Εισαγωγη
Το ID.3 ξεκινα ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της Volkswagen και της αυτοκινησης. Ακριβως οπως το πρωτο Beetle και το Golf Mk1, το ηλεκτρικο compact μοντελο αντιπροσωπευει την αρχη μιας νεας εποχης οχι μονο για τη μαρκα αλλα για ολοκληρη την αυτοκινηση. Ειναι το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο που προσφερει απεριοριστη καθημερινη χρηστικοτητα ενω ταυτοχρονα ειναι προσιτο για εκατομμυρια πελατες.
Η αρθρωτη πλατφορμα για την ηλεκτροκινηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten) στην οποια βασιζεται το ID.3, χρησιμευει ως η τεχνικη βαση για την ηλεκτρικη επιθεση της Volkswagen και θα διαδραματισει καταλυτικο ρολο στην υλοποιηση ακομα περισσοτερων ηλεκτρικων μοντελων. Η MEB εκμεταλλευεται πληρως τις δυνατοτητες που προσφερει ενα πληρως ηλεκτρικο κινητηριο συστημα: παρεχει στο ID.3 ενα πολυ γενναιοδωρο εσωτερικο, εντονη οδηγικη εμπειρια γεματη συγκινησεις και αυτονομια εως και 549 χλμ. (κατα WLTP). Η ικανοτητα γρηγορης φορτισης ειναι ενα αλλο πλεονεκτημα, ιδιαιτερα χρησιμο κατα την οδηγηση μεγαλων αποστασεων.
Η εποχη της ηλεκτροκινητικοτητας θα ειναι εξυπνη, καινοτομος και αειφορα και η μεταβαση της Volkswagen στην νεα εποχη βρισκεται σε πληρη εξελιξη: τα επομενα τεσσερα χρονια, το Volkswagen Group θα επενδυσει περιπου 33 δισεκατομμυρια ευρω στην ηλεκτροκινηση, εκ των οποιων 11 δισεκατομμυρια ευρω θα διατεθουν στη μαρκα Volkswagen. Συνολικα, το Group σχεδιαζει να λανσαρει εως 75 πληρως ηλεκτρικα μοντελα εως το 2029 και να διαθεσει στην αγορα περιπου 26 εκατομμυρια ηλεκτρικα οχηματα κατα τη διαρκεια αυτης της περιοδου. Ενα ολοκληρο οικοσυστημα αειφορου ηλεκτρικης κινητικοτητας θα δημιουργηθει γυρω απο αυτα τα αυτοκινητα.
Εξοπλισμος και design
Νεο design για μια νεα εποχη. Ο επαναστατικος χαρακτηρας του ID.3 ειναι ηδη ξεκαθαρος με την πρωτη ματια. Ο εξωτερικος σχεδιασμος του αυτοκινητου ειναι απαλος και ρεει, ενω ταυτοχρονα ειναι στιβαρος και συμπυκνωμενος, διαθετει δυναμικες αναλογιες και κανει ισχυρη εντυπωση χωρις σχεδιαστικη φλυαρια. Το ID.3 ειναι ενα αυτοκινητο για βιωσιμη κινητικοτητα και ταυτοχρονα ειναι ενα πραγματικο Volkswagen.
Χτισμενο γυρω απο οδηγο και επιβατες. Ο σχεδιασμος σε φιλοσοφια one box ειναι μια σαφης ενδειξη για το πως το ID.3 ειναι χτισμενο γυρω απο τους επιβατες του. Οι προβολοι του ειναι ασυνηθιστα κοντοι, αλλα το εσωτερικο ειναι πολυ μεγαλο επειδη οι αξονες εχουν απομακρυνθει αρκετα. Το compact ηλεκτρικο μοντελο εχει μεταξονιο 2.765 χιλιοστων, σχεδον αντιστοιχο με αυτο του Passat. Η μπαταρια υψηλης τασης βρισκεται ως επιπεδο μπλοκ κατω απο την καμπινα επιβατων. Ολα τα αλλα τεχνικα εξαρτηματα καταλαμβανουν λιγο χωρο: η κινητηρια μοναδα ειναι τοποθετημενη στον πισω αξονα, ενω εξαρτηματα οπως το ψυγειο και το συστημα κλιματισμου βρισκονται στο κοντο μπροστινο τμημα.
Μπροστινο ακρο χωρις μασκα ψυγειου. Το μπροστινο μερος δειχνει ηδη τον χαρακτηρα και την τεχνικη ιδεα του οχηματος: εδω, το λογοτυπο της Volkswagen τοποθετειται κεντρικα χωρις γριλια ψυγειου. Αυτος ο σχεδιασμος επαναφερει τη Volkswagen στις ριζες της – «Ειμαστε μια μαρκα που γεννηθηκε χωρις γριλια», λεει χαρακτηριστικα ο Klaus Zyciora, Επικεφαλης Σχεδιασμου του Volkswagen Group και Επικεφαλης Σχεδιαστης της Volkswagen. Ο αερας ψυξης για το κινητηριο συστημα ρεει μεσω μιας εισαγωγης στον προφυλακτηρα, ο οποιος διαθετει ενα μοτιβο με κηρηθρα που εχει σχεδιαστει με εμπνευση απο τη φυση.
Οπως τα ανθρωπινα ματια. Οι μεγαλοι προβολεις ειναι το πιο εντυπωσιακο χαρακτηριστικο στο μπροστινο μερος – εχουν φιλικη εκφραση οπως τα ανθρωπινα ματια. Η τεχνολογια LED ειναι στανταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολεις διατιθεται στο πακετο σχεδιασης για να παρεχει μια εξυπνα ελεγχομενη κυρια δεσμη. Οι ηλεκτρικα περιστρεφομενες μοναδες φωτος μοιαζουν με βλεφαριδες, ενω τα ανοιγματα τυπου κηρηθρας στα περιβληματα και τα γυρω καλωδια οπτικων ινων, αναλαμβανουν το ρολο για τα φωτα ημερας. Οταν ενεργοποιειται η εξυπνα ελεγχομενη κυρια δεσμη, φωτιζεται επισης η λωριδα φωτος στο μπροστινο μερος, που ενωνει τους προβολεις. Οι φωτεινες μοναδες εκτελουν ηδη λειτουργιες επικοινωνιας πριν καν την εκκινηση του οχηματος: περιστρεφονται και επομενως καλωσοριζουν τον οδηγο κοιτωντας ψηλα.
Μεγαλες ροδες και επιπεδη γυαλινη πλευρικη επιφανεια καμπινας. Η πλαγια οψη του ID.3 εχει σπορ και ισχυρη εμφανιση. Οι τροχοι ειναι μεγαλοι και ξεχωριζουν ενω υπαρχει μια ισχυρη κολονα C – ενα κλασικο χαρακτηριστικο σχεδιασης Volkswagen. Ενα γλυκα σχεδιασμενο πλευρικο τμημα σβηνει σε καμπυλη κατω απο την ανερχομενη γραμμη ωμου. Η πλαϊνη γυαλινη επιφανεια καταληγει σε ενα μακρυ σποϊλερ. Η σχεδιαση της μαυρης οροφης, η οποια συνεχιζεται σε ενα μοτιβο στο καπο και τα σκουρα ενθετα στα πλαϊνα κανουν τη σιλουετα να φαινεται χαμηλοτερη και ακομα πιο κομψη.
