Αν και δινει ελαχιστες τεχνικες λεπτομερειες (στον τομεα που μας αφορα, αυτον των επιδοσεων), η Nissan δεν κρυβει τις προθεσεις της, μετα απο την παρουσιαση του Gripz Concept, που δεν ειναι ενα απλο concept. Αλλα μια δοκιμη πριν απο την εκδοση παραγωγης. Οι Ιαπωνες μας λενε οτι η ιδεα του Gripz \”υλοποιηθηκε απο τις ομαδες σχεδιασμου της φιρμας στην Ευρωπη και την Ιαπωνια και δινει μια εντονη σχεδιαστικη γευση απο το μελλον της κατηγοριας των Crossover\”. Και, σε ο, τι αφορα τα περι του \”Ζ\”, επισης δεν το κρυβουν, αφου μας λενε οτι ειναι εμπνευσμενο και αποτιει φορο τιμης στον νικητη του Safari, Datsun 240Z Rally car (εκει παραπεμπει το μαυρο ματ στο καπο και το πορτ μπαγκαζ καθως και το βαθυ πορτοκαλι χρωμα).
Οι δικες μας πηγες λενε οτι η Nissan, βλεποντας την επιτυχια των σπορ εκδοσεων του Juke, αποφασισε να επεκταθει στην κατηγορια, δημιουργωντας ενα σπορ crossover με εκρηκτικες επιδοσεις και ικανοτητα να κινηθει εκτος δρομου. Οι ιδιες πηγες μας λενε οτι η Nissan σκεφτεται να το βγαλει στην παραγωγη, ελαφρως παραλλαγμενο το Gripz, \”φορτωμενο\” με το υβριδικο συστημα \”Pure Drive e -Power\” χωρις να μας αποκαλυψουν ποιον κινητηρα θα φορα (αραγε θα ειναι αμιγως ηλεκτρικο;), αλλα οτι προκειται να το ενταξει στην οικογενεια των \”Ζ\”. Ε, και αφου θα ανηκει στην οικογενεια των Ζ, δεν υπαρχει πιθανοτητα να μην ειναι γρηγορο…
Η φιλοσοφια για να το κανει αυτο, ειναι απλη. Οπως ακριβως εκανε και με το 240Ζ, η Nissan θελει να \”συγχωνευσει\” την εμπειρια της στα crossovers, τα τετρακινητα και τα σπορ αυτοκινητα, για να μας δωσει το μηνυμα οτι για να ειναι ενα αυτοκινητο γρηγορο, απολαυστικο, οδηγοκεντρικο και σπορ, δεν ειναι απολυτως αναγκαιο να εχει και μικρη αποσταση απο το εδαφος.
Και αυτο ακριβως κανει το Gripz η μελλοντικο Ζ. Αρκετα υπερυψωμενο απο το εδαφος, με τους 22 ιντσων τροχους του να το… σηκωνουν κι αλλο, αυτο το αυτοκινητο δειχνει με το \”καλημερα\” οτι προκειται για εναν “σκληροτραχηλο αθλητη δρομου” που, οπως λεει η Nissan, συνδυαζει την πρακτικοτητα και την ικανοτητα ενος compact crossover, με τις επιδοσεις τον ενθουσιασμο αλλα και την “εμπλοκη” του οδηγου, που ταιριαζει στο προφιλ ενος παραδοσιακου σπορ αυτοκινητου .
Αυτος ο μοναδικος συνδυασμος δινει στο Gripz μια διπλη προσωπικοτητα, συνδυαζοντας αρμονικα το στυλ και την ευελιξια, με την ικανοτητα να κινηθει και σε περιπετειωδες εδαφος, οταν ειναι οι περιστασεις το επιβαλλουν.
Το Gripz Concept απεικονιζει οχι μονο την προσεγγιση της Nissan για σχεδιασμο “χωρις συνορα”, αλλα αναδεικνυει και τις δυνατοτητες υλοποιησης του. Το Gripz κανει το ντεμπουτο του με ενα πρωτοτυπο υβριδικο συστημα που βασιζεται σε τεχνολογιες που εχουν αναπτυχθει για τα αμιγως ηλεκτροκινητα μοντελα της Nissan.
Ο προγονος: Το φοβερο και τρομερο Datsun 240Z Rally Car
Με αδιαμφισβητητη την ηγεμονια της στην αγορα των αμιγως ηλεκτροκινητων οχηματων, η Nissan πραγματοποιει αλλο ενα σημαντικο βημα προς τα εμπρος, ανακοινωνοντας στη Φρανκφουρτη την αυξηση της αυτονομιας για το LEAF κατα 26%, που πλεον αγγιζει τα 250 χλμ. Η πρωτοποριακη για την κατηγορια μπαταρια των 30 kWh, αποτελεσε την καρδια του ανανεωμενου LEAF, που επισης εκανε το ντεμπουτο του στην Φρανκφουρτη.
Μοντερνο, αλλα με ρετρο καταβολες το εσωτερικο του Gripz
Tip: Το Gripz εχει ενσωματωμενη καμερα στα εμπρος φαναρια, για να γραφεις τις διαδρομες σου και να τις περνας απλα και ευκολα απο το κορυφαιο, εμπνευσμενο απο ποδηλατο (!) εσωτερικο του, στο tablet σου.