H S-Class αντιπροσωπευει τη μαγεια της Mercedes-Benz: η θρυλικη της μηχανολογικη εξελιξη καθοριζει παραδοσιακα την κατηγορια πολυτελων αυτοκινητων και αποτελει εμπειρια για ολες σχεδον τις αισθησεις – οραση, αφη, ακοη και οσφρηση – ενω προσφερει πολυαριθμες καινοτομιες στα θεματα της υποβοηθησης οδηγησης, της προστασιας και της αλληλεπιδρασης. Η Mercedes-Benz διαμορφωνει την επομενη γενια ατομικης κινητικοτητας με καινοτομιες που εχουν στο επικεντρο τον ανθρωπο. Η νεα S-Class χρησιμοποιει την ψηφιακη τεχνολογια, για να ανταποκρινεται με ενσυναισθηση στις αναγκες και τις επιθυμιες του οδηγου και των επιβατων της.
«Η S–Class ειναι το πιο ευπωλητο πολυτελες sedan παγκοσμιως. Με την τελευταια γενια, θελουμε να προσφερουμε στους πελατες μας καινοτομια, ασφαλεια, ανεση και ποιοτητα οπως δεν τις εχουν γνωρισει ποτε πριν», λεει ο Ola Källenius, Προεδρος της Daimler AG και της Mercedes–Benz AG.
«Η νεα S–Class ερχεται να επιβεβαιωσει τη φιλοδοξια μας να παραγουμε το καλυτερο αυτοκινητο στον κοσμο», δηλωνει ο Markus Schäfer, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler AG και Mercedes–Benz AG και υπευθυνος για την Ερευνα στον Ομιλο Daimler και τη Mercedes–Benz Cars COO. «Εδω, η επιτομη της πολυτελειας συναντα την μεγιστη δυνατη ασφαλεια και το υψηλοτερο επιπεδο ανεσης».
Η μοντερνα πολυτελεια αγγιζει πρωτογνωρα επιπεδα στο εσωτερικο της S-Class. Οι σχεδιαστες δημιουργησαν ενα περιβαλλον απολαυσης και χαλαρωσης οπου επικρατει η κομψοτητα, η υψηλη ποιοτητα και το φως. Το ταμπλο οργανων με τη νεα του αρχιτεκτονικη, τη μοντερνα σχεδιαση των επιφανειων και την εργονομικη διαταξη των ενδειξεων και των οργανων αποτελει κυριαρχο χαρακτηριστικο. Ιδιαιτερα η πτυχη της απολαυσης ομως, ειναι βαθια μελετημενη: με υψηλης ποιοτητας χαρακτηριστικα ανεσης κατα την οδηγηση, χαμηλα επιπεδα θορυβου και μεγαλο ευρος προγραμματων ENERGIZING Comfort, η S-Class φροντιζει για την ευεξια των επιβατων της. Ταυτοχρονα, χαρη στο συστημα καθαρισμου αερα, το οποιο αποκτα τη νεα ονομασια ENERGIZING AIR CONTROL για να δωσει εμφαση στις νεες του δυνατοτητες, διατηρειται η φυσικη τους κατασταση στο καλυτερο δυνατο επιπεδο.
Η νεα Mercedes–Benz S–Class εχει αποκτησει μεγαλυτερη ευφυϊα σε πολλους τομεις, ενω η εμπειρια της οδηγησης της αναβαθμιζεται στο επομενο επιπεδο. Οι ψηφιακες καινοτομιες, οπως το MBUX (Mercedes–Benz User Experience), συνδυαζονται με καινοτομιες που αυξανουν την οδηγικη απολαυση, καθιστωντας ταυτοχρονα την οδηγηση ακομη ασφαλεστερη, οπως το συστημα διευθυνσης πισω αξονα με μεγαλυτερη γωνια διευθυνσης, και καινοτομιες ασφαλειας, οπως ο πισω αεροσακος. Το συστημα PRE–SAFE® Impulse Side αποκτα μια νεα λειτουργια η οποια επιτρεπει στην ενεργη αναρτηση E–ACTIVE BODY CONTROL να ανασηκωνει το αμαξωμα του οχηματος (και στις δυο πλευρες) ακριβως πριν απο μια επικειμενη πλευρικη συγκρουση. Μετα τη συστηματικη περαιτερω εξελιξη τους, τα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης αποτελουν ενα ακομα βημα προς την αυτονομη οδηγηση. Για παραδειγμα, χαρη στους βελτιωμενους αισθητηρες περιβαλλοντος, τα συστηματα σταθμευσης υποστηριζουν ακομα καλυτερα τον οδηγο κατα τους ελιγμους με χαμηλη ταχυτητα. Η ενσωματωση στο MBUXσημαινει οτι οι προβολες γραφικων και εικονων εχουν αναβαθμιστει σε ενα εντελως νεο επιπεδο.