Σηματα στροφης (φλας) σε δυο παραλλαγες. Η πεμπτη-πισω πορτα ειναι επισης μαυρη και το χαμηλο της παραθυρο τονιζει το πλατος του ID.3. Ολοκληρο το οπισθιο ακρο διαθετει επιφανειες με πλαστικοτητα και ενας διαχυτης αποτελει την κατω καταληξη. Οι συστοιχιες οπισθιου φωτισμου ειναι επισης εξοπλισμενες με LED. Εαν ειναι επιθυμητο, ο πελατης μπορει να αλλαξει τα σηματα στροφης σε μια δευτερη λειτουργια οπου το φως κινειται απο μεσα προς τα εξω. Το φως των φρενων αναβει παντα σε εμφανη μορφη του “X”. Δυναμικες φωτεινες κινησεις προβαλλονται απο τα πισω φωτα οταν το αυτοκινητο κλειδωνει και ξεκλειδωνει.
Επιλογη εξι εξωτερικων χρωματων. Το ID.3 κυκλοφορει σε εξι εξωτερικα χρωματα. Αυτα ονομαζονται Glacier White Metallic, Makena Turquoise Metallic, Manganese Grey Metallic, Moonstone Grey, Scale Silver Metallic και Stonewashed Blue Metallic. Στη βασικη εκδοση, το τοξο οροφης, τα πλευρικα ενθετα και τα διακοσμητικα προφυλακτηρα ειναι σε μαυρο χρωμα, για αντιθεση. Εναλλακτικα, η Volkswagen προσφερει δυο πακετα εξωτερικου στυλ, οπου η γραμμη οροφης λαμπει ειτε σε ασημι ειτε σε ελκυστικο χαλκο. Το πακετο Style περιλαμβανει επισης πλευρικα στοιχεια και στοιχεια προφυλακτηρα σε Gray Tech Metallic και οι κολονες C εχουν τελειωμα με μια ταινια με αδαμαντινο μοτιβο, σε μοτιβο κηρηθρας.
Αεροδυναμικος συντελεστης 0,27. Η αεροδυναμικη παιζει σημαντικο ρολο στη γκαμα ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου – το ID.3 επιτυγχανει εναν εξαιρετικο συντελεστη οπισθελκουσας (Cd), μολις 0,27. Ο πιο σημαντικος παραγοντας για αυτο ειναι το αμαξωμα με τις εντονα κεκλιμενες κολονες Α, τη ρεουσα γραμμη οροφης και τις αντιστοιχα κεκλιμενες κολονες C. Οι εξυπνες λυσεις για μεμονωμενες λεπτομερειες παρεχουν επισης αεροδυναμικα οφελη. Αυτα περιλαμβανουν την ηλεκτρικα ενεργοποιουμενη περσιδα στο μπροστινο ακρο του οχηματος. Αυτη ανοιγει μονο οταν οι μοναδες ισχυος απαιτουν ψυξη, διαφορετικα παραμενει κλειστη ετσι ωστε ο αερας να μπορει να ρεει οσο το δυνατον πιο ευκολα πανω στο καπο. Οι ζαντες με τα επιπεδα σχεδια εχουν βελτιστοποιηθει επισης για ιδανικη ροη αερα, με ελαχιστες αεροδυναμικες απωλειες.
Οι λωριδες εκτροπης νερου στις κολονες Α και οι εξωτερικοι καθρεπτες που τοποθετουνται στους ωμους της πορτας παρεχουν επισης αεροδυναμικα οφελη. Μειωνουν επιπλεον το επιπεδο θορυβου στο χωρο επιβατων, σε συνδυασμο με το τυπικο παρμπριζ απο ακουστικο γυαλι. Διαφορα αλλα εξαρτηματα συνδυαστικα, συμβαλλουν επισης στον διαχωρισμο ροης στο πισω μερος – η μεγαλη αεροτομη οροφης, οι ωμοι, οι με πλαστικοτητα σχηματισμενες οπισθιες λυχνιες και ο διαχυτης. Αυτος ολοκληρωνει το κατω μερος του ID.3, με μια μεγαλη επιπεδη επενδυση στο πισω μερος.
Λειτουργιες εσωτερικου και ανεση
Χωροι οπως σε ενα αυτοκινητο της μεσαιας κατηγοριας. Το εσωτερικο του ID.3 ακολουθει φιλοσοφια open space – ανοιχτου χωρου – μια καμπινα που ειναι περισσοτερο απο γενναιοδωρη σε μεγεθος. Οδηγος και επιβατες καθονται σε ενα ευχαριστα υψηλο επιπεδο, η εισοδος ειναι βολικη και υπαρχει καλη ορατοτητα. Το πισω καθισμα προσφερει παρομοιο χωρο με αυτον που υπαρχει στα συμβατικα μοντελα μεσαιου μεγεθους. Ο χωρος αποσκευων μπορει να φιλοξενησει 385 λιτρα και ο ογκος του μπορει να αυξηθει στα 1.267 λιτρα αναδιπλωνοντας την πλατη του διαιρουμενου πισω καθισματος (φορτωμενος μεχρι την οροφη). Το ID.3 Pro S ειναι εγκεκριμενο για τεσσερα ατομα, ενω ολες οι αλλες παραλλαγες ειναι πενταθεσια μοντελα.
Αερας και φως. Ο εσωτερικος σχεδιασμος υπογραμμιζει την αισθηση ευρυχωριας. Φαινεται συγκρατημενος και καθαρος σχεδιαστικα, επικεντρωμενος στα βασικα. Ο πινακας στο ταμπλο χαμηλωνει προς το εσωτερικο σε διαφορα επιπεδα. Σε αντιθεση με ενα συμβατικο εσωτερικο, δεν συνδεεται με την κεντρικη κονσολα, η οποια βρισκεται ως ξεχωριστο στοιχειο μεταξυ των μπροστινων καθισματων. Στο πακετο Design “Plus”, η Volkswagen παρεχει στο αυτοκινητο μια μεγαλη πανοραμικη ηλιοροφη. Με μηκος 130 εκατοστα και πλατος που φτανει τα 111 εκατοστα, επιτρεπει μια εξαιρετικη ποσοτητα φωτος να ρεει στο εσωτερικο. Μια ηλεκτρικα συρομενη κουρτινα αποτρεπει τη θερμανση του εσωτερικου.
Παλ χρωματα, συν λευκο και πορτοκαλι. Το εσωτερικο του ID.3 ειναι μαυρο σε ολες τις παραλλαγες. Τα καθισματα εχουν διχρωμο σχεδιασμο – τα μαξιλαρια των βασεων και το μεγαλυτερο μερος της πλατης τους ερχεται σε αντιθεση με τις περιοχες των ωμων και τα πλαϊνα. Τα χρωματα των καθισματων ονομαζονται Platinum Grey και Dusty Grey Dark (προαιρετικα). Υπαρχει μια επιλογη απο πολλα διαφορετικα χρωματα για το εσωτερικο με τα προαιρετικα πακετα Interior Style και Interior Style “Plus”. Το Dusty Grey Dark δημιουργει μια φιλικη, φωτεινη ατμοσφαιρα στο σαλονι, ενω το Safrano Orange προσφερει εντονα χαρακτηριστικα στα υποβραχιονια στις πορτες και στην ανω περιοχη του ταμπλο. Τα περιβληματα της οθονης, το τιμονι με την κολονα τιμονιου και οι μοναδες ελεγχου στις πορτες ολοκληρωνονται σε Electric White – ενα χρωμα που προσδιδει στο εσωτερικο του ID.3 εναν καθαρο και σχεδον φουτουριστικο χαρακτηρα.
Εσωτερικοι χωροι για καθε απαιτηση. Ο πελατης μπορει προαιρετικα να επιλεξει το πακετο Interior Style. Εδω, τα τμηματα του κεντρου των καθισματων καλυπτονται με υφασμα Sumba Flow και οι βασεις των καθισματων με μικροϊνες ArtVelours. Το πακετο Interior Style περιλαμβανει πενταλ απο ανοξειδωτο ατσαλι σε σχεδιασμο Play&Pause, ατμοσφαιρικο φωτισμο 30 χρωματων και θερμαινομενο τιμονι.
