Σημερα, εχω στα χερια μου την πιο περιζητητη, ισως, εκδοση του Qashqai για τη χωρα μας: Diesel, αυτοματο και δικινητο (προσθιοκινητο), το 1,6 dci CVT ειναι… πολλα σε ενα. Απο την πρωτη γνωριμια με το Qashqai λοιπον, πηρα μια αισθηση της «συνταγης» των Ιαπωνων για ενα best seller.
«Σκυλι»
Το μοντελο της Nissan προδιαθετει απο την πρωτη ματια γι’ αυτο που ειναι. Εχει μοντερνα και δυναμικη σχεδιαση που αρεσει, τοσο εξω, οσο και μεσα. Δεν ειναι υπερβολη να πω οτι η διαφορα σε σχεση με την προηγουμενη γενια (την οποια βρηκα αρκετα συντηρητικη) ειναι χαωδης. Σχεδιαστικα, διαθετει ισχυρες καμπυλες, καθαρες γραμμες και περιπλοκες λεπτομερειες, ενω το ανασηκωμενο καπο με τις μυωδεις λεπτομερειες στα ακρα και πανω απο τους θολους δινουν αυτη την «αεροδυναμικη» και συγχρονη εμφανιση.
Στα… παντα του, το Qashqai ειναι πιο «φρεσκο» και σιγουρα πολλα levels πανω σε ποιοτητα, εξοπλισμο κ.α. Αρκει αυτο ομως για να το κανει best seller; Σιγουρα οχι.
Εν αρχη, λοιπον, ην το κοστος συντηρησης. Τα Nissan εχουν τη φημη του «δε σπαει- δε χαλαει». «Ακουραστα σκυλια», τα λενε τα Nissan οι επαγγελματιες, μεταξυ τους. Ως πρωην κατοχος ενος μοντελου της ιαπωνικης φιρμας που επι 17 χρονια δεν μου εβγαλε ουτε μια ζημια (!), παρα τη σκληρη χρηση που υπεστη, εχω ιδια γνωση της «παραδοσης» για την οποια μιλα μεταξυ αλλων η Νικ. Ι. Θεοχαρακης. Και, σε βεβαιωνω, αγαπητε αναγνωστη, οτι αν δεν με γονατιζαν τα τελη κυκλοφοριας για ενα 17χρονο αμαξι που ειχε την \”ατυχια\” να ειναι διλιτρο, ακομα θα το ειχα. Και το Qashqai δειχνει να ακολουθει αυτο το δρομο. Στιβαρο και χωρις υπερβολες, δινει την αισθηση πως ειναι ικανο για μια ζωη χωρις πονοκεφαλους.
Αλλα δεν ειναι μονο αυτη η αισθηση. Οι Ιαπωνες εχουν καταφερει να δημιουργησουν ενα αυτοκινητο με αριστη ηχομονωση, αριστη ποιοτητα κυλισης και ευχαριστο περιβαλλον. Ακομα και στον χωματοδρομο, η τον πιο κακοτραχαλο δρομο, το Qashqai διατηρει υψηλα τα στανταρ της ανεσης με την οποια μετακινει τους επιβατες του.
Τα μαλακα πλαστικα και γενικοτερα η ποιοτητα κατασκευης στο εσωτερικο δινουν την αισθηση μοντελου premium κατηγοριας. Αυτο, σε συνδυασμο με τον εξοπλισμο του μοντελου της δοκιμης μας, την ευμεγεθη touch screen στο κεντρο του ταμπλο και τα αλλα «καλουδια», επιτεινουν την εντυπωση οτι επιβαινεις σε ενα κατα πολυ ακριβοτερο αυτοκινητο.
Στο ιδιο πνευμα, οι χωροι τοσο για τους εμπρος οσο και για τους πισω επιβατες ειναι επαρκεστατοι, ενω και ο πισω αποθηκευτικος χωρος θα «βολεψει» χωρις κανεναν πονοκεφαλο τις αποσκευες μιας οικογενειας, η μιας παρεας. Πολυ πρακτικος μου αποδειχθηκε στην πραξη ο διπλος «κρυμμενος» αποθηκευτικος χωρος κατω απο το «πατωμα» του πορτ μπαγκαζ.
Στο κεντρο του ταμπλο δεσποζει μια εγχρωμη οθονη αφης, απο την οποια εχει κανεις προσβαση στο ηχοσυστημα, το συστημα πλοηγησης, τη συνδεση του τηλεφωνου, μεσω Bluetooth, ακομα σε online εφαρμογες οπως το facebook, μεσα απο ενα πραγματικα απλο και κατανοητο interface, που δεν ταλαιπωρει το χρηστη με το χειρισμο του, ουτε και απαιτει ιδιαιτερο χρονο εξοικειωσης. Προκειται για ενα απο τα πιο ευχρηστα και ολοκληρωμενα συστηματα που υπαρχουν στην αγορα, ανεξαρτητως κατηγοριας. Αυτο αλλωστε ειναι και το target ολων των κατασκευαστων.