Για περισσοτερα απο 100 χρονια, η πολυτελης κατηγορια ειναι συνωνυμη με τη Mercedes–Benz
Η S–Class ειναι η ναυαρχιδα της μαρκας και αντιπροσωπευει τη μαγεια της Mercedes–Benz: η θρυλικη μηχανολογικη εξειδικευση και η παραδοση στην ποιοτητα κατασκευης συναντουν την ψηφιακη καινοτομια. Η S–Class συνδυαζει την τεχνητη νοημοσυνη με την εμπειρια 135 ετων στη μηχανολογια αυτοκινητου. Πριν απο περιπου 70 χρονια, η Mercedes–Benz εθεσε τα θεμελια για τη δημιουργια της S–Class με το μοντελο 220. Απο την παρουσιαση της στην αγορα το 1951, εχουν παραδοθει περισσοτερες απο 4 εκατομμυρια S–Class Sedan σε πελατες σε ολον τον κοσμο. Η ονομασια «S–Class» παρουσιαστηκε επισημως με τη σειρα μοντελου 116 το 1972. Τα τελευταια 10 χρονια η S–Class Sedan παραμενει ιδιαιτερα δημοφιλης στην Κινα, στις ΗΠΑ, στη Νοτια Κορεα και τη Γερμανια. Συνολικα, απο την παρουσιαση της γενιας που βρισκεται τωρα σε φαση διακοπης παραγωγης, εχουν πουληθει περισσοτερες απο 500.000 S–Class Sedan.
Το ποσοστο πιστοτητας σε αυτο το μοντελο ειναι ιδιαιτερα υψηλο. Για παραδειγμα, σχεδον 80% των πελατων στη Δυτικη Ευρωπη που οδηγουσαν S–Classεπιλεγουν και παλι Mercedes–Benz. Στις ΗΠΑ, το ποσοστο αυτο ειναι πανω απο 70 τοις εκατο. Σε ολο τον κοσμο πωλειται περισσοτερο η S–Class Sedan με μακρυ μεταξονιο: περιπου 9 στους 10 πελατες επιλεγουν τη εκδοση long της S–Class Sedan.
MBUX: μια νεα διασταση στην εξατομικευση και την αλληλεπιδραση
Καμια αλλη καινοτομια δεν εχει αλλαξει τοσο ριζικα τη λειτουργια μιας Mercedes-Benz οσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δευτερη γενια του συστηματος, με δυνατοτητα να μαθαινει, εγκαινιαζεται στη νεα S-Class. Το εσωτερικο του αυτοκινητου εχει γινει ακομη πιο ψηφιακο και ευφυες, καθως το υλικο (hardware) και το λογισμικο εχουν κανει αλματα προοδου: φωτεινες ενδειξεις σε εως πεντε μεγαλες οθονες, εν μερει με τεχνολογια OLED, διευκολυνουν ακομη περισσοτερο τον χειρισμο και τις λειτουργιες ανεσεων του αυτοκινητου. Οι δυνατοτητες εξατομικευσης και διαισθητικου χειρισμου διευρυνθηκαν ακομη περισσοτερο. Αυτο ισχυει τοσο για τους πισω επιβατες οσο και για τον οδηγο: για παραδειγμα, η νεα τρισδιαστατη οθονη οδηγου προσφερει, για πρωτη φορα, καλυτερη αντιληψη του χωρου με το πατημα ενος κουμπιου. Ρεαλιστικο, τρισδιαστατο – οπτικα – αποτελεσμα, χωρις να χρειαζεται να φορατε γυαλια 3D.
Προαιρετικα διατιθενται δυο διαφορετικες οθονες Head–up. Η μεγαλυτερη οθονη Head–up προσφερει περιεχομενα με επαυξημενη πραγματικοτητα (AR). Για παραδειγμα, κατα την πλοηγηση, προβαλλονται στη λωριδα κυκλοφοριας εικονικα κινουμενα βελη αλλαγης κατευθυνσης με μεγαλη ακριβεια. Στο πλαισιο των λειτουργιων υποβοηθησης, εμφανιζονται πληροφοριες π.χ. απο το ενεργο συστημα υποβοηθησης αποστασης. Η εικονα προβαλλεται σε αποσταση 10 μετρων, ενω η επιφανεια ενδειξεων αντιστοιχει σε οθονη με διαγωνιο 77 ιντσων.
Ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» αποκτα ακομη περισσοτερες δυνατοτητες εκμαθησης και διαλογου ενεργοποιωντας τις online υπηρεσιες στην εφαρμογη Mercedes me. Επιπλεον, ορισμενες ενεργειες μπορουν να πραγματοποιουνται ακομη και χωρις να πειτε «Hey Mercedes» για ενεργοποιηση, οπως η αποδοχη τηλεφωνικης κλησης. Το «Hey Mercedes» εξηγει πλεον επισης λειτουργιες του οχηματος και απαντα σε ερωτησεις γενικων γνωσεων. Στην S–Class ο φωνητικος οδηγος μπορει να ελεγχεται και απο τους πισω επιβατες.
