Ηρθε, μαζεψε σκαλπ και… επανερχεται. Ο βασιλιας των προσθιοκινητων (συγνωμη, Megane), το Honda Civic Type R, αποκτα δυο νεες εκδοσεις. Πιο ισχυρες, πιο ελαφρες, πιο ικανες, πιο εξοπλισμενες. Ο λογος για τις εκδοσεις Limited Edition και Sport Line, οι οποιες εχουν ως βαση εκκινησης τις δυναμικες επιδοσεις του στανταρ Type R GT.
Με το Civic Type R Limited Edition, το οποιο θα παραχθει σε μολις 100 μοναδες και θα ειναι διαθεσιμο το καλοκαιρι, η Honda παρουσιαζει την πιο ισχυρη εκδοση του διασημου μοντελου υψηλων επιδοσεων. Φιλοδοξωντας να ειναι η πιο καθαροαιμη εκδοση στην ιστορια του Type R, το Civic Type R Limited Edition ερχεται με νεα ελαφρα εξαρτηματα, \”σπαρτιατικο\” εσωτερικο, αναβαθμισμενη οδικη συμπεριφορα και πιο \”πολεμικο\” στυλ. Σε αισθητικο επιπεδο, και μονο οι 20αρες BBS, τα κοκκινα μπακετ και το μαϋρο-κοκκινο τιμονι απο Alcantara, ειναι ικανα να περιγραψουν περι τινος προκειται.
Το ανανεωμενο Type R ειναι βελτιωμενο στα σημεια
Η δευτερη εκδοση που πλαισιωνει την οικογενεια Type R ειναι η Sport Line. Απευθυνομενη στους πελατες που αναζητουν μια πιο απεριττη εμφανιση απο το υψηλων επιδοσεων hatchback, η εκδοση Sport Line ερχεται με χαμηλη πισω αεροτομη, ζαντες αλουμινιου 19 ιντσων και μαυρο σαλονι, ενω διατηρει τις επιδοσεις που αποτελουν σημα κατατεθεν των μοντελων Type R.
Στις νεες εκδοσεις, το Civic Type R θα διατιθεται με την ψηλη, εντυπωσιακη, η τη χαμηλη, διακριτικη (αν προτιμας τα sleepers) αεροτομη
Ολα τα μοντελα της σειρας 2020 Honda Civic Type R, το οποιο θα ειναι διαθεσιμο απο τον ερχομενο Μαϊο, συμπεριλαμβανομενου του υπαρχοντος Type R GT, εχουν ανανεωθει στιλιστικα σε αρκετα σημεια. Η σχεδιαση του εμπρος προφυλακτηρα εχει γινει πιο αεροδυναμικη, ενω τα πλαισια των προβολεων ομιχλης υιοθετουν νεα, συμμετρικη σχεδιαση με λειες επιφανειες και κομψες ακμες. Ανασχεδιασμενοι προβολεις full LED και φωτα ημερας ολοκληρωνουν τις σχεδιαστικες αλλαγες.
Το επανασχεδιασμενο εμπρος μερος ευνοει την αυξημενη ροη αερα
Η μεγαλυτερη εισαγωγη αερα και η λεπτοτερη μασκα προσφερουν αυξημενη ροη αερα κατα 13%. Μαζι με ενα αναβαθμισμενο ψυγειο, οι βελτιωσεις αυτες πετυχαινουν μειωση στη θερμοκρασια του ψυκτικου μεχρι κατα 10 βαθμους (εσωτερικες δοκιμες της Honda) σε συνθηκες υψηλων απαιτησεων, οπως στην πιστα. Οι μηχανικοι του Type R επεμειναν και στην παραμικρη λεπτομερεια. Παραδειγμα, η ελαφρα μειωση στην εμπρος αεροδυναμικη πιεση λογω μεγαλυτερης εισαγωγης αερα αντισταθμιστηκε απο το ανασχεδιασμενο σποϊλερ, που εγινε ελαφρως πιο βαθυ και με νεα νευρα στα ακρα του που οδηγουν τον αερα προς το εσωτερικο του.