Το δευτερο επιπεδο ονομαζεται Interior Style “Plus”. Εδω, τα καθισματα διαθετουν ηλεκτρικη ρυθμιση 12 κατευθυνσεων, χειροκινητη ρυθμιση του βαθους του καθισματος, θερμανση καθισματος και πνευματικη οσφυϊκη υποστηριξη με λειτουργια μασαζ. Τα καθισματα TopSport “Plus” θα ακολουθησουν λιγο μετα το λανσαρισμα με τον ιδιο τεχνικο εξοπλισμο, ιδιαιτερες βασεις και ενσωματωμενα προσκεφαλα. Τα κεντρικα πανελ σε αυτα τα καθισματα καλυπτονται με ArtVelours και τονιζονται με ID. λογοτυπα και διακοσμητικες ραφες. Σε ολες τις ηλεκτρικα ρυθμιζομενες θεσεις εχουν απονεμηθει η σφραγιδα εγκρισης της γερμανικης εκστρατειας για υγιεστερες πλατες (AGR). Αυτο ισχυει και για τα καθισματα οδηγου και συνοδηγου. Τα καθισματα εχουν υποβραχιονια στην εσωτερικη πλευρα σε ολες τις παραλλαγες εξοπλισμου. Ολες οι ταπετσαριες καθισματων ειναι κατασκευασμενα απο υλικα μη ζωικης προελευσης.
Κατασκευαζεται πιο γρηγορα, πιο γρηγορα για τον πελατη. Στο λανσαρισμα, η Volkswagen προσφερει τα ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S ως προδιαμορφωμενα μοντελα. Αυτα συνδυαζουν τις πιο δημοφιλεις επιλογες, σε πακετα. Αυτο καθιστα την προσφορα ακομη πιο διαφανη για τους πελατες και το εργοστασιο στο Zwickau μπορει να κατασκευασει και να παραδωσει τα αυτοκινητα γρηγοροτερα. Τα προκαθορισμενα μοντελα αποδοσης ID.3 Pro. Υπαρχουν επτα προδιαμορφωμενα μοντελα ID.3 Pro με μπαταρια 58 kWh κατα την εναρξη των πωλησεων. Το μοντελο μετα την εισαγωγικη εκδοση (ID.3 Pro Performance) ειναι το ID.3 Life, το οποιο συνοδευεται απο τα πακετα Convenience and Infotainment. Το ID.3 Business διαθετει επιπλεον τα πακετα Interior Style, Design και Driver Assist. Η οικογενεια ID.3 ταιριαζει καλυτερα με τα πακετα Convenience “Plus” και Design “Plus”. Το ID.3 Style συνοδευεται απο πακετα Interior Style, Convenience, Infotainment και Design “Plus”. Το ID.3 Tech ειναι επιπλεον εξοπλισμενο με τα πακετα Infotainment “Plus” και Driver Assist “Plus”. Το ID.3 Max διαθετει ιδιαιτερα εκτεταμενο εξοπλισμο: αυτο το μοντελο διαθετει και τα εξι πακετα στην αντιστοιχη εκδοση “Plus” – Interior Style, Convenience, Infotainment, Design, Driver Assist και Sport. Το προκαθορισμενο μοντελο ID.3 Pro S. Το ID.3 Pro S με τη μεγαλη μπαταρια 77 kWh θα ειναι διαθεσιμο ως το γενναιοδωρα εξοπλισμενο ID.3 Tour, στις αρχες του 2021. Αυτο το μοντελο διαθετει τεσσερα πακετα “Plus”: Comfort, Interior Style, Infotainment και Assist. Ενα δευτερο προκαθορισμενο μοντελο θα ακολουθησει λιγο αργοτερα. Αυτο θα επικεντρωθει στον τυπικο εξοπλισμο, ο οποιος επεκτεινεται απο το πακετο Interior Style, οπως σε καθε ID.3 Pro S.
Γενναιοδωρος βασικος εξοπλισμος. Η Volkswagen παρεχει ηδη στο ID.3 γενναιοδωρο εξοπλισμο ανεσης και ευκολιας, ως στανταρ. Εκτος απο τα παραπανω χαρακτηριστικα, αυτο περιλαμβανει επισης ατμοσφαιρικο φωτισμο με δεκα χρωματα και περιορισμο ταχυτητας. Το Air Care Climatronic, ενα ακομη τυπικο χαρακτηριστικο, συνδυαζεται με ενα ηλεκτρικο σταθερο συστημα κλιματισμου, το οποιο ο πελατης μπορει επισης να ενεργοποιησει οταν το αυτοκινητο δεν φορτιζει απο το δικτυο τροφοδοσιας. Ο εξοπλισμος παθητικης ασφαλειας περιλαμβανει το Emergency System και εναν κεντρικο αεροσακο, ενα νεο χαρακτηριστικο της γκαμας μοντελων Volkswagen. Σε περιπτωση πλευρικης συγκρουσης, αυτος ο αεροσακος μπορει να αποτρεψει τη συγκρουση του οδηγου και του συνοδηγου μεταξυ τους.
Ο βασικος εξοπλισμος περιλαμβανει επισης το ραδιοφωνο Ready 2 Discover με δεκτη DAB + και δυο θυρες USB-C στην κεντρικη κονσολα. Η λειτουργια App Connect επιτρεπει το media streaming μεσω smartphone. Οι πελατες του ID.3 μπορουν να ενσωματωσουν τα κινητα τους τηλεφωνα στο φυσικο τους περιβαλλον – Apple Car Play για iOS, Android Auto για Android και Mirror Link για αντιστοιχα εξοπλισμενες συσκευες.
ID. Light. Το ID. Light ειναι ενα τυπικο χαρακτηριστικο που δεν υπηρχε διαθεσιμο σε αλλο αυτοκινητο – προκειται για μια στενη λωριδα φωτος κατω απο το παρμπριζ που βοηθα διαισθητικα τον οδηγο. Αφου ο οδηγος εισελθει στο οχημα, σηματοδοτει οτι το αυτοκινητο ειναι ετοιμο να εκκινησει. Οταν το ID.3 πρεπει να απενεργοποιηθει συμφωνα με τη διαδρομη πλοηγησης, το φως κινειται αντιστοιχα στο αριστερο η το δεξι ακρο της ταινιας. Εαν ο οδηγος φρεναρει σε κρισιμη κατασταση, το ID. Light εκπεμπει μια προειδοποιηση με εντονο κοκκινο χρωμα. Κατα τη διαρκεια της λειτουργιας φορτισης, δημιουργειται μια πρασινη γραμμη απο αριστερα προς τα δεξια, δειχνοντας το επιπεδο φορτισης της μπαταριας.
Πακετα Comfort και Comfort “Plus”. Στο πακετο Comfort, η κεντρικη κονσολα γινεται ακομα πιο ευελικτη – χαρη στο φως για το διαμερισμα του κινητου τηλεφωνου, ενα κυλιομενο καλυμμα και δυο θυρες φορτισης USB που βρισκονται στο πισω μερος. Τα καθισματα οδηγου και συνοδηγου μπορουν να θερμανθουν, οπως και το δερματινο τιμονι. Οι πιδακες του συστηματος πλυσης παραθυρων θερμαινονται επισης. Το πακετο συμπληρωνεται απο αισθητηρα βροχης και φωτισμο εξωτερικου περιβαλλοντος που προβαλλει ενα μοτιβο κηρηθρας στο εδαφος.
Το πακετο Comfort “Plus” περιλαμβανει επισης Air Care Climatronic με ελεγχο δυο ζωνων. Ενα αλλο χαρακτηριστικο ειναι το δαπεδο του χωρου αποσκευων, το οποιο μπορει ευκολα να εισαχθει στο χωρο αποσκευων. Ειναι στο ιδιο επιπεδο με το περβαζι φορτωσης, προσφεροντας χωρο αποθηκευσης για το καλωδιο φορτισης και αλλα αντικειμενα.