Χρησιμοποιωντας καμερες στη μοναδα χειριστηριων οροφης και αλγοριθμους μαθησης, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αναγνωριζει και προβλεπει επιθυμιες και προθεσεις των επιβατων. Για να το κανει αυτο, ερμηνευει την κατευθυνση του κεφαλιου, τις κινησεις των χεριων και τη γλωσσα του σωματος, και ανταποκρινεται με αντιστοιχες λειτουργιες του οχηματος. Εκτος απο την αυξημενη ανεση χειρισμου, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX προσφερει επισης βελτιωμενη ασφαλεια. Πριν την εναρξη της διαδρομης, ενημερωνει τον οδηγο εαν η καμερα εχει ανιχνευσει παιδικο καθισμα στη θεση του συνοδηγου χωρις να εχει στερεωθει με τη ζωνη ασφαλειας, λογου χαρη.
Με τη λειτουργια Smart Home του MBUX, η S–Classμετατρεπεται πλεον και σε κεντρο ελεγχου του σπιτιου, καθως ολοενα περισσοτεροι ανθρωποι αποκτουν «εξυπνα σπιτια». Ετσι, η κινητη τεχνητη νοημοσυνη εξασφαλιζει μεγιστη ανετη χειρισμου εξ αποστασεως. Το δικτυο WLAN και οι αισθητηρες επιτρεπουν στο σπιτι να επικοινωνει: η θερμοκρασια και ο φωτισμος, τα παντζουρια και οι ηλεκτρικες συσκευες μπορουν να επιτηρουνται και να ελεγχονται απο μακρια. Οι αισθητηρες κινησης και οι επαφες στα παραθυρα ενημερωνουν τον χρηστη για τυχον ευπροσδεκτους η ανεπιθυμητους επισκεπτες.
Διαστασεις και εσωτερικη σχεδιαση: μεγαλη ευρυχωρια και χαλαρωτικη ατμοσφαιρα
Η S–Class προσεφερε ανεκαθεν ανετα ταξιδια και χωρο για ηρεμη εργασια. Με τη νεα γενια, το εσωτερικο της εχει πλεον εξελιχθει σε εναν «ενδιαμεσο χωρο», ενα καταφυγιο μεταξυ του σπιτιου και του χωρου εργασιας. Ολα σχεδον τα χαρακτηριστικα που σχετιζονται με την ανεση και στις δυο εκδοσεις της S–Class, δηλαδη με κοντο και μακρυ μεταξονιο, εχουν βελτιωθει τοσο στα μπροστινα οσο και στα πισω καθισματα. Η αισθηση ευρυχωριας ειναι αντιστοιχα γενναιοδωρη.
Η επιθυμια για αρμονια μεταξυ ψηφιακης και φυσικης πολυτελειας οδηγησε σε μια επαναστατικη εσωτερικη σχεδιαση, η οποια εχει στοιχεια αρχιτεκτονικης εσωτερικου χωρου και σχεδιασης θαλαμηγου. Η αριστοτεχνικη εμφανιση του ταμπλο, της κεντρικης κονσολας και των υποβραχιονιων δημιουργει την αισθηση οτι αιωρουνται στον ανετο εσωτερικο χωρο. Η συστηματικη μειωση του αριθμου χειριστηριων και διακοπων υπογραμμιζει τη μινιμαλιστικη εμφανιση του εσωτερικου. Μια διακριτικη διαχωριστικη γραμμη μεταξυ του επανω τμηματος του ταμπλο και του μεγαλου διακοσμητικου στοιχειου διαμορφωνει το χωρο και δημιουργει οπτικα την εντυπωση του ευρους.
Περα απο τις εως πεντε οθονες, εντυπωσιακα χαρακτηριστικα αποτελουν επισης τα μεγαλα διακοσμητικα στοιχεια στο ταμπλο οργανων και στο πισω μερος (στην εκδοση Comfort Seat). Περιβαλλουν τους επιβατες και αποτελουν τη μετεξελιξη του σχεδιασης «wrap–around». Μια ιδιαιτερα ελκυστικη εκδοση ειναι η επενδυση ξυλου με ανοικτους πορους με κομψα ενθετα αληθινου αλουμινιου που ακολουθουν τις καμπυλες. Στα νεα σχεδιαστικα στοιχεια συγκαταλεγονται και οι τεσσερις επιπεδοι, τετραγωνοι κεντρικοι αεραγωγοι με οριζοντια διαταξη. Δυο λεπτοι, καθετοι αεραγωγοι σε καθε πλευρα ολοκληρωνουν τη σχεδιαση του ταμπλο.
Η οθονη οδηγου και η οθονη μεσων προσφερουν μια ολοκληρωμενη αισθητικη εμπειρια. Η εμφανιση των οθονων μπορει να εξατομικευθει επιλεγοντας αναμεσα σε τεσσερα στιλ ενδειξεων (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) και τρεις τροπους λειτουργιας (Navigation (Πλοηγηση), Assistance (Υποβοηθηση), Service) :
Καθισματα: Η υψηλη τεχνολογια στην υπηρεσια της ανεσης σε μακρινα ταξιδια
Τα καθισματα κυριολεκτικα προσκαλουν τους επιβατες να καθισουν αναπαυτικα και να χαλαρωσουν. Η ρευστη, τρισδιαστατη σχεδιαση τους δημιουργει την αισθηση της ελαφροτητας, ενω οι διαφορετικες επενδυσεις αλλαζουν τον χαρακτηρα των καθισματων. Για παραδειγμα, οι συνεχεις, διαμηκεις ραφες στο δερμα Lugano δινουν μια εκλεκτη, πρωτοποριακη εμφανιση, ενω το προοδευτικο ρομβοειδες μοτιβο του δερματος ναπα και Exclusive ναπα ειναι πιο κλασικο και εκφραστικο.
