Αν και στα χερια μου εχω το 3008 με τον δημοφιλεστερο κινητηρα, τον ντιζελ 1.6 των 120 ιππων, με το χειροκινητο 6αρι κιβωτιο και το συστημα μεγιστοποιησης της ελκτικης προσφυσης, Advanced Grip Control, εν αρχη ην η… εμφανιση. Το νεο γαλλικο μοντελο, ειναι καθετα διαφοροποιημενο απο τον προκατοχο του, ο οποιος ηταν και εμφανισιακα και, οδηγικα, αλλα και… δομικα, αυτος ενος crossover MPV και εχει μεταμορφωθει σε ενα συγχρονο, πολυτελες και αρτιο crossover SUV.
Μπλα, μπλα, μπλα… Αυτο που πραγματικα θα σε εντυπωσιασει, ειναι το εσωτερικο του 3008, το οποιο παραπεμπει αμεσα στην premium κατηγορια. Και, για την ακριβεια, το i-Cockpit, το οποιο ειναι εντυπωσιακοτατο. Αυτο, αποτελειται απο μια (στανταρ, σε ολες τις εκδοσεις) οθονη 12,3 ιντσων, η οποια αλλαζει modes απο ενα κουμπι στο τιμονι, με εναν εντυπωσιακο, σχεδον… χολιγουντιανο τροπο, αναλογα με τις ενδειξεις που θελεις να εχεις μπροστα σου. Απο την ωρα, βεβαια, που θα δεις τον τροπο με τον οποιο εμφανιζει
το τρισδιαστατο συστημα πλοηγησης, απλα δεν θα θες να… ξεκολλησεις.
Το πολυ μικρο τιμονι, το οποιο εχει \”τετραγωνιστει\” στο πανω και το κατω μερος του, προσφερει αριστη ορατοτητα (και) προς τον πινακα, αλλα και μπολικο χωρο για τα γονατα. Στο κεντρο της κονσολας, υπαρχει μια οθονη αφης 8 ιντσων, στην οποια ειναι μαζεμενο ολο το μενου, με μια ομως ουσιαστικη διαφορα απο το 308:
Εδω, κατω απο την οθονη και σε αποσταση \”δακτυλων\” απο το λεβιε ταχυτητων, υπαρχουν 6+6 πληκτρα shortcut, τα οποια εχουν δημιουργηθει με τη λογικη των πληκτρων του πιανου. Και βολικα και γρηγορα και ομορφα ειναι. Ξεχωρισα, απο το φουτουριστικο μενου, τη λειτουργια Mirror Screen για αναπαραγωγη της οθονης του smartphone και η δυνατοτητα επαγωγικης φορτισης του κινητου.
Η θεση οδηγησης ειναι αριστη, η ορατοτητα εμπρος και περιφερειακα το ιδιο, ενω πισω, περιοριζεται σχετικα απο το μικρο παρμπριζ, αν και, εκει που πρακτικα θα σου \”ελειπε\”, στο παρκαρισμα, ειναι αχρειαστη, καθως υπαρχει στανταρ το ρανταρ με την ηχητικη προειδοποιηση και τις σχετικες ενδειξεις στο τιμονι.
Οι χωροι, ειναι οπως θα περιμενες, κορυφαιοι, συνδυαζομενοι με την αριστη εργονομια. Ταξιδευουν ανετα πεντε ψηλοι ενηλικες, μιας και το κεντρικο τουνελ στο δαπεδο ειναι σχεδον ανυπαρκτο, υπαρχουν δεκαδες πρακτικες θεσεις στην καμπινα για ποτηρια και αλλα μικροπραγματα (με κορυφαιο αυτον στο χωρο αναμεσα σε οδηγο- συνοδηγο, που μπορει να χωρεσει ο,τι βαλει ο νους σου). Ο χωρος αποσκευων των 520 λιτρων ειναι επαρκης και εχει χαμηλο κατωφλι που κανει την φορτωση ευκολη, ενω το δαπεδο, μπορει να τοποθετηθει σε δυο θεσεις ωστε ο χωρος φορτωσης να εχει ενιαιο υψος οταν διπλωσουν τα πισω καθισματα. Η αναδιπλωση τους γινεται αυτοματα, με δυο χειριστηρια στα πλαγια του πορτμπαγκαζ.
Πως παει
Ο προβληματισμος μου, ομως, ηταν πως, παρα την “off-road” εμφανιση του, το νεο 3008, θα τα καταφερνε σε συνθηκες εκτος δρομου, με δεδομενο οτι δεν προσφερεται με τετρακινηση, αλλα μονο με μπροστινη σε ολες τις εκδοσεις. Αρχικα, τη \”δουλεια\” κανουν το μεγαλο υψος απο το εδαφος (219 mm), αλλα και οι πολυ καλες γωνιες προσεγγισης και διαφυγης (20 και 29 μοιρες). Και επειτα, το συστημα Advanced Grip Control με τα 5 ξεχωριστα προγραμματα για ασφαλτο, χιονι, λασπη, αμμο (συν ενα για την απενεργοποιηση του ESP), το οποιο, σε συνδυασμο με τα Mud & Snow ελαστικα σε διαστασεις 225/55-18, δεν θα προβληματισει τον οδηγο σε καμια περιπτωση.
