Ο Παντελίδης, τα τροχαία και οι πικρές αλήθειες, μέρος Δεύτερο

Σαραντα και κατι μερες μετα απο το τροχαιο που στοιχισε τη ζωη στον δημοφιλη τραγουδιστη Παντελη Παντελιδη και τραυματισε βαρια τις δυο συνεπιβατιδες του, διαρρεεται το αποτελεσμα των αιματολογικων και τοξικολογικων εξετασεων που εγιναν στο σωμα του. Η Ελλαδα, αυτη τη φορα, παγωνει. Αλλα γιατι; 



Επειδη, λεει, το ποσοστο αλκοολ στον οργανισμο του, ξεπερνουσε το 1,5 γραμμαριο ανα λιτρο αιματος (o ελεγχομενος οδηγος θεωρειται οτι βρισκεται υπο την επιδραση οινοπνευματος οταν το ποσοστο αυτου στον οργανισμο ειναι απο 0,50 γραμμαρια ανα λιτρο αιματος η πανω απο 0,25 χιλιοστα του γραμμαριου ανα λιτρο εκπνεομενου αερα). Αλλα, με κινδυνο να επαναληφθω, θα το ξαναπω: Ολο αυτο που συμβαινει, ειναι και παλι υποκριτικο.

Αυτο το (αδικοχαμενο, φυσικα) παιδι, ηταν ενα ακομα στα πολλα που προστεθηκαν στη λιστα των θυματων της ασφαλτου. Ο κοσμος θρηνησε και θα συνεχισει να θρηνει, μεχρι να βρεθει με την παρεα, το σοϊ, στο μπαρακι, η στο σπιτι φιλου. Και τοτε, θα τα κοπανησει και θα καβαλησει το αμαξακι του και οποιον παρει ο χαρος. Κοινως, θα κανει ο,τι κανει καθε μερα, δηλαδη θα οδηγησει εχοντας χεσμενους τους γυρω του, προσθετοντας ακομα ενα κακο στο… κακο: Το αλκοολ.

Ειδικα τωρα, τις μερες του Πασχα που ερχονται, ελαχιστοι (οσοι δηλαδη εχουν οδηγικη παιδεια σε αυτη τη χωρα) θα παρουν το \”μαθημα\” και δεν θα παρουν το τιμονι πιωμενοι. Και, ξερω, ολοι εχουν μια δικαιολογια: \”Ενα ποτηρακι ηπια\”, η \”εχω φαει καλα πιο πριν\”, η \”το μεταβολιζω καλα το αλκοολ\”, η \”κοιμηθηκα μια ωρα αφοτου ηπια\” και χιλιες δυο αρλουμπες αυτου του ειδους. Και το αιμα θα συνεχισει να ρεει αφθονο στην ελληνικη ασφαλτο

Ποσο δυσκολο ειναι, τελικα, να γινεις ντιρλα απο το ποτο και να δωσεις τα κλειδια στον κολλητο/η που ολο το βραδυ δεν ηπιε ουτε σταλα; Ποσο μυαλο θελει για να καταλαβεις οτι ειναι προτιμοτερο να γυρισεις σπιτι με ταξι, η συγκοινωνια, παρα με τη νεκροφορα; Ποσο δυσκολο ειναι να συνεννοηθει μια παρεα πριν αρχισει να τα τσουζει για τον τροπο που θα επιστρεψει ασφαλης στο σπιτι;

Τα στατιστικα της Τροχαιας για τις οδικες παραβασεις που κατεγραψε περυσι. Ο πινακας που αναφερεται στους μεθυσμενους οδηγους, ο τελευταιος δεξια.

Τα βρισκεις υπερβολικα ολα αυτα; Αρκει να δεις τους αριθμους για να τρομαξεις: Το 2015, η Τροχαια εκοψε 12.693 κλησεις σε οδηγους για μεθη. Προσεξε: Αυτοι ηταν οι \”ατυχοι\” που επεσαν επανω σε ενα μπλοκο για αλκοτεστ. Χωρις να λαβεις υποψη ποσοι γλιτωσαν την κληση, σκεψου μονο οτι κοντα 13.000 συμπολιτες μας, τα ηπιαν και βγηκαν στο δρομο με το τροχοφορο τους. Σκεψου οτι θα μπορουσαν να εχουν πεσει πανω σου!