Στα μπροστινα καθισματα υπαρχουν εως 19 μοτερ που φροντιζουν για την ανεση – αριθμος που δειχνει την εκταση της τεχνολογιας που εχει εγκατασταθει στα καθισματα. Δεν αρκει ομως η ανεση: τα καθισματα διαδραματιζουν σημαντικο ρολο και στην ασφαλεια. Και οσον αφορα στην πολυτελη ευεξια, ολα τα καθισματα που διατιθενται για την S–Class φερουν τη σφραγιδα εγκρισης της γερμανικης ενωσης για την υγεια της σπονδυλικης στηλης AGR.
Στη νεα S-Class διατιθενται δεκα διαφορετικα προγραμματα μασαζ. Τα προγραμματα μασαζ χρησιμοποιουν μοτερ δονησης, και μπορουν να ενισχυουν το αποτελεσμα χαλαρωσης με θερμοτητα, οπως στο μασαζ με θερμες πετρες. Για τον σκοπο αυτο, το συστημα θερμανσης του καθισματος συνδυαζεται με τους αεροθαλαμους στα ενεργα καθισματα πολλαπλου περιγραμματος. Οι θαλαμοι αερα βρισκονται πιο κοντα στην επιφανεια του καθισματος, αρα ο ελεγχος γινεται ευκολοτερος και η λειτουργια τους καλυτερα αισθητη.
Οι πεντε διαφορετικες εκδοσεις καθισματων επιτρεπουν τη διαμορφωση του πισω μερους της S–Class σε χωρο αναπαυσης η εργασιας. Ενα νεο χαρακτηριστικο ειναι το θερμαινομενο προσθετο μαξιλαρι για το προσκεφαλο, το οποιο διατιθεται για τα δυο ηλεκτρικα ρυθμιζομενα πισω καθισματα. Το ευρος και η γωνια ρυθμισης του καθισματος συνοδηγου στη λειτουργια «σοφερ» και το καθισμα αναπαυσης πισω του εχουν επισης βελτιωθει.
Τα προγραμματα ENERGIZING Comfort: Ανετα ταξιδια με αριστη φυσικη κατασταση
Πατωντας ενα κουμπι η δινοντας μια φωνητικη εντολη, η ολιστικη προσεγγιση «Fit & Healthy» του συστηματος ENERGIZING Comfort προσφερει χειροπιαστη εμπειρια των διαφορων συστηματων ανεσης της S-Class με λειτουργιες που ομαδοποιουνται σε διαφορετικους κοσμους εμπειριων. Ταυτοχρονα, το συστημα δημιουργει την καταλληλη ατμοσφαιρα στο εσωτερικο χωρο, για παραδειγμα αναζωογονητικη σε μονοτονες διαδρομες η χαλαρωτικη εαν το επιπεδο stress ειναι υψηλο. Το ENERGIZING COACH προτεινει μαλιστα το καταλληλο προγραμμα αναζωογονησης η ευεξιας με βαση τα δεδομενα του οχηματος η της διαδρομης. O ευφυης αλγοριθμος συνυπολογιζει επισης πληροφοριες σχετικα με την ποιοτητα υπνου και το επιπεδο αγχους εαν ο οδηγος εχει καταλληλη wearable συσκευη.
Η Mercedes–Benz εχει βελτιωσει ριζικα το συστημα ελεγχου ανεσεων ENERGIZING στη νεα S–Class. Εχουν ενσωματωθει στο συστημα καινοτομιες οπως το μασαζ απο μοτερ δονησης στην εδρα των καθισματων και απο ηχους που μεταδιδει το ηχοσυστημα 4D Surround Burmester® High–End. Με τον τροπο αυτο τα μπασα γινονται καλυτερα αισθητα. Η αμεση αναπαραγωγη του ηχου στα καθισματα προσθετει ενα ακομη επιπεδο στην τρισδιαστατη ακουστικη εμπειρια – ηχος 4Dεμπνευσμενος απο το μασαζ με ηχους. Η αντιληπτη ενταση του ηχου μπορει να ρυθμιζεται ξεχωριστα για καθε καθισμα. Η εμπειρια της μουσικης γινεται ετσι καλυτερα αισθητη, και αυτο επιτυγχανεται με δυο διεγερτες ενσωματωμενους στην πλατη καθε καθισματος.