Η αναρτηση του 2020 Civic Type R εχει επισης αναβαθμιστει με στοχο την ταχυτερη αποκριση και ακριβεια συμπεριφορας. Το λογισμικο ελεγχου του Adaptive Damper System αξιολογει τωρα τις οδικες συνθηκες ταχυτερα, με αποτελεσμα βελτιωμενες αλλαγες αποσβεσης για καλυτερη αποκριση και ποιοτητα κυλισης. Τα πισω σαϊλεντμπλοκ στους κατω βραχιονες Β εχουν σκληρυνει, αυξανοντας την αντισταθμιση πλευρικων φορτιων κατα 8%, ωστε να επιτυγχανονται καλυτερα χαρακτηριστικα γεωμετριας στις στροφες. Μπροστα, τα σκληροτερα σαϊλεντμπλοκ και οι νεοι κατω σφαιρικοι συνδεσμοι υποστηριζουν την ακριβη κατευθυντικοτητα για καλυτερο ελεγχο.
Που χρησιμευουν οι τρεις εξατμισεις του Type R; Διαβασε εδω για να μαθεις!
Για μεγαλυτερη αποδοση των φρενων, το ανανεωμενο Civic Type R διαθετει αναβαθμισμενο συστημα πεδησης, με πλευστους διαιρουμενους εμπρος δισκους και νεα τακακια. Τα μετρα αυτα βελτιωνουν τη θερμικη αποδοση περιοριζοντας τη φθορα των φρενων και αυξανοντας τις σπορ επιδοσεις του αυτοκινητου, ιδιαιτερα στην αγωνιστικη πιστα. Το πενταλ φρενου επισης εχει πιο αμεση αισθηση χαρη στην μειωμενη κινηση κατα 15mm πριν την αναπτυξη της πεδησης. Επιπλεον, το νεο εμπρος συστημα πεδησης μειωνει το μη αναρτωμενο βαρος κατα περιπου 2.5kg, για καλυτερη συμπεριφορα.
Ο,τι ονειρευεται ο καθε… Χοντακιας: Κοκκινα καθισματα και τιμονι με κοκκινη λεπτομερεια Alcantara στο Type R
Στην καμπινα, τωρα, η Honda εχει βελτιωσει τη χρηστικοτητα των χειριστηριων του συστηματος infotainment και κλιματισμου για ολα τα μοντελα Civic προσθετοντας φυσικους διακοπτες και μπουτον. Η προσθηκη ενος νεου τιμονιου με επενδυση απο Alcantara βελτιωνει τη λαβη, ενω ενας επιλογεας σχεσεων σε σχημα σταγονας, παρομοιος με προηγουμενων μοντελων Type R, περιλαμβανει ενα εσωτερικο αντιβαρο 90g για βελτιωμενη αισθηση και ακριβεια αλλαγης. Νεο και για το 2020 model year ειναι η προσθηκη του Active Sound Control (ASC) που περιλαμβανει ανεξαρτητες ρυθμισεις για τα προγραμματα οδηγησης Sport, +R και Comfort του Type R. Αυτο λειτουργει μεσω των ηχειων του ηχοσυστηματος και ενισχυει τον ηχο του κινητηρα κατα τη διαρκεια σπορ οδηγησης στα Sport και +R modes, η τον καθιστα πιο πολιτισμενο στο Comfort mode κατα τη διαρκεια της επιβραδυνσης.
Τι ειναι το Honda LogR που κανει ντεμπουτο
Ντεμπουτο για πρωτη φορα σε οχημα Honda κανει ενα νεο συστημα καταγραφης δεδομενων επιδοσεων, αποκλειστικο για το Type R. Γνωστο ως Honda LogR, το νεο συστημα συνδυαζει τον υπολογιστη ταξιδιου και αισθητηρες του Type R με μια εφαρμογη smartphone για να βοηθα τους οδηγους να παρακολουθουν και να καταγραφουν μια ποικιλια παραμετρων. Επισης, συμβαλλει στη βελτιωση των οδηγικων ικανοτητων, στο δρομο και στην πιστα μεσω της χρησης ενος αλγοριθμου οδηγικης ομαλοτητας. Με προσβαση στον υπολογιστη ταξιδιου του Type R, η Honda περηφανευεται πως το Honda LogR προσφερει πολυ περισσοτερες λεπτομερειες απο παρομοιες εφαρμογες καταγραφης επιδοσεων του ανταγωνισμου.
