Οδηγουμε την τετρακινητη 1,6 VVT εκδοση του νεου Suzuki Vitara: Τα 18,5 εκ. αποστασης απο το εδαφος, το συστημα τετρακινησης AllGrip και οι αυξημενες γωνιες διαφυγης το κανουν ευελικτο και στην εκτος δρομου κινηση
Δεν χρειαζεται και πολλες συστασεις. Το ονομα του, αποτελει θρυλο στις ταξεις των SUV ολων των εποχων και, για πολλους, αποτελει τον ιδιο το λογο για τον οποιο θα το αγοραζαν, το αγοραζουν, η θα το αγορασουν, χωρις δευτερη σκεψη. Ο λογος για το Suzuki Vitara, το οποιο δοκιμαζουμε σημερα.
Αν και ο μεσος Ελληνας εμαθε το Vitara ανοιχτο, να οργωνει τις παραλιες τα καλοκαιρια, στην προηγουμενη γενια του αυτο ειχε γινει Grand Vitara, τωρα επιστρεφει… μικροτερο, αλλα περιπετειωδες, οπως προσταζει η ταση που «δειχνει» μικρα crossover. Και η αληθεια, με αυτο το μοντελο ειναι οτι εχει εξελιχθει παρασαγγας σε σχεση με τον προκατοχο. Γιατι διατηρει τον «σκληρο» χαρακτηρα του, ειναι ομως πιο φιλικο και πιο ανετο στη μετακινηση εντος πολης.
Γιατι;
Δεν ειναι μονο ο εξοπλισμος. Δεν ειναι οι κινητηρες χαμηλου κυβισμου, η χαμηλη καταναλωση και οι εκπομπες ρυπων, μαζι με τα μικρα λειτουργικα εξοδα που, σε συνδυασμο με την τετρακινηση κανουν το Vitara να φανταζει ως η ιδανικη λυση για την Ελλαδα. Ειναι οτι βασιζεται στο πατωμα του S-Cross, γεγονος που σημαινει οτι εχει καλη ποιοτητα κυλισης και κυριως πολυ καλη συμπεριφορα στις ασφαλτινες διαδρομες, καθως και στην οδηγηση στην Εθνικη Οδο. Τερμα οι εποχες που η κατοχη τετρακινητου SUV σημαινε… χρεοκοπια και απαγορευση ταξιδιων για λογους ασφαλειας και ανεσης.
Ετσι, το μικρο σε διαστασεις αλλα με καλους χωρους Vitara δεν ειναι μονο ευελικτο εντος πολης και περιπετειωδες εκτος δρομου. Εχει μια οδηγικη αισθηση που παραπεμπει οχι σε τετρακινητο SUV, αλλα σε συμβατικο μοντελο δρομου– ακομα και οταν το οδηγεις εκτος! Στις μεγαλες ευθειες, δεν εχει ενοχλητικους θορυβους –εχει καλο επιπεδο ανεσης- και κυριως παταει σταθερα, χωρις φαινομενα κυματισμων, ενω και στις μεγαλες καμπες ειναι ασφαλεστατο.
Στις –ασφαλτινες- στροφες, ακομα και στα κλειστα κομματια, δεν παιρνει κλισεις, ουτε ταλαντωνεται με ασαφεια, οπως «συνηθιζαν» τα παλια Vitara, ενω εχει «οπλο» το ακριβες τιμονι του. Αν πιεστει, θα υποστρεψει, αλλα μεσα σε λογικα πλαισια και χωρις να τρομαξει καν τον οδηγο, αφου το συστημα ευσταθειας επεμβαινει πριν απο αυτον, γι’ αυτον, ενω και το «παιξιμο» με το δεξι πενταλ διορθωνει ευκολα και γρηγορα.
Εκτος
Φυσικα, θα ηταν… ιεροσυλια για τη Suzuki να φτιαξει το Vitara και να υποκυψει στις προσταγες της εποχης που θελουν SUV με μικρες δυνατοτητες εκτος δρομου. Ακομα και με τον 1.600αρη κινητηρα βενζινης που υπολειπεται ροπης σε σχεση με τον –αριστο, κατα την αποψη μου- diesel ιδιου κυβισμου που χρησιμοποιει, το Vitara δυσκολα θα «μασησει» σε δυσκολες αναβασεις η καταβασεις σε χωμα, βραχια, η λασπη. Αλλωστε, οι εμπρος και πισω προφυλακτηρες του νεου Vitara ειναι σχεδιασμενοι ετσι ωστε να του δινουν μεγαλες γωνιες διαφυγης.