\”Υπερβολες!\”, θα (ξανα)πεις. Παρε λοιπον ενα προχειρο στοιχειο του ΕΚΑΒ, συμφωνα με το οποιο στα τροχαια και τα θυματα τους στα οποια επεμβαινει, το 8,2% των οδηγων κινουνται μεθυσμενοι και προκαλουν το 45% των θανατων. Σε απλα ελληνικα, περιπου οι μισοι απο τους θανατους απο τροχαια δυστυχηματα που καταγραφει το ΕΚΑΒ, προερχονται απο μια μειοψηφια μεθυσμενων οδηγων! Η, σε πραγματικους αριθμους, συμφωνα με αλλη ερευνα, για τα περιπου 2.000 θυματα τροχαιων, τους 4.000 βαρια και 30.000 ελαφρα τραυματισμενους απο αυτα (το 30% εκ των οποιων, νεοι), η αιτια ηταν κατα 50% η οδηγηση υπο την επηρρεια αλκοολουχων ποτων.

Παρεμπιπτοντως, ο αριθμος των μεθυσμενων που επιασε η Τροχαια περυσι, ηταν κατα τι μικροτερος απο αυτον του 2014 (14.459), αλλα οχι ικανοποιητικος. Αλλωστε, ο Ελληνας οδηγος, εκτος απο απαιδευτος και βλακας (συγνωμη, αλλα αν πινεις και οδηγεις, βλακας εισαι), ειναι και θρασυς. Γιατι νομιζει οτι θα τη γλιτωσει επειδη ξερει \”τον ταδε\”, η επειδη \”δυο ποτηρακια τσιπουρο δεν με πειραζουν\”, η με τον… τσαμπουκα. Περυσι, καταγραφηκαν περιστατικα αρνησης αλκοτεστ (σε ενα απο αυτα, ο οδηγος δαγκωσε τον τροχονομο για να μην του κανει αλκοτεστ). Τι να πεις γι\’ αυτους τους ανθρωπους; Θα μου πεις, οταν εχεις γνωστο ο οποιος γκρινιαζε που τον εκοψαν στις εξετασεις για το διπλωμα οδηγησης, αλλα, οσο περιμενε για να εξεταστει ειχε πιει δυο κουτακια μπυρας, τι σωτηρια περιμενεις;
Αυτοκινητο/μηχανακι/μηχανη και αλκοολ, δεν πανε μαζι. Πινεις; Δεν οδηγεις. Τοσο απλο.

Και καπως ετσι, θυμαμαι πολλα βραδια στο γραφειο, που, επειδη εχει ξενυχτι, συναδελφοι ανοιγουν ενα μπουκαλι ουισκι. Και, οταν μου προσφερουν, αρνουμαι \”επειδη οδηγω\”. Θα φυγω με το αυτοκινητο και θα εχω τη συνειδηση μου ησυχη. Γιατι, εστω και ενα ποτηρακι, σε συνδυασμο με την κουραση της μερας και το αγχος (οπως ολοι, ετσι κι εγω χρωσταω στο μισο συμπαν) θα κανουν τα αντανακλαστικα μου πιο αργα και απο τον Internet Explorer. Γι\’ αυτο και θα εξηγησω, παρακατω, γιατι συμφωνω με τον Μικα Χακινεν (ναι, τον πιλοτο της Formula 1) οτι πρεπει να νομοθετηθει μηδενικη ποσοτητα αλκοολης στο αιμα των οδηγων. Δηλαδη, ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΑΚΙ. ΟΥΤΕ ΓΟΥΛΙΑ!