Στο δρομο
Θα περιμενε κανεις οτι με την «εξτρα» στιβαροτητα που εχει αποκτησει το Qashqai ο 1.600αρης diesel και το αυτοματο κιβωτιο θα το εκαναν αργο. Κι ομως. Εαν πιεστει, το Qashqai σε κανει να αναρωτιεσαι εαν οι μηχανικοι ειχαν στην ακρη του μυαλου τους και το… σπορ του πραγματος. Κινειται πολυ σβελτα, εκμεταλλευομενο τα περισσευματα ροπης του κινητηρα και, δεν ειναι υπερβολη να πει κανεις οτι σε επιταχυνση απο σταση «δειχνει δοντια».
Αυτο που αξιζει ευφημη μνεια ωστοσο, ειναι το κιβωτιο. Στην αυτοματη λειτουργια, δουλευει οπως ενα αυτοματο κιβωτιο κανοντας smooth αλλαγες, με γνωμονα την οικονομια και την ανεση. Στη γρηγορη οδηγηση ομως και οταν το βαλεις στο χειροκινητο mode, το Xtronic προσομοιωνει τη λειτουργια ενος συμβατικου 6αριου κιβωτιου. Ακους και βλεπεις δηλαδη, τις στροφες να κατεβαινουν στις αλλαγες. Ετσι λοιπον, με ενα τοσο καλο κιβωτιο, αναρωτιεμαι γιατι να ανακατευω εναν λεβιε στην κινηση της πολης (επειδη μ\’ αρεσει, προφανως).
Ομοιως καλο ειναι γενικοτερα το πατημα του Qashqai στο δρομο. Παρα την καταφανεστατη ρυθμιση της αναρτησης με γνωμονα την ανεση, στους γρηγορους ρυθμους, το αυτοκινητο μεταμορφωνεται και παιρνει εναν χαρακτηρα… sport SUV. Στην πραξη αυτο σημαινει πολυ καλο κρατημα, χωρις μεγαλες κλισεις και κυματισμους, ακομα και στις υψηλες ταχυτητες. Οταν πιεστει, στα ανοιχτα κομματια γατζωνει στο δρομο και ακολουθει την πορεια που του χαραζεις με το ακριβεστατο τιμονι, δειχνοντας σου οτι τα ορια του ειναι πολυ ψηλα.
Στα κλειστα κομματια, συνηθως την παρτιδα για τον… ατζαμη που θα ξεπερασει τα ορια του Qashqai θα σωσουν τα ηλεκτρονικα βοηθηματα προσφυσης που δεν ειναι υπερπροστατευτικα σε εκνευριστικο βαθμο, ουτε ομως αργουν να επεμβουν. Υπο συνθηκες και αν πιεστει πολυ γι’ αυτο το σκοπο, το Qashqai γινεται υποστροφικο, χωρις ωστοσο τα ηλεκτρονικα βοηθηματα να αφησουν την κατασταση να βγει εκτος ελεγχου.
Ειπαμε οτι οι 130 ιπποι του 1,6 diesel και, κυριως, τα 320 Nm ροπης, προσφερουν δυνατο τραβηγμα απο χαμηλα, χωρις lag, γραμμικη λειτουργια και πολυ χαμηλα επιπεδα θορυβου και κραδασμων. Η καταναλωση, ακομα και οταν πιεστηκε σε μικτες διαδρομες (on/off) μετα τα ορια του, δεν ξεφυγε απο τα 8 lt/100 km.
Εκτος δρομου τωρα, το Qashqai, εχει το καταλληλο υψος για να μπορεσεις να κινηθεις σε διαδρομες της… φυσης, χωρις να αγχωνεσαι οτι θα το τραυματισεις και σχεδον χωρις να καταλαβαινεις οτι κινεισαι σε ανωμαλο οδοστρωμα. Απο εκει και περα, ομως, η κινηση στους εμπρος τροχους, τα ελαστικα του αυτοκινητου της δοκιμης, η αρθρωση των αναρτησεων (ειπαμε, ειναι πολιτισμενο και καλο στην ασφαλτο) με απετρεψε απο το να σκαρφαλωσω σε βραχωδη διαδρομη με σχετικη κλιση.
Κλεινοντας, αντι συμπερασματος, καταληγω οτι το Qashqai δεν ειναι αδικως ενα best seller. Οτι δεν ειναι τυχαιο το γεγονος πως το εργοστασιο της Nissan βγαζει ενα Qashqai καθε 61 δευτερολεπτα (δουλευει 24 ωρες το 24ωρο) απο τη γραμμη παραγωγης και αυτο, δεν φτανει να καλυψει τη ζητηση. Τελικα, η καλυτερη διαφημιση γι’ αυτο το αυτοκινητο, ειναι οι –ολοενα και περισσοτεροι- ιδιοκτητες του…