Αντλια θερμοτητας για αυτονομια. Τα επτα προκαθορισμενα μοντελα που διατιθενται στο λανσαρισμα του ID.3, διαθετουν προαιρετικα αντλια θερμοτητας. Αυτες οι αντλιες ειναι πολυ αποδοτικες και ως εκ τουτου συμβαλλουν σημαντικα στην αυτονομια του οχηματος. Ενα εξαρτημα για μεταφορα ποδηλατων ολοκληρωνει το ευρος των επιλογων.
Συστηματα ελεγχου, συνδεσιμοτητας και υποβοηθησης
Απλη λειτουργια. Το ταμπλο του ID.3 λειτουργει εντελως χωρις φυσικα κουμπια και διακοπτες, δινοντας του μια μινιμαλιστικη και υπερσυγχρονη εμφανιση. Ο οδηγος βλεπει μια συμπαγη οθονη με διαγωνιο 5,3 ιντσων, εδρασμενη στο στανταρ πολυλειτουργικο τιμονι, η οποια λειτουργει με χειριστηρια ευαισθητα στην αφη. Τρεις περιοχες δειχνουν τις πιο σημαντικες πληροφοριες, με εμφανιση της καταστασης της μπαταριας και της αυτονομιας. Ο οδηγος ελεγχει τους τροπους οδηγησης και το κλειδωμα σταθμευσης με ενα μεγαλο περιστροφικο διακοπτη στα δεξια της οθονης. Ενας πινακας ελεγχου στα αριστερα, διπλα στο τιμονι, ενσωματωνει τις λειτουργιες φωτισμου. Υπαρχει μια αυτοματη ρυθμιση για τους προβολεις.
Η αφη ειναι καλυτερη. Η κεντρικη οθονη αφης βρισκεται στη μεση του ταμπλο, υπο ελαφρα γωνια προς τον οδηγο. Η οθονη των 10 ιντσων ειναι τοσο μεγαλη οσο ενα tablet. Σε αυτη, ο οδηγος διαχειριζεται ολες τις λειτουργιες απο τους τομεις της τηλεφωνιας, της πλοηγησης, της ψυχαγωγιας, των συστηματων υποβοηθησης και των ρυθμισεων του οχηματος, οπου το περιβαλλον εργασιας χρηστη και η οθονη εκκινησης μπορουν να ρυθμιστουν ελευθερα συμφωνα με τις προτιμησεις του οδηγου. Τα ρυθμιστικα για ρυθμιση της εντασης και της θερμοκρασιας βρισκονται στην κεκλιμενη επιφανεια κατω απο την οθονη.
“Hello ID.”. Το “Hello ID.”, o φυσικος ελεγχος φωνης ειναι επισης στανταρ στο ID.3. Εδω, το αυτοκινητο ακολουθει τις οδηγιες του οδηγου και των επιβατων και ειναι σε θεση να κατανοησει πολλες εντολες απο την καθημερινη χρηση της γλωσσας. Η συντομη προταση “Hello ID., I am cold” αρκει για να ενεργοποιηθει η θερμανση, ενω η δηλωση “Hello ID., Play Radio X” αλλαζει σε νεο σταθμο.
Head-up Display επαυξημενης πραγματικοτητας. Η προαιρετικη head-up οθονη επαυξημενης πραγματικοτητας (augmented reality), του ID.3, που περιλαμβανεται στο πακετο Infotainment “Plus”, ειναι μια παγκοσμια πρεμιερα. Αυτη μπορει να προβαλει σημαντικες πληροφοριες στο παρμπριζ με τα βελη στροφης του συστηματος πλοηγησης που βρισκεται απο κατω. Ο οδηγος βλεπει τις πληροφοριες ως τρισδιαστατη, κλιμακωτη εικονα σε ρεαλιστικη αποσταση τριων εως δεκα μετρων μπροστα απο το οχημα. Αυτο σημαινει οτι η οθονη ειναι πληρως ενσωματωμενη στον πραγματικο εξωτερικο κοσμο. Οταν το Adaptive Cruise Control (ACC) η το Travel Assist (προαιρετικο) ειναι ενεργο, το οχημα μπροστα απο το ID.3 επισημαινεται με φωτεινη σημανση στην οθονη, πανω απο μια συγκεκριμενη ταχυτητα.
Πακετα Infotainment και Infotainment “Plus”. Εαν ο πελατης εχει παραγγειλει το πακετο Infotainment, το οχημα θα ειναι εξοπλισμενο με το συστημα Discover Pro Infotainment αντι για το τυπικο ραδιοφωνο. Αυτο μπορει να λειτουργησει ειτε με φωνητικο ελεγχο η χειριστηριο αφης και το συστημα πλοηγησης του περιλαμβανει τρισδιαστατα μοντελα πολλων πολεων. Το δευτερο χαρακτηριστικο του πακετου Infotainment ειναι η διεπαφη κινητου τηλεφωνου “Comfort”. Αυτη συνδεει το smartphone με την κεραια του αυτοκινητου και το φορτιζει επαγωγικα εαν το τηλεφωνο εχει αυτη τη δυνατοτητα φορτισης. Το πρωτοκολλο voice-over-LTE εξασφαλιζει γρηγορη ρυθμιση συνδεσης και υψηλη ποιοτητα ομιλιας. Στο πακετο Infotainment “Plus”, η Volkswagen συνοδευει το πακετο ηχου με δυο επιπλεον ηχεια, εκτος απο την αρχικη ad-up οθονη επαυξημενης πραγματικοτητας.
Πυλη στο δικτυο κινητης τηλεφωνιας. Το Discover Pro συνδεεται με την στανταρ ηλεκτρονικη μοναδα συνδεσης (OCU), η οποια διαθετει ενσωματωμενη ηλεκτρονικη καρτα SIM (eSIM). Αυτη εκτελει ολες τις εργασιες συνδεσιμοτητας, συμπεριλαμβανομενης της γρηγορης μεταφορας δεδομενων με ταχυτητα LTE Advanced.
We Connect Start. Η OCU φερνει επισης τις ηλεκτρονικες υπηρεσιες του We Connect Start στο ID.3. Ο πελατης απλα πρεπει πρωτα να ενεργοποιησει τις υπηρεσιες διαδικτυακα με το Volkswagen ID. του και στη συνεχεια ειναι διαθεσιμο για περιοδο τριων ετων. Οι σημαντικοτερες υπηρεσιες εδω ειναι οι υπηρεσιες πλοηγησης και οι υπηρεσιες που σχετιζονται με οχηματα. Οι διαδικτυακες υπηρεσιες πληροφοριων κυκλοφοριας παρεχουν στον οδηγο ενημερωμενες πληροφοριες σχετικα με την κατασταση στην επιλεγμενη διαδρομη και τους πιθανους κινδυνους. Νεα δεδομενα λαμβανονται τακτικα στο αυτοκινητο με τη λειτουργια Online Map Update.
Η υπηρεσια Charging Stations προσφερει ζωντανα δεδομενα σε σημεια φορτισης στην περιοχη. Παρεχει λεπτομερειες σχετικα με την χωρητικοτητα τους και μπορει επισης να παρεχει πληροφοριες σχετικα με τις τιμες και τη διαθεσιμοτητα. Εαν ο οδηγος αποφασισει να χρησιμοποιησει ενα σταθμο φορτισης, αυτος μπορει να υιοθετηθει ως προορισμος στο συστημα πλοηγησης.
Φορτιση και κλιματισμος μεσω smartphone. Οι σχετικες με το οχημα υπηρεσιες We Connect Start που ειναι ηδη διαθεσιμες στο αυτοκινητο με το στανταρ ραδιοφωνο Ready 2 Discover, περιλαμβανουν φορτιση και κλιματισμο. Οι πελατες του ID.3 μπορουν να ελεγχουν και τις δυο λειτουργιες στο smartphone τους χρησιμοποιωντας τη δωρεαν We Connect ID. εφαρμογη και μπορουν επισης να ελεγξουν το επιπεδο φορτισης της μπαταριας και την αυτονομια του αυτοκινητου.