Ο Προεδρος της Ελληνικης Ιατροδικαστικης Εταιριας, Γρηγορης Λεων (αχρειαστος να \’ναι), λεει οτι \”τη συγκεντρωση των 0,50 gr/l στο αιμα μπορει καποιος να την φτασει με καταναλωση 490ml μπυρας, 200 ml κρασιου, 60 ml ουζου, 55ml ουισκι η βοτκας\”. Ομως, αναλογα με την περιεκτικοτητα του καθε ποτου σε αιθυλικη αλκοολη, μπορει να φτασει την παραπανω συγκεντρωση και με την καταναλωση της μισης ποσοτητας. 

Το ερωτημα ειναι ποσο μας επηρρεαζει. Δεν υπαρχει \”στανταρ\” μετρηση γι\’ αυτο, μιας και το αλκοολ επιδρα διαφορετικα σε καθε οργανισμο, αν και το μονο δεδομενο ειναι πως πινοντας εστω και ελαχιστο αλκοολ, τα αντανακλαστικα σου -ακομα και χωρις να το καταλαβαινεις- μειωνονται, οπως μειωνεται και η περιφερειακη σου οραση, οπως και η ικανοτητα στη ληψη αποφασεων. Θεωρητικα, συμφωνα με παλιοτερη αμερικανικη ερευνα, ενα ποτηρι κρασι μειωνει τα αντανακλαστικα στο μισο, ενω 3 ποτηρια κρασι μειωνουν τα αντανακλαστικα εως και 80%. Εαν οδηγεις με ποσοτητα αλκοολ στο αιμα σου διπλασια απο το επιτρεπομενο οριο, ειναι τουλαχιστον 50 φορες πιο πιθανο να εμπλακεις σε μια μοιραια συγκρουση με το οχημα σου, απ’ ο,τι ενας οδηγος που δεν εχει πιει.
Οδηγος διτροχου περνα με κοκκινο και παρασυρεται απο αυτοκινητο. Αλλη πληγη αυτη…

Το λυσαμε αυτο λοιπον. Ο,τι και να πιεις, οσο και να πιεις, θα επηρεαστεις. Τι θα πεις ομως σε αυτον που λεει οτι θα παρει το αυτοκινητο εχοντας πιει και \”θα προσεχει\”, η \”δεν θα τρεχει\”; Η απαντηση ερχεται απο τη μειωση των αντανακλαστικων. Προσεξε:  Με ταχυτητα 60 χιλιομετρων την ωρα ενα αυτοκινητο διανυει αποσταση 17,5 μετρα το δευτερολεπτο. Σε αυτη την ταχυτητα, ο μεσος οδηγος αγωνων χρειαζεται περιπου 2 δευτερολεπτα για να ολοκληρωσει την αντιδραση του και να φρεναρει και θα καταφερει να ακινητοποιησει το αυτοκινητο του σε αποσταση 50 μετρων. Ακομα και αν πας με 30, λοιπον, θα χρειαστεις 25 μετρα. Διπλασιασε τα τωρα, επειδη ηπιες \”ενα ποτηρακι\”. Και υπεθεσε οτι πεταχτηκε ενας αλλος εγκληματιας με κοκκινο.


Αν, διαβαζοντας, εφτασες ως εδω, αντι να κανεις like, αντι να το κοινοποιησεις, προσπαθησε να γινεις καλυτερος οδηγος, πιο υπευθυνος ανθρωπος και να πεισεις οσο το δυνατο περισσοτερους ανθρωπους γυρω σου, να κανουν το ιδιο. Προσπαθησε να μεινεις ζωντανος. Ας ειναι ο Παντελης, ο τελευταιος…

ΥΓ: Στο επομενο μερος θα ασχοληθουμε με τους φονιαδες των Ελληνων οδηγων και οχι μονο: Τους κατασκευαστες δρομων και αυτους που τους συντηρουν, με την αφορμη οτι η αερογεφυρα στην οποια εγινε το δυστυχημα με τον Παντελιδη, ειχε κατασκευαστει το 1969 (ηταν η πρωτη αερογεφυρα στη χωρα) και ηταν, αν οχι ασυντηρητη, κακοσυντηρημενη, με τις τραγικες συνεπειες που ειδαμε.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!