Με μεγαλη λυπη, ο κοσμος του αυτοκινητου εμαθε πως μια μεγαλη προσωπικοτητα του χωρου, ο Lee Iacocca, απεβιωσε στα 94 του απο διαταραχες στην υγεια του, αποτελεσμα της νοσου Parkinson απο την οποια επασχε. Η ειδηση εγινε γνωστη, απο τη κορη του, Lia Iacocca Asad.
1 απο της 45, περιορισμενης παραγωγης, Ford Mustang Iacocca |
1 απο της 45, περιορισμενης παραγωγης, Ford Mustang Iacocca |
Ο κοσμος τον γνωριζε, ως το \”νονο\” της Mustang, η οποια γνωρισε μεγαλη εμπορικη επιτυχια, παρα το μικρο προϋπολογισμο που τους ειχε διατεθει απο τη Ford για την εξελιξη του μοντελου.
Η πλακετα της Ford Mustang Iacocca, στο χωρο του κινητηρα |
Μετα της ακρω επιτυχημενες εμπορικες του καμπανιες στα μεσα του \’50, οπως αυτη του \”56 for \’56\” και αργοτερα αυτη του pony car, ακολουθησε και μια καταστροφικη, αυτη του Pinto, στις αρχες της δεκαετιας του \’70, με τον Iacocca πλεον, να φευγει απο τη Ford και να πηγαινει στη Chrysler.
Στη Chrysler, πηρε μορφη η ιδεα του για το \”Mini-Max\”, το πρωτο πρακτικα πολυμορφικο οχημα στο κοσμο, ιδεα που αρχικα η Ford ειχε απορριψει, αλλα η Chrysler της εδωσε μορφη, μεσα απο τα Dodge Caravan και Plymouth Voyager.
Χαρη στη τεραστια εμπορικη επιτυχια των minivan μαζι με τη σειρα Κ-Cars, η Chrysler καταφερε να ορθοποδησει οικονομικα και να αρχισει να αποπληρωνει τα κρατικα δανεια που της ειχαν δοθει, για να σωθει απο τη χρεοκοπια.
Μιλωντας για τη σειρα K-Car, ηταν η πρωτη φορα που η Chrysler εβγαλε μοντελο με τις αναλογες προδιαγραφες. Ειχαν εγκαρσια τοποθετημενο κινητηρα, κινηση στους εμπρος τροχους, εμπρος ανεξαρτητη αναρτηση, πισω ημι-ανεξαρτητη αναρτηση. Μοντελα αυτης της σειρας ηταν μεταξυ αλλων τα Dodge Aries, Chrysler LaBaron, Dodge 400 και Plymouth Reliant. Στο 1989, τελευταιο ετος παραγωγης τους, τα συγκεκριμενα μοντελα αθροιστικα ειχαν πουλησει πανω απο 2 εκατομμυρια αυτοκινητα.
Κατα τη διαρκεια της καριερας του στη Chrysler, ο Iacocca ειχε αμεση εμπλοκη στην αγορα της Jeep, της Lamborghini και αλλων εταιρειων. Συνταξιοδοτηθηκε το 1992 ως chairman, CEO και Προεδρος της Chrysler.
Μεταξυ αλλων, το Δελτιου Τυπου του FCA Group σχετικα με την ειδηση του θανατου του αναφερει πως \”ηταν ενας απο τους μεγαλυτερους leaders της εταιρειας μας και της αυοκινητοβιομηχανιας γενικοτερα.