Νεα πλατφορμα ηλεκτρονικων. Υπαρχει μια ριζικα νεα, πρωτοποριακη ιδεα πισω απο την εκτεταμενη συνδεσιμοτητα του ID.3: η πλατφορμα ηλεκτρονικων που αναπτυχθηκε απο τη Volkswagen ειναι λιτη, ευελικτη και γρηγορη. Επιτρεπει την επικοινωνια να πραγματοποιειται με παρομοιο τροπο σε εναν σταθερο διακομιστη: καταργει την αρχη των μεμονωμενων καταγεγραμμενων περιστατικων και εφαρμογων και εχει σχεδιαστει ως μια ευρεια πλατφορμα υπηρεσιων. Αυτο απλοποιει σημαντικα την ανταλλαγη δεδομενων και λειτουργιων μεταξυ των εμπλεκομενων συστηματων. Αυτη η ευελιξια καθιστα ευκολη την ενσωματωση νεων πακετων δεδομενων στο συστημα. Η μεγιστη ασφαλεια, συμπεριλαμβανομενης της προστασιας απο πιθανες εξωτερικες επιθεσεις, εχει παντα προτεραιοτητα – τα νεα πακετα δεδομενων πρεπει να περασουν απο μια διαδικασια υψηλης πιστοποιησης ελεγχου ταυτοτητας. Οι βασικες λειτουργιες οδηγησης οπως ο ελεγχος κινησης και η πεδηση παραμενουν στις ξεχωριστες μοναδες ελεγχου τους.
Νεα τοπολογια hardware. Η νεα πλατφορμα ηλεκτρονικων περιλαμβανει επισης μια νεα τοπολογια hardware. Δυο κεντρικοι υπολογιστες υψηλης αποδοσης που ονομαζονται ICAS (In Car Application Server) αποτελουν τον πυρηνα αυτου. Σε ορισμενες περιοχες εκτελουν πολλες εργασιες που εχουν ανατεθει σε ξεχωριστες μοναδες ελεγχου σε αλλα μοντελα Volkswagen. Ενας απο τους δυο ICAS συνδυαζει μεγαλο αριθμο ξεχωριστων υπολογιστων. Ειναι υπευθυνος για πολλα συστηματα υποβοηθησης του οδηγου και τις λειτουργιες ανεσης – απο το ξεκλειδωμα των θυρων και τη ρυθμιση του καθισματος εως τα φωτα. Ο δευτερος κεντρικος υπολογιστης διαχειριζεται το συστημα ψυχαγωγιας και τις οθονες. Βασιζεται στην τριτη γενια modular infotainment matrix (MIB 3), εγκατεστημενη σε πολλα μοντελα Volkswagen.
Το ID.3 ανοιγει νεους οριζοντες. Οι πελατες του ID.3 βιωνουν τα πλεονεκτηματα της νεας πλατφορμας ηλεκτρονικων με τη λειτουργια ενημερωσης συστηματος που επιτρεπει στο λογισμικο των κεντρικων μοναδων ελεγχου να ενημερωνεται μεσω του δικτυου κινητης τηλεφωνιας και καθιστα δυνατη τη συνεχη βελτιστοποιηση πολλων λειτουργιων. Η εγγραφη δεδομενων μεταδιδεται στο αυτοκινητο οταν κινειται και εγκαθισταται μετα το τελος της διαδρομης. Στη συνεχεια ειναι διαθεσιμο οταν το οχημα ξεκινησει. Στο εγγυς μελλον, θα ειναι επισης δυνατη η εγκατασταση νεων υπηρεσιων ροης και προσθετων διεπαφων χρηστη στο αυτοκινητο over-the-air, παρομοια με τη διαδικασια που οι πελατες γνωριζουν απο τα smartphone τους.
IQ. Drive συστηματα υποβοηθησης. Τα συστηματα υποβοηθησης που ειναι εγκατεστημενα στο ID.3 εχουν ενσωματωθει στην ομπρελα IQ. Drive. Αυτα κανουν την οδηγηση ασφαλεστερη και πιο χαλαρη και μπορουν να συμβαλουν στην αποφυγη ατυχηματων η τον μετριασμο των συνεπειων τους. Στην πληρη διαμορφωση του εξοπλισμου, ενας μπροστινος αισθητηρας ρανταρ, μπροστινη καμερα, δυο αισθητηρες πισω ρανταρ και οκτω αισθητηρες υπερηχων παρακολουθουν την περιοχη γυρω απο το αυτοκινητο.
Στανταρ συστηματα. Το συστημα διατηρησης λωριδας Lane Assist ειναι στανταρ στο ID.3. Ο ρολος του ειναι να εμποδισει το αυτοκινητο να διασχισει ακουσια μια διαχωριστικη γραμμη του δρομου. Το Front Assist παρακολουθει την περιοχη μπροστα απο το ID.3 με την καμερα πολλαπλων λειτουργιων και αντιδρα σε επικειμενες συγκρουσεις με αλλους χρηστες του δρομου μεσω προειδοποιησεων και παρεμβασεων πεδησης. Το φρεναρισμα του οχηματος σε διασταυρωση με επερχομενο οχημα κατα τη λειτουργια στροφης, παρακολουθει την αντιθετη λωριδα και προειδοποιει και φρεναρει σε περιπτωση εκτακτης αναγκης. Διατιθεται ακομα και συστημα που υποστηριζει τον οδηγο σε γρηγορες κινησεις αποφυγης εμποδιων. Προκειμενου να αποφευχθουν μικροσυγκρουσεις κατα τη σταθμευση, το τυπικο συστημα ελεγχου αποστασης σταθμευσης διαθετει επισης ενσωματωμενο συστημα πεδησης ελιγμων.
Το Eco Assistance ειναι ενα στανταρ συστημα ειδικα σχεδιασμενο για ηλεκτρικη οδηγηση – αξιολογει τα δεδομενα πλοηγησης και τις οδικες πινακιδες που εντοπιζονται απο την καμερα. Εαν το ID.3 πλησιαζει μια στροφη η ενα οριο πολης, για παραδειγμα, το συστημα μπορει οπτικα να υποδειξει στον οδηγο ποτε πρεπει να βγαλει το ποδι του απο το γκαζι. Αυτο επιτρεπει στο συστημα κινησης να εκτελει τη βελτιστη ανακτηση ενεργειας.
Συστηματα στο πακετο Assistance. Το προαιρετικο πακετο Assistance περιλαμβανει συστημα καμερας οπισθοπορειας. Το προληπτικο συστημα προστασιας επιβατων κλεινει τα παραθυρα και τεντωνει τις ζωνες ασφαλειας αμεσως πριν απο μια επικειμενη συγκρουση, προκειμενου να προστατευσει τους επιβατες του οχηματος με τον καλυτερο δυνατο τροπο. Ενας αντικλεπτικος συναγερμος και το συστημα κλειδωματος και εκκινησης χωρις κλειδι Keyless Access ολοκληρωνουν το πακετο.
Συστηματα στο πακετο Assistance “Plus”. Το πακετο Assistance “Plus” συνδυαζει συστηματα που προερχονται απο την κατηγορια πολυτελειας. Το πιο σημαντικο απο αυτα ειναι το Travel Assist – αυτο το συστημα αναλαμβανει σε μεγαλο βαθμο την επιταχυνση και το φρεναρισμα απο τον οδηγο σε οποιαδηποτε ταχυτητα και επισης βοηθα στη διατηρηση του ID.3 στη λωριδα του με αντιστοιχες παρεμβασεις διευθυνσης (εντος των οριων του συστηματος). Ο οδηγος πρεπει απλα να αγγιζει ελαφρα το ευαισθητο στην αφη τιμονι που περιλαμβανεται στο συστημα, για να διατηρησει την προσαρμοστικη λωριδα καθοδηγησης ενεργη.