Στο Limited Edition Type R, θα υπαρχει ταμπελακι με το serial number του μοντελου
Το Honda LogR περιλαμβανει τρεις κυριες λειτουργιες: Performance Monitor, Log Mode, και Auto Score Mode. Το Performance Monitor προβαλλει πληροφοριες του οχηματος στην οθονη Display Audio ενω λειτουργει η εφαρμογη. Το Log Mode καταγραφει χρονους γυρου στην πιστα, επιτρεποντας στους οδηγους να βελτιωσουν τις σπορ οδηγικες τους ικανοτητες. Η λειτουργια Auto Score ενθαρρυνει την ομαλη καθημερινη οδηγηση, παρακολουθωντας το φρεναρισμα, την επιταχυνση, τους ελιγμους διευθυνσης και την ευθεια πορεια, και παραγει ενα σκορ βασισμενο στον αλγοριθμο οδηγικης ομαλοτητας.
Κατα τη διαρκεια της οδηγησης, ολη η επικοινωνια με το Honda LogR γινεται μεσω της οθονης Display Audio. Τα Log Mode και Auto Score προσφερουν μεγαλυτερη σε βαθος αναλυση μεσω του smartphone συμπεριλαμβανομενων προηγουμενων διαδρομων, δεδομενων επιδοσεων και επαναληψεων, χρησιμοποιωντας Google maps, και λεπτομερεις πληροφοριες οχηματος.
Performance Monitor
Οταν ειναι συνδεδεμενη με smartphone, η κεντρικη οθονη του Type R προβαλλει ενα Performance Monitor, που επιτρεπει στον οδηγο να βλεπει τις λειτουργιες του οχηματος σε πραγματικο χρονο, μεταξυ των οποιων η θεση του επιλογεα σχεσεων, οι θερμοκρασιες ψυκτικου υγρου και λαδιου, οι πιεσεις λαδιου και οι ατμοσφαιρικες πιεσεις και οι θερμοκρασιες αερα εισαγωγης του κινητηρα.
Το εσωτερικο του Type R δεν θα μπορουσε παρα να παραμεινει οδηγοκεντρικο
Οι οδηγοι μπορουν επισης να επιλεξουν μεταξυ της απεικονισης ενος “G-Meter” που δηλωνει την επιταχυνση, το φρεναρισμα και το στριψιμο σε ενα στρογγυλο διαγραμμα, η μιας “3D” απεικονισης που προσφερει μια πανοραμικη κατοψη. Επιπλεον, η οθονη του Display Audio δειχνει το επιλεγμενο προγραμμα οδηγησης (Comfort, Sport η +R).
Log Mode
Το Log Mode ειναι σχεδιασμενο για να βοηθα τους οδηγους να πετυχαινουν τους καλυτερους δυνατους χρονους στην πιστα. Το προγραμμα χρησιμοποιει GPS για να παρακολουθει και να χαρτογραφει τη θεση του οχηματος και τους εσωτερικους αισθητηρες του αυτοκινητου για τη συλλογη δεδομενων σχετικων με την επιταχυνση, το φρεναρισμα, τα πλευρικα φορτια και λοιπες παραμετρους.
Τα (καταπληκτικα) καθισματα του Type R
Η εφαρμογη, ενθαρρυνει την ομαλη, ελεγχομενη οδηγηση μεσω της χρησης ενος εγχρωμης καταγραφης των αγωνιστικων γραμμων σε καθε γυρο. Σκοπος ειναι η ενθαρρυνση ομαλου ελεγχου συμπλεκτη, επιλογεα, τιμονιου, φρενων και γκαζιου, ωστε να διατηρειται η ισορροπια του αυτοκινητου και να βελτιωνονται οι οδηγικες ικανοτητες, και οχι μονο τα προσοντα που απαιτουνται για μια συγκεκριμενη πιστα. Οι χρηστες μπορουν να αποθηκευουν τους χρονους τους για να συγκρινουν τη βελτιωση τους με την παροδο του χρονου.