Ομως, με δεδομενο οτι ενα συγχρονο SUV περνα το 80-90% της \”ζωης\” του στην πολη, το μεγαλο ερωτημα ειναι το πως τα παει σε αυτες τις συνθηκες. Και εδω ακριβως ειναι που υπερεχει το 3008: Ο 8βαλβιδος τουρμποντιζελ 1.6 BlueHDi των 120 PS και 30,6 kgm ροπης δεν θα σε αφησει ποτε παραπονεμενο, δινοντας σου την αισθηση οτι \”κρεμαει\”, ενω το εξαρι κιβωτιο ειναι ακριβες.
Η αναρτηση (McPherson εμπρος και ημιακαμπτος αξονας πισω) κανουν αριστη δουλεια στην απορροφηση των ανωμαλιων του εδαφους και οχι μονο. Το 3008 δινει μια συμπαγη, στιβαρη αισθηση, χωρις να χτυπα σε καμια περιπτωση και απορροφωντας τις ανωμαλιες αθορυβα, προσφεροντας την… κλασικη γαλλικη, κορυφαια στην κατηγορια ανεση, ειτε σε συνθηκες καθημερινης κινησης, ειτε σε συνθηκες ταξιδιου.
Η εκπληξη, ωστοσο (οχι για καποιον που γνωριζει τις δυνατοτητες της ΕΜΡ2) ειναι σε συνθηκες πιεσης. Το 3008 δεν ειναι μονο ευελικτο σε συνθηκες κινησης πολης, αλλα μπορει και να… τιμησει το ονομα του εαν πιεστει σε καποια ορεινη διαδρομη. Στιβαρο και σταθερο, εχει το κορυφαιο ισως τιμονι της κατηγοριας, ενω οταν ξεπεραστουν τα μεγαλα περιθωρια προσφυσης που διαθετει, αντιδρα ομαλα και προοδευτικα, χωρις να προβληματισει τον μεσο οδηγο. Τα δε ηλεκτρονικα συστηματα επεμβαινουν εκει που πρεπει, οταν πρεπει και η υποστροφη αργει να εμφανιστει, σε σχεση με τον ανταγωνισμο. Γενικοτερα, το γαλλικο μοντελο δινει μια ελαφρια αισθηση πολυ μικροτερου αυτοκινητου οταν πιεστει και σε αυτο πιθανοτατα συμβαλλει και το γεγονος οτι το αμαξωμα του δεν παιρνει κλισεις, οπως θα περιμενες απο ενα αυτοκινητο της κατηγοριας που, σε χαλαρες συνθηκες οδηγησης, προσφερει ανεση απο τις αναρτησεις του.
Ακομα και στις υψηλες ταχυτητες, κοντα στην τελικη του, το 3008 ειναι ησυχο (εχει γινει καλη δουλεια στην ηχομονωση) χωρις κραδασμους απο τον κινητηρα και ενοχλητικους αεροδυναμικους θορυβους και χωρις, φυσικα, τασεις \”πλευσης\”. Τα δε φρενα του, σταματουν ικανοποιητικα το βαρους 1470 κιλων αμαξωμα, ενω δεν εμφανιζουν κοπωση και οταν πιεστουν.
Και ποσο εχει;
Το 3008 της δοκιμης μας, ειναι η εκδοση Allure Grip και κοστιζει €31.500. Εχει στανταρ τον ψηφιακο πινακα και το συστημα πολυμεσων με την οθονη αφης 8”, τα συστηματα Active Grip Control, Hill Assist και Hill Descent Control, συστηματα ανιχνευσης κοπωσης του οδηγου και προειδοποιησης για ακουσια αλλαγη λωριδας, αυτοματο διζωνικο κλιματισμο, αυτοματη λειτουργια φωτων και καθαριστηρων, προβολεις ομιχλης και αισθητηρα παρκαρισματος πισω. Εξτρα, εχει αισθητηρες παρκαρισματος και μπροστα, συστημα πλοηγησης 3D, αναδιπλουμενους καθρεφτες, ρυθμιζομενη στηριξη μεσης για τον οδηγο, αναδιπλουμενο καθισμα συνοδηγου, φιμε πισω κρυσταλλα και συστημα εισοδου και εκκινησης χωρις κλειδι.
Ο εξοπλισμος του, ακομα και στη βασικη εκδοση Active Grip, ειναι υπερεπαρκης και, σε συνδυασμο με την χαμηλη καταναλωση απο τον 1,6 ντιζελ (μετρησα περιπου 7,0 λιτρα/100 χιλιομετρα στα 1000 χιλιομετρα της δοκιμης) και τα χαμηλα τελη με τα 111 g/km των εκπομπων CO2, καταδεικνυει οτι η τιμη ειναι, τελικα, χαμηλη γι\’ αυτα που προσφερει. Σε αυτα, προσθεσε και οτι η διετης εγγυηση του 3008 για τα μηχανικα μερη επεκτεινεται στα 5 χρονια με το προγραμμα 5Χ5 της ελληνικης αντιπροσωπειας της Peugeot καθως και το γεγονος οτι χρειαζεται σερβις καθε 25.000 km η μια φορα το χρονο και θα καταλαβεις γιατι με το \”καλημερα\”, το Peugeot 3008 εγινε best seller.