Αυτοματοποιημενη οδηγηση και συστηματα υποβοηθησης οδηγησης: μεγαλυτερη υποστηριξη του οδηγου
Το γραφειο θα ειναι συντομα κινητο – ακομη και για τον οδηγο. Τουλαχιστον για οσους οδηγουν ενα αυτοκινητο με το αστερι: διοτι η Mercedes–Benz θελει η νεα S–Class να μπορει να οδηγειται αυτοματοποιημενα, με απολυτη τεχνικη και λειτουργικη ασφαλεια, πληρωντας ολες τις αυστηρες νομικες απαιτησεις του λεγομενου συστηματος 3ου επιπεδου. Απο το δευτερο εξαμηνο του 2021, αναμενεται οτι η S–Class θα ειναι ετοιμη για αυτοματοποιημενη υπο συνθηκες οδηγηση με το νεο συστημα DRIVE PILOT, οταν υπαρχει πυκνη κυκλοφορια η συμφορηση σε ενδεδειγμενα τμηματα αυτοκινητοδρομων στη Γερμανια. Αφαιρωντας την πιεση της οδηγησης απο τον οδηγο, το συστημα αυτο του επιτρεπει να ασχολειται με αλλες δραστηριοτητες, οπως να σερφαρει στο διαδικτυο η να διαβαζει και να απαντα σε email με το In–Car Office, ωστε να κερδιζει χρονο.
Με τη νεα S–Class η Mercedes–Benz κανει ακομα ενα μεγαλο βημα προς το οραμα της για οδηγηση χωρις ατυχηματα. Ο οδηγος υποστηριζεται απο πολλα νεα η διευρυμενα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης. Ετσι, ειναι πιο ξεκουραστος στην καθημερινοτητα του και οδηγει με ανεση και ασφαλεια. Οταν προκυπτει κινδυνος, τα συστηματα υποβοηθησης μπορουν να αντιδρασουν σε επικειμενες συγκρουσεις αναλογα με τις απαιτησεις. Η λειτουργια των συστηματων απεικονιζεται με εναν νεο σχεδιασμο ενδειξεων στην οθονη του οδηγου.
Χαρη στους βελτιωμενους αισθητηρες περιβαλλοντος, τα συστηματα σταθμευσης υποστηριζουν ακομα καλυτερα τον οδηγο κατα τους ελιγμους με χαμηλη ταχυτητα. Ο χειρισμος γινεται ταχυτερα και πιο διαισθητικα χαρη στη συμπεριληψη του στο MBUX. Το προαιρετικο συστημα διευθυνσης πισω αξονα ειναι ενσωματωμενο στα συστηματα υποβοηθησης σταθμευσης, ενω ο υπολογισμος της πορειας εχει προσαρμοστει αντιστοιχα. Η λειτουργια φρεναρισματος εκτακτης αναγκης εξυπηρετει επισης στην προστασια των υπολοιπων χρηστων του δρομου.
Ο οδηγος μπορει να παρκαρει και να ξεπαρκαρει το αυτοκινητο μεσω του smartphone με το συστημα υποβοηθησης απομακρυσμενης σταθμευσης. Η λειτουργια εχει απλοποιηθει σημαντικα. Εαν η S–Class διαθετει προεγκατασταση του INTELLIGENT PARK PILOT, τοτε ειναι ετοιμη για τη λειτουργια Automated Valet Parking (AVP, 4ο επιπεδο SAE). Σε συνδυασμο με τον αναγκαιο προαιρετικο εξοπλισμο και την αντιστοιχη υπηρεσια Connect(αναλογα με τη χωρα), η νεα S–Class διαθετει την τεχνολογια που χρειαζεται, ωστε να μπαινει και να βγαινει απο πολυωροφα γκαραζ, που εχουν υποδομη AVP, με λειτουργια υψηλης αυτοματοποιησης και χωρις οδηγο, εφοσον το επιτρεπει η νομοθεσια της χωρας.
Συστημα αναρτησης: ευκολοτεροι και πιο δυναμικοι ελιγμοι με το συστημα διευθυνσης πισω αξονα
Τα πρωτοποριακα συστηματα αναρτησης προσφερουν εντυπωσιακη εμπειρια ταξιδιου στη νεα S–Class. Το (προαιρετικο) συστημα διευθυνσης πισω αξονα με γωνια διευθυνσης εως 10° προσφερει βελτιωμενες δυνατοτητες ελιγμων στην πολη, αντιστοιχες ενος compact αυτοκινητου. Ακομα και στην S–Class με το μακρυ μεταξονιο και τετρακινηση, ο κυκλος στροφης εχει μειωθει κατα 1,9 μετρα φτανοντας κατω απο τα 10,9 μετρα.
Η προαιρετικη, πληρως ενεργη αναρτηση E–ACTIVE BODY CONTROL, που λειτουργει στα 48 V, προσφερει εναν μοναδικο συνδυασμο ανεσης και ευκινησιας, καθως και προσθετη προστασια σε περιπτωση πλευρικης συγκρουσης. Η αεραναρτηση AIRMATIC με συνεχως ρυθμιζομενη αποσβεση ADS+ περιλαμβανεται στον βασικο εξοπλισμο. Η στενη συνεργασια μεταξυ ολων των συστηματων αναρτησης και ελεγχου εξασφαλιζει μεγιστη ευσταθεια και ασφαλεια. Η Mercedes–Benz εχει προσθεσει μια νεα λειτουργια του συστηματος PRE–SAFE® Impulse Side στα μετρα που εφαρμοζονται κατα το σταδιο πριν την συγκρουση: Σε περιπτωση κινδυνου πλευρικης συγκρουσης, η αναρτηση E–ACTIVE BODY CONTROLμπορει να ανασηκωσει το αμαξωμα του οχηματος κατα εως 80 χιλιοστα μεσα σε λιγα δεκατα του δευτερολεπτου. Ετσι μειωνονται τα φορτια στα στοιχεια καθε πορτας, καθως τα μαρσπιε μπορουν να απορροφησουν μεγαλυτερη ποσοτητα ενεργειας επειδη βρισκονται σε υψηλοτερο σημειο. Αυτο εχει ως αποτελεσμα τη μειωση της παραμορφωσης του χωρου επιβατων και των φορτιων που επενεργουν στους επιβατες. Οι αισθητηρες ρανταρ μπορουν να αναγνωριζουν εγκαιρα μια πιθανη πλευρικη συγκρουση.
