[ad_1]
Ο Naoki Nakada εχει σιγουρα παθος με
τα αυτοκινητα. Ως ενας απο τους αρχιμηχανικους κινητηρων της Nissan, ηταν
υπευθυνος για την αναπτυξη ορισμενων απο τους πιο εμβληματικους κινητηρες της
μαρκας, συμπεριλαμβανομενου του κινητηρα VR38DETT που προσφερει “απλοχερα” τις
επιδοσεις του στο R35 GT-R. Ωστοσο, δεν ειναι μονο ο βρυχηθμος των κινητηρων
εσωτερικης καυσης με πατημενο το γκαζι που συναρπαζει τον Nakada. Ειναι ο ιδιος
μηχανικος που ανεπτυξε και τον ησυχο κινητηρα για το ηλεκτρικο LEAF της Nissan,
το πρωτο αμιγως ηλεκτρικο οχημα μαζικης παραγωγης στον κοσμο. Εχοντας εργαστει
και στα δυο ακρα του φασματος, το επομενο εργο του ηταν να συνδυασει τα
καλυτερα στοιχεια απο τους δυο κινητηρες:
την ταχυτητα και τη δυναμη ενος σπορ αυτοκινητου και την στιγμιαια ροπη
ενος EV, καλωσοριζοντας με αυτο τον
τροπο την τεχνολογια e-POWER της Nissan.
Για τους λατρεις των αυτοκινητων υψηλων επιδοσεων, το Nissan GT-R αποτελει
εναν θρυλο, χαρη στον σπορτιφ χαρακτηρα του και τον εξαιρετικο χειρισμο του σε
υψηλες ταχυτητες.
“Οταν αναπτυξαμε το R35 GT-R, δεν επιδιωξαμε απλως την ταχυτητα, αλλα και
το ικανοποιητικο συναισθημα της επιταχυνσης”, δηλωσε ο Nakada. «Για τους
οδηγους GT-R, υπαρχουν λιγα που συγκρινονται με την εκπληκτικη αισθηση που
απορρεει οταν μπαινεις στους ρυθμους του. “
Μετα την αναπτυξη του ηλεκτρικου κινητηρα για το Nissan LEAF, Ο Nakada ηταν
αποφασισμενος να φερει την εμπειρια του GT-R στην επομενη γενια ηλεκτροκινητων
οχηματων.
“Αν θελουμε να δημιουργησουμε μια ουδετερη απο ανθρακα κοινωνια, πρεπει να
προωθησουμε τα ηλεκτρικα οχηματα”, δηλωσε ο Nakada. “Ενα ηλεκτρικο οχημα απο
την Nissan δεν πρεπει να ειναι μονο φιλικο προς το περιβαλλον, αλλα να ειναι απολαυστικο
και συναρπαστικο στην οδηγηση.”
Ενας κινητηρας που
αιρει τα εμποδια της ηλεκτρονικης κινητικοτητας
Η μεταβαση απο την παραδοσιακη στην πληρως ηλεκτρικη κινητικοτητα, δεν θα
συμβει εν μια νυκτι. Ορισμενοι εχουν δισταγμους ως προς την αποκτηση ενος EV,
που εχουν να κανουν με την χιλιομετρικη εμβελεια με μια μονο φορτιση, τις
τοπικες και περιφερειακες υποδομες φορτισης και το κοστος. Εχοντας
συνειδητοποιησει τα παραπανω, ο Nakada ξεκινησε να διασκεδασει τις ανησυχιες των υποψηφιων αγοραστων,
αναπτυσσοντας ενα ηλεκτροκινητο συστημα κινησης που συνδυαζει τις συναρπαστικες
επιδοσεις ενος ηλεκτροκινητηρα με την ευκολια που απορρεει απο την χρηση
ενος παραδοσιακου κινητηρα εσωτερικης
καυσης (ICE). Αυτη ειναι η φιλοσοφια της
τεχνολογιας e-POWER της Nissan.