Το Adaptive Cruise Control ACC stop&go με περιορισμο ταχυτητας ειναι επισης ενσωματωμενο στο Travel Assist. Αυτο το συστημα ελεγχει την αποσταση απο το μπροστινο οχημα με επιταχυνση και φρεναρισμα οπως απαιτειται. Η λειτουργικοτητα του συστηματος ειναι ακομη πιο προγνωστικη σε συνδυασμο με το Eco Assist: για παραδειγμα, το συστημα μειωνει αυτοματα την ταχυτητα του ID.3 μπροστα απο πινακιδες για ορια ταχυτητας στις πολεις. Το ACC stop&go ειναι στανταρ σε ολα τα προδιαμορφωμενα μοντελα που διατιθενται κατα το λανσαρισμα του ID.3.
Το Emergency Assist, ενα αλλο συστημα στο πακετο Assist System “Plus”, φρεναρει το αυτοκινητο εως την πληρη ακινησια εαν το ατομο πισω απο το τιμονι δεν ειναι πλεον ικανο να το κανει. Εαν ειναι δυνατον, οδηγει επισης το οχημα στην ακρη του δρομου. Το Side Assist παρακολουθει την κινηση πισω απο το ID.3 με τα πισω συστηματα ρανταρ. Εαν ο οδηγος προκειται να αλλαξει λωριδα σε επικινδυνη κατασταση, επικοινωνειται σχετικη προειδοποιηση.
Κινητηριο συστημα και ασφαλεια
Δυο εκδοσεις μοντελου, δυο επιπεδα ισχυος. Το ID.3 λανσαρεται στις ευρωπαϊκες αγορες στις εκδοσεις ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτες διαφερουν ως προς την εγκατεστημενη μπαταρια. Το ID.3 Pro Performance εχει ωφελιμη ενεργειακη χωρητικοτητα 58 kWh, η οποια επιτρεπει αυτονομια εως και 426 χλμ. με πληρη φορτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητηρας παρεχει ισχυ 150 kW (204 PS) και ροπη 310 Nm. Επιταχυνει το αυτοκινητο 0-100 χλμ./ωρα σε 7,3 δευτερολεπτα, η μεση καταναλωση NEDC ειναι 15,4 εως 14,5 kWh ανα 100 χλμ.. Μια δευτερη εκδοση κινητηρα με ισχυ 107 kW (146 PS) θα ακολουθησει στο ID. Pro, μετα το λανσαρισμα στην αγορα.
Το ID.3 Pro S εχει μπαταρια με ενεργειακη χωρητικοτητα 77 kWh. Αυτη επιτρεπει μεγαλυτερη αυτονομια, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετη για ακομα μεγαλυτερες διαδρομες πριν την επαναφορτιση. Ο ηλεκτροκινητηρας παραγει επισης 150 kW (204 PS) και ροπη 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ωρα διαρκει 7,9 δευτερολεπτα. Στον κυκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλωνει 14,1 εως 13,5 kWh ανα 100 χλμ..
Κινητηρας πισω και κινηση πισω. Η Volkswagen επιστρεφει στις ριζες της με τον ηλεκτρικο κινητηρα: αυτος βρισκεται πισω και οδηγει τους πισω τροχους – οπως συνεβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητηρας του ID.3, ο οποιος λειτουργει σε εως 16.000 σ.α.λ., βρισκεται πανω απο τον πισω αξονα, ακριβως μπροστα απο το κεντρο των τροχων και μεταφερει τη ροπη του σε ενα κιβωτιο ταχυτητων μιας σχεσης, μεσω διαφορικου. Η οδηγηση ειναι τοσο αθορυβη που δυσκολα γινεται αντιληπτη. Για το λογο αυτο, συμφωνα με την ισχυουσα νομοθεσια, ενα μεγαφωνο εκπεμπει εναν συνθετικο ηλεκτρονικο ηχο κινητηρα, για ταχυτητα εως περιπου 30 χλμ./ωρα ωστε να προειδοποιει τους περαστικους.
Αποδοση ανω του 90%. Ο μονιμα διεγερμενος συγχρονος κινητηρας (PSM) στο ID.3 εχει πολλες δυνατοτητες. Το πιο σημαντικο ειναι η ενεργειακη αποδοση: αυτη ειναι πολυ πανω απο το 90% σε ολες σχεδον τις καταστασεις οδηγησης. Η Volkswagen χρησιμοποιει μια καινοτομο τεχνολογια στην παραγωγη – επιπεδες προσχηματισμενες χαλκινες σπειρες εισαγονται η μια στην αλλη, επιτρεποντας τους να κατασκευαζονται σε μεγαλες ποσοτητες, εξοικονομωντας ταυτοχρονα χωρο στο στατορα.
Ο κινητηρας του ID.3 ειναι συμπαγης και συγκριτικα ελαφρυς: το μπλοκ κινητηρα που περιλαμβανει κιβωτιο ταχυτητων καθως και ηλεκτρονικα ισχυος και ελεγχου ζυγιζει λιγοτερο απο 90 κιλα. Τα ηλεκτρονικα ισχυος μετατρεπουν το συνεχες ρευμα της μπαταριας σε τριφασικο ρευμα για τον ηλεκτροκινητηρα και εκτελουν την αντιθετη λειτουργια κατα την ανακτηση ενεργειας, κατα την πεδηση.
Ανακτηση εως 0,3 g. Ο οδηγος αποφασιζει με τον περιστροφικο διακοπτη εαν το ID.3 θα ανακτησει ενεργεια κατα την απελευθερωση του πενταλ του γκαζιου. Εαν η θεση D (Drive) ειναι ενεργοποιημενη, το αυτοκινητο στη συνεχεια ρολαρει ελευθερα στις περισσοτερες περιπτωσεις – ο ηλεκτροκινητηρας δεν τροφοδοτειται με ρευμα και περιστρεφεται ελευθερα. Στη θεση Β (Break – Φρενο), ο ηλεκτροκινητηρας λειτουργει ως γεννητρια και τροφοδοτει ξανα την μπαταρια. Αυτο συμβαινει επισης οταν το οχημα φρεναρει: ο ηλεκτρικος κινητηρας εκτελει επιβραδυνση εως περιπου 0,3 g, που αντιπροσωπευει την πλειονοτητα των καθημερινων καταστασεων. Τα υδραυλικα φρενα τροχων ενεργοποιουνται επιπλεον μονο πανω απο αυτο το επιπεδο, με την επεμβαση να ειναι πρακτικα απαρατηρητη.
Χαμηλο κεντρο βαρους για σπορ χειρισμο. Η κινηση στους πισω τροχους και ο σχεδιασμος του ID.3 δημιουργουν ιδανικες προϋποθεσεις για σπορ οδηγικα χαρακτηριστικα: η μεγαλη μπαταρια υψηλης τασης βρισκεται μεταξυ των αξονων στο χαμηλοτερο σημειο του αυτοκινητου και η κατανομη βαρους ειναι πολυ κοντα στην ιδανικη τιμη 50:50 σε ολες τις εκδοσεις. Το ID.3 διαθετει McPherson στον μπροστινο αξονα και περιπλοκη σχεδιαση πεντε συνδεσμων στο πισω μερος. Παρα τους μεγαλους τροχους, που απαιτουν αντιστοιχο χωρο στους θολους, ο κυκλος περιστροφης του ειναι μολις 10,2 μετρα.
