Για τα αβανταζ των ηλεκτροκινητηρων εχουμε μιλησει δεκαδες φορες και, αλλες τοσες εχουμε εξηγησει οτι και αυτη, οπως ολες οι καινουριες -καινοτομες- τεχνολογιες, οταν εισαγονται στην αγορα, εχουν ως μοναδικο ντεζαβανταζ το κοστος. Σε ο,τι αφορα τα ηλεκτρικα αυτοκινητα, ισως το μοναδικο τους μειονεκτημα (εαν εξαιρεσουμε το δικτυο φορτισης και την αυτονομια, θεματα τα οποια λυνονται σιγα- σιγα) ειναι η υψηλη τιμη κτησης σε σχεση με τα βενζινοκινητα και πετρελαιοκινητα. Ε, και αυτο, αρχιζει να αλλαζει σταδιακα.
Η Nissan, πονταρει πολλα στο αμιγως ηλεκτροκινητο μοντελο της, το LEAF, το οποιο αναμενεται και στη χωρα μας τον Μαϊο και, καθως δειχνει, επιχειρει να το κανει πιο προσιτο απο τον ανταγωνισμο. Σε αυτο το πλαισιο, το Nissan LEAF κερδισε ενα βραβειο, ισως το σημαντικοτερο στην \”καριερα\” του, καθως αναδειχθηκε αυτο με το χαμηλοτερο κοστος κτησης στην κατηγορια ηλεκτρικων οχηματων για την 5ετια.
Το βραβειο Kelley Book (KBB.com) Κοστους Κτησης στην 5ετια, που δοθηκε στο Σαλονι Αυτοκινητου του Σικαγο, αναδεικνυει τα νεα οχηματα και τις μαρκες με το χαμηλοτερο προβλεπομενο κοστος ιδιοκτησιας. Αυτο, προκυπτει απο τη βαση δεδομενων του Kelley Blue Book, για νεα αυτοκινητα και για την αρχικη πενταετη περιοδο ιδιοκτησιας. Το ΚΒΒ, λαμβανει υποψη την αποσβεση, το εκτιμωμενο κοστος καυσιμων, τα εξοδα χρηματοδοτησης και ασφαλισης, τα εξοδα συντηρησης και επισκευης, οπως και τα τελη κυκλοφοριας για ολα τα νεα μοντελα, κατα την αρχικη πενταετια περιοδο ιδιοκτησιας τους.
Το καινουριο LEAF, παντως μπορει να… φροντιζει την τσεπη του ιδιοκτητη του, αλλα δεν του στερει γι\’ αυτα που εξοικονομει. Αντιθετως, ερχεται με σημαντικες αναβαθμισεις σε σχεση με το προηγουμενο μοντελο με νεο, δυναμικο στυλ, προηγμενες τεχνολογιες και συστημα μεταδοσης κινησης υψηλοτερης αποδοσης, το οποιο εχει αυξησει σημαντικα τοσο την εμβελεια, οσο και την ισχυ (εδω να επισημανουμε οτι η NISMO εχει ετοιμασει το δικο της, \”περιποιημενο\” LEAF).
Το LEAF του 2018 ειναι επισης το πρωτο μοντελο της Nissan στην Ευρωπη που διαθετει την αυτονομη τεχνολογια ProPILOT καθως και το e-Pedal, το οποιο επιτρεπει στους οδηγους να ξεκινουν, να επιταχυνουν, να επιβραδυνουν και να σταματουν, απλα αυξανοντας η μειωνοντας την πιεση που ασκειται στο γκαζι.