Το συστημα τετρακινησης AllGrip που διαθετει προγραμμα για κινηση σε εδαφη για… πατιναζ (Snow) και δυνατοτητα κλειδωματος (Lock) για ευκολο ξεκολλημα, οταν το δοκιμασεις καταλαβαινεις οτι δουλευει καλυτερα απ’ οτι θα περιμενες, αφου… ξελασπωνει οποτε χρειαστει.
Στα υπερ και η αυξημενη αποσταση απο το εδαφος (18,5 cm), ο εμπρος προφυλακτηρας που δεν βρισκει κατω ευκολα και η αναρτηση.
Μπορει να μην ειναι τοσο σκληροτραχηλο οσο οι προκατοχοι του, ομως το νεο Vitara διατηρει τον περιπετειωδη χαρακτηρα του και χαριζει συγκινησεις εκτος δρομου, αλλα εχει σαφως πιο αμεσες αντιδρασεις, οποτε ανταποκρινεται καλυτερα σε ενα ζωηρο στιλ οδηγησης.
Το εσωτερικο
Στο εσωτερικο του Vitara, υπαρχει μια γνωριμη εικονα για Suzuki, μπερδεμενη ομως με νοτες πολυτελειας και ρετρο μοντερνισμου. Για παραδειγμα, το τιμονι και ο πινακας οργανων παραπεμπουν σε Suzuki –και αυτο ειναι καλο- ομως γενικοτερα, το ταμπλο ειναι υπερυψωμενο σε σχεση με το S-Cross και στη μεση του, ξεχωριζει ενα στρογγυλο μεγαλο αναλογικο ρολοϊ (μου αρεσε πολυ ο γλυκος φωτισμος του, τη νυχτα). Το ταμπλο διατρεχει μια γυαλιστερη φασα που δινει εναν τονο πολυτελειας, ενω στο μεσο, κατω απο τους στρογγυλους αεραγωγους, υπαρχει η ευχρηστη και ευαναγνωστη οθονη αφης 7 ιντσων. Στα θετικα, για μια χωρα οπως η Ελλαδα, το γεγονος οτι η οθονη ειναι ευαναγνωστη και σε συνθηκες εντονης ηλιοφανειας.
Γενικα, δυσκολα θα βρει κανεις εργονομικα ψεγαδια στο Vitara, καθως οι επιβατες εχουν χωρους για τους… ιδιους, αλλα και για μικροαντικειμενα και δεν θα νιωσουν σε καμια περιπτωση κλειστοφοβικα, λογω και των μεγαλων παραθυρων. Παρα το μικρο συνολικο του μεγεθος, το Vitara εχει χωρο αποσκευων που ξεπερνα τον μεσο ορο της κατηγοριας του (375 λιτρα) και σε αυτον βοηθα και ο εξυπνα φτιαγμενος διπλος πατος. Επιπλεον, στα πλαγια του πορτ μπαγκαζ υπαρχουν δυο αφαιρουμενες θηκες, οι οποιες επιτρεπουν να χωρεσουν αντικειμενα με μεγαλο πλατος.
Ο κινητηρας
Το νεο SUV της Suzuki που δοκιμαζω φοραει τον 1.6 VVT βενζινοκινητηρα που αποδιδει 120 ιππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μεγιστη ροπη του αγγιζει τα 156 Nm στις 4.400 σ.α.λ.. Ο κινητηρας ειναι αρκετα ελαστικος αλλα και σχετικα νωχελικος στο ανεβασμα στροφων χαμηλα. Ομως, οταν επιλεξεις το προγραμμα Sport, τα πραγματα δειχνουν αρκετα καλυτερα.
Σε καθε περιπτωση το βαρος (1.160 κιλα) του αμαξωματος φαινεται στον βενζινοκινητηρα, αν και το 5αρι κιβωτιο τον «ξελασπωνει» καθως εχει «μακριες» σχεσεις τα καταφερνει καλα και χαριζει ικανοποιητικες επιδοσεις, αγγιζοντας τα 100 απο σταση σε 12 δευτερολεπτα (στην πραξη και γρηγοροτερα!). Ομολογω, παντως, οτι οσο καλο και να ειναι το κιβωτιο, μου ελειψε η εκτη σχεση σε αυτο.
Και απο καταναλωση; Η μεση καταναλωση παραμενει σε λογικα επιπεδα για τετρακινητο χαρη και στο πολυ καλο συστημα Start/Stop για τον κινητηρα που ανηκει στο βασικο εξοπλισμο. Ετσι, μετα το τελος της δοκιμης και υπο αρκετη πιεση εντος και εκτος δρομου, ειδα στον υπολογιστη ταξιδιου μια μεση καταναλωση της ταξης των 8,1 λιτρων για 100 χλμ., ενω αν εισαι προσεκτικος με το γκαζι, μπορεις να την κρατησεις περιπου στα 6.