Πακετο Sport “Plus”. Στο πακετο Sport “Plus”, το ID.3 εξοπλιζεται με ηλεκτρονικα ρυθμιζομενη αναρτηση (DCC). Αυτη συνδυαζεται με την επιλογη προφιλ οδηγησης, η οποια προσφερει λειτουργιες Eco, Comfort και Individual. Το συστημα ελεγχεται απο τον οδηγο μεσω της μεγαλης οθονης και επηρεαζει τη λειτουργια του ηλεκτροκινητηρα, των αμορτισερ και του συστηματος διευθυνσης. Αυτο επιτρεπει ακομη μεγαλυτερη γκαμα οδηγησης μεταξυ της ανεσης και της σπορ συμπεριφορας. Το προοδευτικο τιμονι περιλαμβανεται επισης στο πακετο Sport “Plus” και γινεται ολο και πιο αμεσο οσο μεγαλυτερη ειναι η γωνια διευθυνσης.
Εαν ο οδηγος το επιθυμει, το ID.3 θα στριψει πολυ γρηγορα, ενω παραμενει σταθερο με πρακτικα ουδετερο χειρισμο – επισης χαρη στις ρυθμισεις δυναμικης του οχηματος. Το συστημα ρυθμιζει τη λειτουργια του ηλεκτρονικου μπλοκε διαφορικου XDS και της προαιρετικης ρυθμιζομενης αναρτησης σε καθε περιπτωση για να εξασφαλιστει η καλυτερη δυνατη πλευρικη δυναμικη και ασφαλεια οδηγησης, εμπνεοντας τον οδηγο να κινηθει γρηγορα, απολαμβανοντας τα δυναμικα χαρακτηριστικα της ηλεκτροκινησης.
Μεγαλοι τροχοι, δυνατα φρενα. Το ID.3 Pro ειναι εξοπλισμενο ως στανταρ με ατσαλινες ζαντες 18 ιντσων. Η γκαμα αλουμινενιων ζαντων ξεκινα επισης απο 18 ιντσες (East Derry). Οι ζαντες 19 ιντσων Andoya (στανταρ στο Pro S) διατιθενται στα σχεδια Silver η Penny Copper. Στο επομενο μεγεθος, οι τροχοι Sanya 20 ιντσων εχουν βελτιστοποιηθει ειδικα για τα αεροδυναμικα χαρακτηριστικα τους. Ολα τα ελαστικα εχουν χαμηλη αντισταση κυλισης. Εχουν ομοιομορφο πλατος 215 χιλιοστα, αλλα η διατομη διαφερει αναλογα με το μεγεθος του τροχου.
Ισχυρα φρενα βρισκονται πισω απο τους μεγαλους τροχους – τα δισκοφρενα με διαμετρο δισκων 330 χιλιοστα ειναι τοποθετημενα στο μπροστινο μερος, ενω οι πισω τροχοι ειναι εξοπλισμενοι με ταμπουρα. Το μεγαλο τους πλεονεκτημα ειναι η αντοχη τους: τα τακακια εχουν σχεδιαστει για ολη τη διαρκεια ζωης του αυτοκινητου. Αν και τα φρενα των τροχων χρησιμοποιουνται σπανια στην καθημερινη οδηγηση, η διαβρωση δεν αποτελει προβλημα.
Η ασφαλεια συναντα την ελαφρια κατασκευη. Το ID.3 επισης δεν γνωριζει συμβιβασμους οσον αφορα την παθητικη ασφαλεια. Ενα ισχυρο πλαισιο κατασκευασμενο απο εκτεταμενα τμηματα αλουμινιου προστατευει το συστημα μπαταριας απο ζημιες σε περιπτωση συγκρουσης και η μπαταρια απενεργοποιειται επισης εαν το οχημα εμπλακει σε σοβαρο ατυχημα. Ενας αντικαταστασιμο πανελ προστασιας απο αλουμινιο, προστατευει την μπαταρια απο επαφες με το δρομο.
Τα στοχευμενα μετρα μειωνουν το βαρος του αμαξωματος και οδηγουν σε μια ολοκληρη σειρα αλλων μειωσεων βαρους σε ολο το αυτοκινητο – αυτο με τη σειρα του εχει οφελη για την αυτονομια. Τα πλευρικα τμηματα εχουν μεγαλο ποσοστο αλουμινιου και περιβαλλονται απο χαλυβες εξαιρετικα υψηλης αντοχης. Ατσαλινα εξαρτηματα αντιστοιχων ιδιοτητων αποτελουν επισης τη ραχοκοκαλια της καμπινας επιβατων και αποτελουν το 28% του αμαξωματος. Ενα νεο υλικο ενισχυει τα εξωτερικα πανελ των θυρων ενω το χαμηλοτερο παχος των τοιχωματων μειωνει το βαρος. Η πεμπτη-πισω πορτα εχει σχεδιαστει με μια νεα τεχνικη χρησιμοποιωντας πλαστικο και ατσαλι.
Επιλογες μπαταριας και φορτισης
Δομικη κατασκευη απο αλουμινιο. Το περιβλημα της μπαταριας του ID.3 ειναι μια ελαφρια δομη αλουμινιου σε αρθρωτη σχεδιαση. Το περιβλημα ειναι βιδωμενο στο σασι και ετσι υποστηριζει την ακαμψια του τελευταιου. Τα διαμερισματα του φιλοξενουν τα modules της μπαταριας, με το καθενα να αποτελειται απο 24 στοιχεια με ενα ευκαμπτο εξωτερικο περιβλημα.
Τα συστηματα μπαταριων, τα οποια παρεχονται απο το εργοστασιο της Volkswagen στο Braunschweig της Γερμανιας, εχουν υψος 14 εκατοστα και πλατος 145 εκατοστα. Εχουν μηκος 144 εκατοστα (ID.3 Pro Performance) και 182 εκατοστα (ID.3 Pro S), αντιστοιχα. Η μικροτερη μπαταρια ενσωματωνει εννεα modules σε ενα περιβλημα με δεκα διαμερισματα, ενω η μεγαλη μπαταρια περιλαμβανει δωδεκα modules, τα οποια βρισκονται σε μια διαταξη με δωδεκα διαμερισματα. Αυτη η μπαταρια εχει βαρος 495 κιλα.
Συνθετη θερμικη διαχειριση. Η θερμοκρασια των στοιχειων ρυθμιζεται απο μια πλακα βασης με ενσωματωμενα καναλια νερου, που συνδεεται με ενα κυκλωμα ψυκτικου με συμπιεστη και ηλεκτρικο θερμαντηρα. Το συστημα θερμικης διαχειρισης εχει σχεδιαστει για να διασφαλιζει οτι η μπαταρια λειτουργει οσο το δυνατον περισσοτερο στις ιδανικες θερμοκρασιες σε ολες τις περιπτωσεις. Αυτο εχει ως αποτελεσμα οφελη για τη διαθεσιμη ισχυ, γρηγορη φορτιση DC και μεγαλη διαρκεια ζωης της μπαταριας. Η Volkswagen εγγυαται οτι η μπαταρια θα εχει τουλαχιστον το 70% της αρχικης της χωρητικοτητας μετα απο οκτω χρονια λειτουργιας η 160.000 χλμ. Ενα δευτερο κυκλωμα ψυκτικου στο ID.3, τροφοδοτει τον ηλεκτροκινητηρα, τα ηλεκτρονικα ισχυος και το φορτιστη.
Φορτιση οικοσυστηματος. Μαζι με το ID.3, η Volkswagen λανσαρει ενα ολοκληρωμενο συνολικο πακετο για βολικη και αειφορα φορτιση ηλεκτρικων αυτοκινητων με το ονομα We Charge. Αυτη προσφερει την καταλληλη λυση για καθε σεναριο φορτισης – ειτε στο σπιτι, ειτε για ταξιδια μικρων η μεγαλων αποστασεων. H We Connect ID. εφαρμογη παρεχει στους πελατες ευκολη προσβαση στο οικοσυστημα φορτισης.