Auto Score
Ο επιλογεας ταχυτητων εχει το σχημα σταγονας
Η λειτουργια Auto Score ενεργοποιειται οποτε χρησιμοποιειται η εφαρμογη Honda LogR, οπου παρακολουθει τη συμπεριφορα του οδηγου σε βαθος χρονου και τις εντολες του για επιταχυνση, επιβραδυνση, στριψιμο και οδηγηση στην ευθεια και παραγει ενα σκορ για το καθενα ξεχωριστα. Επισης παραγει ενα συνδυασμενο σκορ των τεσσαρων παραμετρων ως μετρο συγκρισης με τον ‘ιδανικο οδηγο’ που εχει ενσωματωθει στην εφαρμογη και χρησιμοποιειται στη λειτουργια Log Mode. Ωστοσο, το Auto Score ενθαρρυνει κυριως τη βελτιωση της καθημερινης οδηγησης, παρα την επιτευξη ταχυτερων χρονων γυρων. Οπως το Log Mode, ετσι και το Auto Score τηρει αρχειο που σε συνδυασμο με τα δεδομενα του GPS αναδεικνυει την οδηγικη βελτιωση με την παροδο του χρονου.
Honda Civic Type R Limited Edition
Το νεο Civic Type R Limited Edition ειναι ενα αυτοκινητο με αγωνιστικο DNA που σχεδιαστηκε και κατασκευαστηκε ως το πιο δυναμικο προσθιοκινητο hatchback της αγορας. Με νεα εξαρτηματα ελαφρου βαρους και μινιμαλιστικο, οδηγοκεντρικο εσωτερικο, ειναι η πιο extreme εκδοχη στην ιστορια του θρυλικου Civic Type R.
Κοιτωντας την καρδια του κτηνους
Απο το μοντελο αυτο θα κατασκευαστουν μονο 100 αντιτυπα για την Ευρωπη, το καθενα απο τα οποια θα βασιζεται στην εξοχη οδικη συμπεριφορα και τις επιδοσεις του Civic Type R. Το νεο Limited Edition φερει σφυρηλατες ζαντες ελαφρου κραματος αλουμινιου BBS 20“ σε συνδυασμο με ελαστικα Michelin Cup 2, που εχουν σχεδιαστει για οδηγηση υψηλων ταχυτητων στην πιστα, ενω εντυπωσιαζουν και με τις επιδοσεις τους στο δρομο. Τροποποιημενοι αποσβεστηρες βελτιστοποιουν αυτο το νεο συνδυασμο ζαντες και ελαστικου, ενω η νεα χαρτογραφηση του συστηματος διευθυνσης προσφερει μεγιστο ελεγχο και πληροφορηση (feedback).
Το αποκλειστικο, νεο χρωμα ‘Sunlight Yellow’ λανσαρεται για το Civic Type R Limited Edition, μαζι με ενα εμβλημα Civic σε σκουρο χρωμιο για το πισω τμημα, υπογραμμιζοντας τον εξωστρεφη χαρακτηρα του. Με την προσθηκη της εντυπωσιακης, λαμπερης μαυρης βαφης στην οροφη, στους εξωτερικους καθρεπτες και στην εισαγωγη αερα στο καπο, ο τολμηρος χρωματικος συνδυασμος αντανακλα τη σπορ κληρονομια της Honda και αναδεικνυει το Limited Edition ως μια μοναδικη προταση στην κατηγορια σπορ hatchback υψηλων επιδοσεων.
Το εσωτερικο του Civic Type R Limited Edition απηχει τη σπορ κληρονομια της Honda: Με κοκκινα μπακετ καθισματα και τιμονι με κοκκινη επενδυση Alcantara και λαβη επιλογεα σε σχημα σταγονας. Καθε μοντελο φερει μια πλακετα με το σειριακο αριθμο παραγωγης του.
Ακολουθωντας το ιδιο αγωνιστικο πνευμα, τα συστηματα infotainment και κλιματισμου (A/C) παραλειπονται για εξοικονομηση βαρους. Προσθετο βαρος εξοικονομειται απο τη μειωση ηχοαπορροφητικων υλικων στην οροφη, την πισω πορτα, τον εμπρος προφυλακτηρα και το ταμπλο. Το Limited Edition ειναι 47kg ελαφρυτερη συγκρινομενη με ενα Type R GT. Αντιθετα με αλλα αγωνιστικα hatchback της μαρκας, το Limited Edition διατηρει τα πισω καθισματα και την καθημερινη χρηστικοτητα για την οποια φημιζεται το Civic.