Ενσωματωμενη αποδοση
καταναλωσης καυσιμου
Το Nissan e-POWER διαφερει απο τα τυπικα υβριδικα συστηματα, καθως
απλοποιει τη λειτουργια του κινητηριου συνολου, με τον ηλεκτροκινητηρα υψηλης
αποδοσης να παρεχει αποκλειστικα ισχυ στους τροχους. Η μπαταρια ιοντων λιθιου
που τροφοδοτει τον ηλεκτρικο κινητηρα, επαναφορτιζεται απο εναν εξαιρετικα
αποδοτικο, ενσωματωμενο κινητηρα εσωτερικης καυσης που λειτουργει ως γεννητρια
ισχυος. Για τους οδηγους, το e-POWER προσφερει μια απροσκοπτη εμπειρια ισχυρης
επιταχυνσης, παρομοια με αυτη ενος EV, χωρις την ανησυχια της φορτισης. Αυτος ο
τροπος λειτουργιας, καθιστα την
ηλεκτρικη κινητικοτητα διαθεσιμη σε πολλους περισσοτερους οδηγους απο ποτε.
Η αποδοτικοτητα της καταναλωσης καυσιμου
βρισκεται επισης στον πυρηνα του συστηματος e-POWER της Nissan, με τον
κινητηρα να λειτουργει με βελτιστοποιημενη ταχυτητα για την επαναφορτιση της
μπαταριας. Ο κινητηρας ενεργοποιειται κυριως σε υψηλες ταχυτητες κυλισης η σε
ανωμαλο δρομο, οταν ο ηχος του κινητηρα μπορει να καλυφθει απο τον θορυβο του
δρομου. Αυτο διασφαλιζει οτι η οδηγικη εμπειρια ειναι, στα περισσοτερα σεναρια
οδηγησης, ησυχη σαν ενα EV, οπως μια
βολτα στην πολη.
“Το e-POWER μοιαζει με ενα απλο συστημα που ειναι ευκολο να
αναπτυχθει. Στην πραγματικοτητα, ειναι ακριβως το αντιθετο”, εξηγει ο
Nakada. “Πρεπει να εχετε τη σωστη ισορροπια μεταξυ της χρησης και της
παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας, διασφαλιζοντας τον τελειο χρονο για το ποτε ο
βενζινοκινητηρας λειτουργει και ταιριαζει τη χωρητικοτητα της μπαταριας με τον
τυπο του αυτοκινητου.”
Παρουσιαζοντας την
τεχνολογια e-POWER στον κοσμο
Η Nissan λανσαρε για πρωτη το e-POWER με το μοντελο Note για την αγορα της
Ιαπωνιας το 2016, ακολουθωντας στη συνεχεια το
Serena e-POWER. Η επιτυχια των οχηματων e-POWER δεν εχει προηγουμενο, με
τις πωλησεις στην Ιαπωνια να πλησιαζουν
τις 500.000 αυτοκινητα. Το 2020 παρουσιαστηκε στην Ιαπωνια και σε ορισμενες
ασιατικες αγορες το crossover Kicks e-POWER, επεκτεινοντας τις διαθεσιμες
επιλογες της τεχνολογιας e-POWER.
Με την επεκταση του e-POWER σε αλλες αγορες, συμπεριλαμβανομενης της
Ευρωπαϊκης με το ολοκαινουργιο QASHQAI να διατιθεται και με e-POWER, ο Nakada ειναι αποφασισμενος να συνεχισει τις
εργασιες ερευνας και αναπτυξης για να διασφαλισει οτι το συστημα μεταδοσης
κινησης ειναι βελτιστοποιημενο για τις οδηγικες συνηθειες και τις συνθηκες
κυκλοφοριας καθε περιοχης:
“Θελουμε να προσφερουμε το e-POWER σε οσο το δυνατον περισσοτερους οδηγους,
το συντομοτερο δυνατον. Με το e-POWER, τους προσφερουμε μια πληρη εμπειρια
ηλεκτροκινησης, η οποια με τη σειρα της μπορει να συμβαλει στην επιταχυνση προς
εναν κοσμο κινητικοτητας με ουδετερο ανθρακα.”
[ad_2]