Εξωτερικη σχεδιαση: τελειες αναλογιες για κλασικη εμφανιση
Με κοντο μπροστινο προβολο, μακρυ μεταξονιο και ισορροπημενο πισω προβολο, η S–Class εχει τη σχεδιαση ενος κλασικου sedan με τελειες αναλογιες. Το φαρδυ μετατροχιο και οι τροχοι, που δεν προεξεχουν απο το αμαξωμα, σε μοντερνα σχεδια δινουν στο αυτοκινητο μια μυωδη εμφανιση. Οι χαρακτηριστικες γραμμες και πτυχωσεις στις πλευρες του αυτοκινητου εχουν μειωθει αισθητα. Οι εξυπνα διαμορφωμενες επιφανειες με τις γλυπτες καμπυλες δημιουργουν ενδιαφερουσες φωτοσκιασεις. Το μπροστινο τμημα εντυπωσιαζει με την κορυφαια μασκα ψυγειου.
Οι προβολεις καθοριζουν την οψη του αυτοκινητου. Διαθετουν τα φωτα πορειας ημερας που χαρακτηριζουν την S–Class, αλλα αυτη τη φορα ειναι πιο επιπεδοι και ελαφρως μικροτεροι συνολικα. Οι (προαιρετικες) επιπεδες χειρολαβες στις πορτες εξελιχθηκαν ειδικα για αυτο το μοντελο. Εκτεινονται ηλεκτρικα οταν πλησιαζει ο οδηγος η οταν αγγιζει καποιος επιβατης την εξωτερικη τους επιφανεια. Η προσβαση χωρις κλειδι εξασφαλιζεται με το συστημα KEYLESS–GO.
Η δυναμικη εμφανιση του αυτοκινητου συνεχιζει και το πισω τμημα. Χαρη στη μελετημενη σχεδιαση των εσωτερικων τους επιφανειων και καποιες ειδικες λειτουργιες φωτισμου, τα πισω φωτα συντελουν στην εντυπωση υψηλης ποιοτητας και στη χαρακτηριστικη εμφανιση της S–Class τοσο την ημερα οσο και τη νυχτα.
Τα φωτα: καινοτομα ψηφιακη τεχνολογια μεσα και εξω
Το προαιρετικο συστημα DIGITAL LIGHT μπαινει για πρωτη φορα σε σειρα παραγωγης στη Mercedes–Benz, επιτρεποντας εντελως νεες λειτουργιες υποβοηθησης :
· Προειδοποιηση για ανιχνευση οδικων εργων προβαλλοντας ενα εικονιδιο εκσκαφεα στο οδοστρωμα
· Προβολη ακτινας φωτος σε πεζους που ανιχνευονται στην ακρη του δρομου ως προειδοποιηση
· Οι φωτεινοι σηματοδοτες, τα σηματα stop και απαγορευσης εισοδου επισημαινονται προβαλλοντας ενα προειδοποιητικο συμβολο στο οδοστρωμα
· Υποστηριξη σε στενες λωριδες κυκλοφοριας (με οδικα εργα) προβαλλοντας βοηθητικες γραμμες στο οδοστρωμα.
Το DIGITAL LIGHT διαθετει μια μοναδα φωτισμου σε καθε προβολεα αποτελουμενη απο τρεις πανισχυρες λυχνιες LED των οποιων το φως διαθλαται και κατευθυνεται απο 1,3 εκατομμυρια μικρο-κατοπτρα. Συνεπως, η αναλυση υπερβαινει τα 2,6 εκατομμυρια pixel ανα οχημα, επιτρεποντας την κατανομη φωτος με μεγαλη ακριβεια. Ετσι το συστημα υποβοηθησης φωτων μεγαλης σκαλας μπορει να εξαιρει με 100 φορες μεγαλυτερη ακριβεια τα επερχομενα οχηματα και τα οδικα σηματα απο τη φωτεινη ακτινα σε συγκριση με το φως 84 pixel. Οι διαβαθμισεις φωτος/σκιασης και η κατανομη του φωτος ολων των υπολοιπων λειτουργιων προσαρμοζομενου φωτισμου παρεχονται με σημαντικα μεγαλυτερη ακριβεια, π.χ. φωτισμος ομιχλης, φωτισμος αυτοκινητοδρομου η φωτισμος πολης.
