητου ειναι τετοιο που μπορεις να προκαλεσεις υπερστροφη, ειτε με φρενο, ειτε με αποτομο αφημα του συμπλεκτη σε κατεβασμα, ειτε με «τιμονιες» σε συνδυασμο μ’ ενα πατα – ασε στο γκαζι. Οποιο τροπο και αν επιλεξεις, το πισω μερος ξεκολλαει προοδευτικα, βοηθωντας σε να ξεκινησεις μια απολαυστικη πλαγιολισθηση.
Αυτο βεβαια, δεν ειναι ολο. Το Subaru BRZ δεν ειναι ικανο να χαριζει μονο χαμογελα αλλα και συγκινησεις. Το σκληρο στησιμο του, η πολυ καλη πληροφορηση απο το τιμονι και τα πενταλ (φτιαγμενα ωστε να κανεις ευκολα «μυτη- τακουνι»), η ιδανικη θεση οδηγησης, το ακριβεστατο εξαρι κιβωτιο και ο ηχος του πανω απο τις 6.000 rpm του δινουν μια αισθηση καθαροαιμου. Και αυτη ειναι η εκπληξη. Οσο σε προκαλει να το πας με το πλαϊ, αλλο τοσο σε εκπλησσει με τη συμπεριφορα του οταν θες να κινηθεις γρηγορα. Η Subaru αλλωστε, ξερει πως να σε κανει να αισθανθεις οτι εισαι μεσα στα WRC της.
Αξιζει;
Παρατηρησε που εχει το χειροφρενο. Επισης παρατηρησε ποσο καθετα ειναι τοποθετημενο το τιμονι |
Το BRZ δεν ειναι ανετο. Δεν εχει touch panel αλλα ενα στεροφωνικο με ρετρο καταβολες. Οι δυο πισω θεσεις του ειναι υποτυπωδεις. Δεν ειναι το οικονομικοτερο της αγορας (πετυχαμε ως και 8,9 lt/100 km, ομως με το ποδι στο πατωμα δεν «ρουφαει» υπερβολικα). Ειναι γρηγορο, αλλα δεν εχει επιδοσεις supercar. Κοστιζει 34 χιλιαρικα (34.050 ευρω με αποσυρση). Τα αξιζει;
Bonus: Η αφεντομουτσουναρα μου εισβαλλει στη μπλε μηχανη της ευτυχιας |
Μπορω να πω οτι αξιζει πολλα περισσοτερα απ’ οσο κοστιζει. Αν και στην πραγματικοτητα, η ευτυχια δεν μπορει να μετρηθει σε ευρω. «Κουμπωνοντας» στη θεση οδηγησης και πατωντας το start button, θελεις δε θελεις, στο προσωπο σου ζωγραφιζεται το χαμογελο. Δε σε νοιαζει η ανεση, σε νοιαζει να μην τελειωσει η διαδρομη. Δεν σε νοιαζει η μουσικη, σε νοιαζει η μελωδια που παραγουν οι εξατμισεις. Δεν σε νοιαζει η καταναλωση και η ταχυτητα, σε νοιαζει να μην τελειωσει η εμπειρια της σπορ οδηγησης. Και ειναι και ο θαυμασμος που προκαλει σε petrolheads και μη, χωρις να ειναι κραυγαλεο. Δεος απο αυτους που ξερουν, θαυμασμος απο αυτους που δεν ξερουν. Αυτο το αυτοκινητο, θα το αγοραζα χωρις δευτερη σκεψη και μπορω να καταλαβω γιατι γραφεται με χρυσα γραμματα στις σελιδες της αυτοκινησης…