Φορτιση στο σπιτι. Οταν το αυτοκινητο ειναι σταθμευμενο στο γκαραζ, οι ιδιοκτητες ID.3 μπορουν να φορτισουν το οχημα χρησιμοποιωντας τον ID. Charger φορτιστη, το νεο σταθμο φορτισης στο σπιτι η το γραφειο, απο τη Volkswagen. Διατιθεται σε τρεις εκδοσεις, οι οποιες προσφερουν χωρητικοτητα φορτισης εως 11 kW. Αυτο επιτρεπει σε μια αδεια μπαταρια οχηματος να φορτιστει ξανα πληρως σε περιπου εξι εως επταμισι ωρες, αναλογα με το μοντελο. Ο βασικος φορτιστης ID. Charger κοστιζει μονο 550 ευρω. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφερουν πληρη συνδεσιμοτητα και μπορουν να ελεγχθουν με την εφαρμογη We Connect ID. App μεσω smartphone.
Φορτιση στο δρομο. Οι πελατες ID.3 μπορουν να φορτισουν σε δημοσια σημεια φορτισης χρησιμοποιωντας το καλωδιο Mode 3 που παρεχεται ως στανταρ. Με την υπηρεσια We Charge, μπορουν να χρησιμοποιησουν ενα απο τα μεγαλυτερα δικτυα φορτισης στην Ευρωπη με περισσοτερα απο 150.000 σημεια δημοσιας χρεωσης και το οποιο διευρυνεται συνεχως. Μπορουν να εχουν ευκολη προσβαση σε αυτα χρησιμοποιωντας την καρτα We Charge. Οι πελατες μπορουν να επιλεξουν απο τρεις τιμες, αναλογα με τον βαθμο χρησης του ID.3 τους.
Φορτιση στον αυτοκινητοδρομο. Το ID.3 ειναι εξοπλισμενο στανταρ με μια θυρα φορτισης CCS (Combined Charging System), η οποια επιτρεπει επισης τη φορτιση με συνεχες ρευμα (DC). Η ισχυς φορτισης DC ειναι εως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχανει εως και 125 kW – το επιπεδο φορτισης της μπαταριας του μπορει να αυξηθει απο 5 σε 80% σε περιπου μιση ωρα, αρκετο για τα επομενα 350 χλμ. Μεσω του IONITY, η Volkswagen συμμετεχει στη δημιουργια ενος δικτυου φορτισης υψηλης ισχυος σε ευρωπαϊκους αυτοκινητοδρομους, με 400 προγραμματισμενες τοποθεσιες. Οι πελατες μπορουν να φορτισουν σε σταθμους φορτισης IONITY σε ευνοϊκες τιμες που ξεκινουν απο μολις 0,30 € ανα kWh.
Επεκταση της υποδομης φορτισης. Μεχρι το 2025, το Volkswagen Group θα εγκαταστησει περιπου 35.000 σημεια φορτισης σε ολη την Ευρωπη, μαζι με τους συνεργατες λιανικης. Πολλα απο αυτα θα ειναι προσβασιμα απο το κοινο. Αυτα θα συμπληρωθουν απο τους ευελικτους, γρηγορους σταθμους φορτισης απο την Volkswagen Group Components, οι οποιοι μπορουν να δημιουργηθουν οπου υπαρχει βραχυπροθεσμη αναγκη, οπως σε μεγαλα αθλητικα η καλλιτεχνικα η αλλης φυσης γεγονοτα. Γινονται σταθερα σημεια φορτισης μεσω συνδεσης στο δικτυο χαμηλης τασης και μπορουν να φορτισουν δυο ηλεκτρικα αυτοκινητα ταυτοχρονα με εως και 150 kW χαρη στην τεχνολογια γρηγορης φορτισης.
Αειφορια
Παραγωγη με κλιματικα ουδετερη ισορροπια. Η Volkswagen κατασκευαζει το ID.3 με ουδετερο κλιματικα αποτυπωμα. Το εργοστασιο του Zwickau, νοτιοδυτικα της Δρεσδης, το μεγαλυτερο και αποδοτικοτερο εργοστασιο ηλεκτρικων αυτοκινητων στην Ευρωπη, χρησιμοποιει 100% πρασινη ηλεκτρικη ενεργεια που λαμβανεται εξωτερικα. Το εργοστασιο περιλαμβανει μια πολυ αποδοτικη μοναδα παραγωγης θερμικης και ηλεκτρικης ενεργειας, που εχει προγραμματιστει να λειτουργει και με αεριο ουδετερο ως προς το CO2. Η παραγωγη των στοιχειων των μπαταριων, που προερχονται απο εξωτερικους προμηθευτες, ειναι αναποφευκτα εντατικη σε ενεργεια. Αυτος ειναι ο λογος για τον οποιο η Volkswagen υποχρεωνει τους προμηθευτες της να χρησιμοποιουν αποκλειστικα ηλεκτρικη ενεργεια απο ανανεωσιμες πηγες για την κατασκευη τους.
Καλυτερο ισοζυγιο ανθρακα μετα απο 100.000 χλμ. Συνολικα, η κατασκευη του ID.3 οδηγει σε περιβαλλοντικο αποτυπωμα 14 τονων CO2. Ωστοσο, εαν το αυτοκινητο φορτιζεται συστηματικα με αειφορο τροπο και χρησιμοποιει πρασινη ηλεκτρικη ενεργεια, θα επιτυχει καλυτερη κλιματικη ισορροπια απο ενα συγκρισιμο μοντελο με κινητηρα εσωτερικης καυσης μετα απο περιπου 100.000 χιλιομετρα. Η Volkswagen καθορισε αυτες τις τιμες ως μερος μιας πιστοποιημενης αξιολογησης κυκλου ζωης (LCA). Η αναλυση λαμβανει υποψη ολα τα περιπου 4.000 μεμονωμενα μερη που συμμετεχουν στην κατασκευη του ID.3. Καλυπτει ολοκληρη την αλυσιδα εφοδιασμου, μεχρι το φυσικο καουτσουκ για τα ελαστικα και το ορυχειο που εξαγει μεταλλευματα σιδηρου για τα πανελ αμαξωματος.
Τα μετρα που εφαρμοστηκαν στο Zwickau και στους προμηθευτες στοιχειων μπαταριων, μειωνουν την περιβαλλοντικη επιπτωση κατα 1,3 τονους. Τα υπολοιπα αντισταθμιζονται απο ενα σημαντικο μετρο προστασιας του κλιματος με πιστοποιημενες πιστωσεις ανθρακα στο νησι του Βορνεο της Ινδονησιας, το οποιο διαχειριζεται ενας ειδικος εξωτερικος συνεργατης. Το Forest Protection Project Katingan Mataya, προστατευει ενα τροπικο δασος 149.800 εκταριων σε τυρφη πλουσια σε ανθρακα, απο την αποψιλωση. Εχουν ηδη γινει εργασιες για παρομοια εργα στην Ασια και τη Νοτια Αμερικη.
Ενα καθαρο μελλον. Η Volkswagen εργαζεται συστηματικα για την περαιτερω ελαχιστοποιηση των εκπομπων ανθρακα σε ολη την αλυσιδα κατασκευης. Οταν το ID.3 φτασει στο τελος της διαρκειας ζωης του, η μπαταρια του μπορει να επαναχρησιμοποιηθει σε επιπλεον projects – η γινονται πηγη πρωτων υλων μετα την ανακυκλωση. Ενα πιλοτικο εργοστασιο για αυτο εχει ηδη κατασκευαστει στην τοποθεσια Salzgitter, οπου η Volkswagen εγκαθιστα μια μοναδα παραγωγης μπαταριων μαζι με τη σουηδικη εταιρεια Northvolt.