Χαρη στην τεχνολογια LED, η νεα S–Class εχει πραγματοποιησει ενα σημαντικο αλμα και στον εσωτερικο φωτισμο: η Mercedes–Benz εχει δημιουργησει για πρωτη φορα διαδραστικο εσωτερικο φωτισμο. Ο (προαιρετικος) ενεργος ατμοσφαιρικος φωτισμος εχει πλεον ενσωματωθει στα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης και εχει τη δυνατοτητα να ενισχυει οπτικα τις προειδοποιησεις. Το γεγονος αυτο επιτρεπει και την αντιστοιχη επιβεβαιωση ανταποκρισης απο τα συστηματα ανεσεων, συμπεριλαμβανομενου του συστηματος κλιματισμου και του φωνητικου βοηθου «Hey Mercedes».
Αεροδυναμικη: εκτενεις προσομοιωσεις κατα την πρωιμη φαση αναπτυξης
Με συντελεστη αεροδυναμικης Cd που ξεκινα απο 0,22, η S–Classαναδεικνυεται σε ενα απο τα πλεον αεροδυναμικα αυτοκινητα του κοσμου, ιδιως στην πολυτελη κατηγορια. Παρολο που η μετωπικη επιφανεια (A) της νεας S–Class εχει αυξηθει ελαφρως στα 2,5 τ.μ., ο συντελεστης οπισθελκουσας εχει μειωθει ακομη περισσοτερο σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο. Το γινομενο των τιμων Cd και A ειναι 0,56 τ.μ., δηλαδη 200 τ.εκ. μικροτερο σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο μετα το facelift. Τα μετρα αεροδυναμικης στο αμαξωμα, το υποδαπεδο και τα προσαρτηματα προσφερουν καλες επιδοσεις τοσο στην αεροδυναμικη σηραγγα οσο και κατα τη οδηγηση σε πραγματικες συνθηκες. Οι προσομοιωσεις αεροδυναμικης πραγματοποιηθηκαν ηδη απο τα πρωιμα σταδια αναπτυξης χρησιμοποιωντας υπολογιστες υψηλης αποδοσης.
Η S–Class εχει επιτυχει επισης σημαντικες βελτιωσεις αεροακουστικης. Το προηγουμενο μοντελο ειχε ηδη αριστες επιδοσεις ως προς τους θορυβους στον εσωτερικο χωρο. Στο νεο μοντελο επικρατει ακομη περισσοτερη ησυχια. Η υψηλη ακαμψια του αμαξωματος αποτελει τη βαση για την εξαιρετικη ανεση ως προς τους θορυβους και τους κραδασμους, αλλα συμπληρωνεται και με προσθετα μετρα βελτιωσης. Για παραδειγμα, οι οπες για τα καλωδια στο τροπετο διαθετουν διπλα λαστιχενια στεγανοποιητικα. Για να ακουγεται ο ηχος κινητηρα πολιτισμενος και καθολου ενοχλητικος στον εσωτερικο χωρο, η μονωση του τροπετου επεκταθηκε στις πλευρες των κολωνων Α και στο δαπεδο. Η Mercedes–Benz χρησιμοποιει επισης για πρωτη φορα ηχοαπορροφητικο αφρωδες υλικο σε ορισμενα τμηματα του αμαξωματος.
Συστημα μεταδοσης κινησης: περισσοτερος εξηλεκτρισμος, περισσοτερη αποδοτικοτητα
Οι πρωτες εκδοσεις κινητηρων που θα εξοπλισουν τη νεα S–Class ειναι εξακυλινδροι εν σειρα βενζινοκινητηρες και πετρελαιοκινητηρες διαφορετικων επιπεδων ισχυος.
Ενας κινητηρας V8 με ενσωματωμενο δυναμο μιζας (ISG) και ηλεκτρικο συστημα 48 volt θα ειναι διαθεσιμος συντομα. Η υβριδικη ηλεκτρικη εκδοση με ηλεκτρικη αυτονομια περιπου 100 χιλιομετρων θα παρουσιαστει το 2021.
Η γκαμα του μοντελου κατα την παρουσιαση της S–Class :
Ακολουθουν οι τιμες καταναλωσης συμφωνα με WLTP :
Αμαξωμα οχηματος και προστασια απο ατυχηματα: νεοι μετωπικοι αεροσακοι για τους πισω επιβατες
Η ευφυης σχεδιαση του αμαξωματος και οι καινοτομιες στα συστηματα συγκρατησης επιβεβαιωνουν τον ηγετικο ρολο της S–Class στο θεμα της παθητικης ασφαλειας. Το νεο υβριδικο αμαξωμα απο κραμα αλουμινιου με περιεκτικοτητα ανω του 50 τοις εκατο σε αλουμινιο πληροι πολλες απαιτησεις: Υψηλο επιπεδο σταθεροτητας σε συγκρουση, χαμηλοτερο βαρος και μεγαλη ακαμψια αμαξωματος. Ολες αυτες οι ιδιοτητες εξασφαλιζουν εξαιρετικα χαρακτηριστικα οδικης συμπεριφορας σε συνδυασμο με εξαιρετικα χαμηλο επιπεδο θορυβων και κραδασμων.