Οπως το στανταρ Type R, ετσι και η εκδοση Limited Edition περιλαμβανει στον στανταρ εξοπλισμο της τις τεχνολογιες ενεργητικης ασφαλειας Honda SENSING, οπως Collision Mitigation Braking System με Forward Collision Warning, Road Depature Mitigation με Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, και Adaptive Cruise Control.
Το νεο μοντελο Limited Edition διατηρει τον ισχυρο κινητηρα 2.0-litre VTEC Turbo του Type R. Η μεγιστη ισχυς ειναι 320PS και αποδιδεται στις 6.500 σαλ. ενω η μεγιστη ροπη ειναι 400Nm, διαθεσιμη απο τις 2.500 σαλ. μεχρι τις 4.500 σαλ. Η επιταχυνση 0-100km/h επιτυγχανεται σε 5,7 δευτερα.
Οι πωλησεις του 100 Type R Limited Edition για την Ευρωπη ξεκινουν το καλοκαιρι και οι τιμες θα ανακοινωθουν οταν πλησιαζει το λανσαρισμα.
Honda Civic Type R Sport Line
Ενα ακομα νεο μελος στην οικογενεια Civic Type R για το 2020 ειναι το Type R Sport Line. Προκειται για ενα μοντελο που διατηρει τη σπορ καταγωγη και την εξαιρετικη δυναμικη συμπεριφορα του Civic Type R, αλλα με πιο διακριτικο αεροδυναμικο στυλ και πιο πολιτισμενη λειτουργια.
Η πιο αξιοσημειωτη στιλιστικη διαφορα του Type R Sport Line συγκριτικα με το απλο Civic Type R ειναι μια αεροτομη που τοποθετειται χαμηλα και οχι στην οροφη. Το στοιχειο αυτο χαριζει στο αυτοκινητο πιο κομψη σιλουετα χωρις να υστερει σε σπορτιφ στυλ. Το Civic Type R Sport Line ξεχωριζει με μια γκρι χαρακτηριστικη γραμμη που διατρεχει ολο το κατω ακρο του οχηματος.
Στη γκαμα αποχρωσεων που διατιθενται για το 2020 Civic Type R GT και Type R Sport Line προστιθεται και η νεα, τολμηρη Racing Blue.
Πιο αθορυβο;
Το Civic Type R Sport Line προσφερει μια πιο αθορυβη οδηγικη εμπειρια συγκριτικα με τα πιο εξτριμ μοντελα της οικογενειας. Νεες αποκλειστικες ζαντες αλουμινιου 19” σε γκρι σκουρο συνδυαζονται με ελαστικα Michelin Pilot Sports 4S με πιο μαλακο πλευρικο τοιχωμα που αυξανουν την ανεση στο δρομο, με βελτιωμενα χαρακτηριστικα θορυβων, κραδασμων και τριγμων (NVH) χαρη στην προσθηκη ηχοαπορροφητικων υλικων στο χωρο αποσκευων και την πισω πορτα.
Το εσωτερικο του νεου Civic Type R Sport Line συνδυαζει τη σπορ γοητεια του με ενα πιο διακριτικο περιβαλλον. Μαυρα καθισματα τυπου μπακετ με κοκκινη ραφη συμπληρωνονται απο το νεο επιλογεα με λαβη σχηματος σταγονας και ενα τιμονι με επενδυση απο Alcantara. Η κοκκινη ραφη δινει το παρων σε ολο το εσωτερικο, οπως και στα πανελ των θυρων, αφηνοντας αιχμες για τη σπορ κληρονομια της Honda.
Οπως το στανταρ Civic Type R, το νεο Type R Sport Line εφοδιαζεται με μια σειρα χαρακτηριστικων ανεσης και ασφαλειας. Η νεα εκδοση διατηρει το συστημα infotainment με οθονη επτα ιντσων που περιλαμβανει ραδιοφωνο DAB radio, Apple CarPlay και Android Auto.