Οχι οτι θα τον λυπηθεις. Με τα 16 εκατομμυρια ευρω το χρονο που επαιρνε για μισθουλακο, δεν θα πεινασει κιολας. Απο την αλλη, ειναι να αναρωτιεσαι αν οντως αυτος ηταν ο ενορχηστρωτης της επι σειρα ετων εξαπατησης των καταναλωτων και των αρχων των χωρων. Γιατι, αν δεν ηταν, ειναι εξιλαστηριο θυμα. Αν ηταν, τοτε εχουν εναν βαθμο εμπλοκης, εστω και εμμεσο, οι \”ανθρωποι\” του.
Και ποιοι ειναι οι φιλοι του; Ειναι κοινο μυστικο οτι στη Γερμανια, Κρατος και επιχειρησεις, πολιτικη και επιχειρησεις, συνδεονται αρρηκτα. Ετσι, στην περιπτωση μας, η Γερμανιδα Καγκελαριος Ανγκελα Μερκελ, δεν θα μπορουσε να μη συνδεεται με τον καλυτερα αμοιβομενο εκτελεστικο διευθυντη στη Γερμανια, τον Winterkorn (Βιντερκορν, για να καταλαβαινομαστε). Για την ακριβεια, \”απολαμβανε την αμεριστη εμπιστοσυνη και στηριξη της Καγκελαριου Μερκελ\”, γραφει η \”Καθημερινη\”. Αλλα, δεν χρειαζεται να εισαι βαθυς γνωστης της πολιτικης για να το καταλαβεις αυτο.
Η κυρια Μερκελ, τον ειχε στηριξει στην αναρριχηση του απο το τεχνικο τμημα της VW στην κεφαλη της Audi και απο εκει, μετα απο ενα σκληρο μπρα ντε φερ με τον Φερνιναντ Πιχ, στην κεφαλη της VW. Και, καπως ετσι, μολις δυο βδομαδες πριν ξεσπασει το σκανδαλο, το ΔΣ της αυτοκινητοβιομηχανιας ειχε αποφασισει την επεκταση της παραμονης του στη θεση της ηγεσιας, απο το 2016, στο 2018. Εν τω μεταξυ, δεν υπηρχε παρουσιαση η εκδηλωση της VW, στην οποια να ηταν παρων ο Βιντερκορν και να μην ειναι παρουσα και η Μερκελ. Και δεν εννοουμε μονο την εκθεση της Φρανκφουρτης.
Παντως, η γερμανικη κυβερνηση, δια του υπουργου Μεταφορων, Alexander Dobrindt, διαψευδει οτι γνωριζε κατι: \”Οπως ολοι μας, το εμαθα οταν το διαβασα στις εφημεριδες. Η Γερμανικη Κυβερνηση δεν ειχε καμια απολυτως γνωση ολων αυτων, συμπεριλαμβανομενων και των defeat mechanisms\”, ειπε ο υπουργος.
Τι θελουμε να πουμε με αυτα; Οτι οι κυβερνησεις -και ιδιαιτερα οι ευρωπαϊκες- γνωριζουν και ενθαρρυνουν τις πρακτικες που ακολουθουν πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες. Αλλα αφηνουν \”χαλαρους\” τους ελεγχους, για ευνοητους λογους (το πως, θα σας το εξηγησουμε τις επομενες μερες).
Και τωρα; ο Στεφαν Βιλ, προωθυπουργος της Κατω Σαξονιας, ερωτωμενος για το μελλον του Βιντερκορν, λεει οτι \”δεν θα ηθελα να προκαταβαλω καμια συζητηση για το μελλον και πιθανες συνεπειες των εξελιξεων».
Αν και πολλοι προεξοφλουν επιστροφη (!) του Βιντερκορν στην εταιρεια, σε αλλο ποστο, εχουν αρχισει να παιζουν και τα ονοματα των πιθανων αντικαταστατων του. Ως πιθανοτερος, προβαλλεται ο
Matthias Mueller της Porsche.
Και κλεινουμε με τη δηλωση του Βιντερκορν, με την οποια ανακοινωσε την παραιτηση του.
«Ειμαι σοκαρισμενος απο τα γεγονοτα των τελευταιων ημερων. Πανω απο ολα εχω μεινει αναυδος με το οτι μια κακοδιαχειριση τοσο μεγαλης κλιμακας ηταν εφικτο να γινει στο Volkswagen Group.
Ως CEO αναλαμβανω την ευθυνη για τις ανωμαλιες που παρατηρηθηκαν στους πετρελαιοκινητηρες και ζητησα απο το Διοικητικο Συμβουλιο της εταιρειας να κανει δεκτη την παραιτηση μου. Προχωρω σε αυτη την πραξη για να διαφυλαξω τα συμφεροντα της εταιρειας, παρολο που απο οσο γνωριζω δεν εκανα κατι λαθος απο τη μερια μου.
Η VW χρειαζεται ενα φρεσκο ξεκινημα και απο αποψη προσωπων – ανοιγω το δρομο για μια νεα αρχη με την παραιτηση μου. Παντα με οδηγουσε η επιθυμια να υπηρετω αυτη την εταιρεια, και ιδιαιτερα τους πελατες και τους εργαζομενους της. Η Volkswagen ηταν, ειναι και θα ειναι ολη μου η ζωη.
Η διαδικασια της διαλευκανσης της καταστασης και της διαφανειας πρεπει να συνεχιστει. Αυτος ειναι ο μονος τροπος να κερδισουμε και παλι την εμπιστοσυνη. Ειμαι πεπεισμενος οτι το VW Group και η ομαδα του θα καταφερει να ξεπερασει αυτη τη σοβαρη κριση.»