Το 2019, με το Experimental Safety Vehicle (ESF) 2019, η Mercedes–Benz παρουσιασε τις ιδεες τις οποιες επεξεργαζονται οι ειδικοι ασφαλειας της εταιρειας. Μεταξυ των 20 και πλεον καινοτομιων, υπηρχαν ορισμενες που ηταν σχεδον ετοιμες να τεθουν σε σειρα παραγωγης, οπως ο πισω αεροσακος, ο οποιος ειναι πλεον διαθεσιμος ως προαιρετικος εξοπλισμος στη νεα S–Class. Ο μετωπικος αεροσακος για τους πισω επιβατες φουσκωνει εξαιρετικα ηπια χαρη στην καινοτομα, κυλινδρικη δομη μου. Σε περιπτωση σφοδρης μετωπικης συγκρουσης, ο πισω αεροσακος μπορει να μειωνει σημαντικα το φορτιο που επενεργει στο κεφαλι και τον αυχενα των επιβατων στις πισω εξωτερικες θεσεις.
Στη διαρκεια σφοδρης πλευρικης συγκρουσης, αναλογα με τη φορα της συγκρουσης, τη σφοδροτητα και την υπαρξη συνοδηγου στο οχημα, ο νεος κεντρικος αεροσακος παρεμβαλλεται αναμεσα στα καθισματα του οδηγου και του συνοδηγου, μειωνοντας ετσι τον κινδυνο να ερθουν σε επαφη τα κεφαλια τους. Ειναι ενσωματωμενος στην πλατη του καθισματος του οδηγου, στο κεντρο του οχηματος.
Βιωσιμοτητα: αναπτυξη με σεβασμο προς το περιβαλλον
Στην S-Class χρησιμοποιουνται περισσοτερα απο 98 κιλα εξαρτηματων που κατασκευαζονται απο υλικα διατηρησης φυσικων πορων. Ο αριθμος των εξαρτηματων που περιεχουν ανακυκλωμενα υλικα ειναι πλεον 120 – υπερδιπλασιος σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο. Αλλα 40 κιλα περιπου φτιαχνονται απο ανανεωσιμες πρωτες υλες. Η διαδικασια αναπτυξης με σεβασμο προς το περιβαλλον αποτελει αναποσπαστο τμημα της στρατηγικης αναπτυξης της εταιρειας και βασιζεται σε συγκεκριμενους στοχους. Οι περιβαλλοντικες πτυχες λαμβανονται υποψη ηδη απο τη φαση σχεδιασμου.
Το νεο ανακυκλωμενο νημα, με την εμπορικη ονομασια Econyl®, χρησιμοποιειται πλεον για τα καλυμματα δαπεδου. Φτιαχνεται απο ανακυκλωμενο ναϊλον το οποιο ανακταται απο αποβλητα που προοριζονται για υγειονομικη ταφη, οπως παλια διχτυα αλιειας και υπολειμματα υφαντουργιας και μοκετων. Ολα αυτα συλλεγονται και μετατρεπονται σε καινουριο νημα, το οποιο εχει τις ιδιες ιδιοτητες με το ναϊλον που φτιαχνεται απο καινουριες πρωτες υλες. Η διαδικασια ανακυκλωσης που χρησιμοποιειται για την παραγωγη αυτου του νηματος προκαλει σημαντικα λιγοτερο CO2 σε συγκριση με την κατασκευη νεου νηματος. Ταυτοχρονα, επιτρεπει στη Mercedes–Benz να συνεχιζει τον κυκλο ζωης των υλικων.
Ιστορια: το προτυπο της πολυτελους κατηγοριας εδω και δεκαετιες
Η Mercedes–Benz S–Class εχει μια μακρα παραδοση που ξεκινα σχεδον ταυτοχρονα με την ιστορια της μαρκας Mercedes στις αρχες του 20ου αιωνα. Καθε μοντελο εχει επηρεασει καθοριστικα τη μηχανολογια της αυτοκινησης στην εποχη του. Πολυ πριν καθιερωθει επισημως η ονομασια S–Class, τα μοντελα της κορυφαιας και πολυτελους κατηγοριας αποτελουσαν το επικεντρο της γκαμας της εταιρειας απο τη Στουτγαρδη, η οποια αποτελουσε ανεκαθεν συμβολο της πολυτελειας, της ανεσης, της ασφαλειας και του lifestyle. Οι ριζες της οικογενειας S–Class εντοπιζονται στο μοντελο 220 (W 187) του 1951. Η ονομασια «S–Class» παρουσιαστηκε επισημως με τη σειρα μοντελου 116 το 1972.
All in all
Απο την πρωτη στιγμη, η S Class ηταν ενα αυτοκινητο το οποιο ηταν συνωνυμο της πολυτελειας, της ασφαλειας και της καινοτομιας. Ετσι και η νεα S Class, μενει πιστη στα οσα αντιπροσωπευει εδω και δεκαετιες, φερνοντας καινοτομιες που σημερα δεν ειναι καν ακομη διαθεσιμες λογω νομικων περιορισμων. Θα μπορουσε να πει κανεις, πως για αλλη μια φορα, το συγκεκριμενο αυτοκινητο ειναι μπροστα απο την εποχη του. Την αντιπροσωπευει απολυτα θα ελεγε κανεις, το slogan της Mercedes, \”The best or nothing\”…